Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jogi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen huomas että on pelaaja määrä vähän noussu. Tais olla tossa viiden kieppeillä kun oli atomi kauppa jukelissa ja peliin ei meinannu päästä millään. Sitten kun vihdoin pääsi servulle, niin sielä oli aivan helkutillinen määrä pikku levusia pelaajia.

Tää peli on kyl tosi hyvä, ainaki niin kauan kun kampanjatehtäviä riittää. Itekki palailin peliin, hahmo oli näköjää lv150 ja mul ei ollu muuta kun ne samat kaks dailyä josta saa kultaharkkotikettejä ja sitte noit päivittäin arvottuja pikkutehtäviä. Eventtejä tietty joo mut neki samat mitä hinkannu.

En oikee tiiä mitä palaava korkeen tason pelaaja voi tehä. Kaikki vihut on lv50 ja one shottaan ne jote haastet ei kauheesti ole. Tällee palaavan pelaajan näkökulmast mikään ei oo muuttunu parii vuoteen.

Uusin päivitys sitten veti perkki systeemin osittain uusiksi ja siinä meni meikäläisen bloodied build pilalle sillä serendipity, ricochet ja lone wanderer on nerffattu piloille.
Muutenkin useampi ok perk on muutettu niin, että kun ne ennen antoi tietyn prosentuaalisen buffin riippuen kortin tasosta niin nyt niiden teho skaalautuu sen mukaan kuinka paljon sulla eri atribuuteissa pisteitä.
Tuohon päälle vielä se, että nyt vihut tekee enemmän osumaa ja pääosumat tekee enää 1.5x vahinkoa kun ne teki ennen 2.0x niin ei hirveästi houkuta palata pelin pariin.

Ja mun oli tarkoitus aloittaa taas huomenna pelaamaan ja tsekata kaikki uudet questit ja nyt on mahdollista hommata joko koira tai kissakin leiriin lemmikiksi, mutta sitten bethesdan piti mennä pilaamaan kaikki.
Joo bloodied oli aika ylivoimainen, mutta se on ollut tuollainen vuosia. Minäkin käytin kymmeniä, ellen likemmäs 100 tuntia viimeks siihen, että sain kaikki armorit, aseet ja perkit mitkä halusin.
Miks helvetissä pitää mennä muuttamaan noita asioita joku viis vai kuus vuotta pelin julkaisun jälkeen.

Tuossa video joka selittää perk muutokset:

Ei peli onneksi niin pahasti muuttunut mitä oletin.
Isoin muutos oli se serendipity jossa mulla on nyt statsien mukaan 16% väistömahdollisuus. Isoin kysymysmerkki oli kuitenkin tuohon lisätty extra cooldown joka riippuu siitä kuinka raskas armori sulla on.
Mulla on secret service setti ja muistin sen olevan heavy armor joka olisi tarkoittanut 2-3 sekunnin cooldownia ennen kuin on edes mahdollisuus väistää tuleva hyökkäys, mutta torsoa lukuunottamatta mulla olikin ultra light modit siinä joten cooldown on paljon pienempi.
Se on kyllä typerää kuinka itse kortti ei mainitse tuota sanallakaan vaan se täytyy lukea päivityksen tiedoista tai mun tapauksessa kuulla tuosta linkkaamastani videosta.

"Armor increases Evade cooldown at the following rates:
Light Armor: +0.1 second per piece
Medium Armor: +0.2 seconds per piece
Heavy Armor: +0.4 seconds per piece"

Vahingon tuotossa en hirveästi huomannut eroa vaikka paperilla on aika isot erot.
Oma build keskittyy hiipimiseen joten mulla on kaikki parhaat perkit siihen + nerd rage ja muut perus perkit mitä bloodied buildit käyttää ja 40% rifle damage ja 40% heavy weapon damage.
Aseina bloodied supressed gauss rifle ja holy fire. Gauss tappaa perus raiderit ja muut laakista, perus super mutantit vaatii pari osumaa ja mulle uudet lost viholliset sitten kestääkin jo enemmän kun ne näytti olevan tasolla 100.
Onneksi holy fire edelleen sulattaa kaiken nopeasti varsinkin kun siihen saa sneak attack bonuksen ja samalla vielä parantaa mut eli perus seikkailussa pelaaminen on lopulta aika samaa mitä ennenkin.
Mitään eventejä en ole vielä kokeillut.

Tuli taas otettua fallout 1st kuukaudeksi ja muutaman tunnin pelaamisen jälkeen päätin ostaa niillä mukana tulevilla atomeilla sen kissa bundlen.
Siitä olis kyllä musta versio "battlepass" palkintona, mutta sen voi lunastaa vasta kun pääsee siinä tasolle 82 ja tuskin mä jaksan niin kauaa tehdä niitä päivittäisiä tehtäviä. Lisäksi tuo atomeilla ostettava on paljon söpömpi musta/harmaa.
Oli myös pienestä kiinni ettei mun talo mennyt pilalle sillä se karttaan lisätty skyline valley on tavallaan mun takapihalla ja sen massiivinen sääasema on melkein kivenheiton päässä mun terassista.
Paskalla tuurilla olis voinut vaan tulla ilmoitus ettei leiriä voi pystyttää.

Fallout 76_20241206143902.png

Ylös Bottom