Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 2 [multi]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kuten tuossa aiemmin todettiinkin hiipimisestä, se on tämän kaltaisessa räiskepelissä niin lapsenkengissä, ettei tule kuin paha mieli. Selkeät pelisäännöt puuttuvat. Camo index tms. metal gearista havaittu systeemi olis todella jees, olis ees vähän käryä mitä ne vihut näkee ja mistä. Sitten kun yrittää silu mp5:lla tms pudottaa yksittäisen vihun johkin etäämmälle leiristä, niin kyllä siellä tuntuu kuhina heti alkavan.

Ja missä tän meidän sankarin kaikki gadgetit on, sillä on hieno kello, mutta mitään lämpökiikareita tai vastaavaa ei ole, eihän semmosilla afrikan yössä mitään teekkään. :p

Vähän kattellutkin miten noi vihulaiset käyttäytyvät noissa sneakkaus-olosuhteissa. Muutamia juttuja (joihin suurilta osin oot varmasti itekin törmännyt):

- esim. kartan ja kiikarin kanssa räpläämisellä on vaikutus: porukat saattavat nähdä jotain epäilyttävää ja tulla tutkimaan

- tarkka-ampujia ja kiikareilla varustettuja kavereita on syytä kattoa tarkasti

- liikkumisella, vuorokaudenajalla ja säällä tuntuu olevan todella suuri vaikutus "camo-indexiin"

- nähdessään kaverinsa tippuvan (vaikkapa mp5sd:stä), surevat viholliset ensin kaverinsa puolesta, tekevät jonkinnäkösen etsintämuodostelman ja yrittävät haravoida lähialuetta. Eivät kumminkaan suoriltaan tiedä, missä pelaaja on. Jos onnistuu piiloutumaan, toteavat he etsinnän hyödyttömäksi ja jatkavat normaalimpia toimenpiteitä. Tilanteessa, jossa vihollinen luulee nähneensä jotain, tapahtuu käytännössä sama homma.

- tuo etsintäaika on mun mielestä aika haastava, koska vihulaiset onnistuvat piiloutumaan itsekin aika tehokkaasti jossakin metsässä (kun sankarilla ei ole niitä havainnointivälineitä). Monta kertaa käynyt niin että joku yllättää. Muutenkinhan nuo yrittävät päästä selkään melko usein.

- syrjässä olevan kaverin voi yleensä eliminoida huoletta (jos osuu päähän, monesti se on ainakin minulle vaikeaa mp5sd:n kanssa) eikä jatkoseuraamuksia ole


Tää sneakkaus tässä pelissä tuntuu mun mielestä paljolti riisutulta Metal Gearilta. Vihollinen toimii täsmälleen samalla [Alert-Evasion-Caution-Normal] -periaatteella, mutta mitäänhän näistä ei suoraan kerrota pelaajalle. Yks suht tärkeä juttu tässä onkin se, että tarkastelee vihollisia, ja katsoo mikä heidän senhetkinen statuksensa on. Jos huomaa, että ovat etsimässä, on vielä aikaa rynnistää piiloon kauemmas tai vaihtoehtoisesti aloittaa hyökkäys, ennen kuin vihollinen aloittaa sen.

Kehittäjien filosofia on ilmeisesti ollut tehdä koko pelistä mahdollisimman riisuttu, ja tavallaan omien ihmisvaistojen alainen (ei vihollistutkaa tms., hälytysindikaattoria, infrapunakiikareita, paperinen kartta jota pitää selata toiminnan aikana). Tämä tuo tietyn määrän vaikeutta ja vainoharhaisuutta varsinkin pelin hiipimisosaan. Vaikeaahan tuo hiipiminen loppupeleissä on, mutta kuitenkin mahdollista (useimmissa tehtävissä). Ja ite ainakin huomaan tehneeni jonkun selvän kämmin aina kun vihollinen minut huomaa.

Jos nyt vaikkapa Guns of The Patriotsiin vertaa suoraan, puuttuuhan tästä monia elementtejä, kuten monipuolinen vihollisen lähellä toimiminen, ja ei-tappavien keinojen käyttö. Mutta ei tämän ole käsittääkseni tarkoituskaan uhkailla tuota peliä, jota itse pidän hiippailuteosten messiaana. Tämä onnistuu mielestäni omassa, karsitussa toimintatavassaan hyvin.

Mutta jokaisen oma asia kai se on, mistä tykkää :)
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Tää on ehkä vähän tyhmä kysymys mut kysyvä ei tieltä eksy. Elikkä miten noit toisten tehtyjä mappeja voi arvostella ku toi yks achievementti vaatii sitä? siis pitääkö mappii eka pelata ennen ku sitä voi arvostella?
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites tuo camo suite, kun sen ostaa niin tuleeko se automaattisesti päälle vai miten? Asevarastosta en sitä ainakaan löytänyt päälle laitettavaksi.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Itsekkin pääsin tämän eilen läpi easyllä.Loppua kohti peli parani aika paljonkin mitä se alussa näytti.Loppu oli kyllä aika sekavan tuntunen mitä siitä nyt selkoa sai.Nettipeliä tuskin pelailen koska ei vaikuttanut ensimmäisella kerralla kovinkaan järkevän tuntuiselta.Karttaeditorilla kyllä voisin vielä vähän pelleillä.Sitten varmaan peli vaihtoon kun ostan CoD5.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites tuo camo suite, kun sen ostaa niin tuleeko se automaattisesti päälle vai miten? Asevarastosta en sitä ainakaan löytänyt päälle laitettavaksi.

Kyl se mun mielest tulee kun itsekkin sen silloin ostin. Tosin en vaa huomannu suurempaa eroa mut kai se parempi oli ja kannatti.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites noita malaria lääkkeitä saa? Pappi oo koskaan paikalla kun käyn siellä kirkossa? Ja miten näen paljon niitä pillereitä on jäljellä? :)

Btw, aivan mahtava peli!
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Mites noita malaria lääkkeitä saa? Pappi oo koskaan paikalla kun käyn siellä kirkossa? Ja miten näen paljon niitä pillereitä on jäljellä? :)

Btw, aivan mahtava peli!

Ne underground-tehtävät (nyrkki-ikoni kartassa) tuottaa palkkioksi malaria-lääkettä.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kiitos :)

Edit: Hetkinen. Tollanen nyrkki ikono on juuri tossa kirjon kohdalla mutta mistä sieltä voi aloittaa sen tehtävän?

Ai niin, siis siinä ikonin vieressä pitää olla kans se pieni merkki joka kertoo että siellä on tehtävä saatavana. Jos sitä pikkumerkkiä ei näy missään niin lääkettäkään ei saa, itselläkin oli eräässä vaiheessa peliä juuri näin ja sitten oksenneltiin kesken tehtävien. Lääkettä sai kyllä myöhemmin lisää, oisko kohta kuulunut peräti juoneen (en muista tarkkaan).
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Nyt hetki tullut pelattua ja aikamoiselta pettymykseltä vaikuttaisi ainakin vielä...
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Vähän kattellutkin miten noi vihulaiset käyttäytyvät noissa sneakkaus-olosuhteissa. Muutamia juttuja (joihin suurilta osin oot varmasti itekin törmännyt):

- esim. kartan ja kiikarin kanssa räpläämisellä on vaikutus: porukat saattavat nähdä jotain epäilyttävää ja tulla tutkimaan

- tarkka-ampujia ja kiikareilla varustettuja kavereita on syytä kattoa tarkasti

- liikkumisella, vuorokaudenajalla ja säällä tuntuu olevan todella suuri vaikutus "camo-indexiin"

- nähdessään kaverinsa tippuvan (vaikkapa mp5sd:stä), surevat viholliset ensin kaverinsa puolesta, tekevät jonkinnäkösen etsintämuodostelman ja yrittävät haravoida lähialuetta. Eivät kumminkaan suoriltaan tiedä, missä pelaaja on. Jos onnistuu piiloutumaan, toteavat he etsinnän hyödyttömäksi ja jatkavat normaalimpia toimenpiteitä. Tilanteessa, jossa vihollinen luulee nähneensä jotain, tapahtuu käytännössä sama homma.

- tuo etsintäaika on mun mielestä aika haastava, koska vihulaiset onnistuvat piiloutumaan itsekin aika tehokkaasti jossakin metsässä (kun sankarilla ei ole niitä havainnointivälineitä). Monta kertaa käynyt niin että joku yllättää. Muutenkinhan nuo yrittävät päästä selkään melko usein.

- syrjässä olevan kaverin voi yleensä eliminoida huoletta (jos osuu päähän, monesti se on ainakin minulle vaikeaa mp5sd:n kanssa) eikä jatkoseuraamuksia ole


Tää sneakkaus tässä pelissä tuntuu mun mielestä paljolti riisutulta Metal Gearilta. Vihollinen toimii täsmälleen samalla [Alert-Evasion-Caution-Normal] -periaatteella, mutta mitäänhän näistä ei suoraan kerrota pelaajalle. Yks suht tärkeä juttu tässä onkin se, että tarkastelee vihollisia, ja katsoo mikä heidän senhetkinen statuksensa on. Jos huomaa, että ovat etsimässä, on vielä aikaa rynnistää piiloon kauemmas tai vaihtoehtoisesti aloittaa hyökkäys, ennen kuin vihollinen aloittaa sen.

Kehittäjien filosofia on ilmeisesti ollut tehdä koko pelistä mahdollisimman riisuttu, ja tavallaan omien ihmisvaistojen alainen (ei vihollistutkaa tms., hälytysindikaattoria, infrapunakiikareita, paperinen kartta jota pitää selata toiminnan aikana). Tämä tuo tietyn määrän vaikeutta ja vainoharhaisuutta varsinkin pelin hiipimisosaan. Vaikeaahan tuo hiipiminen loppupeleissä on, mutta kuitenkin mahdollista (useimmissa tehtävissä). Ja ite ainakin huomaan tehneeni jonkun selvän kämmin aina kun vihollinen minut huomaa.

Jos nyt vaikkapa Guns of The Patriotsiin vertaa suoraan, puuttuuhan tästä monia elementtejä, kuten monipuolinen vihollisen lähellä toimiminen, ja ei-tappavien keinojen käyttö. Mutta ei tämän ole käsittääkseni tarkoituskaan uhkailla tuota peliä, jota itse pidän hiippailuteosten messiaana. Tämä onnistuu mielestäni omassa, karsitussa toimintatavassaan hyvin.

Mutta jokaisen oma asia kai se on, mistä tykkää :)

Ite oon kanssa huomannu 95%:ti hiipiessä paljastumiseen johtaneet omat virheet, mahtavin havainto on ollu et vastavaloon omat kiikaritähtäimet paljastaa välkehdinnällä... Ja muusiikkihan toimii aika hyvin hälytysindikaattorina tässä pelissä.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Jätättääkö teillä äänet?

Minulla tulee osa äänistä jäljessä n 1sekunnin.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360 Hype]

Hyvin pettynyt tähän peliin.

Peli ei tarjoa juurikaan mitään kunnollista koukkua mikä saisi haluamaan pelaamaan lisää. Juoni on tylsä ja tehtävät vieläkin tylsempiä (Mene sinne, tapa jätkät ja tuu takaisin tänne).

"Iso maailma" aiheuttaa jatkuvaa juoksemista paikkojen välillä, ja kun vihulaiset tuntuvat spawnaavan takaisin kun jossain käyt niin johan puskee taas tiellä jeeppiä vastaan tasan samassa kohtaa.

Niin samoilla linjoilla sun kanssa. Jotenki tuntuu et hyviä pelejä ei vaan tule, vaikka nyttenkin tulee puolentusinaa kovan hypen omaavaa ulos lyhyessä ajassa. Itse olen vasta pelannut sen 0,5h tätä, mutta kuva tuli jo selväksi, kaverit soittelee et mene tonne, tapa noi, hommaa ittelles timantti ym. Samaa paskaa yhä uudestaan ja uudestaan, ei mitään vaihtelua, tuolla logiikalla Gauntlet II on kova peli (NESille btw, olen pelannut yli 1500 karttaa siinä putkeen kun luulin että se loppuu mutta nou). Ei vaan nykyään nappaa pelit, joissa samaa asiaa jauhetaan vain pienin muutoksin, pahimmat tapaukset ovat lähiaikoina olleet GTA IV, Fable 2 ja sitten muuten vain heikkoja toteutuksia BIA:HH. Fallout kolmosta odotellessa varmaan tätä pelailen, mutta tuskin tulen tästä innostumaan, yksinpelillä on aika kovat odotukset näin verkkopelien aikaan, ja näemmä niihin ei juurikaan panosteta, tai sitten on iskenyt laiskuus, että vanhalla kaavalla koitetaan saada helposti rahaa (COD, Fable).

Positiivista pelissä kuitenkin on grafiikat, mutta omasta mielestä ei se peliä pelasta, kömpelön oloinen ohjattavuus sekä monotoninen kerronta ei vaan nappaa. Hyvät roolipelit ja BF2:MC ovat kyllä pilanneet pelikokemukseni täysin, mikään ei enää tunnu miltään.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Semmoseen johtopäätökseen oon tullu, ettei mikään peli tunnu enää odotukset täyttävältä saati hyvältä, jos lueskelee juttuja ja lietsoo ittensä hypeen netissä. Kai se on sitä ettei mikään hyvä ominaisuus yllätä ja huonot asiat tulee heti huomatuks, niistä kun ei tietenkään missään ennakoissa mainita... -.-
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Olipas kokemus kun tänää vihdoin oman kiekkoni sain. Todella komeaa pelikuvaa ja ihmettelen suuresti kun ollaan natistu noista kontrollien tönkköisyydestä. Mun mielestä ne toimii tosi hyvin. Tulipalojen sytyttely on tosi hauskaa. :D Ainoa valituksen aihe ja iso miinus tällähetkellä ainakin on typerä pelintallennussysteemi. Missä vapaatallennus?
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Semmoseen johtopäätökseen oon tullu, ettei mikään peli tunnu enää odotukset täyttävältä saati hyvältä, jos lueskelee juttuja ja lietsoo ittensä hypeen netissä. Kai se on sitä ettei mikään hyvä ominaisuus yllätä ja huonot asiat tulee heti huomatuks, niistä kun ei tietenkään missään ennakoissa mainita... -.-

Jännää tässä on se, etten hypetä oikein mitään, vaan ostin noi pelit sillä, koska niistä kohuttiin paljon. En itse siis odottanut mitään muuta kuin, että nämä eivät ole tusinatavaraa. Siltä ne silti minusta tuntuu. Vika voi olla minussa, mutta tiedä sitten
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Nonni nyt on peli tahkottu läpi. Täytyy sanoo et peli koko ajan paranee loppuu kohden. Ekat 3h oli aivan perseestä mut sit sen jälkeen peli aukes ja tarjos koukuttavaa pelaamista. Uudelleen peluu arvoa ei kyllä ole. Täytyy nyt katella kauan tota jaksaa naputella netissä. Mut kannattaa kyl kokeilla tosin ei ehkä ihan täyshintaisena.

Fable seuraavaks työn alle...
 
Ylös Bottom