Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Onko pelin kestosta puhuttu missään? Tai pelialueen koosta? Entä tuleeko tähän minkäänlaisia multiplayer-ominaisuuksia? Tämähän menee ilman muuta ostoslistalle, vaikka aikaisempia osia olen vain kokeillut. Mistähän saisi halvimmalla ennakkovarattua?

Onko pelin kestosta puhuttu missään? Tai pelialueen koosta? Entä tuleeko tähän minkäänlaisia multiplayer-ominaisuuksia? Tämähän menee ilman muuta ostoslistalle, vaikka aikaisempia osia olen vain kokeillut. Mistähän saisi halvimmalla ennakkovarattua?

Kesto kuulemma ~35-40h main storyn kanssa ja ~100h kaikkine lisätehtävineen. Ja ei sisällä minkään laista multiplayer ominaisuutta mikä on mielestäni vain hyvä. Tosin jotain huhua on kai ollut liikenteessä että seuraava Fallout tilleli olisi MMO samalla lailla kun uusin KotR on MMO.

Ite olen vähän kahen vaiheilla, että ostanko pelin lootalle vai PS3:lle. PS3:lle tosin voin sen ostaa vasta loppuvuodesta. Lootalle voisi periaatteessa ostaa pelkästään tuon DLC:n takia... Tosin, itellä on vähän semmonen fiilis, että ko. peli olis pleikkarilla äyttävämpi ja rullais paremmin. No, aika näyttää.

Darwinille: Tossahan ei mitään sanota kääntämisestä muille koneille. Useimmissa haastatteluissa on tullut lähinnä vain ilmi, että 360 on heidän pääkehitysalustansa eli alusta, jolle peli tehdään ensisijaisesti. On myös mainittu, että muita versioita kehitetään samanaikaisesti tuon version vierellä alustapohjaisesti, ja että nämä "ei pääkehitysalusta versiot" ovat 360-versiota pari viikkoa jäljessä. Itse uskon vakaasti, että versiot ovat identtiset ja PS3:n omistajille on tulossa ihan yhtä hyvää "nannaa" kuin muillekin.
Juu, mistään käännöksestä ei ole kyse koska peliä tehdään samanaikaisesti kaikille alustoille. Esim. Final Fantasy XIII on käännös koska peli tehdään ensin kokonaan valmiiksi PS3:lle josta se käännetään XO:lle.

Tuli varattua Gamestopista. Fallout 3 on siellä Powertrade-pelinä, eli jokaisesta vaihdossa annetusta pelistä hyvitetään 20% enemmän. Jos on turhia pelejä nurkissa, niin suosittelen käyttämään lafkan tarjousta.

Mistä Fallout 3 kannattaisi tilata, jos hinta on tärkeämpi kuin nopea saatavuus? Harkitsen sekä keräilyversiota, että tavallista.

Collector's Edition lähtee Playsta 70 eurolla, johon voisi vielä käyttää 7,5e voucherin. Tällä on tietenkin hyvät mahikset jäädä tulliin, jolloin maksettavaa tulee reippaasti lisää. The Hut tarjoaa etusivun alennuskoodilla pelin £45 hintaan, mikä tekee vajaa 60 euroa

Normiversio näyttäisi olevan VideoGamesPlussassa 60CAD, joka postikuluineen noin 45 euroa.

Mistä muut ovat pelinsä tilanneet?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mistä Fallout 3 kannattaisi tilata, jos hinta on tärkeämpi kuin nopea saatavuus? Harkitsen sekä keräilyversiota, että tavallista.

Collector's Edition lähtee Playsta 70 eurolla, johon voisi vielä käyttää 7,5e voucherin. Tällä on tietenkin hyvät mahikset jäädä tulliin, jolloin maksettavaa tulee reippaasti lisää. The Hut tarjoaa etusivun alennuskoodilla pelin £45 hintaan, mikä tekee vajaa 60 euroa

Normiversio näyttäisi olevan VideoGamesPlussassa 60CAD, joka postikuluineen noin 45 euroa.

Itse olen päättänyt jääräpäisesti tilaavani Collector's Editionin vaikka mikä olisi. Itse puntaroin mm. dvdboxofficen, playn ja UK Amazonin välillä. Esim. Dvdboxofficesta irtoaa normi versio n. 40 ja ei pitäisi tuolla hinnalla jäädä tulliin. Samasta paikasta tilatessa CE:n laskeskelin, että jos paketti jäisikin tulliin niin hinnaksi tulisi ilti n. 70. Playsta en uskaltaisi tilata, koska mikäli peli jää tulliin, alkaa hintakin olemaan jo huomattavasti lähempänä samaa kuin Suomessa. Itse sitten valitsin CE:n puolesta Amazonin, koska ALVi on laskettu hintaan mukaan, jolloin kokonaishinnaksi jäi n. 70 ja vaaraa ei ole tulliin jäämisestä; luultavasti toimitusaikakin on lyhyempi kuin muista putiikeista ostattaessa. Kannattaa tsekata mikä on paras itselle, sillä vaikka hintaero on Amazonin ja Dvdboxofficen välillä on 10 euroa, niin mikään ei takaa etteikö paketti jäisi tulliin DBO:sta, jolloin hintaa tulee saman verran kuin Amazonista tilatessa ja paketin toimituksessa kestää vielä enemmän aikaa. Noin pähkäilin itse, ja onhan loppujen lopuksi hinta huomattavasti halvempi kuin Suomesta ostattaessa.

Sieltä VG+:sta tulee tilattua.

PS. pk:n kanssa on vain joku 42 käsitääkseni.

Kävipäs onnettomasti. The Hut nosti hintaa £3 ja 10% alekoodi lakkasi toimimasta :/

Olin jo kasannut tuotteet ostoskoriin, syöttänyt onnistuneesti voucher-koodin ja painanut tilausnappia, kun sivu ilmoitti virheestä. Latasin sivun uudelleen ja hinta oli noussut.

Etsitään siis uudelleen halvinta Collector's editionia. DVDBoxOffice on seuraavaksi halvin, jonka olen keksinyt.

Uhh.. näyttää kyllä hyvältä. Tätä odotetaan innolla. Hieno tuo taistelun ns "kaksijakoinen" systeemi.
Oliks tällä julkaisupäivä 31.10?

Fallout 3:n voi pelata läpi 75 minuutissa. :p

Speedrun, jep jep. Tosin vanhat Falloutithan pystyi nopeimmillaan ilmeisesti menemään läpi n. 20 minuutissa tjsp. Näin olen lukenut ja ainakin omien pelaamisieni perusteella luultavasti täysin mahdollistakin. Uutinen jo melko vanha, koska tuo sama asia taidettiin mainita myös tuossa linkkaamassani artikkelissa

Onkohan noista osumakohdista ollut tarkemmin juttua missään?
Nyt noissa videoissa viholliset kuolevat kun niiltä ampuu raajan irti. Eihän siinä ole mitään pointtia ja taktisuus katoaa pelistä heti.. Toivottavasti niin käy vain heikommille 'kavereille'.

Videossa kehittäjät ovat pelanneet cheat koodeilla (aseet yms.) ja heillä on ollut bloody mess perkki joka tekee kuolemasta mahdollisimman väkivaltaisen.
Eli 99% varmuudella raajat lentää kaaressa vain silloin kuin saa kuolettavan kriittisen osuman johonkin raajaan. Muuten vain lyyhistyy, tai ehkä vähän tulee damagea.

Toivottavasti peli ei ole liian monimutkainen pelaajalle joka ei ole pelannut ennen falloutteja (kuten minä)

Jotenkin falloutit kuulostaa vaan aika monimutkaisilta

Vapaa maailma vain houkuttelee

^ Älä puhu noi kenenkään "oikean" fallout fanaatikon kuullen.(vihaavat peliä koskaan sitä näkemättään koska se on liian "casual" ja siinä ei voi tappaa lapsia)

Eli uskon että peliin pääsee sisään todella nopeasti ja alku tutorial/ kehitys vaihe opettaa varmasti kaikki tarvittavat fallout kikat jotta pärjää.
Varmasti löytyy paljon fallout roolipeli hifistelyä mutta kuhan vaan jaksaa päivittää skillsejä ja oppii V.a.t.s.:n niin varmasti pääsee pitkälle.

^ Älä puhu noi kenenkään "oikean" fallout fanaatikon kuullen.(vihaavat peliä koskaan sitä näkemättään koska se on liian "casual" ja siinä ei voi tappaa lapsia)

Eli uskon että peliin pääsee sisään todella nopeasti ja alku tutorial/ kehitys vaihe opettaa varmasti kaikki tarvittavat fallout kikat jotta pärjää.
Varmasti löytyy paljon fallout roolipeli hifistelyä mutta kuhan vaan jaksaa päivittää skillsejä ja oppii V.a.t.s.:n niin varmasti pääsee pitkälle.

Vaikka vanhat Falloutit ovat lähellä sydäntä ja ovat mainoita pelejä, niin tuo lasten ampunin nykypäivänä pelissä tuntuisi täysin sairaalta. Etenkin ne, jotka tuota "ominaisuutta" puoltavat voisivat mennä tarkistuttamaan pääkoppansa jossakin, ei se vaan nykypeleissä onnistuisi. Luultavasti Fallout 3 ei ole mitenkään äärimmäisen monimutkainen ja onhan käyttöjärjestelmä tehty konsoleita silmälläpitäen.

Ylös Bottom