Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vehu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Unarmedilla mennään vieläkin levelillä 10 ja alkaa olemaan jo varsin haastavaa. Varsinkin kun ei tahdo noita nyrkkirautoja oikein löytyä. Vaikeusasteena tuo hc+hard. Very hardilla kokeilin, mutta ei ainakaan tässä vaiheessa vielä rahkeet riitä, kun hp:t hupenevat vähän liian tiuhaan.

Gabi käytät vissiin pyssyjä, kun peliä haikuit liian helpoksi. Suosittelen kokeilemaan unarmedia ja varsinkin tuolla very hardilla. Varmasti muuttuu ääni kellossa.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kauheen kiva olis jos nyt joskus tulis se päivitys ja korjais noin save bugit!
Pääsis pelaamaan!
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kaks kamua on mukana, mut ku en niistä pidä niin olen ne jätttäny vaan waitille samaan paikkaan. Mut silti saa niistä ne niiden bonus perkit.

Kumppanit karkaa kai kotiinsa, jos ne hengailee samassa paikassa waitin alaisina viikon päivät. Eli ne bonusperkitkin varmaan katoavat siinä yhteydessä.

Mulla mukana Boone ja Veronica ja vaikka ollaan vasta tasolla 23, suurimmat osat perkeistä ja pisteistä pistetty lukkojen avaamiselle, juttelulle sun muulle tieteelle, niin ei todellakaan tule ongelmaa vihuista noiden kanssa. Ei edes Deathclaweista. Boone vie jonkun kolmasosan Deathclawien HP:sta ammuksillaan, Veronica tappaa nyrkillään melkein laakista.

Huomattavasti parempi peli kuin Fallout 3, sen voi sanoa helposti. Maailma paljon kiinnostavampi ja dialogi, tarinat sun muut "sub-tarinat" järjettömästi kolmosta laadukkaampaa tavaraa.
 
Itse painelen Enhanced ED-E:n ja Boonen kanssa ja kyllä pirun pieksut ja pienet tossut kun piltit pistää poikki ja pinoon melkein kaiken mitä vastaan tulee.

Ymmärrän kyllä että jotkut hahmot vaan on tappokoneita, mutta kun kumppanien perusaseissa on loputtomat ammukset; voit juosta ympäriinsä ja antaa kaverien tappaa kaiken kun itse säästelet panoksia ja odottelet EXP mittarin kilahtelua, olisi HC-moodi saanut tehdä myös kumppanien perusaseista ammusriippuvaisia niin touhuun saataisiin hieman jotain rajaa + sekä lisäisi taktisuutta peliin.

Jos tätä pelaa ilman kumppaneita niin pelin vetovoimasta menettää kuitenkin osan, sillä tuo on minusta yksi parhaimmista lisätyistä ominaisuuksista.
Fallout 3:sessahan kumppanit oli lähinnä riesa mutta nyt ne ovat jopa hyodyllisiä!

Mitä enemmän New Vegasia pelaan, sen enemmän löydän pelistä syvyyttä ja nyt on melkein mahdoton lopettaa kesken...

Gabi käytät vissiin pyssyjä, kun peliä haikuit liian helpoksi. Suosittelen kokeilemaan unarmedia ja varsinkin tuolla very hardilla. Varmasti muuttuu ääni kellossa.

Itse en ole koskaan oikein pitänyt "monk" classeista.
Falloutteja olen aina pelannut karismaattisella tutkijalla(hyviksellä). Eli pisteet laitan aina ensiksi puheeseen, tiirikoimiseen, tieteeseen ja korjaamiseen. Yleensä vieläpä tuossa järjestyksessä. Aseilla voi aina ampua vaikka pisteitä ei taitoihin aluksi laittaisikaan. Unarmediin tarvitsee ja loppupeleissä senkin käyttämisestä tulee helposti luovuttua.

Toisella pelikerralla sitten ehkä, silloin suunnitteilla olisi tehdä iso ja ilkeä lihaskimppu jolle luultavasti nyrkit sopisivatkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Mitä ihmettä, joku aikaa sitten minulla oli dynamiittia luokkaa 50kpl ja eilen illalla huomasin että dynamiittia ei löydy ollenkaan, tai löytyy ns. mustana tai harmaana valikossa mutta ei voi käyttää ja kappale määrä taisi olla 0 tai ei mainittuna!! Viimesin muistikuva dynamiitista on että varastin powder gangin leirin pöydältä yhden ja karmaa katosi.. nyt kaikki on poissa, kiva bugi!!

hoh! itelläni oli pari päivää sit joku reilu 50 dynamiittia ja myin niistä melkein kaikki ja eilen huomasin omistavani taas reilu 50 dynamiittia vaikka en muista löytäneeni ensimmäistäkään:p
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

hoh! itelläni oli pari päivää sit joku reilu 50 dynamiittia ja myin niistä melkein kaikki ja eilen huomasin omistavani taas reilu 50 dynamiittia vaikka en muista löytäneeni ensimmäistäkään:p

No nyt kun heitin pois sen "huonon" dynamiitin niin inventaarioon ilmestyi ne entiset määrät taas!! Huh.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Noh eihän siinä kummempia..

Mutta kun on Boone mahtivasaralla & Rex turboaivoilla messissä niin voi itse keskittyä röksän poltteluun nurkan takana noin keskimäärin XD
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Hiukan jälkijunassa kyytiin.
Alku ei ehkä ihan niin jykevä ole, eikä alkupään maisemat ihan niin iskevät kuin kolmosessa, mutta kyllä tämä silti tuntuu tässävaiheessa enemmän kakkosen jatkolta kun kolmonen.
Odotan hyvää!

Ymmärsinkös oikein että nuo Collectors editionit on nyt ihan nimensä veroisia? Ei ilmeisesti suomessa mitään hirveitä määriä liikkeellä?
Tuli ilmeisesti siis tehtyä melko hyvä peliliike kun hankki käsiinsä tuon CE:n maailman matkoilta. Mukana tuli jopa dlc:tä jota wikipedia väittää PS3-yksinoikeudeksi.

Ja jos jotakuta tieto auttaa niin Ameriikan NTSC toimii Pal boxissa. (ite tuli vedettyä hiukan riskillä, mutta näköjään kannatti :) ).
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Tuli aloitettua uusi peli ja mukavaan bugiin törmäsin.

Eli olen nyt tehnyt aimo nipun tehtäviä NCR:lle, mutta reputationi ei vain nouse minnekään. Tehtävien jälkeen tulee kyllä ilmoitus "NCR fame gained", mutta mitään ei tapahdu. Outoa myös että yhdessä vaiheessa NCR oli jo accepted, mutta hetken päästä koko faction katosi status valikosta. Enkä edes tehnyt tällä välillä mitään, mikä olisi voinut kyseiseen factioniin vaikuttaa. Sama asia kävi myös Legionin kanssa, joka oli hated. Nyt statuksessani ei näy minkäänlaista reputaatiota Legionillekaan. Oudoksi tästä tekee myös sen, että Novac on kuitenkin liked, eikä ole kadonnut minnekään. Peli siis jostain syystä resetoi NCR:n ja Legionin reputaation.

Kenellekään muulle käynyt näin? :confused:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Jokaiselle aseelle on ne omat modinsa, esim. et voi asentaa 9mm pistooliin 12,7mm äänenvaimenninta jne.

Niissä modeissa yleensä lukee että mihin aseeseen se on tarkoitettu. Gun Runnerit myy aika paljon erilaisia modeja muistaakseni.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Huh, vihdoinkin sitä sai roudattua itsensä pois pelin äärestä... Pelikello näyttää tällä hetkellä vähän yli 40h ja olen ilmeisesti jossain pelin puolivälissä.

Pelin alku ei ole läheskään niin mukaansa tempaava kuin kolmosessa. Alku fiilikset olivat aikalailla nämä; tämä on aivan sitä samaa ja jo nähtyä(ja tämä henkilöltä joka jumaloi kolmosta). Olin jo aikeissa jättää pelin hyllyyn parempia aikoja odottelemaan mutta ensimmäisten tuntien venyessä kyykytti New Vegas minua kuin itkevää lasta. Kaiken kaikkiaan NV on huomattavasti parempi kokonaisuus kuin F3. Tekniikka kusee edelleen mutta niin se kusi jo Oblivionissa ja F3:ssa. Mutta sisältö on tässäkin edelleen se joka ratkaisee.

Tarina alkaa huomattavasti hitaammin kuin edeltäjässään mutta tämä ei tarkoita sitä että se kannattaa laiminlyödä. Alku on ehkä hitaampi mutta kun tarina kerää pökköä alleen huomaa sen olevan paljon harkitumpi, mietitympi ja moniulotteisempi kuin F3:ssa. Onkin osaltaan hienoa että tarina alkaa melko mitään sanomattomasti; itselläni ensimmäisen 22h menivät yksinomaan erämaata tutkiessa ja rikkaseen fiktioon tutustuessa. Tämä loi aivan loistavan pohjan tapahtumille jotka käynnistyivät saavuttuani ensimmäistä kertaa Stripille. Tarina on muutenkin rakennettu siinä mielessä nerokkaasti että se antaa valtavasti vapauksia erinlaisille lähestymistavoille. Nerokkain lisä on juuri nuo lukuisat Factionit joiden ympärille tarina kiedotaan taidokkaasti. Ketä sinä haluat tukea? Kenet päästät päiviltä? Nämä peleissä jo nähdyt valinnat saavat aivan eri merkityksen kun on monta paikkaa minne pyllistää. Tukeepa peli myös moneen paikkaan samanaikaista pyllistämistä! Tarina on toistaiseksi vielä kesken joten nähtäväksi jää miten loppu ottaa huomioon tekemäsi valinnat. Mutta tällä hetkellä illuusio pelaajan pyörittämistä tapahtumista on täydellinen.

Suuren annoksen uskottavuutta tarinalle ja erityisesti Fallout-fiktiolle tuo tällä kertaa loistavuuten yltävä ääninäyttely. Tuntuu että lähes jokaiselle hahmolle on kirjoitettu tekstin myötä täysin orginelli persoonallisuus. He tarinoivat menneisyydestään ja maailman tapahtumista äärimmäisellä uskottavuudella. Kyllä siellä täällä törmää saman hujopin ääninäyttelemään hahmoon mutta se taso millä Obsidian työstää näyttelijöitään, on valovuosien päässä Bethesdan vastaavasta. Ja hei oikeasti, videopeli jossa saa Felicia Day:n pelaajan oikeaksi kädeksi ei vain voi olla muuta kuin täyttä loistokuutta.

Pelinä New Vegas on päällisin puolin yksi yhteen Fallout 3:n kanssa. Mutta ne muutamat, lisätyt ominaisuudet nostavat tämänkin osa-alueen edeltäjänsä yläpuolelle. Suurin muutos on Hardcore-moodi jota ilman tähän peliin ei mielestäni kannata edes koskea; tämä on ainoa oikea tapa pelata peliä. Ruoan, unen ja veden mikromanagerointi ei ole läheskään niin puuduttavaa miltä se ehkä aluksi kuulostaa. Ja koska tosimiehet eivät koske epätoivossakaan Fast Traveliin, on HC:n ansiosta pidempiä reissuja oikeasti suunniteltava tarvikkeiden perusteella. Thus, the real game of surviving begins. Tälläisenä hardcore-pellenä voisin jopa heittää hieman noottia moodin helppoudesta mutta ainakaan se ei tule millään tavalla immersion tielle.

Toinen ehdoton vahvuus on tuliasieiden ja kaiken maailman vietereiden psykedeelinen määrä. Aseiden määrä on aika mukavasti moninkertaistettu edeltäjäänsä nähden. Suurin plussa tulee kuitenkin niistä meille tutuista tuliaseista kuten; Colt, M16, M4, Winchester, Cattle Revolver, M1 Garand jne. F3:ssa ei muistaakseni ollut yhtäkään meidän aikamme pyssyä... Tälläinenkin pieni seikka ajaa suunnattomasti immersion etua.

Teknisesti peli on totuttua, takkuilevaa Oblivion-huttua. Sivuhuomiona Bethesdalle todettakoon; vaihtakaa jo sitä pelimoottoria! Paljon on pojilla vielä opittavaa mm. dynaamisista vuorokausista(tsekatkaapa Red Dead Redemption niin tiedätte vähän alan standardeja) ja ihan yleisestä suorituskyvystä. Suurimpiin bugitteluihin ei ole tullut törmättyä mutta pelin tökkivä ruudunpäivitys särähtää välillä silmään. Kerran peli korruptoi autosave:n mutta kun pelitallenuksia oli useita, ei tästä seurannut minkäänlaista harmia säikähdystä lukuunottamatta. Mutta kun ottaa huomioon kuinka massiivinen peli on, ei pienestä teknisestä yskimisestä oikein voi marista. Se mikä pelissä toimii, toimii niin hyvin että kaikki tälläinen turhanpäiväinen nipottelu unohtuu. Jokaista nykimistä kohden kun löytyy aina vähintäänkin se kymmenen mieleenpainuvaa tarinaa.

Alku oli nihkeä mutta näin reissun puolivälissä voi jo todeta että paluu Fallout 3:n pariin New Vegasin jälkeen on täysi mahdottomuus.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Jokaiselle aseelle on ne omat modinsa, esim. et voi asentaa 9mm pistooliin 12,7mm äänenvaimenninta jne.

Niissä modeissa yleensä lukee että mihin aseeseen se on tarkoitettu. Gun Runnerit myy aika paljon erilaisia modeja muistaakseni.

Koitin asentaa hunting shotguniin siihen tarkoitettua modia, mutta ei pystynyt.

E: Tajusinkin tyhmyyteni. Eipä mitään ongelmaa olekaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

On tämä kyllä hienoa, kun peli meni taas korruptoimaan tallennukseni. Päätin pelata offlinessa, koska epäilin jotenkin liven päällä olon liittyvän bugiin vaan nyt se kusi taas koko homman.

Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään, kun saa pelata pelko persiissa, että peliaika menee hukkaan tämän takia. Mieli alkaa jo laittaa peli kiertoon pysyvästi vaikka vuoden odotetuin peli onkin kyseessä.

Jos sitä vielä kerran kokeilisi pelata vanhemmalla savella(olettaen että pelaavat) ja sivuuttaa questit joissa tuo bugi nyt on ilmennyt. Saisi tekijät julkaista jonkinlaisen päivityksen peliin ja vauhdilla sillä nyt alkaa tosissaan tuo peli vetää v*tutuksen äärirajoilla.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Hassua lukea täältä miten monella on jonkunlaista ongelmaa. Itellä ei oo kuin noita pikku bugeja näkynyt, mitkä ei pahemmin ole haitaksi ja ruudun päivitys välillä takkuaa pariksi sekunniksi.

Mainio peli kyllä kyseessä, varmaan yli 20h tuntia jo pelannut, en muista mitä mahto viime save näyttää. Enkä ole vielä edes stripiin asti päässyt.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Saisi tekijät julkaista jonkinlaisen päivityksen peliin ja vauhdilla sillä nyt alkaa tosissaan tuo peli vetää v*tutuksen äärirajoilla.

Päivityksen pitäisi vissiin olla tulossa, mutta yleensä Microsoftilla menee parisen viikkoa niiden testauksessa :D
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

On tämä kyllä hienoa, kun peli meni taas korruptoimaan tallennukseni. Päätin pelata offlinessa, koska epäilin jotenkin liven päällä olon liittyvän bugiin vaan nyt se kusi taas koko homman.

Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään, kun saa pelata pelko persiissa, että peliaika menee hukkaan tämän takia. Mieli alkaa jo laittaa peli kiertoon pysyvästi vaikka vuoden odotetuin peli onkin kyseessä.

Jos sitä vielä kerran kokeilisi pelata vanhemmalla savella(olettaen että pelaavat) ja sivuuttaa questit joissa tuo bugi nyt on ilmennyt. Saisi tekijät julkaista jonkinlaisen päivityksen peliin ja vauhdilla sillä nyt alkaa tosissaan tuo peli vetää v*tutuksen äärirajoilla.

No aika outoa että sulla kokoajan seivi korruptoituu. Oletko huomannut että mahdatko tehdä itse jotain tuon aikaansaamiseksi? Korruptoituuko siis se sun ite tekemä seivi, vai autosavet? Voithan aina ottaa optionseista autosavet pois päältä ja seivaat itse usein. Oliko sulla joku dlc-paketti asennettuna? Mulla ei oo mitään ja ei ole kyllä bugejakaan näkynyt, saatikka sitten seivit menny pilalle.

niin ja yks päivitys peliin on jo tullutkin mutta en tiedä mitä se korjas.
 
Yks ihan selkee bugi on sellainen, että jos myyt faction-asusteen päältä, niin tulee se "youre not longer wearing xxx" ilmoitus, mutta ikkunan ok painike ei ole aktiivinen ja kaupparuudusta ei voi poistua. Luulisi että tuollanen olisi testausvaiheessa huomattu?

Tuon isompia bugeja en itse ole huomannut joten hyvä tuuri käynyt.

Ihan huikea peli kyllä, FO3 pelasin gotyna ja oisin antanut sille 95 pistettä.. mut tämä on vielä pari astetta parempi kokonaisuus.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

No aika outoa että sulla kokoajan seivi korruptoituu. Oletko huomannut että mahdatko tehdä itse jotain tuon aikaansaamiseksi? Korruptoituuko siis se sun ite tekemä seivi, vai autosavet? Voithan aina ottaa optionseista autosavet pois päältä ja seivaat itse usein. Oliko sulla joku dlc-paketti asennettuna? Mulla ei oo mitään ja ei ole kyllä bugejakaan näkynyt, saatikka sitten seivit menny pilalle.

niin ja yks päivitys peliin on jo tullutkin mutta en tiedä mitä se korjas.
Olen aika varma että on quest kohtainen sillä käynyt Come fly with me ja hard luck blues tehtävien aikana. Itsehän tallentelen useasti, mutta jos olen mennyt jomman kumman tehtävän aikana johonkin tiettyyn pisteeseen niin kaikki tallennukset siitä lähtien menee paskaksi. Ja mitään lisäreitä en ole ladannut.
 
Ylös Bottom