Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable vai Morrowind Goty?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

olge

Active Member
Tämä ollaan varmaan jo kysytty,todettu ja kerrottu moneen kertaan mutta en jaksaisi kaikkia aiheeseen vähänkin liittyviä topikkeja tutkia.
Morrowind on kyllä hieno ja massiivinen peli mutta minulle ehkä vähän liian vaikea ja monimutkainen.
Fable kuulostaa erittäin kiinnostavalta mutta pelin lyhyys ja muut haitat pelottavat.
Elikkä mitäs suosittelette.Saatta olla vähän outo topikki ja kysymys mutta yrittäkää vastata jotain... :D
 
Fablesta ainakin sellainen varoituksen sana, että maailma on todella rajoittunut. Polulta ei voi millään poiketa, paitsi ehkä jollekin kymmenen metrin umpikujalle, jossa on aarrearkku. Myös taistelusysteemi on melko alkeellinen.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

morrowind taitaa olla hyva rpg ja fable on taas ihan pelattava seikkailu peli jossa paljon tappeluja
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Pelit ovat sen verran erilaisia ettei suoraa vertausta voi vetää, itse pidin enemmän Fablesta, pelkän maailman takia, Morrowindissä ihmiset seisovat kaupungilla, juoksevat seiniä päiten ja ovat täysin elämättömiä eli juuri päinvastoin mitä Fablessa. Morrowind on huomattavasti laajempi peli, saa poukkoilla minne haluaa, mutta tämäkin voi olla joillekin "huono" asia (kuten minulle), sillä minulla loppui ainakin mielenkiinto kesken. Sanon siis että minä ostaisin mielummin Fablen sillä siinä on/oli enemmän tarjottavaa minulle, eikä varmasti petä sinuakaan. Jos suinkaan on mahdollista niin kannattaa ostaa molemmat käytettynä.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Jos haluat oikean roolipelin niin ehdottomasti Morrowind Goty. Jos taas haluat kivan pikku seikkailun niin Fable.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Sarine sanoi:
Pelit ovat sen verran erilaisia ettei suoraa vertausta voi vetää, itse pidin enemmän Fablesta, pelkän maailman takia, Morrowindissä ihmiset seisovat kaupungilla, juoksevat seiniä päiten ja ovat täysin elämättömiä eli juuri päinvastoin mitä Fablessa. Morrowind on huomattavasti laajempi peli, saa poukkoilla minne haluaa, mutta tämäkin voi olla joillekin "huono" asia (kuten minulle), sillä minulla loppui ainakin mielenkiinto kesken. Sanon siis että minä ostaisin mielummin Fablen sillä siinä on/oli enemmän tarjottavaa minulle, eikä varmasti petä sinuakaan. Jos suinkaan on mahdollista niin kannattaa ostaa molemmat käytettynä.

Niin olisi ehkä pitänyt mainita että omistan jo morrowind gotyn(:o) , mutta loppui mielenkiinto samoista syistä kuin Sarinella.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

itse olen pelannut fablen kahteen otteeseen läpi.hyvänä ja pahana.Olen sitä mieltä että jos haluaa laajuutta niin morrowind on paikallaan, mutta jos haluaa kevyempää lajityyppiä niin silloin fable on peli paikallaan. Fablen ainoat haitat mitä itse huomasin olivat pelin lyhyys ja alueiden rajoitteisuus.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Älä silti Fablea täyteen hintaan mene ostamaan. Peli on jo näkynyt tarjouksissa ja laatu ei ole kuitenkaan mitään päät huimaavaa, ettei hetkeä kannattaisi tarvitteassa odottaa. Itse ostin pelin Playn alennuksesta. Vielä on pahasti kesken, kun keksin aina niin paljon parempaakin pelaamista. Rajoittunut maailma, armoton rautalangasta vääntäminen, väkinäinen päälle liimattu valintojen teko ja hirveä ääninäyttely vievät aika pahasti fiilistä.

Onko muita ärsyttänyt tuo kamalan kuuloinen lässyttävä landebrittiaksentti?
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Hex sanoi:
Onko muita ärsyttänyt tuo kamalan kuuloinen lässyttävä landebrittiaksentti?
Ei minua ainakaan lainkaan, olen vaan ollut niin lumoutunut maailmaan, ekalla kerralla pelasin pelin läpi ilman omia musiikkeja mutta enään en niin tee joten en kuule niitä.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Fable oli kyllä sokerisempi kokemus. Morrowind on huikean laaja peli, mutta toisaalta se on myös kolkko ja kylmä. Fablen erinomainen tunnelma nosti pelikokemuksen toiseen potenssiin. Se oli melkein kuin Grimmin satuja pelaisi. (Niin, tunnelmahan on äärimmäisen subjektiivinen asia. Jos syksyiset satumetsät eivät ole intohimosi ja ellei Fablen kotisivujen taustamusiikki saa kuolaa valumaan, älä koske siihen peliin! :))
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Hex sanoi:
Onko muita ärsyttänyt tuo kamalan kuuloinen lässyttävä landebrittiaksentti?

Mielestäni se jotenkin sopi tuohon peliin ja ei se laadultaan huonoa ollut, minuakin tosin aluksi ärsytti se aksentti, mutta jotenkin selvisin sen yli.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Hakkiz sanoi:
Fable oli kyllä sokerisempi kokemus. Morrowind on huikean laaja peli, mutta toisaalta se on myös kolkko ja kylmä. Fablen erinomainen tunnelma nosti pelikokemuksen toiseen potenssiin. Se oli melkein kuin Grimmin satuja pelaisi. (Niin, tunnelmahan on äärimmäisen subjektiivinen asia. Jos syksyiset satumetsät eivät ole intohimosi ja ellei Fablen kotisivujen taustamusiikki saa kuolaa valumaan, älä koske siihen peliin! :))
Pelkästään tämän viestin perusteella kannattaa ostaa Fable, totta joka sana. (jos saat Sudekin jostain halvalla, kannattaa siihenkin tutustua ;) )
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

No kävin sitten Fablen ostamassa ja nyt olen pari tuntia pelaillut. Ihan hyvältä vaikuttaa.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

olge sanoi:
No kävin sitten Fablen ostamassa ja nyt olen pari tuntia pelaillut. Ihan hyvältä vaikuttaa.
Hyvä näin, saat kulumaan monta tuntia pelin ääressä kun aukaset kaikki demoni ovet ja etit kaikki silver keyt, ja etsit kaikki "special weaponit".
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Miltäköhän se oikein tuntuisi pelata Morrowindia boxilla. Ei saisi niitä monia mukavia plugineja joita PC:llä on tottunut käyttämään :eek: . Fablehan ei sisällä mitään mullistavaa tahi erittäin hienoa ja on helppo kun mikä, mutta silti sitä on vaan niiiin mukava pelata.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Morrowind GotY(E), kirkkaasti. Ainoat ongelmat ovat mahdollinen kaatuilu, umpikujat jos tapat juonellisesti tärkeän henkilön ja liian paljon pelattavaa (Ähky voi tulla äkkiä). Tosin, kyllä Fablenkin pelaa läpi kerran, huikea kokemus ennennäkemättömien ominaisuuksien ansiosta. Harmi vain, että se on aivan liian lyhyt ja rajoittunut - tarinan lopussa tulee ihan liikaa käänteitä ja liian nopealla tahdilla.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Muakin etukäteen hieman pelotti Morrowindin laajuus, mutta siihen pääsi todella nopeasti sisään ja sitten kyseessä olikin todellinen pelikokemus, ei vaan pelin läpi juokseminen... Tekee oikeasti vaikutuksen.

Fable taas oli aika kova pettymys, anime-tyylistä söpöilyä ja rajoittunut pelimaailma.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Hauki sanoi:
Fable taas oli aika kova pettymys, anime-tyylistä söpöilyä ja rajoittunut pelimaailma.

Mitä vikaa söpöilyssä on? Toimiihan se Zeldassakin?

Minä todella toivoin, että Fable olisi ollut Xboxin Zelda, mutta ei. Maailmasta puuttuu syvällisyys. Vaikka Morrowind tuntuisi typerältä (ihmiset seisovat yötä päivää pihalla jne. ) Mutta kyllä maailmalla Morrowind pyyhkii Fablella lattiaa. Monet ristiriidat ja muut tekevät kyllä Morrowindista vaan herkullisemman pelin ja se on vaan plussaa jos saa tappaa kenet vaan.
:D Minäkin heti ensimmäiseksi tapoin Vivecin, kun olin tarpeeksi kova. :rolleyes:
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Locku sanoi:
Mutta kyllä maailmalla Morrowind pyyhkii Fablella lattiaa.
Tästä voi olla kahta mieltä, Morrowindin maailma on kyllä iso, mutta tylsä kuin mikä, kun taas Fablessa melkein toisinpäin.
 
Vastaus: Fable vai Morrowind Goty?

Sarine sanoi:
Tästä voi olla kahta mieltä, Morrowindin maailma on kyllä iso, mutta tylsä kuin mikä, kun taas Fablessa melkein toisinpäin.

No Fable on kyllä interaktiivinen, mutta entä sen maailman historia yms. Tuollaista juuri löytyy jonkun surkean Conan-sarjakuvan sivuilta. En minä tiedä. Mutta Morrowind lukuisine kirjoineen ja historioineen onnistuu nousemaan Fablen ohi.

Minua erityisesti kutkutti nämä väärät jumalat, jotka tekivät itsestään jumalia Daedra-lordien rinnalle Indoril Nerevarin kustannuksella. ja niiden artifaktien historiatkin ovat ihan mielenkiintoisia

Minun mielestäni Fablen maailma jäi vaille sitä syvyyttä. Ja se kliseisyys...
Minusta Fable toki oli viihdyttävä, mutta Morrowind vei minun sydämeni. :rolleyes:
 
Ylös Bottom