Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [X360]

Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Osaisikos joku peliä vähän enemmän pelannut vinkkailla kannattaako tätä lähteä pelaamaan ensimmäisestä vai kolmannesta persoonasta? Molemmissa näyttäisi olevan hyvät puolensa, mutta etenkin räiskiminen tuntui ensimmäisestä persoonasta huomattavasti helpommalta. Ilmeisesti suurin osa kuitenkin ensimmäisestä persoonasta pellailee, kun se kerta oletukseksi on laitettu?
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Osaisikos joku peliä vähän enemmän pelannut vinkkailla kannattaako tätä lähteä pelaamaan ensimmäisestä vai kolmannesta persoonasta? Molemmissa näyttäisi olevan hyvät puolensa, mutta etenkin räiskiminen tuntui ensimmäisestä persoonasta huomattavasti helpommalta. Ilmeisesti suurin osa kuitenkin ensimmäisestä persoonasta pellailee, kun se kerta oletukseksi on laitettu?

Kolmannesta persoonasta ei voi yksinkertaisesti pelata ollenkaan piste. Sillä voi tiirailla hahmoaan, mutta muuta ei.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kaikenlaista ne ihmiset myyvätkin (ehkä joku ostaakin)

Virallinen Fallout 3 Tin Can :)
Pakkohan tuo on saada! No ei sentään, en kyllä ymmärrä kuinka joku viitsii edes laittaa myyntiin tälläistä... Kaiken lisäksi taitaa tulla postimaksut isommiksi kuin itse tölkki :(

Osaisikos joku peliä vähän enemmän pelannut vinkkailla kannattaako tätä lähteä pelaamaan ensimmäisestä vai kolmannesta persoonasta?
Ei kyllä itselläni tullut mitään first person -pelailusta. Sneakkia harrastan hahmollani joten siinä tulee käytettyä 3rd personia, mutta ei muuten. Falloutissa sitä voisikin ihan yleisestikin käyttää VATS:in ansiosta, toisin kuin oblivionissa, jossa 3rd person oli täysin turha.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Itse vaihtelen, esimerkiksi jos pitää katsoa kulman taakse, jonne ei fysiikan lakien mukaan näe, käytän kolmatta persoonaa. Ja kun ihastelen asuasekokonaisuuttani ja hahmon liikehdintää. :D
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Nyt hieman paremmin peliin perehtyneenä voi jo sanoa että hyvä elihän tässä on kyseessä tosin Oblivion kyllä paistaa liikaa läpi mutta eiköhän sen kanssa opi elämään.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kiitoksia kommenteista, ensimmäisestä persoonasta tuleepi siis pelailtua. Kolmisen tuntia takana, enkä ole vielä tehnyt oikeastaan mitään, eli pitkäikäinen peli varmasti tulossa. Oli eeppistä haahuilla yöllä pilkkopimeässä kaduilla ja tutkailla paikkoja :).

Kävipä tuossa muuten äsken aika mielenkiintoisesti:

Päädyin Megatoniin ja siellä johonkin kuppilaan, josta varastin itselleni muutaman oluen. Ilmeisesti tästä suuttuneena joku paikan omistajista hyökkäsi nyrkein kimppuuni. Päätin hetken mielijohteesta hakata äijän pesismailalla kumoon. Astuessani ulos kuppilasta koko kaupunki huusi "murderer!" ja panoksia ja pesimailoja viuhui niskaan siihen tahtiin ettei pystynyt etenemään mihinkään :D. Oli pakko ladata vanhempi save ja edetä vähän toisenlaisella tavalla...
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Aloittelin tänää mun toista rundia Falloutin merkeissä ja tein hahmostani melee pohjasen, veistä/miekkaa/lekaa jne. kohtuu haasteellista pelata sillee

noh samoilin siellä superduper kaupan lähellä ja huomasin sattumalta että mikäs ohjus toi on mikä taivaal menee ? en ollut koskaan ennen sellast nähny. noh se tussahti jonnekki kaupparakennuksen toisel puolel ja aattelin et meen tsekkaan.

päästyäni paikan päällä huomasin yhden raiderin juoksevan yhtä wastelanderia kohti, aattelin mennä poloisen hätiin mutta suureksi yllätykseksi raider vetäs jollain ihme sädepyssyllä sen wastelanderin punaseks tomupilveks :eek:

olin iha "wtf" ja lähin haneen ku se alko räiskii mua päin, pääsin kulman taa ja oottelin leka kädessä siellä sitä nuljaketta. sit se sielt lopult tuli ja huomasin et se ase oli iha härö, ikinä nähny sellasta ennen ja oli outoa et raideril oli semmonen kädes. noh en ehtiny lyömää kertaakaan ku jo ehtis ukkoa ampuu kerran ja arvatenkin hajos iha totaalisesti, repesin kyl ni pal mun säkkituoliin.

ladattuani pelin uusiks kokeilin et jos se tapahtuis taas mut täl kertaa niil oli iha nokut aseet. eli mitä ihmettä tapahtu ?
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kah, mäkin olen ihmetellyt molemmilla hamoillani jotain taivaalta putoavaa, ohjusta tai jotain. Ettei vaan olis ufo tullut tonttiin ja sun raider vetäs alien blasterilla sitä wastelanderia? :D
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Hyvin mahdollista :D oon mä nähny muutamien raiderien käyttävän enclave haarniskaa kans ja sit vähä matkan pääs oli nakuja enclave solttuja. joten on iha mahollista et raideri oli löytäny alien blasterin tai jonku sellasen.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kah, mäkin olen ihmetellyt molemmilla hamoillani jotain taivaalta putoavaa, ohjusta tai jotain. Ettei vaan olis ufo tullut tonttiin ja sun raider vetäs alien blasterilla sitä wastelanderia? :D

Justiinsa tuli nähtyä moinen, ja tuli teidän jutut heti mieleen. Sieltä se taivaalta posahti jonnekin horisonttiin. Ei ollut munaa mennä kattomaan.

Kun tuolla wastelandissa painelee, on kyllä huvittavaa nähdä eri yhteenottoja. Kohti tulee tulitusta kaukaa ja lähempänä juoksee naishahmo kovaa päin. Meinasin ampua pään irti, mutta tajusinkin että pitää asetta selässä. Juoksi siis karkuun itsekin niitä tulittajia.

Peliä pelannut jo aika monta tuntia, joten sikäli jämerää että nyt vasta tajusin että kun paska-autoja ammuskelee vaikka vahingossa, nehän voi räjähtää. Ja yleensä ketjureaktiona jos niitä on lähekkäin. Ajattekin välissä että "millähän ydinpommilla nyt ammuttiin kun räjähdin kuoliaaksi", kun autojen välissä oli kyyryssä kiväärin kanssa. Olihan se nättiä kun vahingossa ammuin raider1:stä tulittaessani ohi, ja räjäytin auton. Ketjureaktiona meni kohta toinen auto, jonka vierestä raider2 lensi komean loikan kattotasanteelle ilman jalkaa.

Äijäni on vähän turhan perushyvä jamppa, turhan paljon tehnyt palveluksia porukoille. Saisi olla joku semmoinen välinpitämätön badass-vaihtoehto olemassa, että nuo tehtävät voi tehdä, mutta "ei mua kiinnosta, mutta teen silti koska olen kova jätkä"-asenteella, josta ei sitten tulisi maksimaalista karmaa eikä jokainen asutuskeskus X:n tyyppi pitäisi pyhimyksenä. Senverran onneksi olen paskiainen, että pöllin melkein keneltä tahansa stimpakit ja huumeet, jos näkyvillä lojuu. Small guns-mies olin aiemmissa fallouteissa, niin olen nytkin. Kyllä haulikko, kivääri ja jyty pistooli on niitä joissa on sitä jotakin. Ja koska tyyli on tärkeintä, käytetään talon armoria ja sheriffinhattua. Joskus myös ilman hattua, että miehekäs wasteland-tukka pääsee oikeuksiinsa. Aivoakin tietysti löytyy ja puhetaitoa, karismasta puhumattakaan. Entisissä fallouteissa olin myös kova unarmed-mies, pistelin silloin karatella joka toista jamppaa nenuun, mutta nyt kun ei edes voi nivusiin potkia, niin en keskity moiseen yhtään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Perjantaina tuli töiden jälkeen aloitettua ja pelikellossa on nyt about 48 tuntia, joten viikonloppu vierähti aika täysin pelin parissa. Harmi, että hyvän loman alun katkaisee loppuviikon reissu. Ensin suunnittelin tekeväni enemmän pahoja enkä auttavani kaikkia, mutta toisinhan siinä kävi eli liian hyvis jälleen kerran. Noh, jospa uusintapeluukerralla sitten. Yleiset alueet aika hyvin koluttu ja viimeisen tehtävän ohella vielä neljä muuta questiä saavutusten perusteella suorittamatta, joten eiköhän tähän peluukertaan vielä jonkun tunnin saa kulutettua. Itselle ei pelikokemukesta tule juuri negatiivista mieleen.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Nostetaanpan tämä täältä syövereistä.

Nyt on tullu pelattua reilu 20h ja jätkä on 16lvl. Small guns, lockpick ja speech korkeimmat taitaa olla. Hyvä peli todellakin, parhainta on kyllä vaan lähteä tutkiskelemaan ja etsimään. Tavoitteena saada 1000/1000, nyt on puolet vedetty. :)
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Nostetaanpan tämä täältä syövereistä.

Nyt on tullu pelattua reilu 20h ja jätkä on 16lvl. Small guns, lockpick ja speech korkeimmat taitaa olla. Hyvä peli todellakin, parhainta on kyllä vaan lähteä tutkiskelemaan ja etsimään. Tavoitteena saada 1000/1000, nyt on puolet vedetty. :)
Aika haipakkaan oot vetäny. Mulla on lvl 12 ja tunteja takana 50. :D, Pääjuonta tehty vain megatoniin asti.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Aika haipakkaan oot vetäny. Mulla on lvl 12 ja tunteja takana 50. :D, Pääjuonta tehty vain megatoniin asti.

Onhan noita sivutehtäviä tullu tehtyä melkein kaikki.
Normal- tasolla pelaan, taidat ite pelailla vaikeammalla?
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kannattaako tämä hankkia, vaikka pelisarjan aiemmat osat ovat jääneet kokematta enkä tiedä tarinasta juuri mitään?
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kannattaa! Edellisiä osia ei tarvitse pelata vaikka jokin verran helpottaa fallout tuntemus ja joitain viitteitä vanhoihinkin.
Itselleni fallout 3 on paras peli tällä konsoli sukupolvella.
 
Ylös Bottom