Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vehu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Joku 8 tuntia takana ja kyllä tämä paremmalta maistuu kuin Fallout 3. Poissa ovat typerä dialogi, huonot ääninäyttelijät, pimeät metrotunneliputket ja mielenkiinnottomat tehtävät, joiden ansioista minulta jäi fallout 3 kesken.

Kerran peli on jäätynyt alkuvalikkoon niin ettei auttanut kuin sammuttaa poksi. Eniten häirisee kuitenkin typerät ja bugaavat viholliset. Välillä voi kävellä vihollisen viereen ja hakata sen kuoliaaksi ilman että vihu liikauttaa evääkään. Välillä ne taas jumittavat jossain vuorenrinteessä tms.

Pelaan normal + hc mode päällä ja peli tuntuu vähän turhan helpolta. En sitten tiedä vaikeutuuko tuo miten kun pelaa pitemmälle.

Saako vettä muuten varastoitua kaivoista johonkin juomapulloon tms?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Nyt noin 20h takana ja valitettavasti peli on selvästi keskeneräinen eikä ainakaan minun kirjoissa pääse Fallout 3:sen tasolle.

Pelin rikas taustamaailma, pelilliset uudistukset ja factionit olivatkin todellakin tarpeen, mutta homman vesittää surkea suunnittelu.
Nyt en tarkoita pelkästään bugisuutta vaan myös graafista suunnittelua sillä varsinkin kaupungit ovat tylsiä ja rumia. Muutenkin peli näyttää ehdottomasti rumemmalta kuin Fallout 3.

Bugeista esimerkkinä; pelissä on paikkoja jossa lattia tekstuurin läpi voi pudota harmauteen. Yritä siinä nyt sitten hyppiä oikean tekstuurin päälle.
Esimerkki kyseisestä paikasta;
Boomerien eteläinen "takaovi" tunneli.

Muutenkin viholliset tuntuvat vähän väliä putoavan maasta läpi. Myöskin omien "kaverien" ammusten loputtomuus ja turhan tehokaskin toiminta tekee pelistä sillä vaikeimmallakin tasolla aivan liian helpon (vinkki: jos haluat pelistä haastetta, älä ota "kavereita" mukaan).

Eli pelin surkea tekninen ja graafinen suunnittelu ampuu peliä polveen sen verta tylysti etten usko vuoden RPG-titteliä tälle pelille putoavan.

Surullista, odotin tältä paljon :(
Huom. Pelaan peliä Very Hard + HC mode
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Noin 8 tuntia takana ja voin sanoa, että todella hyvä peli on. Fallout 3:n virheitä on korjattu ja jotain mukavia ominaisuuksia lisätty, mutta silti peli tuntuu aika samanlaiselta. Peli on kaatunut pari kertaa, ja tänään tuli sellainen bugi, että pipboy muuttui kirkkaan vihreäksi eikä siitä saanut mitään selvää. Piti ladata aiemmasta savesta, joka ei onneksi ollut kovin kaukana.
Pelaan normalilla ilman HC-modea ja peli tuntuu aika helpolta, kun capsejakin on reilut 1000, mutta jotkun viholliset tuntuvat entistä vaikeammilta tappaa. Ja onneksi VATS ei ole enää god mode.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Noin 8 tuntia takana ja voin sanoa, että todella hyvä peli on. Fallout 3:n virheitä on korjattu ja jotain mukavia ominaisuuksia lisätty, mutta silti peli tuntuu aika samanlaiselta. Peli on kaatunut pari kertaa, ja tänään tuli sellainen bugi, että pipboy muuttui kirkkaan vihreäksi eikä siitä saanut mitään selvää. Piti ladata aiemmasta savesta, joka ei onneksi ollut kovin kaukana.
Pelaan normalilla ilman HC-modea ja peli tuntuu aika helpolta, kun capsejakin on reilut 1000, mutta jotkun viholliset tuntuvat entistä vaikeammilta tappaa. Ja onneksi VATS ei ole enää god mode.

hoh. mulla tuli sama ni luulin et oon jossai radioaktiivisessa jätteessä mut onneks iso skorppari tuli ja tappo mut
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Erityis huomautus; jos olet lainkaan sellainen joka tutkii joka nurkan ja pelaa järkevästi: pelaa ehdottomasti vaikeimmalla sillä jopa tuollakin tasolla peli on helppo.
Fallout 3:ssa joskus sitä päätyi jongun hylätyn sairaalan vessaan vihollisten piirittämäksi, juomaan törkyisestä pöntöstä että pysyisi edes hengissä.
Tässä pelissä jopa juomiskelpoisesta vedestä ei tule pulaa... Saati rahasta.
Lisäroinatkin kannattaa antaa kaverin kantaa ja sitten myydä kun kauppiaita on likellä.
 
Onko ihan normaalia kun menen kartalla alueelle jossa lukee (hated) niin siellä minut otetaan vastaan ihan normaalisti? Statseissa Powder Gangersien kohdalla lukee hated mutta silti kun menen yhteen niiden hallinnoimaan mestaan niin saa olla ihan rauhassa.

Vai onko kyseessä bugi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kuulostaa bugilta. Mulle on käynyt tolleen myös useasti.

Sain yhden tehtävän yhdeltä NCR kersantilta, piti mennä erääseen luolaan pelastamaan muutamat NCR troopperit jotka olivat jääneet vangiksi. Noh luolassa olleet Legioonalaiset olivat minulle ystävällisiä vaikka tilanne heidän kanssaan oli Vilified eli pahin mahdollinen.
Noh kävelin siellä muina miehinä kunnes törmäsin heidän pomoon, jolloinka kaikki muuttui vihamielisiksi, aikani ammuttuani osa pakeni ja muuttui taas neutraaliksi :D Tosin voi olla sitten taas että on olemassa jotain piilotettuja ehtoja, ja ne perus jantterit eivät välttämättä tunnista sua, tiedä häntä.

Nyt on niin paljon questeja listalla että on runsauden pula, ei tiedä mitä niistä alkaisi tekemään, ja paljon on vielä tutkittavaakin :) Huh ihan massiivinen peli kyllä.

HUOM HUOM!! Varoitus mahdollisesta bugista!

Freesidessa on se bordelli nimeltä Atomic Wrangler, jos siellä tekee tehtäviä sille omistajanaiselle (paikan omistaa kaksoset) niin saa huoneen lopulta palkkioksi, huone taitaa tosiaan bugittaa nimittäin kun menee sinne, ja lähtee niin peli jumittuu. Tapahtui näin useampaan kertaan, en vain päässyt pois sieltä huoneesta enää. Onneksi oli seivi 10 minuutin päässä. Tosin tuo bugaaminen voi johtua siitä että sain vahingossa yhden tehtävän vaikka en edes ollut puhunut sille naiselle.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Jokunen tunti ja pari erilaista hahmobuildia nyt takana. Päädyin sitten lopulta unarmed/explosion -tyyppiseen mättäjään ja ainakin tähän mennessä ollut erittäin hauskaa. Hieman ehkä tulee mieleen tuo berserker Borderlandsista ;). Fallout 3:ssa tuo unarmed oli jätetty niin pieneen arvoon, ettei sillä tehnyt oikein mittään, mutta tähän versioon kyseinen asia on onneksi korjattu ja näyttää niittävän aika mahtavasti. Pyssyt on jo niin nähty ja tekevät pelistä aivan läpijuoksun.

Muuten pelistä en oikein mitään mullistavaa ole löytänyt, mutta edelleen peli on varsin koukuttava. Tuo HC -moodi on kyllä pettymys, sillä mielestäni se ei lisää peliin juuri yhtään vaikeutta. Ruokaa ja juomaa on tarjolla enemmän kuin tarpeeksi ja muutenkin hahmo kestää sen verran kurmuutusta, ettei ainakaan vielä tuosta "heal over timesta" ole ollut mitään haittaa. Vaikeusasteena minulla on hard, mutta voisi koittaa nostaa sitäkin very hardille.

Tähän mennessä siis ihan jees, mutta tuntuu enemmänkin lisälevyltä Fallout kolmoseen kuin täysin uudelta jatko-osalta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Hyvää iltaa. Kysyisin peliä pelanneilta, että onko totta, että NV on maailmaltaan paljon tyhjempi kuin FO3:n maailma? Lueskelin Fallout sivuston foorumilta, että kolmosessa on paljon enemmän tutkittavaa, kuin New Vegasissa. Ja kuinka häiritseviä nämä "näkymättömä seinät" ovat, eli rajoittaako se kuinka paljon pelaamista? Kaikenlaista negatiivistä tuolla foorumilla liikkuu bugeista lähtien (uskon, että nämä vielä korjataan patcheillä), että onkohan sittenkin kannattavempaa ostaa FO3 GOTY versio ja palata jälleen Capital Wastelandiin :( Suuri halu on päästä takaisin Falloutin pariin!
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Hyvää iltaa. Kysyisin peliä pelanneilta, että onko totta, että NV on maailmaltaan paljon tyhjempi kuin FO3:n maailma? Lueskelin Fallout sivuston foorumilta, että kolmosessa on paljon enemmän tutkittavaa, kuin New Vegasissa. Ja kuinka häiritseviä nämä "näkymättömä seinät" ovat, eli rajoittaako se kuinka paljon pelaamista? Kaikenlaista negatiivistä tuolla foorumilla liikkuu bugeista lähtien (uskon, että nämä vielä korjataan patcheillä), että onkohan sittenkin kannattavempaa ostaa FO3 GOTY versio ja palata jälleen Capital Wastelandiin :( Suuri halu on päästä takaisin Falloutin pariin!

Jos kerran sinulla on halu päästä Falloutin pariin ja olet jo pelannut Fallout 3:sta niin itse suosittelen lämpimästi New Vegasin hankkimista. Itse olen pelannut yli 35 tuntia ja on todella paljon tehtäviä ja tutkittavaa jäjellä. Itse pidän tästä Falloutista enemmän, eikä noita bugeja ole paljoo eteen tullut.

Mutta varmaan tiedät jo etukäteen, kuitenkin kannattaa muistaa, että kun luet juttuja foorumeilta niin ne ovat eri ihmisten omia mielipiteitä. Joten sanon, että jos pidit 3:sta niin tulet pitämään New Vegasista.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

En ole törmännyt yhteenkään näkymättömään seinään, joten ihmettelen niitä puheita.

NV:n kartta saattaa hivenen olla FO3:Sta pienempi, mutta kyllä se silti julmetun suuri on, ja tutkittavaa näyttäisi NV:ssä olevan about 50% enemmän. Oon nyt kans pelaillu sellasen 30h ja olen vasta tutkinut kartasta varsin pienen osan, paljon on siis jäljellä.

Älä mene foorumitrollien lankaan, jos ne väittää että NV:n maailma on tyhjempi kuin FO3:n maailma, ne ei ole pelannut silloin peliä lainkaan. Jos hankit tämän, et tule pettymään :)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Huhhuh, olipa helpotus lukea. Huomenna NewVegas konsoliin ja jälleen Falloutin pariin. Kiitokset käyttäjille Huttu ja jpsepp vastauksesta :)

Edit. Kannattaako muuten ladata tuo korjaus patchi, kun olen kuullut, että se pistää pelin melkeinpä heti jäätymään ja tuo mukanaan muitakin pahempia bugeja?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Edit. Kannattaako muuten ladata tuo korjaus patchi, kun olen kuullut, että se pistää pelin melkeinpä heti jäätymään ja tuo mukanaan muitakin pahempia bugeja?

Itsellä peli latas perjantaina jonkun päivityksen, varmaankin juuri tuon mistä puhut, eikä mitään jäätymisiä ole tullut itsellä eteen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Hyvää iltaa. Kysyisin peliä pelanneilta, että onko totta, että NV on maailmaltaan paljon tyhjempi kuin FO3:n maailma? Lueskelin Fallout sivuston foorumilta, että kolmosessa on paljon enemmän tutkittavaa, kuin New Vegasissa. Ja kuinka häiritseviä nämä "näkymättömä seinät" ovat, eli rajoittaako se kuinka paljon pelaamista? Kaikenlaista negatiivistä tuolla foorumilla liikkuu bugeista lähtien (uskon, että nämä vielä korjataan patcheillä), että onkohan sittenkin kannattavempaa ostaa FO3 GOTY versio ja palata jälleen Capital Wastelandiin :( Suuri halu on päästä takaisin Falloutin pariin!

Kartta on huomattavasti pienempi mutta samalla kaikkea on enemmän, joten välimatkat eivät muodostu nyt ihan niin pitkiksi kuin Fallout 3:sessa.
Negatiivista on bugeista lähtien paljon siellä täällä, mutta kokonaisuudessaan nuo jokseenkin antaa anteeksi kun peliin uppoutuu.
Jos pidit/pidät Fallout-sarjasta on New Vegas kaikesta huolimatta erinomainen peli ja suosittelemisen arvoinen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Mitä ihmettä, joku aikaa sitten minulla oli dynamiittia luokkaa 50kpl ja eilen illalla huomasin että dynamiittia ei löydy ollenkaan, tai löytyy ns. mustana tai harmaana valikossa mutta ei voi käyttää ja kappale määrä taisi olla 0 tai ei mainittuna!! Viimesin muistikuva dynamiitista on että varastin powder gangin leirin pöydältä yhden ja karmaa katosi.. nyt kaikki on poissa, kiva bugi!!
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

En ole törmännyt yhteenkään näkymättömään seinään, joten ihmettelen niitä puheita.
Itselläni pari kertaa tullut eteen. Muistaakseni ainakin sen padon luona oli joku kallio, josta ei päässyt toiselle puolelle kuin kiertämällä, vaikka ponnari ukolla olisi riittänyt kavuta ylemmäs kalliota pitkin. Ei kuitenkaan kovin monessa kohtaa ole tullut eteen.

Niille, jotka epäröivät pelin ostamista, voin sanoa, että mikäli Fallout 3 nappasi, niin ehdottomasti kannattaa poimia tämä mukaan. Periaatteessahan tämä on sitä samaa, mutta omaan makuun entistä viillaillumpana. Itsellä Xbox 360 -versio ja ainakaan vielä ei ole bugeja tullut nokan eteen. Kerran on peli jäätynyt kun VATS:iin menin. Pitänee lähteä koputtelemaan puuta... ;)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Ite olen kans pitäny tästä ja on aika paljo tullu pelatua. Tuntuu ainakin paremmalta ku fallout 3. Vinkkinä kannattaa tutkia ne postilaatikot aina talojen edestä niistä löytyy melkein aina niitä +10 väliaikaisesti taitoa antavia lehtiä. Kaks kamua on mukana, mut ku en niistä pidä niin olen ne jätttäny vaan waitille samaan paikkaan. Mut silti saa niistä ne niiden bonus perkit.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Kaks kamua on mukana, mut ku en niistä pidä niin olen ne jätttäny vaan waitille samaan paikkaan. Mut silti saa niistä ne niiden bonus perkit.
Itsekin olen enemmän "yksinäinen susi" -tyylinen vaeltaja näissä Fallouteissa, joten kaverit on jätetty pois matkasta, vaikka niitä pari onkin tullut jo vastaan. Tosin itse olen passittanut ne sinne mistä ne löytyivätkin, enkä jättänyt odottamaan niille sijoilleen "wait"-käskyllä. :)

Kavereista puheen ollen... jos ne sattuvat kuolemaan taistelussa, niin pysyvätkö ne kuolleena vai heräävätkö henkiin taistelun jälkeen? Uskoisin, että pysyvät kuolleena Falloutmaiseen tapaan, mutta ei ole tullut kokeiltua. :rolleyes:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

Mun tietääkseni casual-moodissa kumppanit vain menevät hetkeksi tajuttomaksi, kun taas HC-moodissa he kuolevat oikeasti.

En kans käytä kumppaneita vaikka niitä olenkin löytänyt ja tehnyt heidän antamiaan tehtäviä mahdollisuuksien mukaan. Rex-hauvan ajattelin ottaa mukaan jossain vaiheessa kyllä, se vaan just kun ne voi kuolla niin siinä tulee paljon turhaa latailua kun ei niiden tietenkään halua kuolevan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360 Hype]

13 tuntia takana ja tässä vaiheessa, ellei peli käänny ihan täysin typerryttäväksi lopussa, on turvallista todeta että Fallout 3 voidaan unohtaa kokonaan - New Vegas on todellinen jatko-osa sarjalle.

Maailma on häkellyttävän suuri ja täynnä tekemistä. Verrattuna kolmosen tympeään harmaaseen oksennukseen ja metroissa käytyyn putkijuoksuun on New Vegas VALTAVA. Varsinainen päätarina on jäänyt vähemmälle kiitos jatkuvasti eteen tulevien seikkailujen ja tutkittavan ansiosta.

Mikä johtaakin siihen tärkeimpään asiaan: nimittäin käsikirjoitus ja ääninäyttely on huikea parannus Bethesdan kaameista räpellyksistä. Vaikka sivuhahmot tuntuvat toistavan turhan usein valmiita reploja, ovat varsinaiset keskustelut sitä Fallout tasoa, mihin olisi pitänyt tähdätä jo aiemmissakin osissa. Eritystä bonusta myös huumorille, jota viljellään kiitettävästi.

Eikä pelistä löydy Three Dogia, joka automaattisesti ansaitsee pelille Best. Game. Ever. tittelin jo siitä hyvästä.
 
Ylös Bottom