Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fifa 07

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fakesonic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Fakesonic

Member
Uutisista:

EA:n mullistavista futisfysiikoista maistiaisia lokakuussa

Electronic Arts julkaisee FIFA 07:sta demon Xbox Live Marketplacella lokakuun aikana. Futissarjan tuoreimman painoksen olisi tarkoitus siirtyä pois animaatiopainotteisesta pelimoottorista aidon fysiikanmallinnuksen maailmaan, jossa pallo ja pelaajat liikkuvat uniikilla tavalla. Tuloksena luvataan olevan nautittavaa palloilua ja vaihtelevia tilanteita.
Luonnollisesti myös ulkoasu on entistä näyttävämpi, ja varsinkin tähdet näyttävät selvästi esikuviltaan. Kontrollipuolellakin tehdään uudistuksia, jotta ohjaus olisi helppo oppia, mutta vaikea hallita täydellisesti.

Peli kerää matsien aikana tarkkoja tietoja pelaajista ja kenttätapahtumista, joiden mukaan voi tehdä tarvittavia muutoksia peluutukseen sekä taktiikoihin. Tietojen perusteella valitaan myös otteluissa tärkein pelaaja.

Yksinpeliä värittävät managerointitila sekä uudella tavalla kehittyvät pallotaiturit. Edellisten versioiden tapaan mukana on 85 erilaista haasteskenaariota, jotka pistävät taidot ja hermot koetukselle. Livessä päästään ottamaan kahden konsolin välisiä matseja enintään yhteensä kahdeksalla pelaajalla.

Uutuutena FIFA 07 hyödyntää EA:n muiden urheilupelisarjojen ohella ESPN:n kanssa solmittua sopimusta. Pelaamisen ohella voidaan siis tiirailla tuoreimpia tuloksia, uutisia ja jokaviikkoisia podcasteja joukkuelajeista jaloimman tiimoilta.

Uuden sukupolven ominaisuuksista päästään nauttimaan yksinoikeudella Xbox 360:lla, mutta tarkkaa julkaisupäivää pelille ei ole vielä annettu.

-Paavi

Lisäksi Xboxydestä löytyy kiinnostava video, jossa esitellään peliä (http://www.xboxyde.com/news_3623_en.html).

Hyvältä ainakin näyttää ja nuo luvatut fysiikkapäivitykset sun muut kuulostavat toki hienoilta. Saa nähdä tekeekö EA FIFA:lle saman minkä se onnistui NHL:lle tekemään. Silti, PES6 löytää tiensä minun hyllyyni no questions asked, mutta demota haluan tätä FIFA:akin :)

Vastaus: Fifa 07

Ihan mielenkiintoinen video oli kauppapaikalla, lienee sama mikä Xboxydessä (en ole katsonut). Lähinnä tuo uusi pallofysiikka vakuuttaa ja animaation sulavuus vaikuttaisi parantuneen entisestään. Onneksi tästä oli muistaakseni tulossa demo ennen julkaisua, niin pääsee ottamaan maistiaisia. Tiukka kilpailu futiskuninkuudesta tekisi myös PES:lle hyvää. :)

Uutta pelikuvaa:

http://www.xboxyde.com/news_3635_en.html

Pelaajat on vähän huonoja tuossa( osaavat ilmeisesti käyttää vain syöttö, keskitys ja laukaisu nappeja). Ei saa kunnon kuvaa pelistä. Mutta sen verran saa että kun vertailee PES 6 ja FIFA 07 X06 videoita niin todella samanlaisilta näyttää(paitsi läheltä). Sen näkee sitten 13 päivä onko FIFA 07 oikeasti parempi kuin PES 6, videoitten perusteella on aika tasoissa.

Uutisista:
EA:n FIFA-sarjan uusin osa, FIFA 07, on nyt ladattavissa Liven kauppapaikalta kokeiluversion muodossa. Kokoa demolla on 827,32 megatavua.

Yhden puoliajan mittaista ystävyysottelua pääsee pelaamaan yhdestä neljään pelaajaa ja joukkueista mukaan on laitettu Manchester United (Englanti), Barcelona (Espanja), Lyon (Ranska), Guadalajara (Meksiko), AC Milan (Italia) ja Werder Bremen (Saksa). Tapahtumapaikkana toimii uusi Wembleyn stadion.

FIFA 07:n julkaisupäivää Xbox 360:lle ei ole vielä vahvistettu.

Yllättävän hyvältä tuntuu uusi FIFA. Varsinkin animaation sulavuus vakuutti todella. On se vaan hienon näköistä kun pelaaja ottaa keskityspallon rinnalla vastaan ja vetää volleyn maalin perukoille eikä animaatio töksähdä missään kohtaa. Pelattavuuskin alkaa muistuttaa joka vuosi enemmän PESsiä :)

Sen verran on vielä parannettavaa, että kun kamera menee lähemmäs (maalipotkut, uusinnat, kulmat) ruudunpäivitys hidastuu selvästi. Pelikuvakulmaa ei onneksi tälläiset viat näytä häiritsevän.

Animaation luonnollisuus ja pallon liike tosiaan yllättivät. Nyt peli todella näyttää siltä, että siellä pelataan palloa, eikä vain hypitä käsikirjoitetuista animaatioista toisiin.

Pelissä syntyy todenmukaisia maaleja, kun maalivahti esimerkiksi syöksyy pallon päälle ja se hypähtääkin alta verkkoon. Nahkakuula ei näytä siltä, että se liimautuisi pelaajan jalkaan tai maalivahdin hyppysiin, vaan kirmaa vapaana ruohokentällä.

Demon perusteella pelaaminen tuntui hyvältä.

Lähikuvien ruudunpäivitysongelmat olisi sitä vastoin syytä hioa pois. Paikoin pelissä myös näkyy kiusallisesti rosoreunoja 720p-tilasta huolimatta. Tällaiset pienet yksityiskohdat syövät ikävästi 07-version parannusten tuomaa immersiolisää.

Pikaisella kokeilulla vaikutti ihan mukavalta peliltä, ja ainakin 2006 FIFA World Cupista on menty eteenpäin. Ulkoasu on selvästi pelkistetympi kuin aikaisemmissa Xbox 360 -palloiluissa, ehkä liiankin harmaa. Animaatiot ovat todella sujuvia, ja pallo pomppii muikeasti. Laukaukset eivät lähde täydestä vauhdista lähellekään niin tarkasti kuin puolijuoksusta, eikä peliväline ole magneeteilla kiinni jaloissa. Maalivahdit eivät myöskään ime palloja maagisesti käsiinsä. Pitänee huomenna puulaakifutiksen jälkeen testailla hieman lisää, varsinkin tuota taktista puolta.

Hakkiz sanoi:
Lähikuvien ruudunpäivitysongelmat olisi sitä vastoin syytä hioa pois. Paikoin pelissä myös näkyy kiusallisesti rosoreunoja 720p-tilasta huolimatta. Tällaiset pienet yksityiskohdat syövät ikävästi 07-version parannusten tuomaa immersiolisää.

Täysin samaa mieltä. Peli nykii ja näyttää lähikuvissa ihmeellisen rumalta. Demon parasta antia onkin ollut alkuvalikossa leikkiminen Ronaldinholla :)

Tässä on nyt tuosta pallon liikkeistä ja animaatioista puhuttu, mutta miten on pelaajien tekoälyn laita? Yleensähän Fifoissa on ollut ongelmia aina noilla pallottomilla pelaajilla jotka vain seisovat kentällä.

Tragedy sanoi:
Tässä on nyt tuosta pallon liikkeistä ja animaatioista puhuttu, mutta miten on pelaajien tekoälyn laita? Yleensähän Fifoissa on ollut ongelmia aina noilla pallottomilla pelaajilla jotka vain seisovat kentällä.

Noh, nyt voin asiaan vastata, sillä tuli demoa kokeiltua Lloopen kanssa, jolloin ongelmat tulivat selkästi esille. Päällisin puolisinhan kyseessä on todella muikea peli. Animaatiot ovat entistä sulavampia, eikä tuo nyt uusinnoissa oikein nykinytkään. Tekoäly on vain valitettavasti aika onnettoman oloinen. Lloope pääsi hieman kokematonta kaveria vastaan juoksemaan maalivahdilla viidesti koko kentän läpi, ja sama tuntui onnistuvan toveriltakin. Omat pakit eivät pahemmin palloon päin edes sylkeneet. Jopa liukutaklit näyttivät suhahtavan läpi pallosta. Tekoälypuolustajien kutsuminen apuun ei auttanut yhtään ihmisvastusta vastaan pelatessa, joten eiköhän tämän voi pistää suoraan sinne PES6:n taakse jälleen kerran.

Ei mun silmissä tämä demon perusteella olisi ohittanut PESsiä pelattavuudessakaan. Sitä samaa tuntumaa ei vain edelleenkään ole. FIFAn pelattavuus tuntuu löysältä, jos nyt ei parempaa sanaa keksi. Vaikka se edeltäjistään parantaa koko ajan ja lisenssit + muut featuret hakkaavat PES:sin mennen tullen, niin silti ei ostopäätökseni kohdistuisi FIFA:an. Ja mitä tulee pelaaja-animaatioihin, olen aina pitänyt PES:sin animaatioista enemmän, jo ISS ajoista lähtien.

jakestyles sanoi:
Ei mun silmissä tämä demon perusteella olisi ohittanut PESsiä pelattavuudessakaan. Sitä samaa tuntumaa ei vain edelleenkään ole. FIFAn pelattavuus tuntuu löysältä, jos nyt ei parempaa sanaa keksi. Vaikka se edeltäjistään parantaa koko ajan ja lisenssit + muut featuret hakkaavat PES:sin mennen tullen, niin silti ei ostopäätökseni kohdistuisi FIFA:an. Ja mitä tulee pelaaja-animaatioihin, olen aina pitänyt PES:sin animaatioista enemmän, jo ISS ajoista lähtien.

Joo, jotenkin kankeat kontrollit ovat kyllä. Ohjaus ei ole lähellekään yhtä sujuvaa kuin PESsissä. Ei EA vieläkään oikein pysty haastamaan Konamia tällä saralla.

Paavi sanoi:
Joo, jotenkin kankeat kontrollit ovat kyllä. Ohjaus ei ole lähellekään yhtä sujuvaa kuin PESsissä. Ei EA vieläkään oikein pysty haastamaan Konamia tällä saralla.

En ole 360 versiota päässyt vielä kokeilemaan, mutta onko siinä näitä samoja
rasittavia juttuja, mitä normi Xboxissa, olen siinä tahkonut peliä nyt kaksi kautta
PES6 odotellessa.

- Omat vedot viuhuvat ohi, kone osuu kehikoihin huomattavasti nopeammin.

- Kone hallitsee halutessaan ilmatilaa miten haluaa, kulmapotkut ovat täysin arpapeliä.

- Ohjattavuus on edelleen jotenkin kulmikasta ja löysää.

- Oikean tatin liikkeet tapahtuvat viiveellä, ei terävän napakasti.

- Läpisyötöt voisi nimetä syötä-vastustajan-jalkaan-syötöiksi.

On se rasittavaa kun Fifa loistaa presentaatiollaan ja lisensseillään, mutta pelattavuus
on aina vähän puoli tiessään, ja Pro Evon tämän kauden peli on ilmeisesti päinvastainen.

Evolution sanoi:
En ole 360 versiota päässyt vielä kokeilemaan, mutta onko siinä näitä samoja
rasittavia juttuja, mitä normi Xboxissa, olen siinä tahkonut peliä nyt kaksi kautta
PES6 odotellessa.

- Omat vedot viuhuvat ohi, kone osuu kehikoihin huomattavasti nopeammin.

- Kone hallitsee halutessaan ilmatilaa miten haluaa, kulmapotkut ovat täysin arpapeliä.

- Ohjattavuus on edelleen jotenkin kulmikasta ja löysää.

- Oikean tatin liikkeet tapahtuvat viiveellä, ei terävän napakasti.

- Läpisyötöt voisi nimetä syötä-vastustajan-jalkaan-syötöiksi.

On se rasittavaa kun Fifa loistaa presentaatiollaan ja lisensseillään, mutta pelattavuus
on aina vähän puoli tiessään, ja Pro Evon tämän kauden peli on ilmeisesti päinvastainen.

Vedot tahtovat todellakin viuhua ohi, joten finesse shotin käyttäminen on suotavaa. Silloin saattaa tosin hieman liiankin löysä laukaus napsahtaa verkkoihin. Kulmapotkuista olen jonkinlaista söhinää saanut aikaiseksi, mutten kunnollisia puskuja. Ainoat maalit ovat tulleet jälkitilanteen sählingistä. En kyllä valtavasti ole demo kokeillut, joten en nyt mitään lopullista sano. Ohjattavuus on silti laiskaa, eikä lähelläkään PES-tarkkuutta. Läpisyötöillä saa tilanteita luotua ainakin laidoilla.

petekki sanoi:
En nyt tiedä heitinkö tämän kysymyksen oikeaan ketjuun. Play-aasiassa oli kyseinen peli edullisesti http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-70-1l1v.html , mutta jäin miettimään sitä että toimiiko se Suomesta ostettussa konsolissa, jospas joku viisaampi voisi valaista mua :confused:

Näyttäisi lukevan, että NTSC ja J, eli ei minun käsittääkseni toimi. Pitäisi lukea PAL, tai region free tms. jotta toimisi. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Anzi23 sanoi:
Näyttäisi lukevan, että NTSC ja J, eli ei minun käsittääkseni toimi. Pitäisi lukea PAL, tai region free tms. jotta toimisi. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Joo, tuskinpa toimaa. Electronic Artsin pelit eivät muutenkaan tahdo kovin aluevapaita olla.

Tän pelin myötä meni lopullisesti usko siihen, että EA sais tehtyä ees joskus hyvän pelin. Kaikki ongelmat yms. kestää, mutta tietokoneen huijaus vie kokonaan pelihalut. Pelasin barcelonalla jotain varmasti surkeinta joukkuetta vastaan ja pyöritin helposti peliä. Sain vihdoin maalin ja heti aloituksen jälkeen tietokone purjehti yhdellä pelaajalla koko puolustuksen läpi ja veti maalin. Ei siinä auttanut liukutaklit eikä mitään. Sama toistui mun toisen maalin jälkeen. Onneksi tietokone ei osannut laukoa yhtään rankkaria maalia kohti, joten voitin sitä kautta pelin.

Edit: Ainiin, potkiminen tässä tuntuu varmasti surkeimmalta. Jossain junnuliigassakin potkitaan kovemmin ja tarkemmin tota palloa. Eikö jalkapallopeliin saa jotain tähtäyssysteemiä? Aika surkea ratkaisu, että pallo menee ns. kovasta laukauksesta maalin yli. Viimeksi pelaamani futispeli taisi olla fifa 2001 pc:llä ja se oli oikeesti hyvä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Snydenthur sanoi:
Edit: Ainiin, potkiminen tässä tuntuu varmasti surkeimmalta. Jossain junnuliigassakin potkitaan kovemmin ja tarkemmin tota palloa. Eikö jalkapallopeliin saa jotain tähtäyssysteemiä? Aika surkea ratkaisu, että pallo menee ns. kovasta laukauksesta maalin yli. Viimeksi pelaamani futispeli taisi olla fifa 2001 pc:llä ja se oli oikeesti hyvä.

Tämä sama juttu on FIFA 06:ssa ja kaverini mukaan myös 05-versiossa. On todellakin ärsyttävää kun ei saa yhtään kovaa laukausta maalia kohti. Nämä ammattilaiset vetelevät tuola huonommin kuin minä, sillä minä sentään saan omasta mielestäni kovasta potkusta pallon yleensä maalia kohti. Noh, EA:n kaverit pitävät ilmeisesti tätä systeemiä hyvänä.

Ylös Bottom