Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jirza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 4

Toiseen kertaan katsottuna alkoi jo hieman hypejuna jarruttaa omalla kohdalla. Koira, power armor ja craftaus on kivoja, mutta muuten aika tutulta ja nähdyltä näyttää. Rakennuksia ja yksityiskohtia on myös näyttävä määrä... Mutta lihat menee samanlaisiksi kimpaleiksi kuin kolmosessakin ja peli on tuntumaltaan sitä jo nähtyä uusilla grafiikoilla. Juoni on varmasti kyllä taas rautaa ja kestit. Toivottavasti jotain uutta niissäkin joka tuntuu ihan pelatessa
 
Vastaus: Fallout 4

Vähän samoissa fiiliksissä kuin yllä. Itseä mietityttää että onko tästä tehty liian action-painoitteinen (aika hevisti tuotu esille räiskintää) ja jätetty se roolipelaaminen vähemmälle. Exploration trailerikin aika äkkiä kääntyi räiskintätraileriksi.

Saas nähä, on tämä nyt ainakin vielä pakkohankinta-listalla :)
 
Vastaus: Fallout 4

Vähän samoissa fiiliksissä kuin yllä. Itseä mietityttää että onko tästä tehty liian action-painoitteinen (aika hevisti tuotu esille räiskintää) ja jätetty se roolipelaaminen vähemmälle. Exploration trailerikin aika äkkiä kääntyi räiskintätraileriksi.

Saas nähä, on tämä nyt ainakin vielä pakkohankinta-listalla :)

Hutun kommentit on aina kyllä sellasta komediaa että piristyy päivät kummasti :D
 
Vastaus: Fallout 4

Eiköhän tämä ole ihan samanlainen kun fallout 3 on, eli voi aivan vapaasti pelata niinkuin haluaa. Enemmän toimintapelien kaltainen tarkoittanee varmasti vain sitä että pelin ohjattavuus on saatu siihen kuntoon että se muistuttaa enemmän nykyaikaista toimintapeliä kuin fallout 3 tönkköä ohjausta. Aivan turhaa tollanen parkuminen että fallout 4 on enemmän toimintapeli kuin roolipeli koska mikään ei viittaa siihen.
 
Vastaus: Fallout 4

Eiköhän tämä ole ihan samanlainen kun fallout 3 on, eli voi aivan vapaasti pelata niinkuin haluaa. Enemmän toimintapelien kaltainen tarkoittanee varmasti vain sitä että pelin ohjattavuus on saatu siihen kuntoon että se muistuttaa enemmän nykyaikaista toimintapeliä kuin fallout 3 tönkköä ohjausta. Aivan turhaa tollanen parkuminen että fallout 4 on enemmän toimintapeli kuin roolipeli koska mikään ei viittaa siihen.

No kyllä tollaset lausunnot laittaa Fallout-fania vähän mietityttämään. Mutta joo, onhan se nykyaikaa että räiskintää pitää olla, muuten ei pelit myy..
 
Vastaus: Fallout 4

Peleissä on ylipäätään nykyään ihan liikaa taistelua. Kehittäjät kai kuvittelevat että yksikin hetki ilman äksönpäksöniä on liikaa ja että näin pidetään pelaajan kiinnostusta yllä. Itse näkisin mielummin paljon enemmän ns. "tyhjiä", tunnelmallisia hetkiä ja tarinankerrontaa, sekä keskustelu ja pulmapainotteista gameplayta.

Viimeaikoina varsinkin uutta dragon agea pelatessa on ihmetyttänyt että miksi hemmetissä jokaisen nyppylän takaa pitää kimppuun höökiä joku susilauma tai örkkiyhdyskunta. Eikö näillä elukoilla ole mitään itsesuojeluvaistoa? Jatkuva lahtaaminen on todella puuduttavaa, ja vie terää pois myös niistä tärkeistä taisteluista.
 
Vastaus: Fallout 4

Peleissä on ylipäätään nykyään ihan liikaa taistelua. Kehittäjät kai kuvittelevat että yksikin hetki ilman äksönpäksöniä on liikaa ja että näin pidetään pelaajan kiinnostusta yllä. Itse näkisin mielummin paljon enemmän ns. "tyhjiä", tunnelmallisia hetkiä ja tarinankerrontaa, sekä keskustelu ja pulmapainotteista gameplayta.

Näinhän se on, omalla kohdalla varsinkin tämän Falloutin kanssa nykyään "hirvittää" kun kokoajan piippu laulaa, ja powerarmoreilla näköjään hypitään rakettirepun kanssa, tuhotaan pataljoona vihuja ja sen jälkeen painitaan Deathclawien kanssa.

Itse rakastuin silloin nuorempana Fallout 1 ja 2:een osaksi siitä syystä että ei niissä ollut tarvetta taistella jatkuvasti, vaan siinä luotiin fiilistä hyvällä dialogilla, älykkäällä pelisuunnittelulla ja muilla keinoilla, hitsit monet kriittiset vaaralliset kohdat pystyi puhumaan läpi jos hahmon statsit oli kunnossa. Tai lyötiin lekalla heti jos hahmon älykkyys oli siellä nollan tienoolla, mutta se on ihan oma pelinsä silloin :D Noissa ekoissa Fallouteissa nimenomaan oli sitä tyhjyyttä, ja vaikka grafiikat oli varsin rujoa niin silti peli onnistui luomaan sitä ankeaa maailmanlopun jälkeistä fiilistä tehokkaasti.

Dialogi oli runsasta ja vaihtoehtoja useita jolloin tosiaan pystyi kunnolla pelaamaan sitä omaa selviytyjäänsä. Fallout 4 tuo nyt mukanaan Mass Effectistä tutun keskustelun, joten tässä heti pelataan yhden tietyn hepun tarinaa eikä niinkään enää sitä omaa erämaiden sankaria. Saa nähdä miten nuo keskusteluvalinnat on lopulta toteutettu, miten rajattua se on ja huolimatta valinnoista onko se lopputulema aina sama.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 4

Tuolla videolla haluttiin varmaankin vain tuoda esille monipuolisuutta ja kosiskella uusia pelaajia. Itse uskon, että tulee olemaan erittäinkin laadukas ja hyvä peli, josta löytyy vähän jokaisen makuun ja tyyliin sopivaa.
 
Vastaus: Fallout 4

Peleissä on ylipäätään nykyään ihan liikaa taistelua. Kehittäjät kai kuvittelevat että yksikin hetki ilman äksönpäksöniä on liikaa ja että näin pidetään pelaajan kiinnostusta yllä. Itse näkisin mielummin paljon enemmän ns. "tyhjiä", tunnelmallisia hetkiä ja tarinankerrontaa, sekä keskustelu ja pulmapainotteista gameplayta.

miksi hemmetissä jokaisen nyppylän takaa pitää kimppuun höökiä joku susilauma tai örkkiyhdyskunta. Eikö näillä elukoilla ole mitään itsesuojeluvaistoa? Jatkuva lahtaaminen on todella puuduttavaa, ja vie terää pois myös niistä tärkeistä taisteluista.

Yhdyn täysin edelliseen. Tuntuu että tekijät eivät uskalla laittaa peleihin enää mitään muuta "pelattavaa" kuin ampumista ja taistelua. Köyhää on...
 
Vastaus: Fallout 4

Kiistatta kiinnostavin uudistus. Julkistuksen jälkeen Bethesda on vakuuttanut, että räiskintäpuoleen on ainakin panostettu, mutta miten peli palkitsee pasifisteja? Väkivallattoman lähestymistavan omaavat eivät paljoa kostu esim. aseiden rakentelusta ja uudistuneesta VATS järjestelmästä, jota studio on mainostanut pelivideoilla. Toivoa kuitenkin on, sillä Dishonored onnistui tässä täydellisesti, joten miksei Fallout 4.
 
Lisää uudistuksia peliin, ei ole level cappia eikä peli lopu kun tarinan pelaa läpi. Mietityttää vaan miten tuo level capin puuttuminen on hoidettu, et skaalaituuko vihut vai mitä. Sit sieltä tulee vastaan jotain uber vaikeita moleratteja :D
 
Vastaus: Fallout 4

Lisää uudistuksia peliin, ei ole level cappia eikä peli lopu kun tarinan pelaa läpi. Mietityttää vaan miten tuo level capin puuttuminen on hoidettu, et skaalaituuko vihut vai mitä. Sit sieltä tulee vastaan jotain uber vaikeita moleratteja :D

Voi siellä jotain vaikeita endgame vihuja olla pyörimässä :) Mutta itse toivoisin ettei vihut skaalaudu hahmon mukaan ainakaan ihan hirveästi, niissä ensimmäisissä Fallouteissa oli lopun jälkeen hauska pelata sellaista erämaiden Chuck Norrisia ja tehdä tehtäviä sekä tutkia maailmaa.

Skaalautuvissa vihuissa on aika usein se ongelma että niistä tulee turhan herkästi rasittavia bulletspongeja, mikään ei ole ärsyttävämpää kuin yrittää tappaa hampaat irvessä jotain ylibuffattua pesukarhua.

Tulis jo marraskuu :)
 
Ylös Bottom