Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Mulla on varmaan ollut uskomattoman hyvä tuuri bethesdan pelien kanssa kun olen törmännyt lähinnä clipping bugeihin eli falloutissa on joku radscorpion ollut osittain maan sisässä. Skyrimissa oli joskus harvoin samaa + se bugi jossa hahmo lensi taivaalle kun jättiläinen sopivasti mäjäytti. Skyrim vielä oli xbox 360 versio jota en koskaan päivittänyt ja pelattua tuli yli 100 tuntia. Tosin se syy miksi en päivittänyt oli juuri se kun täällä monet valitti, että ne toi enemmän ongelmia mitä korjasivat. Tein ilmeisesti oikean päätöksen.
Tuurilla on tosiaan paljon merkitystä. Omalla kohdalla Fallout 3 (PS3) oli kohtuu toimiva paketti, vaikka lukeman perusteella monilla oli ongelmia. Sen sijaan New Vegasin (PC) kanssa tuli revittyä hiukset päästä kaatumisten sekä bugien takia. Aivan käsittämättömän rikkinäinen peli. Tämän myötä en ole enää ostanut täysihintaisia pelejä heti julkaisupäivänä.

Pystyykö tätä peliä pelaan järkevästi vähän huonommalla kielitaidolla vai onko tää pelkkää lukemista yms hihhulointia?
Hyvin pärjää heikommallakin englannin kielen taidolla.
 
Vastaus: Fallout 4

Falloutin hienous on se, että sitä voi pelata niin monella erilailla. Jos ei osaa englantia niin intelligence ykköseen strenghti tappiin ja hakkaa lekalla kaikki naiset ja lapset hengiltä ja jatkaa ilosena matkaa ;)
 
Vastaus: Fallout 4

Pystyykö tätä peliä pelaan järkevästi vähän huonommalla kielitaidolla vai onko tää pelkkää lukemista yms hihhulointia? Ei oo tullu näitä ikinä kokeiltua..

On näissä perinteisesti ollut aika paljon hahmojen kanssa puhumista ja tekstin lukemista, voi olla että heikommalla kielitaidolla varustautuneet saattaa olla aavistuksen hukassa välillä. Nämä on niitä harvoja isoja roolipelejä mitä tulee niin dialogia on ihan riittävästi näissä peleissä.

Mut älä silti pelasty pois Falloutin luota :) Harvemmin näissä on mikään hoppu ollut vaan sä voit kaikessa rauhassa sisäistää pelin dialogin ja muun tekstin, ja seikkailla erämaassa ilman mitään huolia (ellei lasketa mukaan jättimäisiä säteilyn muovaamia skorpioneja, hulluja ryöstelijöitä, sekaisin menneitä taisteludroideja yms).
 
Vastaus: Fallout 4

No huh huh. Kyllähän ne bugit nyt todellakin voi tehdä sen pelin huonoksi oli ne sitten teknisiä tai ei.

Niin no joitain noi bugit häiritsee enemmän kuin toisia. En ymmärrä miten teknise bugit voi tehdä pelistä kokonaan huonon. Esim. Fallout New Vegas oli mullakin tosi buginen, hahmot käveli baaritistkin päydän sisällä ja joissain kohdissa peli kaatuili niin että save file korruptoitui ja joutui palaamaan edellisen saveen. Itse kuitenkin savetan todella usein tällaisissa peleissä ja kierrätän jotain vähintään 10 save koko ajan niin pääsee nopeasti palaamaan edellisen saveen jos joku korruptoituu.

Bugit voi häiritä pelikokemusta mutta kyllä peli voi silti hyvä olla vaikka oliskin buginen. Vähän sama kun sanois että peli on paska kun ei pyöri 60 fps, noh ehkä joidenkin mielestä näin on. En ymmärrä.
 
Vastaus: Fallout 4

Eipä ne bugit automaattisesti muuten hyvästä ja mielenkiintoisesta pelistä huonoa tee. Toivoa toki sopisi, että tällä kertaa Bethesda saisi ulos mahdollisimman bugittoman tuotoksen, eikä ainakaan niitä pelissä etenemisen kaltaisia ja tallennuksia tuhoavia bugeja nähtäisi. Tällaisissa isojen avoimien maailmojen peleissä väkisin tulee vastaan kuitenkin niitä 'hahmo jumissa esteessä' tai 'hahmo kuoli outoon asentoon' tyylisiä juttuja ja ainakin itse olen ihan ymmärtäväinen sellaisten suhteen.

Se olisi tosiaan pari viikkoa enää odottelua jäljellä. Itse en ole koskaan ollut mikään mieletön Fallout-fani, vaan enemmän on nuo keskiaikaiset roolipelit kiinnostaneet aina enemmän, mutta kyllä sitä silti huomaa tätä odottavansa ihan innokkaasti. Ehkä se on se ääninäytelty päähahmo, craftaus ja muut sellaiset asiat, jotka tässä vaiheessa kiinnostavat eniten. Eikä siinä, ihan kivaa vaihteluahan se on välillä pelata roolipeliä kivääri kädessä niiden "ainaisten" miekkojen ja taikasauvojen sijaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Paitsi että jokainen tietää miten Bethesda on petrannut bugisuuteen. Oblivion - Fallout 3 - Skyrim - aikavälillä bugeja on ollut jokakerta julkaisussa vähemmän vaikka maailmojen koko on kasvanut huimaa vauhtia. Ja lafkalta on tullut reipasta tahtia päivityksiä ja ovat nöyränä tiedostaneet asian. Tietenkin mitä kauemmas odottaa pelien julkaisusta, sitä päivitetymmän eli vähemmän bugisen version saa. On sanomattakin selvää että tän kokoisissa peleissä kaikki bugeja on mahdotonta löytää kehitysvaiheessa, ja joskus se peli pitää julkaista. Sitäpaitsi on eri asia kun miljoona pelaajaa pelaa peliä samanaikaisesti ja raportoi bugeja kuin muutama testiporukka studiolla.

Bugit saattavat arvosteluissa olla ehkä se ainoa seikka joka laskee metacritic arvon sieltä 93->91 tai jotain vastaavaa. Ja tätäkin peliä tullaan arvostelemaan vähän kovemmalla kouralla, kun odotukset on niin korkeat, kuin esim jotain jeejee-driveclub-on-eka-yksinoikeus-ajopeli ps4:lle-kivaa-kivaa-ottakaa-mun-rahat, vaikka ei verkkopeli toimi moneen kuukauteen. Jos pitäis veikata vuoden peliä niin tälle olis kertoimet varmaa siellä 1,1 kieppeillä.:cool:
 
Vastaus: Fallout 4

Falloutissa sen oman hahmon luominen ja ensimmäisten taitopisteiden ja SPECIAL-pointsien jakaminen on aina ollut ainakin omalla kohdalla sellainen kohtuullisen hankala juttu, vaikka järjestäen olen aina tavannut pelata kiväärillä aseistetulla kohtuullisen fiksulla ja supliikilla hahmolla. Levelöiminen muuttuu tähän versioon puheiden mukaan jonkin verran kolmosesta ja New Vegasista, joten olin positiivisesti yllättynyt, kun YouTubessa tuli vastaan tällainen video, joka selvittää tämän tulevan version mekaniikoita. Ihan ei varmaan kannata suhtautua näihin videon vinkkeihin kuin piru Raamattuun, mutta ehkä näistä on jotain apua teillekin.

[video=youtube;sytlmGUQ-qQ]https://www.youtube.com/watch?v=sytlmGUQ-qQ[/video]
 
Vastaus: Fallout 4

Internetin syövereistä löytyneitä kuvia, ilmeisesti PS4-versiosta.

1NXy0w2.jpg


Fallout4_20151031152920.png


linkkien takana reilusti lisää kuvia:

https://imgur.com/a/cuuFG

https://imgur.com/a/34GN2

lähteet: reddit, neogaf
 
Vastaus: Fallout 4

Internetin syövereistä löytyneitä kuvia, ilmeisesti PS4-versiosta.

Kuvien perusteella kaukana olevista objekteista puuttuu kokonaan varjot, ainakin PS4 -versiosta : / Eikä muutenkaan kuvankaappaukset näytä erityisen herkullisilta. En ole pelannut New Vegasta (PC) sitten julkaisun jälkeen, mutta hyppäys New Vegasista Fallout 4:een ei tunnu kovinkaan suurelta. Toki neljännessä osassa värien käyttö on paljon rohkeampaan, mikä on suuri plussa.

Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on ruudunpäivityksen laita.

fallout-4-shadows-comp-2.jpg


fallout-4-shadows-comp-1.jpg

E: Fallout 4:n Perkit
 
Vastaus: Fallout 4

Tämä on minulle Fallout. Jollain varjoilla ei ole siis merkitystä. No, olen kyllä tottunut varjottomuuteen kun vanhalla tietokoneellanikin sai aina ottaa varjot pois, että mikään peli pyörii..
 
Vastaus: Fallout 4

Omaan silmään nuo kuvakaappaukset näyttävät kohtuullisen hienoilta, nuo viimeiset gameplay videot taasen eivät. Tosin ainakaan itse en osannut laittaa videoita pyörimään HD laadulla, joten ihan sama kuinka karkki peli itsessään on jos taltiointivälineenä on käytetty Jugoslavialaista perunaa.

Mutta kuten edellä mainittiin, tämä on Fallout. Kiva ulkonäkö on vain plussaa.
 
Vastaus: Fallout 4

Kiteytetään tähän vielä minkä takia Fallout nyt vain sattuu olemaan niin paljon kovempi kuin Oblivion tai Skyrim.

[video=youtube;XBlhXKjSy6M]https://www.youtube.com/watch?v=XBlhXKjSy6M[/video]
 
Vastaus: Fallout 4

Mistä kaupasta jengi on ennakkotilannut vai käyttekö nappaamassa jostain lähikaupasta julkaisupäivänä?
 
Vastaus: Fallout 4

Kuvien perusteella kaukana olevista objekteista puuttuu kokonaan varjot, ainakin PS4 -versiosta : / Eikä muutenkaan kuvankaappaukset näytä erityisen herkullisilta. En ole pelannut New Vegasta (PC) sitten julkaisun jälkeen, mutta hyppäys New Vegasista Fallout 4:een ei tunnu kovinkaan suurelta. Toki neljännessä osassa värien käyttö on paljon rohkeampaan, mikä on suuri plussa.

Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on ruudunpäivityksen laita.

fallout-4-shadows-comp-2.jpg


fallout-4-shadows-comp-1.jpg

E: Fallout 4:n Perkit

Who cares jostain varjoista, hienolta näyttää! EDIT: ite en kyl tosin ihan täysin lämpeä noille "Far Cry 3" väreille, Falloutiin sopis vähän "ankeammat" ja synkemmät värit.
 
Vastaus: Fallout 4

Who cares jostain varjoista, hienolta näyttää! EDIT: ite en kyl tosin ihan täysin lämpeä noille "Far Cry 3" väreille, Falloutiin sopis vähän "ankeammat" ja synkemmät värit.
Grafiikoista on tullut kokoajan ihan ex-gen väreet, eivät vakuuta. Mutta tokkopa tuo haittaa kun valmis peli pyörii koneessa*.

(*Ei se mitään pyöri, pelit ostetaan tietenkin marketplacelta. Nettikaupat on niin nolkytlukua.)
 
Ylös Bottom