aqualung
Member
Vastaus: Fallout 3
Tällä hetkellä tämä on ehdottomasti odotuslistan kärjessä, varsinkin kun Bethesdan foorumeilla on vahvistettu, etteivät viholliset enää skaalaudu pelaajan mukana Oblivionin tapaan. Uusi skaalaussysteemi kuulostaa ihan mukiinmenevältä.
Siis mikäli oikein käsitin, Fallout 3:n skaalaussysteemi asettaa pelialueille (ei tietoa kuinka suurista blokeista kysymys, enkä ainakaan itse vielä hahmota miten suuri osa matkustamisesta tapahtuu vapaasti maan pinnalla Oblivion-tyyliin ja miten paljon joudutaan menemään metrotunneleissa) tasorajat, joiden puitteisiin alue voi lukittua (helppo alue vaikka lv 1-5, übervaikea 15-20v), ja tästä joukosta valitaan taso pelaajan mennessä alueelle ensimmäisen kerran, jonka jälkeen alueen taso lukittuu.
Eli jos pelaaja menee 3-levelillä alueelle, jonka skaala on 1-5, asettuu alue 3-tasoiseksi ja viholliset ovat sen mukaisia, perushaastavia. Samalle 3-tason pelaajalle 15-20 alue ilmeisesti lukittuu tasolle 15. Tämä taso pysyy lukittuna koko pelin ajan, vaikka pelaaja nousee leveleitä.
3-levelillä mentäessä alueelle, jonka skaala on 5-10 alue lukittuu tasolle 5, jolloin pelaaja saa turpaansa, ja kunnolla. Myöhemmin, tasolla 9 pelaaja palaa samalle alueella, joka on yhä tasoa 5, ja leikiten räiskii tiensä sen läpi. Hahmonkehitys ja sivuquestien tekeminen siis palkitsee, mutta jos haluaa juosta päätarinan läpi, ei vaikeus mene mahdottomaksi. Kuulostaa reilulta.
Eli ei enää turhauttavaa "bandits with glass armor"-syndroomaa!
Tällä hetkellä tämä on ehdottomasti odotuslistan kärjessä, varsinkin kun Bethesdan foorumeilla on vahvistettu, etteivät viholliset enää skaalaudu pelaajan mukana Oblivionin tapaan. Uusi skaalaussysteemi kuulostaa ihan mukiinmenevältä.
Siis mikäli oikein käsitin, Fallout 3:n skaalaussysteemi asettaa pelialueille (ei tietoa kuinka suurista blokeista kysymys, enkä ainakaan itse vielä hahmota miten suuri osa matkustamisesta tapahtuu vapaasti maan pinnalla Oblivion-tyyliin ja miten paljon joudutaan menemään metrotunneleissa) tasorajat, joiden puitteisiin alue voi lukittua (helppo alue vaikka lv 1-5, übervaikea 15-20v), ja tästä joukosta valitaan taso pelaajan mennessä alueelle ensimmäisen kerran, jonka jälkeen alueen taso lukittuu.
Eli jos pelaaja menee 3-levelillä alueelle, jonka skaala on 1-5, asettuu alue 3-tasoiseksi ja viholliset ovat sen mukaisia, perushaastavia. Samalle 3-tason pelaajalle 15-20 alue ilmeisesti lukittuu tasolle 15. Tämä taso pysyy lukittuna koko pelin ajan, vaikka pelaaja nousee leveleitä.
3-levelillä mentäessä alueelle, jonka skaala on 5-10 alue lukittuu tasolle 5, jolloin pelaaja saa turpaansa, ja kunnolla. Myöhemmin, tasolla 9 pelaaja palaa samalle alueella, joka on yhä tasoa 5, ja leikiten räiskii tiensä sen läpi. Hahmonkehitys ja sivuquestien tekeminen siis palkitsee, mutta jos haluaa juosta päätarinan läpi, ei vaikeus mene mahdottomaksi. Kuulostaa reilulta.
Eli ei enää turhauttavaa "bandits with glass armor"-syndroomaa!