Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jirza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 4

No, ei ole.
valentine antaa holotape 1:sen jossain vaiheessa, mut itse sain kerättyä etukäteen nuo muut ku koneita hakkeroimalla se heitti karttaan seuraavan paikan.

Mut tuo dear detective on joku sarjamurhaaja fens street sewerillä. Sieltä löytyy 4 holoa ja todella mielenkiintoinen tarina. Tulee SAW-sarja mieleen.

Okei okei, uskotaan. Anteeksi. Sekoitin siihen toiseen, kun kuulosti aika samalta. [emoji4]

Hah! Hauskaa oli, mut toivottavasti joku ois viisaampi ku me [emoji23]. Ootko itse tehnyt tuon? Löytyy dear detective nimellä holotapeista tai paikasta jonka laitoin spoilereihin. Tässä pelissä on kyllä paljon tällaisia mysteerejä, jotka jäävät just ärsyttävästi auki ja vissiin tarkoitus on se, että pelaaja saa itse mielikuvituksella täyttää puuttuvat aukot.

Kuva tehtävään:

51731768ec36ba72f16a91602207e07b.jpg

Hah! Hauskaa oli, mut toivottavasti joku ois viisaampi ku me [emoji23]. Ootko itse tehnyt tuon? Löytyy dear detective nimellä holotapeista tai paikasta jonka laitoin spoilereihin. Tässä pelissä on kyllä paljon tällaisia mysteerejä, jotka jäävät just ärsyttävästi auki ja vissiin tarkoitus on se, että pelaaja saa itse mielikuvituksella täyttää puuttuvat aukot.

Kuva tehtävään:

Paikka on kyllä karttaani merkitty, mutta en ole ilmeisesti vieraillut. Kiitti vinkistä, täytyy käydä katsomassa mitä löydän [emoji4]

Kuva tehtävään:

Itse eilen sattumalta tulin juuri samaan paikkaan! :)

Mitä spoilausta tuossa on? Se että pelissä on päätarina vai se että tässäkin pelissä on BOSsit?

On toi mun mielestä ihan selkeä spoileri. Jos on pelannut aiemmin Bethesdan pelejä niin ei ehkä ole mutta esim. itse en tiennyt ennenkuin joku täällä möläytti että tässäkin pelissä päätarinassa voi
valita puolen ja loppu riippuu siitä miten valitsee.
Jollekin joka pelaa Falloutia ensimmäistä kertaa tai yleensäkin tämäntyylistä peliä eikä tiedä tarinasta tai maailmasta mitään, toi on spoileri. En minäkään olisi halunnu tietää että esim.
Syndikaatin puolen voi ottaa pelissä koska vasta kuullut pelissä huhuja siitä eikä mitään hajua mikä meininki.
Ei se itelle tullut yllätyksenä että näin voi tehdä mutta silti olisin mielummin saanut sen selville itse pelissä.

Mulla Jack Talbot istuu järven pohjassa. Onko mitää vinkkejä?

Mulla se ui edes-takaisin.. Ei saa kontaktia, joten pitäkööt tunkkinsa.

Edit: mitä tulee spoilereihin niin kyllä itseäkin sapettaa, että päätarina on spoilattu aika hyvin pilalle.. Se, että näitä tusina sivutehtäviä porukka fiilistelee niin mua se ei ainakaan haittaa. Päinvastoin, haluan itsekin kokea ne. Kuitenkin pelissä on niin paljon koluttavaa ja tehtävää niin pakostakin jtn jää löytämättä. Siksi palstaa lukemalla voi löytää asioita mitä muuten ei välttämättä edes löytäisi.

Summarum. Päätarina on kuitenkin aika lyhyt ja kaikilla edessä, joten jos se voitais pitää spoilerivapaana, toisaalta sehän on jo spoilattu aika pitkälle kokonaan.

Mitä tulee spoilereihin niin kyllä itseäkin sapettaa, että päätarina on spoilattu aika hyvin pilalle.. Se, että näitä tusina sivutehtäviä porukka fiilistelee niin mua se ei ainakaan haittaa. Päinvastoin, haluan itsekin kokea ne. Kuitenkin pelissä on niin paljon koluttavaa ja tehtävää niin pakostakin jtn jää löytämättä. Siksi palstaa lukemalla voi löytää asioita mitä muuten ei välttämättä edes löytäisi.

Summarum. Päätarina on kuitenkin aika lyhyt ja kaikilla edessä, joten jos se voitais pitää spoilerivapaana, toisaalta sehän on jo spoilattu aika pitkälle kokonaan.

Se mitä itse olen tätä ketjua lueskellut ja kommentoinut niin mielestäni ne päätarinan juonenkäänteet ovat olleet aika hyvin spoileritagien takana, itse en ainakaan saanut täältä mitään juonispoilereita. Yleensä vielä tageja on jotenkin alustettu, niin jos menee silti niitä avaamaan niin silloin saa kyllä syyttää ihan itseään.

Sillä ei ole mitään tekemistä spoilerien kanssa jos puhutaan avoimesti pelisarjan ikonisimmista vihollisista tai ryhmittymistä, monet porukat ovat olleet mukana ihan sieltä Fallout 1 ajoista lähtien jos ei nyt pelimaailmassa fyysisesti mukana olleena mutta loressa ainakin hengessä vaikuttaneena. Toki jos samaan hengenvetoon puhutaan juonenkäänteistä niin ne tageihin.

Minä en ainakaan ala tagaamaan mitään pelisarjan loreen kuuluvaa asiaa vain siksi kun joku on tullut pelisarjaan vasta nyt mukaan F4:n siivittämänä, ei minua kiinnosta jos joku ei tiedä mikä esim Brotherhood of Steel, tai mikä Vaulttien oikea tarkoitus on, pelisarjan fanit tietää kyseisen porukan jo ihan aikojen alusta asti, joten se ei silloin ole spoileri, juonenkäänteet ja muut itse löydettävät salaisuudet, mysteerit yms. on tietty sitten eri asia.

[emoji115] itse en ole aiemmin pelannut kuin kolmosta, joten tuossa tuli paljon uutta tietoa. Toisaalta itselle se tärkein juttu pelissä on se, että löytyykö poika vai ei [emoji23]

Taas oon eksynyt pelkästään samoileen etelään, joten päätarina saa odottaa edelleen.

Ei oikein tykkään sanctuaryn workbench siitä, että sinne on tullut kerättyä kaikki mahdollinen säästöön. Alkaa olla todella tervainen käyttää. Muutenkin jonkun tietyn löytäminen on ihan helvetillinen homma ku aseitakin on useita satoja, ehkä tuhansia.. Myin 10mm peruspistoolit niin 48kpl oli jemmassa [emoji23] tuunatut ei mene tämän alle.

[emoji115] itse en ole aiemmin pelannut kuin kolmosta, joten tuossa tuli paljon uutta tietoa. Toisaalta itselle se tärkein juttu pelissä on se, että löytyykö poika vai ei [emoji23]

Taas oon eksynyt pelkästään samoileen etelään, joten päätarina saa odottaa edelleen.

Ei oikein tykkään sanctuaryn workbench siitä, että sinne on tullut kerättyä kaikki mahdollinen säästöön. Alkaa olla todella tervainen käyttää. Muutenkin jonkun tietyn löytäminen on ihan helvetillinen homma ku aseitakin on useita satoja, ehkä tuhansia.. Myin 10mm peruspistoolit niin 48kpl oli jemmassa [emoji23] tuunatut ei mene tämän alle.

Fallout 3:ssa oli myös Instituutti ja Railroadi mukana yhdessä tehtävässä ;) Muutenhan se oli enemmän Brotherhoodia ja Enclavea se F3.

Hehe itse en ole juurikaan pahemmin keräillyt normaaleja aseita, erikoisemmat olen laittanut erillisiin arkkuihin, ja workbenchiin olen kerännyt vain rakennusmateriaaleja niin sinne ei tarvi koskaan mennä etsimään mitään :)

Samoin itsellä workbenchissä on vain ne junkit, ja jonkun verran ruokia (viljeltyjä) sekä niitä maastosta löydettyjä lehtiä, siis kasvinlehtiä.
Sitten on erilliset laatikot seuraavasti:
- vaatteet (perus, kun en uutena Fallout-pelaajana tiennyt tarviiko näitä)
- suojat jokainen pala eri laatikossa, jotka on sijoitettu lattialle ihmisen muotoon. niitä pieniä laatikkoja. Löytää aina vasemman jalan suojat jos haluaa sellaista kun menee sille laatikolle.
- kokosuojat ja erikoiset (siis ne jotka on koko puku)
- koiran, supermutantin, synthin ym. suojat
- power-armorin palat

- lääkkeet
- ruuat

- miinat, kranut yms.
- modet

- pistoolit
- kiväärit
- meleet
- rocketlouncher & flamer
- heavygun
- shotgun
- plasmat
- laserit
- legendaryaseet

- erikoiset joista en tiedä
- misc tavarat

- bubblet ja lehdet hyllyissään

- useinkäytetty vaihtolaatikko, (eli joskus kun haluan lähteä esim. uikkareissa pelkän haulikon kanssa metsälle, niin tuohon laatikkoon dumppaan kaikki muut, josta sitten seuraavaan tehtävään ne löytyy helposti.)

[emoji115] eli mulla menee yks ilta ku järjestelen kamat ja olen taas tilanteen herra [emoji15]

Sentään mun power armoryt on järjestyksessä telineissä [emoji23]

Niin meni mullakin yksi ilta, jos ei parikin kun tuon järjestelin...

...muuten tälläinen tuli vastaan kun tuolla wastelandissa kävelin

(ei heikkohermoisille)

31XQVlk.jpg

Voi sen tähen että vihaan tuota rakentelua tässä! Niin kauan se oli ihan ok kun siihen ei "pakotettu" ja sai skipata sen kokonaan. Nytkin yksi tosi työläs side questi jäi kesken, kun ensin olin metsästänyt ihan tehtävän lopuksi varmaan puoli tuntia perhanan alumiinutölkkejä että saisin rakennettua tehokkaan generaattorin mitä vaadittiin. Sitten hoksasin ettei olekaan rakentelu perkiä nro 1, eli leveliä metsästään että saa sen. No fiksuna vasta levelin kerättyäni hoksasin ettei Intelligencekään riitä tuohon perkkiin.

Summasummarum hirveä määrä turhaa hommaa tuon idioottimaisen rakentelun takia, eikä ole eka kerta!!
Muitakin pöllöyksiä, bugeja ja hahmon jumittumisia on tullut reilusti nyt 20h pelaamisen aikana, mutta silti on ihan nätti, tunnelmallinen ja koukuttava teos. Paljon parempaankin olisi silti ollut rahkeita minun mielestä ja esim. Witcher 3 pyyhkii tällä lattiaa mennen tullen ja palatessa!

Ylös Bottom