Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jirza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 4

Vähän ristiriitaisin tuntein tätä odotan oliskohan tää sit yhtä hyvä kuin kolmonen, vai onko tämäkin yhtä suuri floppi kuin edellinen Fallout 4:nen mitä myytiin nimellä New vegas. New vegasista ei nykyään enää mainita sanaakaan ja siihen julkaistut super bugiset dlc:t eivät toimi tänäpäivänäkään niin et niitä vois läpi pelata.
 
Vastaus: Fallout 4

Vähän ristiriitaisin tuntein tätä odotan oliskohan tää sit yhtä hyvä kuin kolmonen, vai onko tämäkin yhtä suuri floppi kuin edellinen Fallout 4:nen mitä myytiin nimellä New vegas. New vegasista ei nykyään enää mainita sanaakaan ja siihen julkaistut super bugiset dlc:t eivät toimi tänäpäivänäkään niin et niitä vois läpi pelata.

No New Vegas:han ei ollut Bethesdan tekemä peli, käyttivät siinä ainostaan samaa pelimoottoria kuin kolmosessa. Bethesda alkoi omien sanojensa mukaan tekemään Fallout 4:sta melkein heti kolmosen jälkeen eli eiköhän sieltä hyvä ja pieteetillä tehty peli ole tulossa.
 
Vastaus: Fallout 4

No New Vegas:han ei ollut Bethesdan tekemä peli.
Mutta oli julkaisijana. Lisäksi ei unohdeta, että myös Fallout 3:n kärsi legendaarisen rikkinäisistä DLC julkaisuista. Eikä Skyrim ollut myöskään ongelmaton aikanaan. Toki nyt puhutaan avoimen pelimaailman peleistä joten sanomattakin selvää, että erinäisiä kauneusvirheitä löytyy. Silti Fallout 3 ja NV ovat omissa sfääreissä tämän asian suhteen. Fallout 4:sta odotan mielenkiinnolla, mutta en vahingossakaan tilaisi tätä ennakkoon. Vaikka NV:n julkaisusta on kulunut jo viisi vuotta muistan edelleen miten rikkinäinen tekele tämä oli PC:llä, enkä kyseinen pelin jälkeen ole lainkaan ennakkotilannut Bethesdan - tai muidenkaan julkaisijoiden pelejä.

E:
Bethesda alkoi omien sanojensa mukaan tekemään Fallout 4:sta melkein heti kolmosen jälkeen eli eiköhän sieltä hyvä ja pieteetillä tehty peli ole tulossa.
Todd Howard sanoi näin E3 -messuilla, mutta hän ei täsmentänyt kuinka suuri joukko siirtyi työstämään Fallout 4:sta heti F3:n julkaisun jälkeen. Oma veikkaus: luurankotiimi. Bethesda kehitti Fallout 3:n jälkeen Skyrimin ja taisi olla Pelaajacast missä aikoinaan mainittiin, kuinka kyseinen studio työllistää verrattain vähän työntekijöitä.
 
Vastaus: Fallout 4

Mutta oli julkaisijana. Lisäksi ei unohdeta, että myös Fallout 3:n kärsi legendaarisen rikkinäisistä DLC julkaisuista. Eikä Skyrim ollut myöskään ongelmaton aikanaan. Toki nyt puhutaan avoimen pelimaailman peleistä joten sanomattakin selvää, että erinäisiä kauneusvirheitä löytyy. Silti Fallout 3 ja NV ovat omissa sfääreissä tämän asian suhteen. Fallout 4:sta odotan mielenkiinnolla, mutta en vahingossakaan tilaisi tätä ennakkoon. Vaikka NV:n julkaisusta on kulunut jo viisi vuotta muistan edelleen miten rikkinäinen tekele tämä oli PC:llä, enkä kyseinen pelin jälkeen ole lainkaan ennakkotilannut Bethesdan - tai muidenkaan julkaisijoiden pelejä.

New Vegas oli kyllä tosi buginen mutta ei mulla kyllä Fallout 3:sen kanssa ollut mitään suurempia ongelmia. Okei peli kaatui välillä ja hahmo jäi pari kertaa johonkin jumiin mutta muilta osin itse pääpeli ja DCL:t toimi ihan hyvin. Pelasin tosin Xbox 360:sellä, voi olla että PC-puolella eri meininki.
 
Vastaus: Fallout 4

Uutena tietona pelistä on saatu se että dialogia on ainakin todella paljon.

"The post-apocalyptic RPG contains over 111,000 lines of dialogue, which means it has more lines than both Fallout 3 and The Elder Scrolls V: Skyrim combined."

Tähän asiaan vaikuttaa tietysti se että päähahmo puhuu ja siitä on sekä mies että nais versiot mutta silti, aika paljon on pälinää :D Kunhan siellä ei ole samat äänet joka toisella hahmolla niinkuin bethesdan peleissä on tapana, syö aika kovasti immersiota.
 
Vastaus: Fallout 4

Mun ainoa pelko on että tästä on tehty liian massiivinen ja pelissä on liikaa kaikkea. Skyrimissäkin oli mun mielestä jo liikaa kamaa, kaikenmaailman eri armoreita ja taikakouluja pilvin pimein ja noita potion reseptejäkin ihan liikaa. Parempi olis vaan simppelit reseptit että joku tekee jotain ja that´s it eikä kaikenmaailma variaatioita joista menee ihan sekaisin ja puolet niistä on ihan turhia. Kun on liikaa vaihtoehtoja niin itellä huomannut että menee homma ihan vaiheiluksi ja saattaa mennä se pari tuntia että vaan väsäilee jotain potioneita ja mietii mitkä niistä on hyödyllisiä ja mitkä kannatta myydä jne. Tiettyyn pisteeseen asti tollanen on hauskaa mutta jotenkin vähän simppelimpiä ja suoraviivaisempia ratkaisuja ehkä kaipais. Jotenkin fiilis että pahempaan suuntaan vaan mennään nykypeleissä kun näyttää että "more is more" pelintekijöiden mielestä.
 
Vastaus: Fallout 4

Mun ainoa pelko on että tästä on tehty liian massiivinen ja pelissä on liikaa kaikkea. Skyrimissäkin oli mun mielestä jo liikaa kamaa, kaikenmaailman eri armoreita ja taikakouluja pilvin pimein ja noita potion reseptejäkin ihan liikaa. Parempi olis vaan simppelit reseptit että joku tekee jotain ja that´s it eikä kaikenmaailma variaatioita joista menee ihan sekaisin ja puolet niistä on ihan turhia. Kun on liikaa vaihtoehtoja niin itellä huomannut että menee homma ihan vaiheiluksi ja saattaa mennä se pari tuntia että vaan väsäilee jotain potioneita ja mietii mitkä niistä on hyödyllisiä ja mitkä kannatta myydä jne. Tiettyyn pisteeseen asti tollanen on hauskaa mutta jotenkin vähän simppelimpiä ja suoraviivaisempia ratkaisuja ehkä kaipais. Jotenkin fiilis että pahempaan suuntaan vaan mennään nykypeleissä kun näyttää että "more is more" pelintekijöiden mielestä.

Joo samaa mieltä, ohan se aluksi hauskaa kun on kaikkea tosi paljon ja sitä ajattelee no nyt riittää pelattavaa ja ihq uuh. Siinä vaan käy niin, niiku skyrimis että on niin paljon kaikkea ja sitä on jännää väsätä jotain armoreita ja juomia jonkin aikaa, mutta siinä sitten itse tarina ym jää ihan pimentoon ja koko peliin ehtii jo kyllästymään eikä ole tyylii edes puolta mappia vielä tutkinut, näin siis skyrimis.

Samaa mietin itekkin tämä kohdalla, että jos alkaa olee tuhansia eri vaihtoehtoja ja puolet asioista menee ohi ja kestää joku kuukaus ennenku tajuu mitä mihinki tarvii, voi siinä pahimmas tapaukses peliin jo kyllästyä ja jäädä kesken. Pakko hankinta kaikesta huolimatta, tälläkertaa en vaa tee sitä virhettä että mitä tein skyrimis, että kaikkeen piti panostaa täysillä ja kaikkea mahollista piti tutkia ja kaikkia mahollisia ruuveja ja ruosteisia pannuja piti kerätä. Tässä ajattelin ottaa hieman rauhallisemmin enkä ala stressaa liikoja.
 
Vastaus: Fallout 4

Mun ainoa pelko on että tästä on tehty liian massiivinen ja pelissä on liikaa kaikkea. Skyrimissäkin oli mun mielestä jo liikaa kamaa, kaikenmaailman eri armoreita ja taikakouluja pilvin pimein ja noita potion reseptejäkin ihan liikaa. Parempi olis vaan simppelit reseptit että joku tekee jotain ja that´s it eikä kaikenmaailma variaatioita joista menee ihan sekaisin ja puolet niistä on ihan turhia. Kun on liikaa vaihtoehtoja niin itellä huomannut että menee homma ihan vaiheiluksi ja saattaa mennä se pari tuntia että vaan väsäilee jotain potioneita ja mietii mitkä niistä on hyödyllisiä ja mitkä kannatta myydä jne. Tiettyyn pisteeseen asti tollanen on hauskaa mutta jotenkin vähän simppelimpiä ja suoraviivaisempia ratkaisuja ehkä kaipais. Jotenkin fiilis että pahempaan suuntaan vaan mennään nykypeleissä kun näyttää että "more is more" pelintekijöiden mielestä.

Et oo koskaan tainnu pelata Skyrimia aikaisempia Eldereitä? Skyrim oli niihin verrattuna varsin riisuttu. Elder Scrolls 4 - Oblivionissa oli älyttömästi kaikkea roinaa, ja sai luoda jopa omia loitsuja ja varsin monimutkaisia enchantteja omiin varusteisiinsa kohtuu vapaasti.

Elder Scrolls 3 - Morrowindissa oli vielä enemmän roinaa, ja vielä monimutkaisempi systeemi loitsujen ja enchanttien tekemiseen. Maailma oli muutenkin aivan helvetisti isompi kuin Skyrimissa. Endgamessa hahmosta sai tehtyä ihan älyttömän puolijamalan noilla enchanteilla ja potioneilla, niin kovan tyypin siitä sai että pystyi jopa haastamaan jumalia ja tappamaan niitä. Tämä oli muutenkin mun mielestä paras Elder Scrolls. ei ollut turhaa kädestä pitämistä tai mitään taikakompasseja näyttämässä missä on mitäkin, vaan kaikki piti löytää juttelemalla ihmisille ja lukemalla tehtävän antoa. Sitten vaan annettujen tietojen perusteella etsimään se kirottu linnake, se jos mikä oli seikkailua ja siinä oli todellistä löytämisen tuntua kun huomaat seuranneesi väärää joenhaaraa, mutta löydätkin jonkun autioituneen pienen kylän yms ja siitä alkaa taas uusi sekkailu/mysteeri.

Itse pidän Eldereissä ja Fallouteissa tämän tyylisestä paljoudesta, pelaajalla on silloin paljon vaihtoehtoja luoda oma hahmonsa juuri sellaiseksi kuin haluaa, ja se luo immersiota kun löytyy eri factioneita Fallouteista ja eri taikakouluja Eldereistä, maailmat on eläviä ja löytyy paljon varustetta ja tutkittavaa. Parempi että on tälläistä paljon kuin se että peliin tungetaan Ubisoftin tyylisiä copy/paste paskeita ja kutsutaan sitä paljoksi.

Ja jos se pääjuoni on siinä sun edessä vapaasti tehtävänä niin eikö se ole silloin ihan omasta itsestä kiinni että tekeekö sitä, vai keräileekö tyynyjä kaikista Morrowindin taloista ja rakentaa lopulta massiivisen tyynylinnakkeen.. Ristus siihen meni aikaa :D Pointtina on se että se on täysin sun päätettävissä mitä teet, ei voi alkaa vaatimaan että näitä pelejä suoraviivaistetaan kun ohjakset on sun käsissä ja peli on juurikin niin suoraviivainen kuin itse haluat, valtaosa faneista pitää näistä tälläisinä.

Jotain jos saisin lisätä tulevaan Fallouttiin tai miksei myös tulevaan Elderiin, niin itseasiassa poistaisin sen taikakompassin, ja palaisin siihen että annettujen vihjeiden ja käytyjen keskusteluiden avulla löydetään se oikea paikka, kädestäpitely on nykyään niin vahva miltein kaikissa peleissä. Mutta nykyajan adhd-jonnet ei sellaiseen tutkimiseen kykene, tai sitten porukka ei osaa englantia joten pelistä menee 80% ohi ja sitten ollaan ihan hukassa.
 
Vastaus: Fallout 4

Itse pidän Eldereissä ja Fallouteissa tämän tyylisestä paljoudesta, pelaajalla on silloin paljon vaihtoehtoja luoda oma hahmonsa juuri sellaiseksi kuin haluaa, ja se luo immersiota kun löytyy eri factioneita Fallouteista ja eri taikakouluja Eldereistä, maailmat on eläviä ja löytyy paljon varustetta ja tutkittavaa. Parempi että on tälläistä paljon kuin se että peliin tungetaan Ubisoftin tyylisiä copy/paste paskeita ja kutsutaan sitä paljoksi.

En oo tosiaan muita Elder-pelejä pelannut kuin Skyrim joten en osaa vertaa niihin mutta ehkä Skyrimissä myös vähän muutenkin tökki tuo fantasia-peikko-loitsu-lohikäärme maailma mikä ei oo niin lähellä sydäntä kuin vaikka Fallout:ien apocalyptinen scifi-maailma. Ei siinä hyvä peli Skyrim oli kans mutta toistaiseksi jäi kesken. En todellakaan etsi peleistä mitään Ubisoft-tyylistä copy/paste meininkiä, päinvastoin. Ehkä mä oon kans sen tyyppinen pelaaja mitä OMI3R tuossa mainitsi että jotenkin haluun aina tutkia kaikkia paikat ja ottaa pelissä jokaisen osa-alueen haltuun. Ja näissä peleissä se ei ole mahdollista koska esim. sellaisen hahmon luonti ei onnistu missä käyttäis esim. kaikkia taikajuttuja jne. Niin sit iskee sellainen ähky että mitä mä nyt teen ja mihin mä nyt panostan kun noissa hahmopuissakin on noita vaihtoehtoja se kymmenen. Esim. Fallout 3:sessa oli mun mielestä just sopivasti noita hahmonluonti vaihtoehtoja ja periaatteessa oli muutama mahdollinen hahmotyyppi johon panostaa. Kun taas Skyrimissä noita vaihtoehtoja oli niin paljon että ei oikein tiennyt mihin skillsiin ja mihin perkiin noi pisteet oikein laittais.




 
Vastaus: Fallout 4

En oo tosiaan muita Elder-pelejä pelannut kuin Skyrim joten en osaa vertaa niihin mutta ehkä Skyrimissä myös vähän muutenkin tökki tuo fantasia-peikko-loitsu-lohikäärme maailma mikä ei oo niin lähellä sydäntä kuin vaikka Fallout:ien apocalyptinen scifi-maailma. Ei siinä hyvä peli Skyrim oli kans mutta toistaiseksi jäi kesken. En todellakaan etsi peleistä mitään Ubisoft-tyylistä copy/paste meininkiä, päinvastoin. Ehkä mä oon kans sen tyyppinen pelaaja mitä OMI3R tuossa mainitsi että jotenkin haluun aina tutkia kaikkia paikat ja ottaa pelissä jokaisen osa-alueen haltuun. Ja näissä peleissä se ei ole mahdollista koska esim. sellaisen hahmon luonti ei onnistu missä käyttäis esim. kaikkia taikajuttuja jne. Niin sit iskee sellainen ähky että mitä mä nyt teen ja mihin mä nyt panostan kun noissa hahmopuissakin on noita vaihtoehtoja se kymmenen. Esim. Fallout 3:sessa oli mun mielestä just sopivasti noita hahmonluonti vaihtoehtoja ja periaatteessa oli muutama mahdollinen hahmotyyppi johon panostaa. Kun taas Skyrimissä noita vaihtoehtoja oli niin paljon että ei oikein tiennyt mihin skillsiin ja mihin perkiin noi pisteet oikein laittais.


Noissa peleissä kannattaa vaan suoraan hyv'ksyä se että kaikkea ei pysty ekalla kerralla näkemään ja kokemaan, sitten kun sen on saanut sisäistettyä niin on helpompi miettiä että millaisen hahmon haluaa tehdä ja lähtee sitten sitä rakentamaan :) Ei niistä kannata stressata.
 
Vastaus: Fallout 4

Seuraavan linkin takaa olisi jo mahdollista päästä etukäteen vähän rakentelemaan pelihahmoaan SPECIAL-pisteiden kautta ja näkemään, millaisilla pistekomboilla on mahdollisuus päästä käsiksi mihinkin perkeihin.

http://vault111.com/character/
 
Vastaus: Fallout 4

21 special pistettä ? joutuu tosissaan tekemään hahmostaan hyvän vaan parissa asiassa, fallout 3 taisi olla 33 pistettä käytössä kun hahmoa loi :D
 
Vastaus: Fallout 4

21 special pistettä ? joutuu tosissaan tekemään hahmostaan hyvän vaan parissa asiassa, fallout 3 taisi olla 33 pistettä käytössä kun hahmoa loi :D

Eihän tämä tiukkaa tee, sillä kaikki pisteet luonnollisesti sijoitetaan karismaan sekä älykkyydeen - loput sitten heitetään umpimähkään. Tosin en tiedä onko älykkyys enää yhtä oleellisessa roolissa hahmon kehityksen kannalta, jos Fallout 4:ssa pelaaja ei enää saa skills -pisteitä?

E: En tiedä onko ketjussa aiemmin jo mainittu tästä, mutta nyt viimeistään saatiin vahvistus että modituki tulee myös PS4:lle:

Early next year we’ll release for free the new Creation Kit for the PC. This is the same tool we use in the studio. You'll be able to create your own mods and share them with others. We’re especially excited these same mods will then be coming to Xbox One, and then PlayStation 4.
Lisäksi F4:lle julkaistaan oma Season Pass:

We've always done a lot of DLC for our games. We love making them and you always ask us for more. To reward our most loyal fans, this time we’ll be offering a Season Pass that will get you all of the Fallout 4 DLC we ever do for just $30. Since we’re still hard at work on the game, we don’t know what the actual DLC will be yet, but it will start coming early next year. Based on what we did for Oblivion, Fallout 3, and Skyrim, we know that it will be worth at least $40, and if we do more, you'll get it all with the Season Pass.
- Bethesda.net
 
Vastaus: Fallout 4

Vuoden kovin mainoslause:

"We don’t know what the actual DLC will be yet"

Rehellisyydestä pisteet.
 
Vastaus: Fallout 4

Jotain jos saisin lisätä tulevaan Fallouttiin tai miksei myös tulevaan Elderiin, niin itseasiassa poistaisin sen taikakompassin, ja palaisin siihen että annettujen vihjeiden ja käytyjen keskusteluiden avulla löydetään se oikea paikka, kädestäpitely on nykyään niin vahva miltein kaikissa peleissä. Mutta nykyajan adhd-jonnet ei sellaiseen tutkimiseen kykene, tai sitten porukka ei osaa englantia joten pelistä menee 80% ohi ja sitten ollaan ihan hukassa.

Tai jos tuota taikakompassia ei poistettaisi, niin tehtäisiin peliin old school-moodi, jossa homma toimisi Morrowindin tyyliin. Myös se skaalautuva tekoäly joutaisi romukoppaan, vaikkakin Fallouteissa se on toiminut paremmin kuin Eldereissa.
 
Vastaus: Fallout 4

Olikohan tämä video jo täällä? Eli ohjaajan mukaan kaikki tavara maailmassa on hyödyllistä eli mikään esine ei ole vaan "junk" mikä kannattaa myydä vaan kaikkea voi käyttää craftaamiseen. Musta tuntuu että tulen pelaamaan tätä peliä vielä ens kesänäkin...

[video=youtube;0kXsPGG1Nzs]https://www.youtube.com/watch?v=0kXsPGG1Nzs[/video]
 
Vastaus: Fallout 4

Tai jos tuota taikakompassia ei poistettaisi, niin tehtäisiin peliin old school-moodi, jossa homma toimisi Morrowindin tyyliin.

Uh maksaisin tuollaisesta pelistä mitä vain, Morrowindia tulee vieläkin muisteltua pelkällä lämmöllä.
 
Vastaus: Fallout 4

Bethesda kertoilee Fallout 4 haukkaavan konsolin kovalevystä 28-35 gigaa, riippuen siitä minkä alueen versio on kyseessä, ja mitä kieliä kyseinen versio sisältää. Esim. suurimpaan osaan Eurooppaan (ehkä myös Suomeen?) tulee versio, josta löytyy englannin, ranskan, italian, saksan ja espanjan tekstit sekä äänet. Myös PC-vaatimukset tulivat julki.

http://bethesda.net/?utm_source=fac...allout-4-important-release-info/2015/10/08/35
 
Ylös Bottom