Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vehu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Kuten aiemmin itsekin mainitsin, pelin graafinen ulkoasu ei pärjää edes Fallout 3:selle.
Esimerkiksi Jacobtown lähes kirjaimellisesti särkee silmät.
Jotenkin olisin toivonut enemmän Fallout 1&2 tyylistä arkkitehtuuria ja tunnelmointia.
Pelin hubit ovat myös astetta tylsempiä kuin esimerkiksi Fallout 3:sen vastaavat. Lukuunottamatta Vegasia josko sielläkään tule niin paljoa viihdyttyä paitsi tehtäviä suorittaakseen tai uhkapelatakseen.

Peli on selkeästi teknisesti edeltäjänsä vanki.

Kun tässä on kerran kommentoitu pelin lukuisista lisätehtävistä niin pitää mainita että tehtäviähän on runsaasti sekalainen tukku joista osaa ei voi edes suorittaa ensimmäisellä pelikerralla ja se onkin luultavasti se joka hiertää osaa pelaajista; peli tylysti ilmoittaa liudan tehtäviä "epäonnistuneen" jos hommia tekee vastapuolelle.
Muutamaa tehtävää lukuunottamatta, suurin osa on reilusti mielekkäämpiä kuin
Fallout 3:sessa ja kerronnalisesti rikas maailma onkin se joka imaisee mukaanaan.

Mutta, sekava peli vaatii paneutumista ja sillä siellä olon tuntu voi välistä murentua lukuisin bugeihin. Pitemmissä sessioissa hommasta saattaa tulla puuduttavaa pisteestä A pisteeseen B ravaamista ja bugien välttelyä. Jos tältä vaikuttaa, vaihda tehtävää ja siirry suorittamaan toista.

Fallout-sarjan pelit eivät koskaan ole olleet täyden kympin pelejä, niissä on aina ollut vikoja mutta ydintuhon jälkeisen maailman tarinat/tunnelma on ollut jotain mieleenpainuvaa.
Ehkäpä joskus saisimme sen napakympin, mutta kumarran kuitenkin Bethesdan ja Obsidian suuntaan sillä ikäloppu sotaratsu(Gamebryo) vääntyi luultavasti tämän myötä viimeiseen lauluunsa.

Tässähän juuri puhuttiin siitä että "HC"-tilan ollessa päällä tuo kikka toimii, joka on selkeä bugi.

Eilen kokeilin eivätkä raajat parantuneet ainakaan minulla. Käytössä on HC + normal.

Itse pelistä, kyllähän tämä toimii edelleen aivan yhtä hyvin kuin kolmonen pari vuotta sitten. Jotkut ovat valittaneet että questit olisivat heikentyneet kolmosesta, mutta ei minulla ole ainakaan tällaista oloa tullut. Questit tuntuvat monipuolisilta ja ne voi suorittaa usein eri tavoin ja niitä tuntuisi olevan merkittävästi enemmän. Maailmankartta vaikutti alkuun pieneltä, mutta nyt sen tutkimiseen on hukkunut aikaa jo ~25h, enkä ole vielä nähnyt kuin murtoosan. Ainoa ongelma tämän pelin kanssa on ettei aikaa pelaamiselle riitä tarpeeksi.

Tämmönen noob kysymys tähän väliin:
Sain tämän falloutin mukana jonkun koodin jolla pitäis saada jotain sälää pelissä mutta en mä tuota osaa käyttää. Kokeilin siihen redeem code kohtaan mutta ei toimi ja siinä lukee että koodin pitää olla 25 merkkiä pitkä vaikka tuo minun saama koodi on 26 merkkiä pitkä?

Noh, itse pelistä. Jotain 53h pelattu ja tuntuu että ei ole päässyt vielä mihinkään, pääjuonikin pelaamatta. Peli kaatunut kaks kertaa koko aikana. Kerran latausruutuun ja kerran kun menin ovesta niin tuli punainen ruutu ja jäi siihen.

Muuten, mikäs tää juttu on että kun yritän saada jotain seuraamaan mua niin lukee jotain "you can have only one follower" tai jotain sellaista vaikka ei mua edes kukaan seuraa, onko tää nyt joku bugi vai mitä.

Sain tämän falloutin mukana jonkun koodin jolla pitäis saada jotain sälää pelissä mutta en mä tuota osaa käyttää. Kokeilin siihen redeem code kohtaan mutta ei toimi ja siinä lukee että koodin pitää olla 25 merkkiä pitkä vaikka tuo minun saama koodi on 26 merkkiä pitkä?

Muuten, mikäs tää juttu on että kun yritän saada jotain seuraamaan mua niin lukee jotain "you can have only one follower" tai jotain sellaista vaikka ei mua edes kukaan seuraa, onko tää nyt joku bugi vai mitä.

Kyllä tuo redeem code on mielestäni oikea paikka. Kyllä koodin pitäisi olla tosiaan 25 merkkinen, tarkista oletko lukenut w --> v v:ksi tai muuta vastaavaa.
Kyllä tosiaan pitäisi saada follower mukaan, jos ei vielä sellaista ole mukana. Wait käskyllä jossain odottelevat lasketaan mukana oleviksi. Vaikuttaakos tässä muuten Charisma tai joku muu Followereiden enimmäis määrään?

Ei ehkä kannata tota käyttää. Kaveri tänään testas ja heti tuli corrupted save.

Ei ehkä kannata tota käyttää. Kaveri tänään testas ja heti tuli corrupted save.

Ahaa, hyvä kun kerroit. Enpä enää kokeile tuota koodia, liekkö siinä nyt menettää edes mitään hauskaa.

Mutta edelleen en tajua tuota että miks en saa ketään seuraamaan minua. Voiskohan olla mahdollista että oon jossain pelin alkupuolella jättänyt jonku followerin odottamaan ja oon nyt sen unohtanu ku kuitenki jo 53h takana.

Ahaa, hyvä kun kerroit. Enpä enää kokeile tuota koodia, liekkö siinä nyt menettää edes mitään hauskaa.

Mutta edelleen en tajua tuota että miks en saa ketään seuraamaan minua. Voiskohan olla mahdollista että oon jossain pelin alkupuolella jättänyt jonku followerin odottamaan ja oon nyt sen unohtanu ku kuitenki jo 53h takana.

Voi olla mahdollista :) Ite olen aina jättäny venaamaan sinne mistä kamun saa, niin ei tuu sitä ongelmaa et ei muista missä ne on. Aluksi meinasin unohtaa et mihin olin oman tavarat jättäny, mutta pitkän etsimisen jälkeen ne löyty sielt primmin hotellista. Pitäs varmaan siirtää ne kamat johonki muuhin paikkaan ku aina pitää mennä turhaa sinne hotelliin sisälle.

Itsellä ollut Tribal pack käytössä alusta lähtien ilman mitään ongelmia, mutta tosiaan jos pelikellossa on jo 53h niin tuskinpa edes koodin tarjoamilla tavaroilla mitään tekisit.

Eilen kokeilin eivätkä raajat parantuneet ainakaan minulla. Käytössä on HC + normal.

Sama setti on käytössä ja kyllä ne raajat ainakin siellä omassa sängyssä paranee sellaisilla 7-8 tunnin nokosilla (Lucky 38:n pressasviitin isoa sänkyä tulee käytettyä... sleep in MY bed).

Sama setti on käytössä ja kyllä ne raajat ainakin siellä omassa sängyssä paranee sellaisilla 7-8 tunnin nokosilla (Lucky 38:n pressasviitin isoa sänkyä tulee käytettyä... sleep in MY bed).

Fallout wiki tiesi kertoa että omassa sängyssä paranee muutoin ei. Myönnetään että en ole kyllä pitkien unienvaikutusta testannut vieraissa punkissakaan, mutta pienet päikkärit eivät siis ainakaan tehonneet.

Joo, ei kyllä ole pelkoakaan siitä että New Vegas ei menestyisi - Fallout 3 myi kahden kuukauden aikana 4.7 miljoonaa kappaletta, kun taas New Vegas myi kolmessa viikossa (yhdeksästoista lokakuuta - kahdeksas marraskuuta välisenä aikana) 5 miljoonaa kappaletta.

Joo, ei kyllä ole pelkoakaan siitä että New Vegas ei menestyisi - Fallout 3 myi kahden kuukauden aikana 4.7 miljoonaa kappaletta, kun taas New Vegas myi kolmessa viikossa (yhdeksästoista lokakuuta - kahdeksas marraskuuta välisenä aikana) 5 miljoonaa kappaletta.

Eikös tätä toimitettu jälleenmyyjille tuo määrä, ei myyty asiakkaille/pelaajille. Fallout: New Vegas ships five million
Hemmetin kova määrähän tuo on silti.

AHHHH.. tuli juuri löydettyä oikea kultakaivos bugien suhteen. Vault 34. Tässä on parisen tuntia yritetty survoa itseä yhä syvemmälle bunkkeriin, mutta kun ei toimi niin ei toimi.

Erämaassa on alkanut tulla tavaksi heilutella astetta kovempia mutantteja, vaikkapa Deathclaw laumoja. Kuitenkin Vault 34:n Ghoulit ovat toista luokkaa. Mikä tässä sitten mättää? Oma pelityyli on astella uuteen alueeseen ja teurastaa jok'ikinen vihamielinen olento mikä tulee vastaan, jonka jälkeen voi himmailla ja tarkastella aluetta rauhassa. Vault 34:ssa tämä onkin haasteellisempaa sillä Ghouleja ilmestyy automaagisesti aina vain lisää. Joskus tarvitaan muutaman minuutin poukkoilu tyhjennetyssä kerroksessa, joskus riittää että kävelet takaisin samasta suunnasta josta olit juuri tullut. Tähän kun lisää AI tovereiden itsetuhoisuuden juostessaan ilman näkyvää vaaraa kerroksen toiselle puolelle vihollislauman keskelle niin aijai kun peli on yhtäkkiä HC. Tietenkin näiden lisäksi Boone/Ed-e katoavat yhtäkkiä ja löytyvät esim. aiemmasta kerroksesta tai heidän edessä on näkymätön seinä.. kummalliset ääniongelmat.. peli on ehtinyt kaatua kerran - mutta mitä pienistä. :rolleyes:

Joo, ei kyllä ole pelkoakaan siitä että New Vegas ei menestyisi ..
Ei hyvää päivää! Tämä kyllä pistää vihaksi jos New Vegas tulee olemaan yksi tämän vuoden kovimmista julkaisuista myynnin suhteen tehokonsoleilla.

Yleensä tämän kokoluokan open world peleissä saattaa olla jotain ötököitä eikä näitä voi mitenkään verrata esim tiukkaan skriptattuihin putkiräiskintöihin. Itse en ole huomannut mitään ihmeellistä, tosin pelikellossa onkin vasta 15h. Minusta olisi huolestuttavampaa jos NW ei kelpaisi ihmisille...

Onhan välimuisti nollattu välillä?

Yleensä tämän kokoluokan open world peleissä saattaa olla jotain ötököitä eikä näitä voi mitenkään verrata esim tiukkaan skriptattuihin putkiräiskintöihin. Itse en ole huomannut mitään ihmeellistä, tosin pelikellossa onkin vasta 15h. Minusta olisi huolestuttavampaa jos NW ei kelpaisi ihmisille...

Oma pelikello näyttää 61h. Vastaan on tullut todella ärsyttäviä bugeja, joiden takia on mennyt useita tunteja hukkaan. Oli sitten kyseessä rikkinäinen sidequest tai yksinkertaisesti lokaatiot missä omiin AI-tovereihin on syystä tai toisesta mahdotonta saada mitään rotia, jonka seurauksena oma hahmo/kumppanit heittävät veivinsä. NW on paikoitellen raivostuttavan rikkinäinen, mutta peliä tulee kuitenkin jauhettua sillä vastaavaa ei ole markkinoilla. Sama pätee Hearts of Iron-sarjaan. Eihän tämä ole mitään uutta. Julkaisijat ovat uskollisia nykypäivän trendille ja julkaisevat enempi/vähempi rikkinäisiä tuotteita ulos ja pelaajat ostavat hymyissä suin ilman mutinoita. Nähtävästi tässä tapauksessa osa pelaajista ovat saaneet melko toimivan paketin – toiset maanantaiversion.

Onhan välimuisti nollattu välillä?
Ei ole. Täytyy katsastaa jos toisi helpotusta.

Ylös Bottom