Onhan tätä tullut pelattua taas 75 tuntia lisää.
Aluksi aloitin tekemään sen uuden alueen tehtäviä ja ne on olleet kiinnostavia vaikka yks tehtävä jätti aika paskan maun suuhun.
Peli antaa sulle illuusion siitä, että voisit jopa pitää yhden tyypin hengissä ja ma mietinkin, että lähtikö siitä henki sen yhden päätöksen takia jonka tein silloin kun otin tehtävän vastaan, mutta google paljasti ettei sillä ole mitään väliä ja siitä lähtee aina henki.
Päätin kuitenkin jättää loput tehtävät ja alueen tutkimisen myöhemmäksi ja kokeilla miten se joskus syksyllä lisätty karavaani bisnes sujuu.
No ihan hyvin silloin kun se toimii. Sun pitää siis suojella kamoja kuljettavaa brahminia kunnes se saavuttaa määränpään.
Matkalla kimppuun käy kaikkea mahdollista. Lauma susia, raidereita, super mutantteja ja lopussa voi tulla vielä legendary tason deathclaw joka tappaa sen lehmän kahdella huitaisulla joten sen huomio kannattaa välittömästi vetää itseen ja mukana kannattaa olla myös ase jolla sen lehmän voi parantaa.
Aluksi käytin holy fire liekkäriä friendly fire perkin kanssa, mutta se kulutti bensaa aivan tuhottomasti.
Sain sitten ostettua toiselta pelaajalta medic modin jonka laitoin gatling plasmaan ja johan alkoi parannus sujumaan.
Lisäksi gatling plasma käyttää plasma coreja joista jokainen tarjoaa 500 laukausta ja mulla on melkein 100 corea varastossa ja nykyisen seasonin yks palkinto oli vielä plasma core laturi joten ne ei käytännössä lopu ikinä.
Karavaani bisneksen isoin vihollinen onkin se lehmä itse sillä varsinkin yks reitti on sellainen jossa se vaan kävelee pois tieltä ja jää esteen taa seisomaan.
Hyvällä tuurilla se osaa jatkaa matkaansa kun menet fast travelin kanssa johonkin kauemmas hetkeksi.
Mä yleensä käyn leirissä tyhjentämässä taskut kaikesta rojusta ja sitten palaan takaisin.
Onneksi tuo tuntuu olevan se ainoa ongelma kohta nykyään vaikka redditissä sanotaan kuinka koko karavaani homma on bugisempi kuin koskaan.
Tiedä sitten onko sillä vaikutusta kun pelaan omassa priva maailmassa.
No mitä tuosta sitten saa? Uutta valuuttaa nimeltä supplies.
Pienen kuljetuksen perille saamisesta saa kympin, medium kokoisesta saa 25 ja isosta 50.
Tietenkin keikan vaikeus riippuu kuljetuksen koosta.
Sinne päämäjaan voi sitten noilla hommata neljä eri tyyppiä jotka tarjoaa omia palvelujaan.
Voit päivittää sitä lehmää nopeammaksi ja kestävämmäksi, sitten löytyy ase kauppias joka tarjoaa myös questin jonka kautta saa uuden aseen, yks tarjoaa kaikenlaisia koristeita leiriin ja yhdeltä voi ostaa päämajaan uusia teemoja.
Se isoin syy miks mä tuon aloitin oli se tavaran myyjä jolta halusin ostaa uudet matot kotiin.
Alunperin tuonne piti vielä tulla yks tyyppi jolta voi ostaa esim hienon deathclaw repun, mutta jostain syystä sitä ei ole vieläkään lisätty peliin vaikka se oli jo PTS (public test server) vaiheessa mukana.
Aikamoista grindaustahan tuo on, mutta silti mä olen hommannut pari päivitystä sille lehmälle, sen tavara kauppiaan jonka myös päivitin kakkos tasolle jotta sain pari muutakin tavaraa ostettua ja sitten hommasin sen joka vaihtaa paikan teemoja jotta sain koko paikasta hienomman näköisen.
Yhteensä kaikki maksanut varmaan tonnin tai enemmän jotka olen kerännyt tekemällä niitä medium kuljetuksia joista palkkana on se 25 tarviketta.
Paitsi jos se lehmä kuolee jolloin saa vain vitosen.
Lisäksi noihin menee aina yli 300 capsia / keikka jos niitä tekee jatkuvasti. Jos odottaa neljä tuntia keikkojen välissä niin sitten tuon voi tehdä ilmaiseksi. Tämä selitetään sillä, että sen lehmän täytyy levätä, mutta jos olen valmis maksamaan vakuutusmaksun niin pomo on valmis katsomaan hommaa läpi sormien.
Kysymys kuuluu, että miks mä en saa sitä rahaa takaisin jos ja kun siitä lehmästä ei lähde henki?
No eilen tuli taas grindattua lisää ja aion kerätä 1000 tarviketta varastoon joka on maksimi ihan siltä varalta jos ne kuitenkin lisää vielä sen yhden tyypin niin toivottavasti voin sitten heti hommata sen ja ostaa siltä ne pari tavaraa mitkä haluan.
Sitten on tullut lähinnä tehtyä niitä daily ja weekly tehtäviä jotta nykyinen season etenee ja saa kivoja palkintoja.
Olen myös kokoajan pelannut power armorin kanssa ja vaan suoraan juossut tappamaan kaikki joka on ollut ihan kivaa vaihtelua siihen hiiviskelyyn miten yleensä pelaan ja sen takia jätinkin ne tarina tehtävät myöhemmäksi sillä kaiken tän jälkeen osaa taas arvostaa ihan eri tavalla hiljaista liikkumista ja headshottien napsimista kaukaa.
Panostin myös taas hieman lisää jouluteemaan ja nyt ostin sen viimevuonna julkaistun sääaseman leiriin joka tuottaa lumisateen ja sen lisäksi hommasin power armoriin joulu maalauksen jossa tulee myös valot mukana. Kävellessä kuuluu myös jatkuva kulkusten kilinä.
Ongelma oli siinä, että tuo maali sopii vaan t-51b mallin armoriin ja niitä ei meinaa löytää mistään.
Kolmena tai neljänä päivänä kävin yli kymmenen power armor spawnaus paikkaa läpi joka päivä kunnes lopulta mulla oli kaikki osat.
Kauhea vaiva sen takia, että sain ihan oikealla rahalla ostaa maalauksen siihen
Se lemmikki kissa on myös siisti ja sen lisäksi, että se on äärimmäisen suloinen ja tulee jatkuvasti jalkojen viereen kehräämään, se tuo myös legendary aseita ja armoreita.
Miten se siinä onnistuu? Sitä ei kukaan tiedä
Nykyään kaikki legendaryt voi kuitenkin pistää ihan itse romuksi ja hyvällä tuurilla jonkun niissä olevan modin saa itselle jonka voi sitten laittaa siihen aseeseen tai armoriin mihin haluaa.