Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Mitä tuohon lisäsisältöön tulee, niin tuskin tarvii PS3:n omistajien pettyä sen suhteen. Vaikka lisäsisältöä ei PS3:lla nähdä, niin eiköhän silti pelin reilut 200 eri loppuratkaisua pidä huoli siitä, että pelissä riittää pelattavaa vähän kovemmallekin pelaajalle...

Ja mitä itse olen ymmärtänyt (nyt puhutaan yhteydestä ensimmäiseen ja toiseen Falloutiin), niin tarina ei mitenkään jatku vaan, tapahtumat sijoittuvat Falloutin apokalyptiseen maailmaan reilut 30 vuotta kakkos osan jälkeen. Eli perusidea ja maailma on ainoa yhtäläisyys edellisiin Fallout-peleihin.

Pari viikkoa kun vielä jaksaisi odottaa, niin hyvä olisi. Itse pääsen perjantaina 31.päivä aamusti seitsemän aikaan töistä, joten saattaa olla, että tavoista poiketen, en menekkään nukkumaan töitten jälkeen :D. Ja siitä alkaakin sitten vielä pitkä vapaa...

Jep, tarina ei jatku vanhasta. Previkoiden ja hands-onien perusteella odottelin peliä jo aika innolla ja pistin ennakkotilaukseenkin. Viimeisimpien videoiden perusteella epäilykset vain alkavat kasvaa ja kasvaa siitä miten pelin voisi pelata pääosin puhumalla ja hiiviskelemällä läpi. Lisäksi toivon että kontrollit ja peli ylipäänsä on kehittynyt Oblivionista huomattavia harppauksia. Hiiviskelyt ja keskustelut Oblivionissa olivat melko hirveitä. Pelaaja kyyristyy keskellä toria kolmisenkymmentä senttiä ja kukaan ei enää huomaa... Noh, saapahan tämän sentään myyty pois kohtuullisella hinnalla, vaikka sudeksi osoittautuisikin. Muutenkin kaikki Oblivionin epäkohdat ovat alkaneet kummitella mielessä.

Täysin vuoropohjaista taistelua jään kaipaamaan alkuperäisistä. Valkyria Chronicles tuossa juuri näytti hyvää esimerkkiä siitä miten vuoropohjaisuus ja 3D-ympäristö sekoitetaan taidokkaasti yhteen.

Tämän päivän ajan TheHutin tilauksista lähtee 10% pois koodilla THEHUT10.

Fallout 3 Collector's edition irtosi huokeaan £46 hintaan, eli alle 59 euron. Jos tullimaksut tulee maksettavaksi on hinta silti samaa luokkaa kuin Amazonista tilattaessa.

Toimii näemmä vieläkin tuo koodi.

Perusversion hinnaksi jää £34.14 + postit(?) eli 45.

Toimii näemmä vieläkin tuo koodi.

Perusversion hinnaksi jää £34.14 + postit(?) eli 45.
Oli voimassa tosiaan suomen aikaan 14.00 asti perjantaina.

Mutta mitä F3:n ja mahdolliseen epäonnistumiseen tulee tuon hiipimis- ja keskustelupuolen... err.. puolesta, niin veikkaan että tulee olemaan ihan kohtalainen *peli* vaikka voi joillain osa-alueilla *Fallouttina* pettääkin.

Itse ainakin otan sen asenteen että pelaan sitä omana pelinään enkä yritä väkisin lokeroida sitä muualle kuin "post apocalyptical fallout kinda game" -lokeroon... :D

Pari viikkoa kun vielä jaksaisi odottaa, niin hyvä olisi. Itse pääsen perjantaina 31.päivä aamusti seitsemän aikaan töistä, joten saattaa olla, että tavoista poiketen, en menekkään nukkumaan töitten jälkeen :D. Ja siitä alkaakin sitten vielä pitkä vapaa...

On ihan pakko kysyä että missä mahdat olla töissä Porissa kun itsellä alkaa myös samana aamuna pitkä vapaa... :D

En nyt firmaa viitsi lähteä mainostamaan, mutta hotellin yöportieerin virkaa toimitan :D

:D No minä taas olen teollisuuden parissa töissä. Säikähdin jo että joku työkaveri odottelee fallouttia yhtä innolla kuin minä.
No ei ole enää kuin 2vk aikaa julkaisuun. Ja sitten on tosissaan viikko aikaa pelata yhtä mittaan. \o/

:D No minä taas olen teollisuuden parissa töissä. Säikähdin jo että joku työkaveri odottelee fallouttia yhtä innolla kuin minä.
No ei ole enää kuin 2vk aikaa julkaisuun. Ja sitten on tosissaan viikko aikaa pelata yhtä mittaan. \o/

Mulla on pari työkaveria jotka myös odottaa tätä, mutta niillä ei olekkaan viikon vapaata :). Tosiaan...pari viikkoa vielä, niin sitten alkaa pelisessio joka alkaa perjantai aamulla, noin kello 10:00 ja päättyy seuraavan viikon torstaina kello 23:00 :D. Eiku per...tarvii lauantaina ryypätä, kun on synttärit :D. Eli alkaa perjantaina 10:00 ja päättyy lauantaina noin kello 19:00. Sitten jatkuu uudemman kerran sunnuntaina öbaut 13:00 ja päättyy torstaina 23:00...jos vaikka sunnuntaina kävis sairaalassa asennuttamassa katetrin, niin ei tarvi sängystäkään nousta :D...yöpöytä pois tieltä ja jääkaappi tilalle...joo näin mä teen...

EDIT: Huomasin muuten vasta nyt, että näyttäisi siltä, että peli julkaistaankin jo 30.päivä. Tähän asti olen ollut siinä uskossa, että se julkaistaan 31.päivä. Discshop ilmoittaa julkaisupäiväksi 30.päivä (kuin myös konsolifin) ja wikipediassa lukee, että "...in Europe and Australia on October 30, 2008, in the United Kingdom on October 31, 2008..."...eli voi olla, että tarvii hakea sairaslomaa torstaille :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Alle kaksi viikkoa julkaisuun!

Onko pelistä tullut vielä nettiin arvosteluja?

Gametrailerissa oli jotain uusia videoita pelistä.

Tämä on toistaiseksi ainoa arvostelu jonka olen lukenut:

http://img91.imageshack.us/my.php?image=imgkj5.jpg

Huom! Ei oma skanni...lähde: http://www.n4g.com/xbox360/News-217464.aspx

Tuo arvosana olikin tullut jo nähtyä, mutta eipä tullut silloin katsottua tarkemmin. Toivottavasti tuossa mainittu seikka
että viholliset eivät kehity oman hahmon tason kasvaessa pitää paikkansa.
Tuo nimittäin pisti hiukan ketuttamaan Oblivionissa.

oshihiro: viholliset eivät skaalaannu samallalailla kuin Oblissä, mutta esim. supermutanttien aseet skaalaantuvat erillailla jos olet 1-lvl häiskä tai 20-lvl.

En ole tajunnut tuota skaalaus-systeemiä koskaan. Mielestäni pelissä pitää ollakkin niin kovia vihollisia, että alussa(tai vähän myöhemminkin) niitä joutuu juoksemaan karkuun. Aika laimeaa, kun esim. Oblivionissa minotaurus on "yhtä vaikea" alussa ja myöhemmin. Aluksi pitääkin saada turpiinsa kovilta vihollisilta ja jopa "pelätä" niitä. Sitten lopussa, kun olet itse kova kaveri, niin sitten voi mennä niitä kurmuttamaan. Näin se mielestäni toisi ihan uudenlaisen ilon siitä, kun kehityt ja toisaalta myös sellaisen fiiliksen, että oikeasti tulet kovemmaksi kaveriksi ja maailmassa on sinuakin kovempia tyyppejä/asioita.

En ole tajunnut tuota skaalaus-systeemiä koskaan. Mielestäni pelissä pitää ollakkin niin kovia vihollisia, että alussa(tai vähän myöhemminkin) niitä joutuu juoksemaan karkuun. Aika laimeaa, kun esim. Oblivionissa minotaurus on "yhtä vaikea" alussa ja myöhemmin. Aluksi pitääkin saada turpiinsa kovilta vihollisilta ja jopa "pelätä" niitä. Sitten lopussa, kun olet itse kova kaveri, niin sitten voi mennä niitä kurmuttamaan. Näin se mielestäni toisi ihan uudenlaisen ilon siitä, kun kehityt ja toisaalta myös sellaisen fiiliksen, että oikeasti tulet kovemmaksi kaveriksi ja maailmassa on sinuakin kovempia tyyppejä/asioita.
Ja näinhän se on Fallout kolmessa. Hieno fiilis 10 tunnin grindauksen jälkeen ownata täysin supermonsu joka aiemmin oli täysin mahdoton vastus.. ^^

Ja näinhän se on Fallout kolmessa. Hieno fiilis 10 tunnin grindauksen jälkeen ownata täysin supermonsu joka aiemmin oli täysin mahdoton vastus.. ^^

Jep... itse oon todella kova grindaamaan kaikissa RPG peleissä kun mikään ei ole niin ärsyttävää kuin kuoleminen :) Tuon skaalaus systeemin takia oblivion ei koskaan oikein napannutkaan.

PSM3-lehden arvostelu Fallout 3:sta vuosi jotain kautta verkkoon, ja yhdestä arvostelun lauseesta ("The PS3 version compares poorly to its Xbox and PC counterparts.") nousi saman tien kohu. Nyt mies arvostelun takana kuitenkin haluaa täsmentää, mistä oikeastaan on kysymys.
PS3 version looks the same as on Xbox, but things in the distance are slightly jaggier/rougher, the textures seem 'muddier' up-close and the frame rate is choppier, especially during the last few story missions (which may be the same on Xbox, but we've not seen the equivalent scenes to comment).
Eli taas kohua melkoisen tyhjästä. PS3-versio on siis edelleen hyvin nautittava peli, vaikka se ei ihan ylläkään teknisessä toteutuksessa X360-version tasolle.

Lähde: C&VG

Eli taas kohua melkoisen tyhjästä. PS3-versio on siis edelleen hyvin nautittava peli, vaikka se ei ihan ylläkään teknisessä toteutuksessa X360-version tasolle.

Arvelinkin jotain tälläistä sen takia en ole edes lähtenyt keskusteluihin asiasta vaikka monet foorumit tätä onkin toitottanut... Huvikseni kokeilin vielä googletellakkin niin YHTÄKÄÄN vertaus videota/kuvaa ei ole vielä ulkona.
Kannattanee odotella taas GT:n normaalisti julkaisemaa comparison videota mutta kuten muissakin peleissä erot ovat tähän mennessä olleet sellaisia ettei niitä edes paljaalla silmällä erota.

Nostetaan tätä ylös ihan vaikka sillä verukkeella, että tällä viikolla on julkaisu! Olikos se niin että jenkit pääsi pelaamaan tätä muutaman päivän meitä ennen? Hyvä vaan jos näin on, niin ehtii samaan jotain ennakkokomemuksia ennenkun rahani tuhlaan.

Ja kaikki arvostelut aiheeseen liittyen kiinnostaa! Linkkejä!

Joulu on aikaisessa tänä vuonna: ensin uusi telsu ja sitte Fallout 3. Tulee tosin kanadasta mutta ehtiipähän pelata mercci kakkosen loppuun :)

Ylös Bottom