Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 4

Orou

Moderaattori
Ylläpitäjä
vfk392.png


Nimi: Far Cry 4
Alustat: Xbox One, PlayStation 4, X360, PS3, PC
Kehittäjä: Ubisoft Montreal
Julkaisija: Ubisoft
Julkaisupäivä: 18.11.2014 Pohjois-Amerikassa ja 20.11.2014 Euroopassa

Clueless päähenkilö? Löytyy! Paha mies, joka on niin maar perusteellisen insane? Löytyy! Far Cry 3:n hahmoille laitetaan siis uudet vaatteet päälle ja porukka lennätetään Himalajalle. Vähän vakavakammin puhuen, ovat hahmot toki ainakin periaatteessa uusia, ja Himalaja tarjoaa pelaajan käyttöön useita uusia kikkoja, joita ei kolmosen merirosvosaarella nähty. Näitä ovat muun muassa liitopuku, heittokoukku ja portteja murskaavat sekä maastureita räjäyttelevät elefantit.

PlayStation 4:llä on mahdollista kutsua kaveri mukaan pelaamaan netin välityksellä jonkinlaista co-oppia, vaikka kaverilla itsellään ei peliä edes olisi.

[video=youtube;wQ6kIzUcqsU]http://www.youtube.com/watch?v=wQ6kIzUcqsU&list=PLBnrd5k2F2IMmETj6Gz7KR83pMAsIqUw6[/video]

Gameplaytä:
[video=youtube;dzly--dB4Ck]http://www.youtube.com/watch?v=dzly--dB4Ck[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itsellä nousi tämän pelin odotukset kun tämä tuli paremmin esille E3:ssa, gameplay pätkä näyttää todella hyvältä, mutta ihan tulee kolmas osa täysin mieleen. Far Cry 3 oli kyllä todella mukaansa tempaiseva, tämä taitaa jatkaa samaa linjaa, sivutehtävät voisi olla vaihtelevampia kuin edelisessä osassa. Toivottavasti tässäkin on tuota vihollisleirijen valtaamista kun se oli todella mukavaa touhua.
 
Vastaus: Far Cry 4 - Tappajaelefanttien kosto

Itse lämpenin kuin lämpeninkin jopa hieman tuolle gameplay-pätkälle. Mitään suuria en tältä peliltä odota, mutta ihan hauskaa toimintaahan se voi tarjota, kuten myös Far Cry 3 parhaimpina hetkinään teki. Tuollaiset pienet humoristiset jutut, kuten paikalle tilattava autogiro ja ne tahalliset tai tahattomat panssarielefantit sopivat tähän tuotteeseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 4

Far Cry 3 oli kelpo viihdettä, sellainen 8/10 peli. FC4:n ympäristö vaikuttaa paljon mielenkiintosemmalta ja olihan nuo gameplay-videon vuoristomaisemat aivan huikeita. Itse toimintakin näytti ottaneen harppauksia eteenpäin. Etenkin tuo rekka-ajelun takedown näytti makeelta. Varmasti vähintään yhtä hyvä kuin edeltäjänsä. Odotellaan kovasti. Toivottavasti co-opiin panostetaan, se oli aivan paska FC3:ssa.
 
Vastaus: Far Cry 4

Ihmettelinkin vähän aika sitten kun en löytänyt FC4-ketjua. Saattoi johtua siitä että tätä ei ollut.

Itse arvostin FC3:n 9/10 peliksi, todella hyvää ja monipuolista viihdettä. Toivottavasti tämä pääsee edes sinne päin, toi gameplay-clippi lupaa hyvää.
 
Vastaus: Far Cry 4

[video=youtube;rD-8ha1YLno]https://www.youtube.com/watch?v=rD-8ha1YLno[/video]
 
Vastaus: Far Cry 4

Itsellä on suurin toive, että tämä näyttäisi next-gen peliltä konsolilla. Ei enää niitä rapaisia piirto-etäisyyksiä mitä 360:n FC3:ssa oli Xbox One -versiossa, sisältö kun luultavasti on melko samankaltaista tehtävää eri ympäristössä. Eikä se minua ainakaan haittaa. Hauskaa se oli.
 
Vastaus: Far Cry 4

Itsellä on suurin toive, että tämä näyttäisi next-gen peliltä konsolilla.

Niin kauan kun pelit julkaistaan sekä uudelle että vanhalle sukupolvelle veikkaan että turha toivo. Ja tää on vielä Ubisoftin copy-paste peli eli varmaan aika pitkälle Far Cry kolmosen pohjaan tehty. Onneksi itellä jotkut piirtoetäisyydet tai fps:ät ei hirveesti merkkaa kunhan peli on muuten hyvä. Ihan hyvältähän to vaikuttaa, tosin tämä tulee niin selkeästi olemaan Far Cry 3.1 että ei ole suuria odotuksia mutta tulee varmaan hankittua koska oon kuitenkin näistä peleistä tykännyt.
 
Vastaus: Far Cry 4

Niin kauan kun pelit julkaistaan sekä uudelle että vanhalle sukupolvelle veikkaan että turha toivo. Ja tää on vielä Ubisoftin copy-paste peli eli varmaan aika pitkälle Far Cry kolmosen pohjaan tehty. Onneksi itellä jotkut piirtoetäisyydet tai fps:ät ei hirveesti merkkaa kunhan peli on muuten hyvä. Ihan hyvältähän to vaikuttaa, tosin tämä tulee niin selkeästi olemaan Far Cry 3.1 että ei ole suuria odotuksia mutta tulee varmaan hankittua koska oon kuitenkin näistä peleistä tykännyt.
Aika heikolta tietopohjalta kommentoit. "Veikkaan" ei tässä tapauksessa paljon paina, kun satun tietämään ihmisten raportoineen esim. Sniper Elite 3:n, Wolfensteinin, Murdered: Soul Suspectin, Battlefield 4:n ym. näyttävän graafisesti vanhojen laitteiden versioita paremmalta. Totta kai se voi näyttää rapavelliltä loppupeleissä, mutta "turha toivo" on aika vahva kommentti tältä tietopohjalta. Mitä hyötyä on maksaa 400€ next-gen koneesta, jos ei mikään muutu? Kyllä kehittäjien pitää miettiä sitäkin myyntien kannalta.
 
Vastaus: Far Cry 4

Aika heikolta tietopohjalta kommentoit. "Veikkaan" ei tässä tapauksessa paljon paina, kun satun tietämään ihmisten raportoineen esim. Sniper Elite 3:n, Wolfensteinin, Murdered: Soul Suspectin, Battlefield 4:n ym. näyttävän graafisesti vanhojen laitteiden versioita paremmalta. Totta kai se voi näyttää rapavelliltä loppupeleissä, mutta "turha toivo" on aika vahva kommentti tältä tietopohjalta. Mitä hyötyä on maksaa 400€ next-gen koneesta, jos ei mikään muutu? Kyllä kehittäjien pitää miettiä sitäkin myyntien kannalta.

Niin noh se oli mun veikkaus, voin tietysti olla väärässä. Sittenhän sen näkee mutta kun sanoit että toivot pelin olevan "next gen" niin veikkaan myös että ero vanhan ja uuden sukupolven versiossa Far Cry 4:sen kohdalla ei tule olemaan niin suuri että se olisi "next gen". Kyllähän Watch Dogskin näytti PS4:sella paljon paremmalta kuin vaikka Xbox 360:sella mutta silti kaikki valitti että peli ei todellakaan ole graafisesti sitä mitä odotetaan uudelta sukupolvelta.

Mun pointti oli että en usko että pelit jotka julkaistaan vielä molemmille alustoille tulee olemaan graafisesti millään huikealla next gen tasolla koska pelien tekijöiden pitää ajatella myös sitä vanhaa sukupolvea ja että peli pyörii vanhoilla konsoleilla.

Varmasti haluaisit uskoa että näin ei ole kun olet sen 400e jo pulittanut mutta itse ostan uuden konsolin vasta sitten kun pelejä joita haluan pelata ei enää julkaista vanhoille konsoleille. Mulle on ihan sama vaikka se näyttää vähän paskemmalta vanhalla konsolilla jos peli on muuten rautaa niin nautin siitä täysin siemauksin ilman uutta konsolia. Itse toivoisin myös että tulevalle sukupolvelle pelejä tehtäessä käytettäis niitä resursseja muihinkin juttuihin kun graafisen ulkoasun paranteluun. Nyt tuntuu että keskitytään pelkästään siihen ja monille true next gen on sitä että kunhan pyörii 60fps ja smoothisti ni riittää ihan sama mitä paskaa se peli muuten on (huom. näin niinkuin KÄRJISTÄEN).
 
Vastaus: Far Cry 4

Mun pointti oli että en usko että pelit jotka julkaistaan vielä molemmille alustoille tulee olemaan graafisesti millään huikealla next gen tasolla koska pelien tekijöiden pitää ajatella myös sitä vanhaa sukupolvea ja että peli pyörii vanhoilla konsoleilla.

Se on vähän niin, että mitä next-geniltä vaatii. Jos peli pyörii last-genillä huomattavan pienellä resoluutiolla, niin tuskin current-genin laitteilta voi vaatia 1080p/60fps. Avoimen maailman pelit ovat ehkä hankalimpia toteuttaa, sillä roinaa on (tai pitäisi olla) ruudulla paljon ja pelaajan sijainti voi olla kartalla mitä tahansa. Putkiräiskinnöissä on suhteellisen helppo mallintaa pelimaailma, kun pelaajan sijainti on suhteellisen tiukasti rajattu. Tällöin polycountti saadaan pidettyä suhteellisen iisisti aisoissa, mutta peleissä, joissa pelaaja voi liikuttaa pelihahmonsa minne tahansa ja aiheuttaa toimillaan alueille eri tapahtumia (houkutella ison joukon vihollisia perässään) ei oikein voida vaatia kristallin kirkasta kuvaa täysillä 60fps ruudunpäivitysnopeudella.
 
Vastaus: Far Cry 4

Mun pointti oli että en usko että pelit jotka julkaistaan vielä molemmille alustoille tulee olemaan graafisesti millään huikealla next gen tasolla koska pelien tekijöiden pitää ajatella myös sitä vanhaa sukupolvea ja että peli pyörii vanhoilla konsoleilla.
Tämähän tosin ei pidä paikkaansa, koska en ole kuullut että joku olisi sanonut ettei pc:n grafiikat näyttäisi tarpeeksi next geniltä.

Tän viimeisen lauseen ansiosta eräät konsolifanaatikot ei toivottavasti tule aukomaan mistään virtuaalipippeleistä, tää oli täysin validi pointti.
 
Vastaus: Far Cry 4

Far Cry 3 yllätti positiivisesti ja nous meikäläisen viime sukupolven top 10 -peleihin. Tämä onkin tällä hetkellä ainoa loppuvuoden peleistä jota odotan. Toki persuksissa on tieto että Ubisoft + näyttää pitkälti FC3:sta tutulta menolta voi hyvinkin olla = ihan vaan lisää sitä samaa, tai vielä heikompaa jos kaikki menee huonosti. Ei auta kuin toivoa parasta, jos edes co-op olisi tehty pirun hyvin niin se toisi uutta riittävästi.
 
Vastaus: Far Cry 4

Joko siitä FC3:sta tosiaan on niin kauan, että uutta tulee markkinoille? Meneepä se aika äkkiä...Toisaalta kun ei ole mitään suhdetta tai odotuksia tätä tuotetta kohtaan, niin ole ehtinyt odottamaankaan :D

Itse olen omistanut kaikki FC-sarjan pääpelit(eli siis 1, 2 ja 3) ja oikeastaan ainoastaan ykkönen oli sellainen, joka jaksoi pitää otteessaan loppuun asti. Kakkonen ja kolmonen olivat vähän sellaisia liian laajoja juttuja, vaikka ajatus sinällään avoimen maailman räiskinnästä olikin kutsuva. Sekä kakkosta ja kolmosta tuli pelattua se ehkä 10 tuntia/kappale, ennen kuin into vaan lopahti täysin. En osaa edes sanoa, mikä oli syy, että se kiinnostus loppui, mutta se vaan loppui ja aivan kuin seinään.

Mitään odotuksia tämän suhteen ei ole, eikä varmaan tule edes ostettua, koska julkaisuikkuna on sellainen, että tulee muita monin verroin enemmän odotettuja ja kiinnostavia tekeleitä. Toivottavasti on kuitenkin laatutekele, jotta sarjasta tykkäävät saavat rahoilleen vastinetta! Muutaman videon olen katsonut tästä ja varmaan ihan hyvä peli tulossa kuitenkin.
 
Vastaus: Far Cry 4

Far Cry 4 on graafisesti samalla tasolla mitä Far Cry 3 PC:llä. Sinänsä ihan hauska, että Far Cry 2 on PC:llä hienompi mitä Far Cry 3.

Ihan tutulta itse peli näyttää. Himalajat kuulosti mielenkiintoiselta paikalta, mutta valitettavasti näyttää vähän tylsältä. Far Cry 3:sen arcade rämistely oli ihan kivaa, mutta ei sitä enää jaksa. Vaas oli hyvä hahmo, mutta Far Cry 4 pahis ei oikein vakuuta. Sitten vielä itse kaipaisin enemmän Far Cry 2 tyylistä realistisempaa survival hiippailua.

Tämä tulee varmaan taas myymään tosi hyvin, mutta nyt taitaa jäädä ensimmäistä kertaa Far Cry ostamatta.
 
Ylös Bottom