Fudgehog
Well-Known Member
Vastaus: Fallout 4
Epäilisin että ei ole.
Onko tässä pelissä lokalisointia suomeksi?
Epäilisin että ei ole.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Onko tässä pelissä lokalisointia suomeksi?
Vähän ristiriitaisin tuntein tätä odotan oliskohan tää sit yhtä hyvä kuin kolmonen, vai onko tämäkin yhtä suuri floppi kuin edellinen Fallout 4:nen mitä myytiin nimellä New vegas. New vegasista ei nykyään enää mainita sanaakaan ja siihen julkaistut super bugiset dlc:t eivät toimi tänäpäivänäkään niin et niitä vois läpi pelata.
Mutta oli julkaisijana. Lisäksi ei unohdeta, että myös Fallout 3:n kärsi legendaarisen rikkinäisistä DLC julkaisuista. Eikä Skyrim ollut myöskään ongelmaton aikanaan. Toki nyt puhutaan avoimen pelimaailman peleistä joten sanomattakin selvää, että erinäisiä kauneusvirheitä löytyy. Silti Fallout 3 ja NV ovat omissa sfääreissä tämän asian suhteen. Fallout 4:sta odotan mielenkiinnolla, mutta en vahingossakaan tilaisi tätä ennakkoon. Vaikka NV:n julkaisusta on kulunut jo viisi vuotta muistan edelleen miten rikkinäinen tekele tämä oli PC:llä, enkä kyseinen pelin jälkeen ole lainkaan ennakkotilannut Bethesdan - tai muidenkaan julkaisijoiden pelejä.No New Vegas:han ei ollut Bethesdan tekemä peli.
Todd Howard sanoi näin E3 -messuilla, mutta hän ei täsmentänyt kuinka suuri joukko siirtyi työstämään Fallout 4:sta heti F3:n julkaisun jälkeen. Oma veikkaus: luurankotiimi. Bethesda kehitti Fallout 3:n jälkeen Skyrimin ja taisi olla Pelaajacast missä aikoinaan mainittiin, kuinka kyseinen studio työllistää verrattain vähän työntekijöitä.Bethesda alkoi omien sanojensa mukaan tekemään Fallout 4:sta melkein heti kolmosen jälkeen eli eiköhän sieltä hyvä ja pieteetillä tehty peli ole tulossa.
Mutta oli julkaisijana. Lisäksi ei unohdeta, että myös Fallout 3:n kärsi legendaarisen rikkinäisistä DLC julkaisuista. Eikä Skyrim ollut myöskään ongelmaton aikanaan. Toki nyt puhutaan avoimen pelimaailman peleistä joten sanomattakin selvää, että erinäisiä kauneusvirheitä löytyy. Silti Fallout 3 ja NV ovat omissa sfääreissä tämän asian suhteen. Fallout 4:sta odotan mielenkiinnolla, mutta en vahingossakaan tilaisi tätä ennakkoon. Vaikka NV:n julkaisusta on kulunut jo viisi vuotta muistan edelleen miten rikkinäinen tekele tämä oli PC:llä, enkä kyseinen pelin jälkeen ole lainkaan ennakkotilannut Bethesdan - tai muidenkaan julkaisijoiden pelejä.
Mun ainoa pelko on että tästä on tehty liian massiivinen ja pelissä on liikaa kaikkea. Skyrimissäkin oli mun mielestä jo liikaa kamaa, kaikenmaailman eri armoreita ja taikakouluja pilvin pimein ja noita potion reseptejäkin ihan liikaa. Parempi olis vaan simppelit reseptit että joku tekee jotain ja that´s it eikä kaikenmaailma variaatioita joista menee ihan sekaisin ja puolet niistä on ihan turhia. Kun on liikaa vaihtoehtoja niin itellä huomannut että menee homma ihan vaiheiluksi ja saattaa mennä se pari tuntia että vaan väsäilee jotain potioneita ja mietii mitkä niistä on hyödyllisiä ja mitkä kannatta myydä jne. Tiettyyn pisteeseen asti tollanen on hauskaa mutta jotenkin vähän simppelimpiä ja suoraviivaisempia ratkaisuja ehkä kaipais. Jotenkin fiilis että pahempaan suuntaan vaan mennään nykypeleissä kun näyttää että "more is more" pelintekijöiden mielestä.
Mun ainoa pelko on että tästä on tehty liian massiivinen ja pelissä on liikaa kaikkea. Skyrimissäkin oli mun mielestä jo liikaa kamaa, kaikenmaailman eri armoreita ja taikakouluja pilvin pimein ja noita potion reseptejäkin ihan liikaa. Parempi olis vaan simppelit reseptit että joku tekee jotain ja that´s it eikä kaikenmaailma variaatioita joista menee ihan sekaisin ja puolet niistä on ihan turhia. Kun on liikaa vaihtoehtoja niin itellä huomannut että menee homma ihan vaiheiluksi ja saattaa mennä se pari tuntia että vaan väsäilee jotain potioneita ja mietii mitkä niistä on hyödyllisiä ja mitkä kannatta myydä jne. Tiettyyn pisteeseen asti tollanen on hauskaa mutta jotenkin vähän simppelimpiä ja suoraviivaisempia ratkaisuja ehkä kaipais. Jotenkin fiilis että pahempaan suuntaan vaan mennään nykypeleissä kun näyttää että "more is more" pelintekijöiden mielestä.
Itse pidän Eldereissä ja Fallouteissa tämän tyylisestä paljoudesta, pelaajalla on silloin paljon vaihtoehtoja luoda oma hahmonsa juuri sellaiseksi kuin haluaa, ja se luo immersiota kun löytyy eri factioneita Fallouteista ja eri taikakouluja Eldereistä, maailmat on eläviä ja löytyy paljon varustetta ja tutkittavaa. Parempi että on tälläistä paljon kuin se että peliin tungetaan Ubisoftin tyylisiä copy/paste paskeita ja kutsutaan sitä paljoksi.
En oo tosiaan muita Elder-pelejä pelannut kuin Skyrim joten en osaa vertaa niihin mutta ehkä Skyrimissä myös vähän muutenkin tökki tuo fantasia-peikko-loitsu-lohikäärme maailma mikä ei oo niin lähellä sydäntä kuin vaikka Fallout:ien apocalyptinen scifi-maailma. Ei siinä hyvä peli Skyrim oli kans mutta toistaiseksi jäi kesken. En todellakaan etsi peleistä mitään Ubisoft-tyylistä copy/paste meininkiä, päinvastoin. Ehkä mä oon kans sen tyyppinen pelaaja mitä OMI3R tuossa mainitsi että jotenkin haluun aina tutkia kaikkia paikat ja ottaa pelissä jokaisen osa-alueen haltuun. Ja näissä peleissä se ei ole mahdollista koska esim. sellaisen hahmon luonti ei onnistu missä käyttäis esim. kaikkia taikajuttuja jne. Niin sit iskee sellainen ähky että mitä mä nyt teen ja mihin mä nyt panostan kun noissa hahmopuissakin on noita vaihtoehtoja se kymmenen. Esim. Fallout 3:sessa oli mun mielestä just sopivasti noita hahmonluonti vaihtoehtoja ja periaatteessa oli muutama mahdollinen hahmotyyppi johon panostaa. Kun taas Skyrimissä noita vaihtoehtoja oli niin paljon että ei oikein tiennyt mihin skillsiin ja mihin perkiin noi pisteet oikein laittais.
21 special pistettä ? joutuu tosissaan tekemään hahmostaan hyvän vaan parissa asiassa, fallout 3 taisi olla 33 pistettä käytössä kun hahmoa loi
Lisäksi F4:lle julkaistaan oma Season Pass:Early next year we’ll release for free the new Creation Kit for the PC. This is the same tool we use in the studio. You'll be able to create your own mods and share them with others. We’re especially excited these same mods will then be coming to Xbox One, and then PlayStation 4.
- Bethesda.netWe've always done a lot of DLC for our games. We love making them and you always ask us for more. To reward our most loyal fans, this time we’ll be offering a Season Pass that will get you all of the Fallout 4 DLC we ever do for just $30. Since we’re still hard at work on the game, we don’t know what the actual DLC will be yet, but it will start coming early next year. Based on what we did for Oblivion, Fallout 3, and Skyrim, we know that it will be worth at least $40, and if we do more, you'll get it all with the Season Pass.
Seuraavan linkin takaa olisi jo mahdollista päästä etukäteen vähän rakentelemaan pelihahmoaan SPECIAL-pisteiden kautta ja näkemään, millaisilla pistekomboilla on mahdollisuus päästä käsiksi mihinkin perkeihin.
http://vault111.com/character/
Jotain jos saisin lisätä tulevaan Fallouttiin tai miksei myös tulevaan Elderiin, niin itseasiassa poistaisin sen taikakompassin, ja palaisin siihen että annettujen vihjeiden ja käytyjen keskusteluiden avulla löydetään se oikea paikka, kädestäpitely on nykyään niin vahva miltein kaikissa peleissä. Mutta nykyajan adhd-jonnet ei sellaiseen tutkimiseen kykene, tai sitten porukka ei osaa englantia joten pelistä menee 80% ohi ja sitten ollaan ihan hukassa.
Tai jos tuota taikakompassia ei poistettaisi, niin tehtäisiin peliin old school-moodi, jossa homma toimisi Morrowindin tyyliin.