Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Peli kuuluu samaan sarjaan aika monen Ubisoftin pelin kanssa. Eli "ihan jees". Ensinnäkin peli on hienon näköinen, paljon hienoja maisemia, mukavasti eläimiä ja vaihtelua maastossa. Ongelmat löytyvät siinä missä näissä muissakin Ubisoftin "ihan jees"/"ihan hyvä", mutta ei kuitenkaan "erinomainen". Eli siis pelin sisältö jää vähän vaillinaiseksi. Ja tekoäly on jostain... itselle ainakin riittäisi se, että maastossa voisi välillä liikkua rauhassa, eikä kokoajan olisi "partiota" ja "tiesulkua", varsinkin sellaisia mitä on jo tyhjentänyt aiemmin(esim. juuri äsken). Jos peliä olisi viritelty näiltä osin, niin antaisin pelille luokkaa ~9 arvosanan. Nyt puutteineen se on luokkaa 7½ - 8.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Aivan samaa mieltä Jormaaan kanssa... Peli olisi erinomainen ilman niitä turhia partioita ja nopeasti spawnaavia vihuja, esim tyhjensin yhen campin tulin takaisin 5 min jälkeen samat tyypit odotti siellä mua ::o
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

^ Kieltämättä hieman ärsyttävä piirre pelissä. Itse olin kerran etsimässä tarvikkeita tyhjästä leiristä... Tai niin luulin kun tyhjästä spawnasi ympärille joukko vihaisia paikallisia jotka katsoivat pahalla toimiani ja päättivät välittömästi tyhjentää lippaansa keuhkooni.

Ehkei olisi ollut mahdotonta laittaa noita guard pointteja eri porukoitten omistukseen? Eli kun hommia tekisi vaikka Afrikan vapautusrintamalle (vai mikä se oli) ei niissä guard posteissa kukaan hyökkäisi...

Ei sillä, ei ole eka kerta kun Ubin pelistä löytyy tällaisia aivopieruja.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

^ Kieltämättä hieman ärsyttävä piirre pelissä. Itse olin kerran etsimässä tarvikkeita tyhjästä leiristä... Tai niin luulin kun tyhjästä spawnasi ympärille joukko vihaisia paikallisia jotka katsoivat pahalla toimiani ja päättivät välittömästi tyhjentää lippaansa keuhkooni.

Ehkei olisi ollut mahdotonta laittaa noita guard pointteja eri porukoitten omistukseen? Eli kun hommia tekisi vaikka Afrikan vapautusrintamalle (vai mikä se oli) ei niissä guard posteissa kukaan hyökkäisi...

Ei sillä, ei ole eka kerta kun Ubin pelistä löytyy tällaisia aivopieruja.

Näinpä. Mielestäni tällöin myös olisi tullut kunnolla vaikutusta siitä, että keneltä otat tehtävän ja millaisen.

Tuo spawnaily kyllä on tosi rasittavaa muutenkin, eli kun tyhjennät ja varmistat "kohteen", niin yht.äkkiä jeepistä ammutaankin selkääsi luoteja, vaikka jeepi on tullutkin umpikujasta minkä varmistin...

Tuntuu tosiaan siltä, että Ubi tekee paljon näitä hyviä pelejä, jotka jäävät sitten sen askeleen tai pari(erilaisten ärsyttävyyksien takia) huippupelien mittapuusta.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Muistaakseni tekijät sanoivat jossain haastattelussa että syy tohon spawnailuun on se et pelimaailmasta tulisi liian tyhjä jos tiesuluilla ei vihut spawnaisi.

Ehkä niin, mut ennemmin tyhjä kuin kaikkien pelien suurin mahdollinen vitutuksen aihe spawnaus. Täs on kuitenkin maisemat sen verran hienoja ettei haittaisi tyhjyys.
Samasta syystä olen aina vihannut COD pelejä.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Muistaakseni tekijät sanoivat jossain haastattelussa että syy tohon spawnailuun on se et pelimaailmasta tulisi liian tyhjä jos tiesuluilla ei vihut spawnaisi.

Ehkä niin, mut ennemmin tyhjä kuin kaikkien pelien suurin mahdollinen vitutuksen aihe spawnaus. Täs on kuitenkin maisemat sen verran hienoja ettei haittaisi tyhjyys.
Samasta syystä olen aina vihannut COD pelejä.

COD peleissä spawnaus ei itseäni juurikaan ole ärsyttänyt. Mitä nyt muutamissa kohdissa Veteran vaikeusasteella. Mutta jostain syystä tässä pelissä noihin loputtomiin partioihin ärsyyntyy heti. :mad: Ei vaan jaksa pelata tätä. Olen nyt pelannut läpi jonkun 8 % ja ei vaan jaksa. Tämä ei ole hyvää peliä nähnytkään.

Niin ja kun vielä ei voi vapaasti tallentaa vaan tallennus onnistuu vain niissä safehouseissa....
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Tehtävän jälkeen ja bussilla ajelemalla saapi myös tallentaa.

Itse pidin kyllä pelistä paljon mutta spawnailun aiheuttaman vitutuksen takia vain noin tunnin pätkissä... Kiva peli pelata jonkun paremman välissä :)
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Ohhoh, olipahan harvinaisen rasittava ja ärsyttävä peli. Läpi meni, helpotuksesta huokaisten lähtee myyntiin... :) Oliskohan syytä katsoa peiliin, pakkoko sitä on pelata hampaat irvessä raivosta kihisten, ei kait kukaan kuitenkaan siihen pakota... :D
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Ohhoh, olipahan harvinaisen rasittava ja ärsyttävä peli. Läpi meni, helpotuksesta huokaisten lähtee myyntiin... :) Oliskohan syytä katsoa peiliin, pakkoko sitä on pelata hampaat irvessä raivosta kihisten, ei kait kukaan kuitenkaan siihen pakota... :D

Itselläkin on yleensä tapana pelata pelit läpi, mutta tämä kyllä lähti vaihtoon, kun noin 10 % oli pelistä pelattu. Karmeeta sontaa.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Joo tosi tuskasta pelattavaa. En ole kyllä moniin aikoihi pelannu, kun on niin paska peli. Olis muuten varmaanki iha hyvä peli, mutta kuten edellisissä postauksissa mainittu, niin toi spawnailu on tosi ärsyttävää. Just kun oot saannu tapettua kaikki viholliset tiesululta ja kaikki energiat nollilla ja lähdet liikkeelle niin seuraavan 10metrin päässä on samanlainen joukko vastassa. Ja jos lähet takasin päin niin siellä odottaa jo uunituoreet spawnit.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Jep, ja tähän vielä lisäks se, että perusstereoääni on onnistuttu ryssimään jotenkin. Monikanavaisena DD-äänillä noiden spawnienkin kanssa pärjäs kun kuuli sentään, mistä päin taas rytisee. Mää kun jouduin suurimman osan pelistä pelaamaan kuulokkeilla, niin äänet kuulu ihan mistä sattuu. Siitähän sitä tuleekin kivasti vaikeusastetta kun ruohikon rahina kuuluu vasemmalta, mutta kaverit onkin jeepillä oikealla puolella metrin päässä...pöh!

No joo, se siitä, läpi nää on näköjään kuitenkin pelattava...harva peli jää tosiaan täälläkin kesken. Saints Row 2 taisi jäädä melkein kans siihen 10 pinnan kohdille...jep, toinen ketju sitten sen parjaamiselle... :eek:
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Ubisoft ilmoittaa Far Cry 2:n X360-version isosta päivityksestä, joka on ilmeisesti ladattavissa saman tien. Katso alta muutokset ja korjaukset.
Single Player
Fix some random crash occurring during specific Malaria attacks
Fix health damage not following the difficulty level when switching difficulty during players walkthrough
Fix some camera issue when using a mortar near a rock
Reduce significantly the probability of having a corrupted save game*

Multiplayer
Add Respawning time in Host - Advanced options - player match
Add Starting rank in Host - Advanced options - player match
Add min players in the host option
Add deaths in scoreboard
Balance current damage model
Show VIP on Scoreboard (for your team only)
Players can stay on the same host for consecutive matches in Ranked match
Add a Quick match button when selecting a map in the Map community
Fix vehicles spawning on their initial position immediately after being destroyed by an explosion
Fix client being disconnected from the host randomly and not being able to see it after that
Fix death message does not appear randomly
Fix some issues when interacting with objects
Fix bandolier doesnt always unlock extra ammo
Fix some bug when healing another player and getting wounded at the same time
Fix diamond gain in rank mode
Fix players dont get a request to keep a map after playing on a IGE map
DLC Fix some issues when using the crossbow

Extra features
Add a hardcore mode that will provide a new damage model where all weapons do much more damage to increase realism.
Add the possibility to play Rank matches on a selection of user maps**

Many of the new features were requested by members of the community and we would like to thanks everyone for taking the time to communicate with us, we hope you will enjoy the improvements.

* We are very aware of the problems some people have been experiencing and have been doing everything within our powers to resolve these issues as quickly as possible. We found out during our testing that several elements could cause an issue with the same consequences and therefore prevent certain players to finish the game. We have been able to provide solutions that prevent those corruption problems in most cases and we havent encountered any problems now. We apologize wholeheartedly for the inconvenience that this matter has caused to some owners of the game.
** In answer to a growing demand we have developed a tool that enable us to mark users created maps as ranked. You should already find a selection of those maps thanks to some of our active community members.
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Tässä pelissä on paljon potentiaalia mutta se tallennussysteemi on aivan anteeksiantamaton, jos hilluu jossain ja sitten et ole tallentanut niin sit on kiva jos kuolet koska kaikki menee alusta mitä olet tehnyt. Dead Rising menoa jälleen. Kyllä pari kertaa saanut hampaat irvessä laittaa levyn konsoliin :D
 
Far Cry 2

Hei! Haulla ainakin yritin löytää vaikka miten, mutta ihmetyksekseni en löytänyt far cry 2- ketjua, joten päätin aloittaa sellaisen.

Eli yleistä keskustelua.

Tein tänään noin kaksi tuntia omaa kenttää, ja viimeistelin sen. Kaikki on tehty ohjeen mukaan, on spawn pointit, diamond createt, spectator camit ja basemakerit, mutta sitä ei näy serveri-listalla kun valitsen serveriini mappia! ;S Miten saan oman kenttäni käytettäväksi nettipeliin? Entä miten sen voi laittaa publish-listalle muiden pelattavaksi? Kenttä on mielestäni melko laadukas, joten olisi kamalaa jos olisin tehnyt sen turhaan. ;S

Ja entä tuo "physical objective limit". Haluaisin leikkiä räjähteillä, mutta on joku rajoitus jota tietokoneella en havainnut. Saako sitä pois? Että maksimissaan 100 räjähdettä voi olla. ;<
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 2

Hei! Haulla ainakin yritin löytää vaikka miten, mutta ihmetyksekseni en löytänyt far cry 2- ketjua, joten päätin aloittaa sellaisen.
Myönnetään, että tämä vBulletinin haku on melkoisen paska, jos haussa on vain kolmimerkkisiä hakusanoja ("far", "cry"), mutta hyvin pienellä vaivannäöllä olisit silti löytänyt tämän ketjun.

Vinkki: Älä luota pelkästään foorumin hakuun, vaan käy plaraamassa muutama uusin sivu kyseiseltä alueelta ja käytä selaimen omaa hakutoimintoa (Ctrl-f). Tämäkin ketju oli jo X360-pelialueen toisella sivulla, ja löytyi siten hyvin nopeasti.
 
Vastaus: Far Cry 2

Myönnetään, että tämä vBulletinin haku on melkoisen paska, jos haussa on vain kolmimerkkisiä hakusanoja ("far", "cry"), mutta hyvin pienellä vaivannäöllä olisit silti löytänyt tämän ketjun.

Vinkki: Älä luota pelkästään foorumin hakuun, vaan käy plaraamassa muutama uusin sivu kyseiseltä alueelta ja käytä selaimen omaa hakutoimintoa (Ctrl-f). Tämäkin ketju oli jo X360-pelialueen toisella sivulla, ja löytyi siten hyvin nopeasti.

Foorumin Google-haku löytää nämä kolmikirjaimiset ketjukkeetkin mainiosti.
 
Vastaus: Far Cry 2

Myönnetään, että tämä vBulletinin haku on melkoisen paska, jos haussa on vain kolmimerkkisiä hakusanoja ("far", "cry"), mutta hyvin pienellä vaivannäöllä olisit silti löytänyt tämän ketjun.

Vinkki: Älä luota pelkästään foorumin hakuun, vaan käy plaraamassa muutama uusin sivu kyseiseltä alueelta ja käytä selaimen omaa hakutoimintoa (Ctrl-f). Tämäkin ketju oli jo X360-pelialueen toisella sivulla, ja löytyi siten hyvin nopeasti.

Anteeksi, turhaa työtä moderaattoreille. Meinasin selata sivuja, mutta ajattelin että jos ei haulla löydy niin ei sitten mitenkään. Itse olen tottunut phpBBn täydelliseen hakuun. :P

Vastauksia ongelmaani?

Hei! Haulla ainakin yritin löytää vaikka miten, mutta ihmetyksekseni en löytänyt far cry 2- ketjua, joten päätin aloittaa sellaisen.

Eli yleistä keskustelua.

Tein tänään noin kaksi tuntia omaa kenttää, ja viimeistelin sen. Kaikki on tehty ohjeen mukaan, on spawn pointit, diamond createt, spectator camit ja basemakerit, mutta sitä ei näy serveri-listalla kun valitsen serveriini mappia! ;S Miten saan oman kenttäni käytettäväksi nettipeliin? Entä miten sen voi laittaa publish-listalle muiden pelattavaksi? Kenttä on mielestäni melko laadukas, joten olisi kamalaa jos olisin tehnyt sen turhaan. ;S

Ja entä tuo "physical objective limit". Haluaisin leikkiä räjähteillä, mutta on joku rajoitus jota tietokoneella en havainnut. Saako sitä pois? Että maksimissaan 100 räjähdettä voi olla. ;<
 
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Typerää, että tätä peliä haukutaan.
Turhaa kärsimättömien pelaajien whineä. Jos olet hyperaktiivinen pelle etkä jaksa keskittyä peliin kahtakymmentä sekuntia enempää, sitten se COD on ehkä sopivampi sinulle. Eipä tarvitse käyttää ainakaan aivoja vittuakaan, vaan juosta vaan putkeen ja tappaa kaikki mitä näkyy. Happy now?

Far Cry 2 on loistava peli. Koko asetelma toimii alusta asti: Matkustat Afrikkaan lopettamaan sisällissodan tappamalla asekauppiaan. Epäonnistuessasi "Jackalin" etsimisessä alat tehdä töitä sotiville osapuolille, josta toivot saavasi lisätietoa kohteestasi.
Gameplay toimii mainosti; aseita on kolmen terminaattorileffan tarpeiksi, ampuminen on kivaa ja ytimekästä. Grafiikat ovat loistavat, ja usein sitä vain pysähtyy katsomaan upeaa luontoa. Tuli toimii tietysti uskomattoman hyvin.
Ajoneuvojen käyttö on mukavaa, ja päivityksen tultua niitä myös löytyy joka paikasta. Kävelemään ei usein joudu.
Mitä guard posteihin tulee, ne ovat osa peliä. Far Cry 2 on matkan kuvaus. Sinulle annetaan tehtävä ja se pitää hoitaa. Kuinka saatanan tylsää se olisikaan, jos ajaisit paikan päälle, tekisit tehtävän ja aloittaisit saman rumban yhä uudelleen ja uudelleen. Viholliset matkan varrella luovat kehiin muuttujan. Mitkään matka ei toista itseään, kun äksöniä piisaa. Joskus saatat paeta henkesi edestä sinua yllättäneitä vihollispartioita, kun joskus taas pysyt koko ajan niskan päällä. Ei sovi unohtaa, että Far Cry on kuitenkin ihan FPS-shootteri, eikä mikään GTA. Tämä saa myös pelaajan tuntemaan, että tämähän maa on ihan helvetin vaarallinen paikka. Niin kuin pitääkin.
Rikollisen paljon soimattu juoni on pelissä todella hyvä. Kuten Pelit- lehden arvosteluissa todettiin, peli antaa pelaajan juuri ja juuri tottua työhön, kun käsikirjoitus tuo taas mahtavia käänteitä mitkä pitävät otteessaan:
Kuten Gakumban petos, rauhan solmiminen ja epätoivoinen pakoyritys maasta, Jackalin oikean määränpään selviäminen ja liittoutuminen, jo kuolleiksi luulemasi ystävien petos, yms.
Peli maalailee kekseliäitä ja välillä myös hieman ahdistavia skenaarioita, joita ei vain voi jättää pelaamatta. On pakko nähdä, mihin ne johtavat.

Juonen paras kohta oli tosiaan tuo lopetus, joka ei jättänyt ainakaan minua missään nimessä kylmäksi. Se oli myös hyvä siitä syystä, että se oli monitulkintainen, kuten eräässä blogissakin oli huomattu. Älä lue jos et halua spoilata mitään.
Myöskin Far Cry 2:ta on haukuttu liian löyhistä ystävyyssuhteista. Itse voin ainakin henkilökohtaisesti sanoa että kun muutamat yli 15 history-pisteen saanutta kaveria kuolivat, oli oma olo todella ikävä.

Mutta joo, näin ainakin itse näin pelin, ja nytpä onkin kisa kuka ehtii nopeimmin kumoamaan kaikki väitteeni. Good luck.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 2 [X360]

Mutta joo, näin ainakin itse näin pelin, ja nytpä onkin kisa kuka ehtii nopeimmin kumoamaan kaikki väitteeni. Good luck.

Ei väitteitäsi tarvitse kumota. Kuten itsekin sanoit näin sinä näit pelin. Minä tai joku muu on pelin nähnyt eri tavalla. Itse en tykännyt, suurimpana syinä juurikin jatkuvasti spawnaavat partiot ja vapaan tallennuksen puuttuminen.

Ja eipä ollut juoni ainakaan niin mukaansa tempaava, että olisi jaksanut kantaa kaikkien pelin pelillisten epäkohtien läpi. Niin ja tottakai IMO.
 
Ylös Bottom