Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fez

Vastaus: Fez

Onhan tää ollut jo monta kuukautta saatavilla PC:llä Steamistä :confused:

Juu, niinhän nämä indiepelit yleensä aina ovat. En PC:tä erikseen noteerannut tämän osalta, kun olemme enempi konsolisivusto.

Mutta hyvä että tästäkin hienosta teoksesta pääsee nauttimaan aiempaa laajempi yleisö.
 
Vastaus: Fez

Juu, niinhän nämä indiepelit yleensä aina ovat. En PC:tä erikseen noteerannut tämän osalta, kun olemme enempi konsolisivusto.

Mutta hyvä että tästäkin hienosta teoksesta pääsee nauttimaan aiempaa laajempi yleisö.

Kaikki keskustelu konsoli-, PC- ja mobiilipeleistä. Jos se liittyy yhteen tai useampaan videopeliin, siitä voi puhua täällä.

Tottakai hyvä juttu että tämäkin peli tulee useamman ihmisen saataville.

Ennakkotilasin tän PC-version mutta enpä ole saanut aikaiseksi aloittaa vieläkään, josko tässä tämän vuoden puolella kerkeäisi, PC:llä on niin helvetisti hyvää pelattavaa että konsoleilla loistaneet tekeleet joutuu joskus pakostikkin odottamaan vuoroaan...
 
Vastaus: Fez

Ja PS+ jäsenet saa 20% alennuksen 2.4 asti eli hintaa jää n.8e. Ostoon menee.
 
Vastaus: Fez

Oon kuullu tästä niin paljon hyvää, että pakkohan tää on ostaa. Ja kun pienellä rahalla saa sen niin PS4:lle kuin Vitallekin! Päivittyisi nyt vaan tuo PS Store.
 
Vastaus: Fez

Peli oli kyllä hauska, harmi vaan, etten taida enää osata lukea Fez-maailman kieltä. Kai mun lunttilappu jostain löytyy.
 
Vastaus: Fez

Onneksi en laittanut omaa rahaa tähän peliin. Ei nimittäin nappaa yhtään. Itse tasohyppely on jo tehty huonosti ja sitten pitäisi löytää tiensä jonnekkin paikkaan jossa kävit aikaa sitten, eikun tarpomaan ja toivot että löydät ja muistat reitin. Ei huvita pätkääkään tarpoa tuota maailmaa, varsinkaan kun tämä päähenkilön liikkuminen on mitä on.
 
Vastaus: Fez

Onneksi en laittanut omaa rahaa tähän peliin. Ei nimittäin nappaa yhtään. Itse tasohyppely on jo tehty huonosti ja sitten pitäisi löytää tiensä jonnekkin paikkaan jossa kävit aikaa sitten, eikun tarpomaan ja toivot että löydät ja muistat reitin. Ei huvita pätkääkään tarpoa tuota maailmaa, varsinkaan kun tämä päähenkilön liikkuminen on mitä on.

Sama juttu. Peli meni jo poistoon. Ei ole muutamaan kuukauteen oikein tullut mitään kivaa plussasta, etenkään PS4:lle pelattavaksi.
 
Vastaus: Fez

Ihan vaan vinkkinä vähän offtopiccina, mutta kannattaa tsekata tämmönen dokumentti kun Indie Game: The Movie. Löytyy mm. Netflixistä! Siinä mukana Fez-pelin luoja. Kaveri oli melko hermorauniona ja paineessa kyseisen pelin kanssa. Mielenkiintonen dokkari.

http://www.imdb.com/title/tt1942884/
 
Vastaus: Fez

Ihan vaan vinkkinä vähän offtopiccina, mutta kannattaa tsekata tämmönen dokumentti kun Indie Game: The Movie. Löytyy mm. Netflixistä! Siinä mukana Fez-pelin luoja. Kaveri oli melko hermorauniona ja paineessa kyseisen pelin kanssa. Mielenkiintonen dokkari.

http://www.imdb.com/title/tt1942884/
Joo, ja muutti kyllä käsitykseni kaverista. Kaverihan on täysin hermoraunio. Eikä mulle oikein edes valjennut mitä Fish teki edes pelinsä eteen, muuta kuin seisoi koppinsa edessä expoilla. Muutenkin hän tuntui hakeutuvat ongelmiin ihmisten kanssa, jos ei muuten niin sitten vähän väkipakolla.

Sen sijaan muut indiepelien tekijät oli aika sympaattisia elokuvassa.
 
Vastaus: Fez

Ihan vaan vinkkinä vähän offtopiccina, mutta kannattaa tsekata tämmönen dokumentti kun Indie Game: The Movie. Löytyy mm. Netflixistä! Siinä mukana Fez-pelin luoja. Kaveri oli melko hermorauniona ja paineessa kyseisen pelin kanssa. Mielenkiintonen dokkari.

http://www.imdb.com/title/tt1942884/

Joo, ja muutti kyllä käsitykseni kaverista. Kaverihan on täysin hermoraunio. Eikä mulle oikein edes valjennut mitä Fish teki edes pelinsä eteen, muuta kuin seisoi koppinsa edessä expoilla. Muutenkin hän tuntui hakeutuvat ongelmiin ihmisten kanssa, jos ei muuten niin sitten vähän väkipakolla.

Sen sijaan muut indiepelien tekijät oli aika sympaattisia elokuvassa.

Joo, itekin tämän dokkarin ihan vastikään katsoin ja sopivasti nyt annettiin Fez ilmaispelinä Storeen. Dokkarille kova suositus, näkee millaista tuskaa pienillä tiimeillä voi olla indie-kehittämisen taustalla. Fezin luoja Fish oli tosiaan hermoherkkä kaveri, joskaan ei minusta niin pahasti kuin Team Meatin koodari. Fish vissiin suunnitteli pelin ja teki kentät, kun taas koodari jonka-nimeä-en-enää-muista (Renaud Bédard) kasasi kokonaisuuden ja duunas editorit. Mutta joo, heikot hetket itse kullakin, kuten dokumentti kuvaa.

Harmillisesti itse Feziä en ole vielä ehtinyt testaamaan, vaikka sen jo tämän kuun plussaetuna hommasin cross-buyna :)
 
Vastaus: Fez

Itse tasohyppely on jo tehty huonosti ja sitten pitäisi löytää tiensä jonnekkin paikkaan jossa kävit aikaa sitten, eikun tarpomaan ja toivot että löydät ja muistat reitin. Ei huvita pätkääkään tarpoa tuota maailmaa, varsinkaan kun tämä päähenkilön liikkuminen on mitä on.
Minusta Fez loikkii erittäin tarkasti ja luontevasti, eikä hyppely missään vaiheessa kahta läpipeluuta turhauttanut. Lisäksi maailmassa on paljon (piilotettuja) oikopolkuja, joka nopeuttaa siirtymistä huomattavasti. Toki joissain paikoissa on pakko vaan sahata muutaman kentän läpi päästäkseen johonkin tiettyyn paikka, ja se kolmiulotteinen kartta on aika hankala hahmotettava. Vaan Fezin voi pelata läpi keräämällä "vain" 32 (anti)kuutiota, eikä joka paikkaan tarvitse edes päästä ensimmäisellä kerralla.
 
Vastaus: Fez

Minusta Fez loikkii erittäin tarkasti ja luontevasti, eikä hyppely missään vaiheessa kahta läpipeluuta turhauttanut. Lisäksi maailmassa on paljon (piilotettuja) oikopolkuja, joka nopeuttaa siirtymistä huomattavasti. Toki joissain paikoissa on pakko vaan sahata muutaman kentän läpi päästäkseen johonkin tiettyyn paikka, ja se kolmiulotteinen kartta on aika hankala hahmotettava. Vaan Fezin voi pelata läpi keräämällä "vain" 32 (anti)kuutiota, eikä joka paikkaan tarvitse edes päästä ensimmäisellä kerralla.

Meikälläkään ei oo pahaa sanottavaa pelattavuudesta ja esimerkiksi (ainaki omasta mielestä) Fezin soundtrack on pelien parhammistoa. Pahinta lienee nuo Fishin säädöt, sekoilut ja mielialan vaihtelut, mitkä varmaan vaikutti aika paljon jatko-osan peruuntumiseen. Tosin keväällä oli jotain tällastakin ilmassa: http://www.gamespot.com/articles/fez-2-is-back-on-phil-fish-says-on-april-fool-s-day/1100-6418691/ Ota tuosta nyt sit selvää :D
 
Vastaus: Fez

Onneksi en laittanut omaa rahaa tähän peliin. Ei nimittäin nappaa yhtään. Itse tasohyppely on jo tehty huonosti ja sitten pitäisi löytää tiensä jonnekkin paikkaan jossa kävit aikaa sitten, eikun tarpomaan ja toivot että löydät ja muistat reitin. Ei huvita pätkääkään tarpoa tuota maailmaa, varsinkaan kun tämä päähenkilön liikkuminen on mitä on.
Peli ei ehkä ole kovin helppo lähestyttävä, siinä on teknisiä ongelmia (ainakin Xbox 360:llä), kartta on huono ja jotkin puzzlet todella esoteerisiä, mutta minusta pelattavuudessa ei ole mitään ongelmaa, ja warppipisteet leikkaavat paikasta toiseen juoksemisen kohtuulliseksi. Omalaatuinen, juuri sopivalla tavalla haastava ja todella piristävä peli kaikkien räiskintöjen joukossa. Pidin kovin, ja ymmärrän hyvin miksi Eurogamer valitsi sen vuoden peliksi, vaikka samana vuonna tuli mm. Mass Effect 3, Borderlands 2, Dishonored, XCOM ja The Walking Dead, vaikka ei se minun valintani olisi ollut.

Todella suuri suositus myös minulta Indie Game: The Movielle, josta näkee hyvin kuinka Phil Fish on Persoona joka tekee enemmän tunteella kuin järjellä. Toivotaan, että mies kaikessa herkkähipiäisyydessään (lopetti pelialalla suututtuaan Twitter-väittelystä) vaivautuu joskus viemään Fez 2:n loppuun.
 
Vastaus: Fez

Olen kuullut että Fezissä on jotain bugeja, jotka eivät ilmeisesti saa korjauksia.

Miten pahoista bugeista on kyse jos puhutaan Vita-versiosta? Fez on nyt Playstation Storen alessa eikä hinta tosiaan
ole paha, mutta jos peli vaikka kaatuilee jatkuvasti laittaisin nekin rahat mieluummin johonkin toiseen peliin.
 
Vastaus: Fez

Olen kuullut että Fezissä on jotain bugeja, jotka eivät ilmeisesti saa korjauksia.

Miten pahoista bugeista on kyse jos puhutaan Vita-versiosta? Fez on nyt Playstation Storen alessa eikä hinta tosiaan
ole paha, mutta jos peli vaikka kaatuilee jatkuvasti laittaisin nekin rahat mieluummin johonkin toiseen peliin.
Bugit koskivat aikanaan XBLA-versiota. Vitalla pelin olen läpi pelannut ilman ongelmia.
 
Vastaus: Fez

Olen kuullut että Fezissä on jotain bugeja, jotka eivät ilmeisesti saa korjauksia.

Miten pahoista bugeista on kyse jos puhutaan Vita-versiosta? Fez on nyt Playstation Storen alessa eikä hinta tosiaan
ole paha, mutta jos peli vaikka kaatuilee jatkuvasti laittaisin nekin rahat mieluummin johonkin toiseen peliin.

Pelitallennus saattoi hävitä päivityksen yhteydessä Xboxilla (360). Se korjattiin muistaakseni, vai liekö korjaantui vaan kun aloitti pelin alusta. Ei siis vakava, jos et ole aloittanut pelin pelaamista Xboxilla ennen päivitystä. Itse aloitin, enkä kokenut tuota bugia missään vaiheessa, vaikka suoraan julkaisupäivänä pelin latasinkin.


Eli anna mennä vaan.
 
Ylös Bottom