Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Far Cry 3

Itsekin tuli hankittua tämä peli viime viikolla, ja hyvin pitkälti Kekko:n kanssa samoilla linjoilla ollaan tällä hetkellä. En ole päässyt tarinassa vielä edes puoleen väliin, mutta ainakin tähän mennessä peli on viihdyttänyt todella hyvin. Vaikeustasoksi valitsin poikkeuksellisesti kaikista vaikeimman, masterin, tämä siksi että olisi ikään kuin extra-kannustetta hiippailuun ja stealthin hyväksikäyttöön. Outpostien valloittaminen pitkän suunnittelun ja tähystämisen jälkeen kenenkään huomaamatta onkin ollut pelin parasta antia, onnistunut stealth-hyökkäys tyydyttää vielä kymmenen kertaa enemmän kuin all-out räiskien suoritettu valloitus.

Ainakin nyt on fiilikset sellaiset, että kyllä se on se platina tästä pakko hinkata läpi. Jos joku kaipaa co-op puolelle partneria, pistäkää yv:tä forumin puolella tai viestiä psn:n puolella (sama nimimerkki kuin forumilla).
 
Vastaus: Far Cry 3

Todellakin tosi hyvä peli ja niitä harvoja joita oon jaksanut pelata päätarinan jälkeen ja hankkia platinan, joka napsahti pari päivää sitten. Kaikki trophyt oli mukava hankkia ja pelaamismäärä platinan hankkimiseksi oli sopiva. Valitettavan usein platinan hankkiminen vaatisi mielestäni valtavan pelimäärän ja osa trophyista on pakkopullaa, jotka pitää vaan hoitaa, jotta saa platinan.
 
Vastaus: Far Cry 3

Mikäs tässä on arvioitu peliaika, että yksinpelikampanjan saa tahkottua läpi? Tapana on tahkoa mahdolliset sivutehtävät ja keräilyhässäkät, jos ne jotenkin edistävät peliä ja/tai parantavat hahmoa.

Juhannussuunnitelmat menivät puihin viime hetkellä, joten ajattelin mokoman kunniaksi hoitaa tämän pois rästilistalta, kun saa kerrankin kuolleessa asuinlähiössä luukuttaa sydämensä kyllyydestä :D
 
Vastaus: Far Cry 3

Nopealla googletuksella tarina noin 13 tuntia ja tarina+ekstrat noin 23 tuntia. Mulla tais mennä platinan 25-30 tuntia.
 
Vastaus: Far Cry 3

Nopealla googletuksella tarina noin 13 tuntia ja tarina+ekstrat noin 23 tuntia. Mulla tais mennä platinan 25-30 tuntia.
On niin tottunut foorumin toimivaan informaatioon, ettei edes tajunnut googlettaa. Tuo 13 tuntia kuulostaa silkalta jubileelta, kun viime aikoina pelaamani FPS:t ovat järjestään olleet tyyliin 4-6 tuntia. Pitkästä aikaa siis tahkottavaa ja tekemistä, nice one. Eka Far Cry oli silkkaa mannaa PC:llä, kakkoseen kypsyin jossain puolessa välissä niiden malarialääkkeiden metsästykseen, itseääntoistaviin tehtäviin ja aina samoihin checkpointeihin generoituviin vihollisiin. Pelkkä silmäkarkki ja toimiva FPS-räime ei yksinkertaisesti pelasta peliä, jos mitään uutta ja ihmeellistä ei eteen isketä.
 
Vastaus: Far Cry 3

Mulla meni muistaakseni about 25 tuntia kun vedin 100% läpi. Eli tein sivuhommat (metsästys, tornit, kisat...) ja keräsin reliikit jne. Tuo aika ei siis minun kohdallani sisältänyt vielä kaikkien saavutusten hommaamista.

Radiotornit aktivoimalla saa ilmaisia aseita kauppaan, metästämällä materiaaleja isompiin panosvöihin jne. Reliikeistä saa vain expaa muistaakseni (tai sitten niitä keräämällä aukesi myös pari parempaa asetta), mutta pakkohan ne kerätä oli aina kun kartalla näki.
 
Vastaus: Far Cry 3

Täällähän on sopivasti noussut ketju ylös. Tuli itsekin tänään hommattua pleikkarille kun olin katselemassa mihin hintaan Last of Us irtoaisi. Päätinkin jättää sen odottamaan hinnan alenemista ja tosiaan otin tämän mukaan. Vasta ensimmäinen puolitoistatuntinen takana, joten hirveän selkeää kuvaa ei ole saanut, mutta lupaavalta vaikuttaa. Näppäimet ovat vielä hivenen hakusessa, ja kranaatteja lentelee kivien asemalta yms. pientä. Tarinakaan ei etene kun koko ajan tekee mieli vain juoksennella tutkimaan jotain uutta paikkaa (joka luonnollisesti vilisee partioivia vihuja). Aika kovasti muistuttaa Dead Islandin alkuosaa ennen kuin se peli vedettiin ns. viemäristä alas
 
Vastaus: Far Cry 3

Huh, ruudunpäivitys on kyllä melkoisen tuskaista tässä, ettei vielä viitsinyt ensimmäistä outpostia ja supply dropia pidemmälle mennä. Pelinä kyllä vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta, mutta V-Sync-häikkä ottaa silmiin turhankin pahasti.
 
Vastaus: Far Cry 3

Huh, ruudunpäivitys on kyllä melkoisen tuskaista tässä, ettei vielä viitsinyt ensimmäistä outpostia ja supply dropia pidemmälle mennä. Pelinä kyllä vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta, mutta V-Sync-häikkä ottaa silmiin turhankin pahasti.

Vastalause. Itsellä ei ole ollut mitään ruudunpäivitys häikkää.
 
Vastaus: Far Cry 3

Kyllä sitä ruudun repeilyä ilmenee kaikilla koska kaikilla on samaa rautaa pelikoneessa. Jotkut onnekkaat ei vaan jostain syystä tuota huomaa.
 
Vastaus: Far Cry 3

Mukavaa kun tuli tuossa pelattua peliä eteenpäin Master vaikeusasteella ja kohdassa jossa
Vaas sytytti talon tuleen ja paettiin autolla. Siinä kohtaa kun käännytään ampumaan pistoolilla AK-47 varustautuneita vihollisia. Hitto sai mennä monta kertaa. Sitten keksi käyttää skillejä, lisäsin yhden health barin mutta ei auttanut vaihdoin 50% nopeampaan healthin generoitumiseen niin vihdoin! Siis minulla oli 1 skill slot ja sitten ei ollut healtia koska olin puolivahingossa tuhlannut sen jo talolla.
Kyllä tuo ihan haastetta lisää ja uudellee läpipeluu arvoa.
 
Vastaus: Far Cry 3

Kyllä sitä ruudun repeilyä ilmenee kaikilla koska kaikilla on samaa rautaa pelikoneessa. Jotkut onnekkaat ei vaan jostain syystä tuota huomaa.

Voihan se olla myös niin ettei sitä huomaa. Pakko vielä sen verran hehkuttaa että on top 5 peli mitä on tullut pelattua vuosien varrella.
 
Vastaus: Far Cry 3

Mukavaa kun tuli tuossa pelattua peliä eteenpäin Master vaikeusasteella ja kohdassa jossa
Vaas sytytti talon tuleen ja paettiin autolla. Siinä kohtaa kun käännytään ampumaan pistoolilla AK-47 varustautuneita vihollisia. Hitto sai mennä monta kertaa. Sitten keksi käyttää skillejä, lisäsin yhden health barin mutta ei auttanut vaihdoin 50% nopeampaan healthin generoitumiseen niin vihdoin! Siis minulla oli 1 skill slot ja sitten ei ollut healtia koska olin puolivahingossa tuhlannut sen jo talolla.
Kyllä tuo ihan haastetta lisää ja uudellee läpipeluu arvoa.

Masterilla mennään täälläkin ja oikeastaan ainoa kerta, kun on mitään ongelmia ollut oli juurikin mainitsemassasi kohdassa. Yli kymmenen kertaa sain tuota samaa kohtaa hakata, kunnes vihdoinkin onnistuin räjähtävää tynnyriä oikea-aikaisesti hyväksikäyttämällä. Muutoin peli ei ole tuottanut vaikeustasonsa puolesta minkäänlaisia hankaluuksia. Master my ass!


Voihan se olla myös niin ettei sitä huomaa. Pakko vielä sen verran hehkuttaa että on top 5 peli mitä on tullut pelattua vuosien varrella.

Totta kai ruudun repeilyt ja fps-ongelmat pistävät toisilla silmään pahemmin kuin toisilla, mutta osittain kyse on myös olosuhteista (näyttö, huoneen valaistus, silmien etäisyys näytöstä, etc.). Itse ainakin huomaan todella radikaalin eron kun vaihdan 23' pelimonitoristani kunnolla pimentyvässä huoneessa olevaan 50' plasmatelkkuun. Parhaimmillaan plasmalla pelatessa on kuin taivaassa, pahimmillaan silmät vuotavat verta ja ajatus ranteiden auki viiltämisestä houkuttaa enemmän kuin koskaan ennen.
 
Vastaus: Far Cry 3

Nonni loppu huipennuskin on saavutettu, loisto peli kerta kaikkiaan. Nyt metsästellään loput saavutukset pois, ainoa peli josta ne on tullut mieleen edes keräillä, kertonee pelistä jotain.

Pelin lopusta asiaa alla.
Minkä ratkasuin teitte pelin lopussa? Itse pelastin ystävät. Jos joku valitsi toisin, mitä sitten tapahtui?
 
Vastaus: Far Cry 3

Toinen loppu:
Siinä pääsee "hommiin" Citran kanssa ja kun olet valmis niin Citra puukottaa sinua rintaan ja tappaa.
 
Vastaus: Far Cry 3

Eilen sain rypistettyä story-moden lisäksi myös kaikki trophyihin vaadittavat keräiltävät loppuun. Tänään onnistuin hinkkaamaan loputkin trophyt yksinpelin puolelta ja co-opin puoleltakin kaksi.

Itse pelissä heikkoja osa-alueita on mielestäni vain yksi; tarina. Laitetaan nyt vielä varmuuden vuoksi spoilerin alle, ettei kukaan suutu:
Kaiken maailman voodoo-pelleilyt ja jonkun helvetin moran perässä luolissa juoksemiset eivät vain jaksaneet ainakaan itseä innostaa. Citra ja muut voodoo-janarit jäivät itselle hyvin etäisiksi, eikä lopussa ollut vaikeuksia valinnan tekemisessä (=valitsin kaverit). Myös Jason oli hahmona mielestäni melko mitäänsanomaton. Askel jenkkituristista massamurhaajaksikin otettiin melko pirun nopeasti; eka tappo hirvitti hieman, mutta sen jälkeen äijää niitettiin kuin heinää ilman sen kummempia tunnontuskia. Aina välillä (välivideoiden aikana) Jason pysähtyi kauhistelemaan omia tekojaan, mutta hetken päästä vedettiinkin taas piraateilta kurkkuja auki Jasonin innokkaiden huutojen säestämänä: "Fuck yeah!" "This is awesome!"

Muilta osa-alueilta ei sitten löydykään kuin kehumista. Mekaanisesti peli toimii erittäin hyvin, mikä tärkeintä pelaaminen on lähes poikkeuksetta erinoimaisen hauskaa ja viihdyttävää. Sekä räiskintä että hiiviskely on todella toimivaa ja hyvin toteutettua. Pelin visuaalinen ilme on mukavan värikäs ja ajoittaiset repeilyt ja framedropit olen valmis antamaan anteeksi; pääsääntöisesti peli näyttää ainakin omaan silmään hyvältä. Peliin mahdutettiin myös kaksi ehkäpä siisteintä kohtausta, joita olen päässyt ikinä pelaamaan. Koodinimet "liekinheitin" ja "helikopteri" kertonevat pelin pelanneille, mistä kohtauksista on kyse, jos niihin nyt mitään vinkkejä ylipäätään kaipaa.

Ajatus Far Cry 4:stä PS4:lle/XBonelle kovettaa muuten aivan perhanasti. 60 fps +FullHD + parempi piirtoetäisyys + Far Cry 3:n erinomainen pelattavuus kuulostaisi kyllä sellaiselta paketilta, että...
Noh, ainakin pari vuotta pitää kuitenkin mitä todennäköisimmin odottaa, joten en innostu vielä tässä vaiheessa liikaa.
 
Vastaus: Far Cry 3

Muutama Trophy vielä puuttuu. Oliskos jollain tipsejä miten nää saisin hinkattua,

1 .Never Saw it Coming
Kill an enemy with a takedown from above from a glider, zipline or parachute (Single Player only).

2. Toxophilite
Kill a target from 70m or more with the bow (Single Player only).

3. Fully Inked
Earn every tattoo by learning all the skills.

ja kaikki Co-op vielä pelaamatta.
 
Vastaus: Far Cry 3

Muutama Trophy vielä puuttuu. Oliskos jollain tipsejä miten nää saisin hinkattua,

1 .Never Saw it Coming
Kill an enemy with a takedown from above from a glider, zipline or parachute (Single Player only).

2. Toxophilite
Kill a target from 70m or more with the bow (Single Player only).

3. Fully Inked
Earn every tattoo by learning all the skills.

ja kaikki Co-op vielä pelaamatta.

Itse sain nuo kaikki pelatessani peliä läpi. Oletko kiivennyt kaikki radiomastot läpi? Tuosta saa mukavasti expaa, millä tuo Fully Inked pitäisi tulla täyteen. Jos ei, nollaa outpostit ja kierrä niitä uudestaan. Muista että takedowneista yms. "erikoisista" tapoista saa monin verroin expaa perus räiskimiseen verrattuna.

Näin äkkiseltään myös nuo kaksi muuta pitäisi onnistua radiomastojen kanssa pelleillessä. Eli hommaat muutaman autollisen piraatteja perääsi ja lähdet kiipeilemään. Kun olet ylhäällä piraatit eivät mielestäni enää nähneet sinua, eli kivillä pystynet houkuttelemaan niitä ziplinen alapäähän. Crossbow'hun marksman sight ja valitset kauimpana olevan pahiksen ja luulisi myös tuon toisen napsahtavan.

Pahoittelut hieman tönköstä vastauksesta, näpyttelen luurilla. Youtubesta luulisi löytyvän varsin pätevät ohjeet trophyjen grindaamiseen jos ei näillä onnista.
 
Vastaus: Far Cry 3

^^Toi Never Saw it Coming oli hieman ongelmallinen, yritin monessa paikassa riippuliitimillä ja laskuvarjolla huonolla onnella ... tai taidolla. Tein sen sitten The Medusa's Callissa - kiipesin keskimmäisen laivan päälle narun viereen ja houkuttelin kivellä sen hiipparin sinne narun alle, lähdin narumatkalle ja pudottauduin niskaan.
 
Vastaus: Far Cry 3

^^Toi Never Saw it Coming oli hieman ongelmallinen, yritin monessa paikassa riippuliitimillä ja laskuvarjolla huonolla onnella ... tai taidolla. Tein sen sitten The Medusa's Callissa - kiipesin keskimmäisen laivan päälle narun viereen ja houkuttelin kivellä sen hiipparin sinne narun alle, lähdin narumatkalle ja pudottauduin niskaan.
Joo ihan sama juttu mulla. Liitovarjolla tipuin aina sen tyypin naaman eteen ku ukko ei puukottanu sitä :D
Mullakin kyllä tuli kaikki skillit läpipelatessa, mutta ei niitä välttämättä saa jos pistää kunnoj räiskeet päälle kun valtaa outpostin. Siitä huomaamatta valtaamisesta kun saa moninkertaisesti sitä expaa.
 
Ylös Bottom