Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 3

Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Sain pelin tänään ja nyt olen vähän aikaa pelannut.

Seuraavia oireita.

1.Ensimmäiseksi se peli ei päästä mua sisälle servereille kun yritin mennä exclusive content.

2.Kun painan startia niin se pitäisi mennä siihen menuvalikkoon, mutta se alkaa taas hakemaan yhteyttä servereille ja vähän aikaa kun hakee niin tulee ilmoitus ettei pääse sisälle.

3.Sitten yhdessä kohtaa kun pitäisi kai tehdä jotain valintoja niin se jämähtää paikalleen. Siellä ruudussa on kyllä ne L1 ja R1, sekä X painikkeet ja mistä tapahtuu mitäkin. Mutta kun painan niitä niin se ei reagoi mihinkää painikkeeseen. Ainoa mihin reagoi on se PS nappi. Elikkäs jouduin sammuttaa ja käynnistää pelin uudelleen.

Pari asiaa tuli mieleen. Missään arvosteluissa ei olla valitettu, että peli olisi buginen. Epäilen vahvasti, että pelin serverit ovat vielä poissa käytöstä ja se selittää kohdat 1 ja 2. Kolmoskohtaa on vaikea arvuutella, mutta toki saattaa olla, että konsolissasi on pölyä sen verran sisällä, että lukupää ei toimi oikeijn tms.

Tilasitko pelin netistä kun näin nopeasti sait? Itseäni kiinnostaa, koska olen tilannut Discshopista...
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Pari kysymystä asiaan perehtyneiltä CO-OPiin littyen:

1. Voiko netissä pelata kaverin kanssa split screenillä? Eli pelata samalta konsolilta kaverin kanssa netissä samaan aikaan?


2. Entäs tuo Map-editor? Kun siihen voi kai tuon videon mukaan pistää esim vihollisia ja eläimiä jne, niin voiko siinä omatekemässä mapissa pelleillä kaverin kanssa samalla konsolilla split screenillä?


Toivottavasti ees joku osais vastata:)
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Pari asiaa tuli mieleen. Missään arvosteluissa ei olla valitettu, että peli olisi buginen. Epäilen vahvasti, että pelin serverit ovat vielä poissa käytöstä ja se selittää kohdat 1 ja 2. Kolmoskohtaa on vaikea arvuutella, mutta toki saattaa olla, että konsolissasi on pölyä sen verran sisällä, että lukupää ei toimi oikeijn tms.

Tilasitko pelin netistä kun näin nopeasti sait? Itseäni kiinnostaa, koska olen tilannut Discshopista...


Paikallisesta peliliikkeestä suostuivat myymään. Voisko tuota mahdollista pölysyytä testata esimerkiksi jollain toisella pelillä?


Edit: Ratkaisin ongelman. En tiedä kumpi vaikutti vai vaikuttiko molemmat, mutta tein kaksi asiaa jotka auttoi. Eli poistin sen patchin jonka peli halusi jo asennuksesta saakka. Toinen että otin nettiyhteyden pois päältä. Taidan pitääkki sen ainaki torstaihin asti pois päältä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Kai se vielä yksi isomman luokan peli pitäisi ennen GTA V:n julkaisua hankkia. Minulla on ollut harkinnassa neljä vaihtoehtoa; Black Ops 2, Sleeping Dogs, Borderlands 2 ja Far Cry 3. BO2 olisi turvallisin vaihtoehto kun tietää mitä saa. Sleeping Dogs ja Borderlands 2 olisivat suurimmat riskit. Far Cry 3 on siltä väliltä: FPS peli jossa on avoin maailma. Eli vähän kuin BO2 ja Sleeping Dogs yhdistettynä. No sehän käy.

Viimeistään tämän videon nähtyä tuli ostopäätös tehtyä: A look at the Far Cry 3 Map Editor - YouTube

Peliä pelanneilla kysymys: onko ruudunpäivitys (fps) kuinka sulava? 30 vai 60 fps? Ei sillä ole hirveästi väliä jos on vain 30 fps kunhan peli pyörii koko ajan sulavasti ilman nykimistä. Eli en halua samaa mitä esim GTA IV:ssä jossa peli muuttui diaesitykseksi välittömästi yhden räjähdyksen jälkeen.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Kyllähän tämä kieltämättä vaikuttaa parhaalta open world peliltä mitä 2012 on tullut, suurena freeroam fanina voin jo kuvitella että mulle kertyy varmaan pelkästään vuorilla seisoessa ja pilviä katselleessaa 30h peliaikaa. Kieltämättä todella varovasti kyseisen pelin hype alkanut, kun Far Cry 2sta ei muutamien tehtävien jälkeen huvittanut pelata siitä huolimatta että siinäkin kauniit pilvet oli. Tästä nyt on puhuttu enimmäkseen pelkkää hyvää, eiköhän tämän parissa viihdy loppuvuoden.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Peli hyppysissä ja pakko kehua, että Insane Edition on aika hieno kangaspussukoineen ja survival guideineen. Tänään illalla laitan pelin tulille ja voin sen jälkeen kertoa ensitunnelmat pelistä.

Jos joku kaipaa aikuista peliseuraa ilman sen suurempaa kiirettä etenemisen suhteen, niin saa laittaa kaverikutsua LeevioFIN (mainitse viestissäsi FC3). Lähinnä tietty co-op mielessä, mutta myös multiplayerissa tulee varmasti aikaa vietettyä.

Yksinpeli 100h, what?! ;)

Far Cry 3 on mielipuolisen upea räiskintämatka (K18) - Ilta-Sanomat
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Peli kolkuttelee jo aivan oven takana, joten pihalle on putkahtanut myös coopi-traileri. Tässä ei näy niinkään varsinaista pelikuvaa, vaan tämä toimii enemmänkin esittelynä hahmoille. Pelissä on siis mahdollisuus päästä möyhentämään paratiisisaaren maisemia jopa neljän pelaajan voimin. Cooppia voi pelata sekä jetulla ruudulla että netissä. Tosin jaetulla ruudulla joutuu tyytymään kahden pelaajan kekkereihin. Kampanja on myös kokonaan uusi, eli saapi nähdä että minkälaista menoa on luvassa. Ihan mielenkiintoiselta kuitenkin vaikuttaapi, koska hyviä cooppailuja ei ole koskaan liikaa.

[video=youtube;-KwgHF1bKSE]http://www.youtube.com/watch?v=-KwgHF1bKSE&feature=youtu.be[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Tännekin pelin PS3 -versio kolahti tänään postiluukusta ja testaaminen juuri alkamassa :cool: Heti alkuun tarjotaan 1.01 patchia, jolla kokoa 93 Mb.
Pelissä näyttää ainakin pelikotelon mukaan olevan myös kohtuujäreä 5,8 gigan pakkoasennus, mikä tosin ei itseäni haittaa olleenkaan. Lisää myöhemmin, nyt pelaamaan!
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Eikös tuo ole jo ihan tuttua että ekan kerran levy koneeseen niin päivitystä ekana tyrkyttää ladattavaks :D
Miten osa saanut jo pelin tänään :eek:, juuri tuli gamestopista viesti että aamulla haettavissa.
Hienoa että pelattavaa tulee todella paljon mutta kunhan vaan tehtävät jaksaa pitää mielenkintoa yllä, ettei tule tuota "taisteluväsymystä"
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Itse pistin juuri Steamissa enkkoladataukseen. Noin 8 GB sen tilavuus, mutta mokkula yhteydellä sen lataa noin kahdessa tunnissa. Ei muuta kuin Steamin syysaleista Skyrimi sisään ja odottamaan Far Cry 3:n latautumista. Humenna sitten testaillaan. Varokaa, Rook saarien rambo on täältä tulossa.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Nyt on peli varattu Gigantista. Perjantaina käyn sen hakemassa ellei Gigantti taas onnistu kusee jotenkin.

Suuret odotukset etenkin map editoria ja co oppia kohtaan. Yksinpeli saattaa kohdata samat ongelmat jossain vaiheessa kuten Just Cause 2. Eli tehtävät ovat liian yksipuolisia, esim. mene paikkaan A, ammu henkilö X, sitten mene paikkaan B, tuhoa tukikohta jne. Sama kaava toistuu, vain eri järjestyksessä. Ainoa sykähdyttävä tehtävä Just Cause 2:ssa oli se vika tehtävä jossa
lennettiin ydinohjusten päällä samalla kun ammuttiin pelin päävihollista (en muista edes sen nimeä) ja loppuratkaisussa kaikki päättyi onnellisesti.
Noh, Just Cause olikin ruotsalaisten tekemä peli, tämä Far Cry on ranskalaisten/amerikkalaisten tekemä.

Multiplayerilta en odota enempää enkä vähempää kuin että se korvaisi vuotuisen COD janoni. En tiedä onko se liikaa vaadittu. Mutta nyt kuulostaa ainakin hyvältä ne uudet pelimuodot ja se että peli ei tule olemaan yhtä suuressa suosiossa kuin COD julkaisussa eli säästymme serverien kaatumisilta ja Jonne pelaajien läsnäololta.
 
Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Tännekin pelin PS3 -versio kolahti tänään postiluukusta ja testaaminen juuri alkamassa :cool: Heti alkuun tarjotaan 1.01 patchia, jolla kokoa 93 Mb.
Pelissä näyttää ainakin pelikotelon mukaan olevan myös kohtuujäreä 5,8 gigan pakkoasennus, mikä tosin ei itseäni haittaa olleenkaan. Lisää myöhemmin, nyt pelaamaan!

Eipä ainakaan minun PS3 versioni vaatinut mitään pakkoasennusta. Edes valikoista en löytänyt mitään kohtaa, mistä olisi asennuksen päässyt tekemään. Valikoissa olen vasta pyörinyt, ladannut patchin ja dlc:t. Itse peliä pääsee kokeilemaan myöhemmin illalla...
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Noniin, muutama tunti peliä mätetty ja onhan tää todella kova teos! Tunnelmaa voisi leikata machetella ja kontrollit toimivat niinkuin pitääkin. Pidän edellisosasta todella paljon, mutta nimenomaan kontrollit on tässä selvästi paremmat. Ensimmäisestä osasta tuttu kivien heittely vihollisten hämäämiseksi on tehnyt paluun, joskin tässä vaiheessa on vielä vaikea sanoa kuinka suurta hyötyä tuosta sitten on. Ääninäyttely ja äänimaailma tehosteineen kaikkinen on laadukasta työtä (DTS äänet löytyy) ja graafisesti jälki on todella näyttävää. Ainoa asia mistä en pelissä pidä on viattomien luontokappaleiden metsästys varusteiden päivittämisen takia. Miksi helvetissä esim. isompia reppuja ei voisi yksinkertaisesti ostaa pelin kaupoista, kun niistä saa melkein kaikkea muuatakin?. Metsästys on pelissä mitä ilmeisemmin survivor -hengen takia, mutta isompien reppujen ostaminen pitäisi ainakin olla vaihtoehtona eläimien listimiselle.

Teknisestä toteutuksesta sen verran, että vaikkei varsinaista nykimistä ainakaan tähän mennessä ole ollut, ei ruudunpäivitys aivan tasaistakaan ole. Pientä hidastumista on havaittavissa melko usein, muttei onneksi niin paljon, että pelattavuus juurikaan kärsisi. Myös tearingia on ruudulla usein, muttei ruuduntäydeltä, vaan siellä täällä ja pääasiassa "aaltoiluna" eikä armottomana vaakaviivahelvettinä. Youtubesta löytyy pelikuvaa, josta asian voi tarvittaessa itse todeta. Itseäni repeily häiritsi yllättävän vähän ja siihenkin tottui nopeasti.

Pelikotelon mukaan pakollinen asennus vie 5,8 gigaa, mutta todellisuudessa asennuskoko on järeät 6,2 gigaa johon aikaa menee n. 15 minuuttia.

Siinäpä mietteet parin tunnin jälkeen, takaisin exploraamaan!:D

Bandicoot: Mielenkiintoista, itselläni massiivinen asennus käynnistyi heti patchin jälkeen...
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Te jotka olette saaneet pelin niin kertokaa että yhdistääkö peli teidät sinne Ubisoftin servereille
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Pitkään olen miettinyt, että hankinko uusimman Assasin's Creedin (Ekan ja tokan osan lainasin kavereilta, fiilikset vähän ristiriitaiset), Black Ops 2(Ykköstä hakattu 190 tuntia netissä, ja vaikuttaa todella hyvältä). Suosittelisiko joku tätä noiden sijaan? Kaikki mahdolliset trailerit olen katsonut, ja vaikuttaa kiinnostavalta.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Pitkään olen miettinyt, että hankinko uusimman Assasin's Creedin (Ekan ja tokan osan lainasin kavereilta, fiilikset vähän ristiriitaiset), Black Ops 2(Ykköstä hakattu 190 tuntia netissä, ja vaikuttaa todella hyvältä). Suosittelisiko joku tätä noiden sijaan? Kaikki mahdolliset trailerit olen katsonut, ja vaikuttaa kiinnostavalta.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikista mainitsemastasi peleistä Far Cry 3 on paras vaihtoehto. Uusin Assassins Creed ei mielestäni ollut kummonen peli, suurin osa pelistä pelkkää cutscenee ja sekava höttölömölö tarina ja nykymaailmaan sijottuvat härpäkkeet jne, uskon että Far Cry 3 tarjoaa paljon enemmän hupia, Black Ops 2 nii öö, joo kyllä Far Cry 3.

Tämä toki mun mielipide kun Assassins Creed 3 oli pettymys ja Black Ops 2 on sitä höttölömölö ammuskelua joka toimii ehkä kerran illassa ja sillon kun on kuuden pelaajan party kasassa ja oikea fiilis jne nii kyllähän siinä välillä on komiat pumpulat. Tulin sit siihen tulokseen että Far Cry 3 saattaa olla ainoa tämän loppuvuoden hyvä peli.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Kaikki te jotka pohditte, että pitäisikö tämä hankkia, niin ei voi sanoa kuin että

menkää jo sinne kauppaan älkääkä lukeko näitä aikaavieviä spoilereita :p

Pari tuntia pelistä takana ja hurmos on korkeammalla kuin osasin kuvitella. Jos haluat kokea kaiken itse, älä lue alla olevaa. Mitään en spoilaa, mutta osa kikseistä tulee luultavasti kun kokee kaiken itse.

Tämä peli on käsittämättömän kova. Se on laadukas, tyylikäs, massiivinen, näyttävä, munakas, hauska ja sanoinko jo MASSIIVINEN. Kaikesta huokuu viimeistelty työn jälki ja olen enemmän kuin tyytyväinen, että julkaisupäivää uskallettiin siirtää eteenpäin, jotta pelaajat pääsisivät nauttimaan valmiista pelistä. Okei, lähes 100mb päivitys tuli heti alkuun, mutta haitanneeko tuo. Usein näkee jo pelin valikoista, onko lupa odottaa laadukasta tuotetta ja tässä laadukkuus on käsin kosketeltavissa.

Juoni tempaisee mukaansa välitömästi. Ensimmäiset tehtävät opettavat kontrollit ja pelin laajan hahmonmuokkauksen. Lisäksi opetetaan esim. miten voit kasvattaa reppusi tai lompakkosi kokoa. Valikot ovat laajat ja oikeasti tuntuu siltä, että kaikkeen voi vaikuttaa itse. Jos valikkorakenteet ovat laajat, niin sitä on todellakin pelialue. Lootattavaa löytyy joka kulman takaa ja erittäin nerokas ominaisuus on "quick-sell" nappi, jolloin voit yhdellä napin painalluksella myydä turhat tavarat. Erittäin aikaa säästävä ja tervetullut toiminto.

Parin tehtävän jälkeen karttaan napsahtaa julmettu määrä uusia kohteita ja tälläiselle seikkailijalle kuin minä, tuli suoraan sanottuna runsauden pula. Toisaalta olisi mukava katsoa miten juoni etenee, mutta toisaalta tekisi mieli tehdä sivutehtäviä, koska niistä saa xp:tä. Xp:llä, lootattavalla tavaralla, rahalla, kerättävillä kasveilla ja nyljettyjen eläinten nahoilla on tässä pelissä todella iso rooli. Seikkailijalle tämä peli on lottovoitto; on reliikkiä, vanhoja kirjeitä ja muistikortteja kerättäväksi unohtamatta ajoneuvoja, aseita, radiotorneja ja monia muita tilastoitavia asioita. Huh huh, tästä tulee todella yltäkylläiseksi. Hyvällä tavalla.

Monipeliä kokeilin pikaisesti, kunnes ruutuun napsahti "host migration" ja peli palasi alkuvalikkoon. Se mitä ehdin testata, niin aluksi mieleen tuli Uncharted 3:n monipeli. Kaikien kaikkiaan laivan hylyn ympäristössä tapahtunut domination-pelimuoto tuntui migraatiota lukuunottamatta erittäin mukavalta mäiskeeltä, joka tyydyttää aivan varmasti monipelaajan tarpeet. Odotan innolla että pääsen hyödyntämään "final-movea" ;)

Co-oppia en pelannut ollenkaan, mutta sehän onkin ihan oma pelinsä. Myöskään karttaeditoria en ehtinyt testata. Voi elämä miten paljon tässä on pelattavaa. Ainoa huono puoli onkin nyt se, että valitettavasti enää ei ole juurikaan aikaa loistavalle MOH Warfighterille, Black Ops 2:lle sekä Battlefieldin Aftermathille :eek:

Loppusanoina, suosittelen peliä kaikille open-world-, räiskintä- sekä seikkailupelien ystäville. Älkää missatko tätä.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Vaasilla on saari se suuri saari on! Muuten kyllä aivan mahtavuutta mutta jotenkin en pidä tuosta elukoitten lahtauksesta vaikka pelkkiä pikselielukoita ovatkin, kaksi sikaa pääsee hengestään yhden lompakon takia, what? Kun sankarilla on iso rinkka selässä, sinällään aika epäloogista:D
Mitenkäs tuo co-op toimii, voiko mukaan hypätä missä vaiheessa vaan?
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360 Hype]

Vaasilla on saari se suuri saari on! Muuten kyllä aivan mahtavuutta mutta jotenkin en pidä tuosta elukoitten lahtauksesta vaikka pelkkiä pikselielukoita ovatkin, kaksi sikaa pääsee hengestään yhden lompakon takia, what? Kun sankarilla on iso rinkka selässä, sinällään aika epäloogista:D

Samanlaista lahtausta taisi olla Red Dead Redemptionissa. Toisaalta en itsekään pidä tuosta metsästyksestä kovin paljoa. Itse asiassa tämä peli onkin RDR + Dead Islandin ristisiitos, positiivisessa mielessä ;)
 
Ylös Bottom