Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 3

Vastaus: Far Cry 3

Imaisee kyllä komeasti mukaansa tämä peli. Tänäänkin töiden jälkeen ei ruokailun ja pyykkäyksen lisäksi tajunnut tehdä muuta kuin teurastaa piraatteja, kerätä hitonmoinen kasa myytävää ja lennellä ympäri paratiisisaarta. "Onneksi" iski semmoisessa vesitornitehtävässä mukava glitchi joka esti pelaamisen jatkamisen, niin pääsee vähän nukkumaan ennen töihin lähtöä. Ilmeisesti tuossa pitää vähän siirrellä parkkeerattuja autoja tms. jotta pystyy jatkamaan.

Co-op:ia ajattelin testata viikonloppuna, jos muita pleikkarilla pelaavia on langoilla, niin voi laittaa viestiä ja liittyä seuraan. Tunnus on psn:ssäkin tuo sama mikä täällä.
 
Vastaus: Far Cry 3

Minulla iski tuo sama glitch kun pelasin toisen kerran pelin läpi. Korjaantui ihan sillä kun seuraavana päivänä koitti uudestaan eli pelin boottaus auttaa. Oli kyllä toisella kerralla sellaista glitch festiä koko peli ettei mitään rajaa. Onneksi ekalla kerralla ei tuollaisia ollut niin jäi hyvä fiilis.
 
Vastaus: Far Cry 3

Olipa loistava stoori mutta hieman lyhyt mun mielestä. Platinaki ois tuloillaan jos sais jonku kaveriksi vetää co-op ensimmäisestä missioonista lähtien. Eli peliseuraa kaipailis psn Sakkeus62
 
Vastaus: Far Cry 3

Tuli tässä mieleen että joko tähän on tullut se päivitys jolla saa haettua sen yhden puuttuvan asian (en edes muista enää kun en ole pelannut vähään aikaan :D ). Kun siinähän oli joku bugi jonka takia sitä ei saanut. Vai pitääkö aloittaa alusta?
 
Vastaus: Far Cry 3

Miks peli näyttää, että 99%:sesti pelattu kun Trials of the Rakyat 11/12, vaikka oon kaikki 12 pelannut?
 
Vastaus: Far Cry 3

Miks peli näyttää, että 99%:sesti pelattu kun Trials of the Rakyat 11/12, vaikka oon kaikki 12 pelannut?
Varmaankin siksi, että jokin niistä suorituksista ei ole jostain syystä rekisteröitynyt. Selvitä, mikä se niistä on ja tee uudelleen, jos mahdollista.

Jos kaikki on suoritettu, mutta tilasto on silti väärässä, peli bugaa.
 
Vastaus: Far Cry 3

Varmaankin siksi, että jokin niistä suorituksista ei ole jostain syystä rekisteröitynyt. Selvitä, mikä se niistä on ja tee uudelleen, jos mahdollista.

Jos kaikki on suoritettu, mutta tilasto on silti väärässä, peli bugaa.

Kokeilen, tuskin peliin päivitystä enää tulee vai?
 
Vastaus: Far Cry 3

On kyllä pakko myöntää, että tämä on paras FPS mitä on vuosiin eteeni tupsahtanut.

Pelikellossa oli jo melkein 25 tuntia, kun oli pakko ruveta jatkamaan juonta eteenpäin. Siihen asti olin tehnyt niitä satunnaisesti, suurin osa ajasta meni saarta kolutessa ja sivujuttuja suorittaessa. Sitten tulikin vastaan tuo maaginen raja, jota ei saanut ylittää ennen kuin juoni niin saneli. Survivor-vaikeustasolla on tullut vastaan yllättävän haastaviakin kohtia, varsinkin Heavy-hemmojen myötä; onneksi asevalikoimasta löytyy AMR, joka vetäisee laakista mokomat matalaksi. Ainoana miinuksena tuo kustomoinnin puute, muut aseet kun ovat silulla varustettuja. Heavy Takedown (vai oliko se Beatdown) tietysti helpottaa asioita kummasti, varsinkin kun on sisäistänyt stealthin jalon taidon tässä pelissä.

Pienoinen narina siitä, että tähänkin on pitänyt mennä änkemään noita (naurettavan helppoja) QTE-kohtia. Perinteinen räiskintä olisi ollut osuvampi ratkaisu mielestäni. Olisin myös kaivannut edes puuseinien läpäisyä luodeilla, onneksi yhdellä luodilla saa hyvällä sihdillä kolmekin äijää matalaksi, näin ainakin itselläni kävi kun miekkoset olivat nätisti rivissä ja lasautin snipulla ensimmäistä päähän ja luoti meni muidenkin kallosta. Groovy.

Statsien mukaan juonesta on noin puolet käyty läpi, joten ainakin tahkomista riittää vielä.
 
Vastaus: Far Cry 3

Tuli tämä hankittua jo alkuvuodesta, mutta nyt vasta ehdin pelailla pelin ja täytyy sanoa, että hyvä peli.

Tehtävät oli ihan mielenkiintoisia, saaret kaunista viidakkoa ja huonoilla teillä oli kiva välillä ajella jeepillä ja katsella, kun eläimiä vilisi. Eläimiä oli mukavissa määrin ja kaikkein hauskinta oli kun outpostia menin valtaamaan pariin otteeseen niin sieltähän tuli mustakarhu tai tiikeri, joka sitten mukavasti tappoi kaikki vihut ja itse vaan olin jossain pusikossa katsomassa, kun peto teki kaiken työn ja meikäläinen sitten korjasi sadon valtauksen muodossa. Outpostien valtaaminenkin oli hauskaa ja paras vaihtoehto oli kyllä jostain kaukaa sniputella vihut yksi toisensa jälkeen.

Ihmiset persoonineen oli ihan hyvin tehty ja näitä
paria pomoa Vaasia ja Hoytia tietysti metsästettiin, mutta oikeasti miksi hemmetissä nämä päihitettiin jossain kuin unessa QTE:lla. Todella huuonosti toteutettu ja söi vähän fiilistä.

Eli kyllä itse nautin näistä tehtävistä pelin miljööstä (vaarallinen viidakko) ja näin. Ilman muuta peli oli mukavasti toteutettu ja sai noita eri taitoja availtua pelin mittaan.

Lopusta vielä.
Ilman muuta valitsin lopussa pelastaa ystävät, koska koko pelihän muodostui kuitenkin heidän pelastamiseensa, joten omasta mielestäni lopun valinta kohta oli vähän tökerösti tehty.
 
Vastaus: Far Cry 3

"Olisin myös kaivannut edes puuseinien läpäisyä luodeilla".
Kyllä niistä hökkelien lautaseinistä luodit läpi sujahtaa.
Koitin olla sellaisen takana piilossa, niin eipä ollutkaan hyvä paikka kun läpi ropisi.
Itsekkin kokeilin ulkoa läpi roiskia, ja sisältä kun katsoi niin reikäjuustoa oli.
Toki myös varmaan vaikuttaa, millä aseella sitä koittaa.
 
Vastaus: Far Cry 3

Varmaankin siksi, että jokin niistä suorituksista ei ole jostain syystä rekisteröitynyt. Selvitä, mikä se niistä on ja tee uudelleen, jos mahdollista.

Jos kaikki on suoritettu, mutta tilasto on silti väärässä, peli bugaa.

Tehty on, mutta 99% näyttää peli 11/12 suoritettu muka Trials of the Rakyat. Näyttääkö muilla 100%?
 
Vastaus: Far Cry 3

paria pomoa Vaasia ja Hoytia tietysti metsästettiin, mutta oikeasti miksi hemmetissä nämä päihitettiin jossain kuin unessa QTE:lla. Todella huuonosti toteutettu ja söi vähän fiilistä.

Varmaan siksi, koska Jason veti sieniä ja hänestä "tuli" Vaas.
 
Vastaus: Far Cry 3

Vanha peli, jota aloin pelaamaan aika pelonsekaisin tuntein kakkososan jälkeen. Joka ei siis itteeni iskenyt yhtään. Kolmososa on yllättäen iskenyt muihinkin, vaikka koen pelin olevan melko pelkistetty hyvällä tapaa. Graffoja myöten peli näyttää vähän simppeliltä, muttei se menoa haitannut. Sataan prosenttiin (pl. 31x relicciä, joita en poiminut) meni aikaa se about 35h. Pokeria tässäkin pelissä tuli muutamia tunteja tahkottua ihan muuten vain... :D

Ekat kymmenen tuntia on melko huikeaa, kaikki tuntuu melko isolta ja uudelta. Pieni kyllästyminen iski parinkymmenen tunnin tietämiin, mutta kunhan vain ite sääti pelin tahtia ja keräilyjä ym. sopivaksi, alkoi enemmän taas maistua. Mä olen jokseenkin kömpelö pelaaja, mitä sitten tarkoittaneekaan, mutta liikkuminen etenkin "näköalatorneissa" oli välillä tuskaisaa. Kyllä, kömpelö. Toinen, ehkä isoin miinus on tuo vuorien toteutus ja niihin ylös pääseminen. Aika usein vapaasti liikkuessani, kasveja kerätessä ym., reitti ei osunut siihen oikeaan ja ainoaan polkuun, jota pitkin pelkästään päästään sille yhdelle pirun nyppylälle. Iso lampaanperse tuosta tekijöille.

Aseita oli kivasti, riittävästi tuninkia, valikoimaa, ja toteutus outposteihin ihan mainiota. Stealthina on parasta poimia snipalla koko mesta matalaksi, mutta usein liian helppoa. Gun&run tyylisenä juppipelaajana reseptit tuo kivaa vaihtelua taktiikoihin.

Stoorimoodista en ihan täysin pisteitä anna. Idea loistava, mutta toteutus... Buginen, ehdottomasti useilla tilteillä. Huomioon toki se, että nettiin en tällä hetkellä pääse niin päivitykse nounou. Skriptatut taistelukohtaukset oli tylsintä toteutuksen vuoksi, kuten qte-paskatkin. Ei miellyttäviä, mutta ehkä tarinan kannalta ja lopputuleman osalta ihan ymmärrettävät ratkaisut.
Miinusta "suojeltavista" tietokone-pelaajista, joita stoorimissioneiden aikana pitää suojella. Niillä on se tietty healthi, ja tekoälyä ei paskaakaan. Meinasinkin jättää pelin kesken huomattavan aikaisin tästä syystä, kun peli bugasi aina ukkelin manan maille.

Lyhyesti lopputulos on yllättävän hyvä, ei täydellinen, mutta ihan kasin veroinen ehdottomasti. Hyvään suuntaan taas kakkosen jälkeen, ja tuolta pohjalta on pakko odottaa mahd. seuraavalta osalta hemmetin paljon. Hieno reissu oli.
 
Vastaus: Far Cry 3

^Monilta osin samaa mieltä. Far Cry 2 jäi alkuinnostuken jälkeen kesken, mutta tämä tuli ladattua ilmaiseksi PS+:sta ja vetäisi kyllä mukaansa. Juuri sopivasti yksinkertaistettua ja "sarjakuvamaista" menoa mukavan laajassa, kauniissa ja elävässä ympäristössä. Vaihtoehtoja oli ihan aidosti ja oli herkullista kokeilla erilaisia kombinaatioita. Tässä oli oikeastaan parempaa hiippailua kuin täysin piloille menneessä Assassin's Creed -sarjassa :p
QTE:t, pakolliset set piecet, tornikiipeilyt ja npc:n suojelemiset olivat (ODOTETUSTI, KUKA LUULEE NÄIDEN OLEVAN HYVÄÄ VIIHDETTÄ?) pelin surkeinta antia, mutta kattoivat onneksi vain pienen osan koko pelistä.
Tarina oli ihan hyvä, ei toki lähelläkään mitään BioShockeja, mutta ainakin siinä oli kaarta draamassa ja pelaajan hahmo muuttui ajan kuluessa, mitä ei voi aidosti sanoa liian monesta räiskinnästä. Toki muutos nössöstä douchebag-turistista luonnon kesyttäväksi supertappajaksi oli vähän pikakelattu, mutta joka tapauksessa riittävä jotta eläydyin myös tarinaan jonkin verran.
Vahva 9/10.

Nyt on sitten peluussa alennuksesta alle 5 eurolla ostettu lisäosa Blood Dragon, joka alun perusteella tarjoaa 80-luvun scifiactionia ehkä kaikista parhaana leffagenrenä pitävälle hintansa verran vähän kepeämpää actionia :cool:
 
Vastaus: Far Cry 3

Kysymys Blood Dragonin pelanneille. Häiritseekö teitä pelin synkkä värimaailma? Pelikello on arviolta ~1-2 tunnin paikkeilla, mutta hieman veikkaan että pelaamiset saa jäädä tähän. Eihän tätä edes pysty pelata, sillä en yksinkertaisesti näe mitä pelissä tapahtuu. Asetuksia (kirkkautta, kontrastia jne.) olen koittanut rukata oikealla ja vasemmalle ilman merkittävää parannusta.

2013-05-01_00013.jpg


modded2.jpg


oZ1nJgy.png
Olenko ainoa ongelman kanssa?
 
Vastaus: Far Cry 3

Olihan tuo värimaailma ajoittain ehkä vähän tylsä, mutta kyllä mulla oli asetukset niin, että ei tuo pimeys haitannut pelattavuutta, näki aina missä viholliset ovat jne.
 
Vastaus: Far Cry 3

Kysymys Blood Dragonin pelanneille. Häiritseekö teitä pelin synkkä värimaailma? Pelikello on arviolta ~1-2 tunnin paikkeilla, mutta hieman veikkaan että pelaamiset saa jäädä tähän. Eihän tätä edes pysty pelata, sillä en yksinkertaisesti näe mitä pelissä tapahtuu. Asetuksia (kirkkautta, kontrastia jne.) olen koittanut rukata oikealla ja vasemmalle ilman merkittävää parannusta.

2013-05-01_00013.jpg


modded2.jpg


oZ1nJgy.png
Olenko ainoa ongelman kanssa?

Mulla alkoi kyllä kans tökkimään tuo värimaailma aika nopeesti vaikka ihan hauska idea olikin. En itse asiassa tykännyt kovin paljon tuosta filtterisotkusta, jotenkin tosi sekavan näköinen todellakin ja olis voinut tehdä paljon paremmin ja tyylikkäämmin. Peli jäi muutenkin kesken aika alkuvaiheessa koska oli mun mielestä ihan liian helppo jopa Hardilla. Peli myös irvailee alussa tutoriaaleilla mutta kuitenkin ihan kaameta kädestä pitelyä. Muutenkin oli FC3 just takana ja peli oli periaatteessa sama vain filtterin läpi katsottuna ja paljon helpompi. Ei näitä Far Cry:ta varmaan oiken enää jaksa ku nelonenkin jäi puoliväliin. Vitoseen sitten ne dinosaurukset, astronautit, entit ja lohikäärmeet jne. niin voikin unohtaa tän sarjan.
 
Ylös Bottom