Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

Fablen kysyntä jatkuu kovana

Lionheadin mukaan Fablea on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 1,2 miljoonaa kopiota. Myynnin perusteella peli vaikuttaisi olevan Xboxin tärkein peli sitten Halon. Puolueettoman NPD:n mukaan Fable myi syyskuussa Pohjois-Amerikassa yli 600 000 kopiota, mikä siivitti Big Blue Boxin debyyttipelin uuden mantereen toiseksi myydyimmäksi peliksi. Ainoastaan GBA:n Pokemon pärjäsi hieman paremmin, mutta toisaalta GBA:lla on myös Xboxia yli tuplasti suurempi käyttäjäkunta Amerikassa. Fable aloitti vahvasti Euroopassakin, sillä Iso-Britanniassa peli myi ensimmäisen viikkonsa aikana kunnioitettavat 30 000 kopiota. Ranskassa pelejä häipyi hyllyistä 18 000 kopiota.

Mutta myyntiennätykset menevät tietysti uusiksi 9.11., kun Halo 2 julkaistaan. Itseasiassa Halo 2 on jo nyt Fablea myydympi peli, koska Bungien tuotosta on ennakkovarattu tässä vaiheessa huimat 1,5 miljoonaa kappaletta. :D Kolmen vuoden kamppailun jälkeen maailma rupeaa hymyilemään Microsoftille ja Xboxille. Toivottavasti raaskisivat nyt pitää sen Xbox 2:n salassa mahdollisimman pitkään...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

on se myynti luvut ansainutkin olisi ollu lähes katastroofi jos peli olisi flobannut täysin yli neljän vuoden työn ja hypetyksen jälkeen.
mitä itse peliin tulee mittariin kertyi karvan yli 12 tuntia kun loppu tekstit rullasivat ruudulla. tosin heti tuli olo että pitää kokeilla uudestaan ajankanssa ja pahana hahmona. Mitä tulee putkimaisiin kenttiin niin ei tarvitse kun katsoa sitä grafikaa mitä peli puskee verrattuna morrowindiin ollaan valovuosi edellä joten tuskin ketään odotti morrowindin vapautta fablen ulkonäöllä?
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dark Master sanoi:
tuskin ketään odotti morrowindin vapautta fablen ulkonäöllä?

Minä odotin, koska odotin että Fable on sitä mitä luvataan - peli jossa voit tehdä ihan mitä vain.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Mä nään fablen pelinä missä voi tehdä paljon mutta ei mitä vaan, mutta eihän missään pelissä voi. Mä roolipelaan fablea paljon "pään sisällä" elikkä tavallaan pelimaailma pyörii päässä samaan aikaan kuin peli televisiossa. Siis esim mun hahmo on täydellisen hyväluontoinen, mutta yksi ongelma sillä on, ja se on paha alkoholi sellainen. Jokaisen questin jälkeen on äijällä pakottava tarve päästä vaimon kutittelun jälkeen tavernaan, ja sieltä ostetaan jokainen olut leili mikä löytyy, ja sitten juodaan, tarjotaan muille, oksennetaan lattialle, otetaan lisää, irvistellään ja elvistellään lähdetään hoippumaan kotia kohti, vikitellään eukkoa oksennetaan sen jalkoihin,painutaan sänkyyn, juodaan aamulla loput, hoiputaan vahingossa kouluun, oksennetaan hahmoon rakastuneen miesopettajan jalkoihin(miksiköhön se sydän pieneni :D ) selvitään vähän, käydään parturissa ajamassa parta, sitten tavernaan syömään vähän piirasta, ja takaisin reissuun. Siis mä touhuilen kaikkea täysin pelinkannalta turhaa mutta mielestäni näin pelaamalla peli aukenee ihan eri sfääreissä, ja tähän mun mielestä fable antaa paremmat työkalut kuin moni muu "roolipeli" juuri tuon hahmon suoman "interaktion" kautta.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Olisko kellään tietoa mistä vois ladata ihan niitä ensimmäisiä Fable videoita?Olis jännä nähdä miten Fable on kehittynyt ajan kuluessa. :)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Xbox.comin XboxTV:stä voi ainakin katsoa sen ensimmäisen trailerin.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Unreal-Hawk sanoi:
Minä odotin, koska odotin että Fable on sitä mitä luvataan - peli jossa voit tehdä ihan mitä vain.

Tuota voisi kutsua jo sinisilmäiseksi tyhmyydeksi, varsinkin kun kyseessä mälösuu Peterin tuotos... (En löydä tähän kohtaan sopivaa hymiötä.)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Ongelma johon minäkin törmään vähän väliä, olisikohan noita mahdollista saada lisää.

Hymiöt ovat pahasta. Muistaakseni ylläpito joskus kieltäytyi niitä lisäämästä. Kaikki hymiöt voisi silti vaihtaa takaisin keltaisiksi (vai ovato ylläpidon ulkoasuvatsaavat vielä lomalla? Laiskoja paskoja sanon minä... [hymiö]), sillä eri väriset hymiöt ovat aika ärsyttäviä ainakin minun silmilleni.

Kait se Fable pitää hommata, mielenkiintoisen oloinen peli, ja ilmeisesti täyttää ainakin osan valtavan hypen kasaamista odotuksista. Jahka hinta tasoittuisi, niin pääsisi pelailemaan.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Hommasin itsekin tämän kohutun teoksen ja olen sitä nyt hiukan jo pelaillutkin. Olen välttänyt hypen aika hyvin ja itse pidän pelistä todella paljon. Tosin pelin tarina on aika tuttua huttua ainakin alun osalta.

Huomasin myös todella pahan virheen pelissä! Kun menet kaulaa myöten veteen ja pieraiset niin ääni on normaali eikä kuplia nouse :D

No, mutta pitää jatkaa...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Onko kellään tieto voiko noita temppeli tehtäviä suorittaa loppuun... eli onko esim. Skormin temppelissä jokin tavoite uhri määrä tai Avon temppelissä raha tavoite. Kun tuntuu että ne papit sanoo joka kerta saman ja sitä palkintoa ei vain tule.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Ruutana sanoi:
Onko kellään tieto voiko noita temppeli tehtäviä suorittaa loppuun... eli onko esim. Skormin temppelissä jokin tavoite uhri määrä tai Avon temppelissä raha tavoite. Kun tuntuu että ne papit sanoo joka kerta saman ja sitä palkintoa ei vain tule.

Nyt kun olen kaksi kertaa mennyt pelin läpi niin uskaltauduin gamewinnerssin sivuille tarkistamaan, ja tämä löytyi(siis koskien tuota avon temppeliä)

Donate 48,000 gold and you will get the Miracle Of Life. Five to ten years will be subtracted from your age. Donate 68,000 gold for the title Paladin. Have a single donation of 32,000 gold to receive the Sentinus, a legendary mace (255 damage).
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Mites tuo Skorm? Miten mielettömiä juttuja pitää tehdä, että voin saavuttaa syvemmän sisäisen pahuuteni? Vähän pirullista touhua tuo ihmisten roudaaminen sinne, kun ne eivät tahdo lähteä paholaisen matkaan. :D
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Vai että pahoilla teillä ollaan, no tämä löytyi tuosta skormista, ja näin pitäisi siis saada ilmeisesti pelin paras jousi:

ote: To do this trick you must have already completed the Bandit mission to TwinBlade camp. First, go to the Chapel of Skorm by the Darkwood camp, then teleport to Bowerstone South. Go to the Tavern. Inside is a bodyguard. Pay him the money, then teleport back to the Chapel. Then, teleport to Ockvale and find the bodyguard at the second entrance to Ockvale. Teleport back to the Chapel. Teleport to TwinBlade camp and get the bodyguard located there. Teleport back to the Chapel and sacrifice the three bodyguards. If you sacrifice someone at a certain time and day, you will get the most powerful weapon in the game. Also, if you bring a lot of people it decreases your age by 10 years.
Information in this section was contributed by Nathan Ehrlich.

Muut mainitsevat että keskiyö olisi oikein hyvä aika tehdä uhrauksia :D
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Grendel sanoi:
Vai että pahoilla teillä ollaan, no tämä löytyi tuosta skormista, ja näin pitäisi siis saada ilmeisesti pelin paras jousi:

ote: To do this trick you must have already completed the Bandit mission to TwinBlade camp. First, go to the Chapel of Skorm by the Darkwood camp, then teleport to Bowerstone South. Go to the Tavern. Inside is a bodyguard. Pay him the money, then teleport back to the Chapel. Then, teleport to Ockvale and find the bodyguard at the second entrance to Ockvale. Teleport back to the Chapel. Teleport to TwinBlade camp and get the bodyguard located there. Teleport back to the Chapel and sacrifice the three bodyguards. If you sacrifice someone at a certain time and day, you will get the most powerful weapon in the game. Also, if you bring a lot of people it decreases your age by 10 years.
Information in this section was contributed by Nathan Ehrlich.

Muut mainitsevat että keskiyö olisi oikein hyvä aika tehdä uhrauksia :D
Yhdestä faq:sta luin että jousen saa helpoiten mitä tarkemmin uhraa klo 6 peliaikaa, eli siinä mittarin päivän ja yön välisellä rajalla.
En tiedä pitääkö paikkansa, kun en oo kokeillu. Jatkoin peliä läpipeluun jälkeen ja käytän Sword of Aeonsia.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Joo toi aika tuntu vaihtelevan eri kirjoittajilla, ei mullekkaan ole ihan selvä mikä se oikea aika on, toiset sanoo että keskiyöllä, toiset että noin kun kirjoitit, jotkut oli sitä mieltä että ajalla ei ole väliä, täytynee kokeilla, mahtaakohan noita vartijoita spawnata uudelleen, jos ei heti onnistu, eli onko materiaalivirta ehtymätön :D
 
Vastaus: Fable - taas kerran

No eihän se loppujen lopuksi niin vaikeata ollutkaan tuo temppeli tehtävien tekeminen.. tein sen vain aika vaikealla (mahdottomalla?) tavalla. Oli nimittäin semmonen pulma josta en silloin vielä tiennyt että jos olet aivan huippuunsa täydellisen hyvä henkilö niin Avon temppelistä ei kai saa sitä palkintoa. Näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt :rolleyes: sillä palkinnon saaminen temppeleistä vaatii tietyn alingment lisäyksen tai vähennyksen saavuttamista.

Pahassa temppelissä pahimman mahdollisen vaikutuksen saa kun uhraa vaimonsa keskiöyllä... vai olikos se klo 6:00. Loogisesti ajatellen hyvässä temppelissä pitäisi tehdä uhraus päivällä mutta luultavasti Avon temppelissä vaikuttaa vain uhrin suuruus. 23000 riittää kuulemma. (itse lahjoitin 100000 ;) ...pikkusumma)
 
Ylös Bottom