Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 08 [Ps3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fifa 08

hype sanoi:
Juu ei tule hankittua. Karsealla viiveellä tulee harhautukset ja kaikki mitä tekee. Nuo pelaajatkin nii hiton kankeita. Syötöt menee mihin sattuu, no joo ei ne toki oikeastikkaan aina mene sinne mihin pitää, mut tämä oli jotain karseaa. Hienoltahan tuo näytää mut siihen se jääkin. Edelleenki pessi on ainoa oikea futis. Jokaista fifaa on tullu kokeiltua ja toivottua että siitä olis johonkin mut ei. Pelillisesti ei vaan toimi. Tässäkin paljon kuitenkin hyvää ja oikeaan suuntaan on fifa menossa, jospa se sitte muutaman vuoden päästä jo olis pelillisestikin hyvä.

Itse olen sitä mieltä et PESsissä ja FIFAssa on molemmissa hyvät ja huonot puolet :rolleyes:

hype sanoi:
Juu ei tule hankittua. Karsealla viiveellä tulee harhautukset ja kaikki mitä tekee. Nuo pelaajatkin nii hiton kankeita. Syötöt menee mihin sattuu, no joo ei ne toki oikeastikkaan aina mene sinne mihin pitää, mut tämä oli jotain karseaa. Hienoltahan tuo näytää mut siihen se jääkin. Edelleenki pessi on ainoa oikea futis. Jokaista fifaa on tullu kokeiltua ja toivottua että siitä olis johonkin mut ei. Pelillisesti ei vaan toimi. Tässäkin paljon kuitenkin hyvää ja oikeaan suuntaan on fifa menossa, jospa se sitte muutaman vuoden päästä jo olis pelillisestikin hyvä.

Samaa mieltä ollaan täällä. Graafisesti en kuitenkaan pidä peliä kovin näyttävänä. Ja peli nykii törkeästi, jos ruudulla näkyy vähänkään enemmän katsomoa ja kaikki pelaajat. Katsomot on toteutetty huonosti, todella tökerön näköiset. Eihän peli nyi kuvakulmasta, josta yleensä pelataan ja katsomot eivät näy, mutta siltikin kyseinen katsomoiden tökeryys ottaa päähän. Ei hyvä ei...

Cavalera sanoi:
Tekoäly osaa puolustaa
Tästä olen täysin erimieltä tai sitten en vain osannut, mutta vastustajan keskityksissä ja pystysyötöissä useimmiten omat pakit väistivät palloa vaikka olisi loogisempaa yrittää katkaista syöttö ellei sitten kyse olisi sopupelistä. Hermot menivät joka tapauksessa pakkien toimintaan.

Yritin tuota demoa kans pelailla ja vanhana PES-äijänä ei siihen sit oikein minkäänlaista otetta saanut. Eli samoja kokemuksia kuin muillakin. Kyllähän pelissä nyt maaleja tuli tehtyä mutta jotenkin se vain tuntui nihkeältä. Grafiikoista odotin huomattavasti enemmän eikä tuosta nyt tuntunut oikein mitään jäävän mieleen. Ainut hauska oli sillä Ronaldinholla kinnailu latausaikojen välillä.

Wilhu sanoi:
Yritin tuota demoa kans pelailla ja vanhana PES-äijänä ei siihen sit oikein minkäänlaista otetta saanut. Eli samoja kokemuksia kuin muillakin. Kyllähän pelissä nyt maaleja tuli tehtyä mutta jotenkin se vain tuntui nihkeältä. Grafiikoista odotin huomattavasti enemmän eikä tuosta nyt tuntunut oikein mitään jäävän mieleen. Ainut hauska oli sillä Ronaldinholla kinnailu latausaikojen välillä.

Sama oli itelläni kauan aikaa. Pelkkiä PESsiä pelanneena, kaverin painostuksesta tuli kokeiltua FIFA07:aa muutaman kerran. Se ei juurikaan kolahtanut, mutta nyt tuota demoa sisäänajaessani täytyy sanoa, että totuttelun jälkeen peli tuo mahtavat oivaltamisen ja onnistumisen fiilikset, samasta syystä kuin miksi PESsitkin niin koukuttavia ovat. Tyyli on tässä uudessa FIFAssa erilainen, muttei välttämättä huonompi. Piti se PESsikin aikanaan sisäänajaa ja vaati paljonkin opettelua. :)

Suosittelen lämpimästi. "Alkushokeista" toivuttuani, lähinnä erilaisten kontrollien ja ohjaukseen totuttelemisen myötä, on hupia ja ahaa elämyksiä irronnut kiitettävän paljon.

E: vaikka ihan vinkkinä mikä itselle tuossa vastikään avautui, niin molemmat (R2+L2) liipasimet pohjassa pelaaja ottaa jonkintapaisen tyylin, että pallo on kokoajan sinun ja maalin välissä. Ei siis käänny selkä maalia päin, joskin vähän sivusuunnassa voi kuljettaa. Aluksi en ainakaan itse tätä huomannut, vaan luulin pelaajan vain juoksevan "kikkamoodissa" (L2) lujempaa (R2). Tämä tekee kikkailusta helpompaa, kun ukko ei joka suuntaan ole menossa. Tätä käyttämällä ja parit jalkakikat heittäen on hienoa vetää vaikka sillä em. Ronaldinholla vastustajia vipuun. Vaatii harjoittelua ja PESsistä eroavaa ajoitusta, mutta se toimii kun opettelee. Joku voi sanoa viiveeksi, joku taas puolustajan häirinnäksi, joka iholle päästessään vie pallon helpommin pois. Jos ne kikat olisivat idioottivarmoja aina, niin ostamatta peli jäisi. Hienosti silti toimii kun sinuiksi pääsee, ja muistaa pitää sen etäisyyden siihen pakkiin.;)

...Paras esimerkki ehkä tästä hienoudesta ja yllätyksellisyydestä tuli kaksinpelissä, kun tämä fifafani-kaverini (kikkanapit hänellekkin ennalta tuntemattomat) hyökkäsi 1-3 vastaan. Pelattiin noin vajaan 30m kohdalla maalistani katsottua ja tilanne näytti vaarattomalta. Olin juuri aikeissani lähettää yhden pakeistani O-napilla päälle (luo painetta) ja jäädä varmistamaan taka-alalle, kun kaverini spurttasi keskelle. Siis suoraan sumppuun, kolmen pelaajani linjan eteen. Noh, otin itse lähimmän pelaajan kontrolliin ja kuvittelin pallonriiston itsestään selvyydeksi. Sitten tapahtui jotain sellaista, mitä näkee parhaimmillaankin vain viikonloppuisin "tositeeveen" maksullisten kanavien -lähetyksistä tai ruuduista;
Kaveri veti askelharhautuksen ensin vasemmalle (hänestä katsottuna) ja sen jälkeen lähes 180astetta toiseen suuntaan yhteensä kahdella kosketuksella. Vauhti häneltä meni, mutta minun pelaajani juoksivat tässä samassa rykelmässä niin ohi, että hän olisi voinut vaikka kävellä maalivahtini luokse. Lähti napakka ja tarkka (R1 pohjassa sijoittaa) matala laukaus kohti alakulmaa, mutta maalivahti venytti pomppupallon juuri ja juuri tolppaa hipoen kulmaksi.
Tilanne oli niin hieno, etten voinut ihastella kuin suu auki vaikka vastaanottaja olinkin. Tuuria se taatusti oli, vaikkei hän itse sitä myönnä. :D ..Kuitenkin nähty on, että opettelemisesta on hyötyä ja haastetta siinä riittää.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Xerobos sanoi:
Tästä olen täysin erimieltä tai sitten en vain osannut, mutta vastustajan keskityksissä ja pystysyötöissä useimmiten omat pakit väistivät palloa vaikka olisi loogisempaa yrittää katkaista syöttö ellei sitten kyse olisi sopupelistä. Hermot menivät joka tapauksessa pakkien toimintaan.

Jeah, no mä meinasinkin lähinnä konevastustajan puolustusta, hyvin (ehkä liiankin) hanakasti ovat syöttöjä katkomassa ym.

En ehtiny kuin pari peliä kokeilla, joten mitään hirmu syvällistä ei vielä voi sanoa. Mutta ensivaikutelmasta pidin.

Voipa tosiaan olla niin, että FIFA vaatii totuttelua ja opettelua, ennen kuin sen salat aukeavat - aivan kuten PES aikanaan. Vannoutunut PES-mies kyllä olen minäkin, mutta saas nähdä josko tänä vuonna uskaltaisi ostaa myös FIFAn.

Eddy93 sanoi:
No ainahan koko versiot demon hakkaa! Itsestään selvää.

Ilmestyy siis torstaina 27.9. Oma on jo varattuna:)

Onpas hienoa! Itse myös varannut omani jo kesän lopulla. :D ..Tämä kommentti varmaan kiinnostaa useimpia, itseäni mukaan lukien: "Is the responsiveness of the players improved? Response time is literally twice as fast in the retail version."
..Eli jos en aivan kielitaidoton ole, niin tässä sanotaan pelaajien reagoinnin olevan noin tuplasti nopeampaa, kuin demossa. Monihan haukkui demoa suht nihkeäksi ohjattavaksi..

Eddy93 sanoi:
No ainahan koko versiot demon hakkaa! Itsestään selvää.

Ilmestyy siis torstaina 27.9. Oma on jo varattuna:)

Jos tämä on varma tieto niin olen iloinen :) Hiukan pukkaa virtuaalista jalkapallokuumetta :D

Lisäystä: Pieni pelko persiissä on siitä että mitä moodeja eri versioissa on. Be a pro on se mitä itse eniten odotan mutta onkohan se vain ps3 ja xo-versioissa? Jos näin on niin sitten tulee itku.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jopas alkoi taas poltella kun Barca matsin menin töllöstä katsomaan. :mad:

Huomenna vissiinkin ilmestyy, niin pistäkääs kommenttia tänne kun peleiltänne joudatte! Oman kopion nouto menee ylihuomiseen, palkkaa kun ei makseta heti, vaan viimeinen päivä.. :confused:

Vastaus: FIFA 08 [Ps3]

Kiveksiä kihelmöi.

Soitin äsken verkosta.fi:lle ja sanoivat että pitäisi tulla parin tunnin sisällä.:D

Heittäkääs sit peliä pelanneet jotain hyviä/huonoja puolia ja eroja PESSiin kun pääsette pelaamaan ja tutustumaan tänvuoden versioon!?

Voisko sitten joku pelin omistaja kertoa pystyykö pelissä vaihtamaan ne nuolinäppäimet pelaajan ohjaamiseen.

Zeiri sanoi:
Voisko sitten joku pelin omistaja kertoa pystyykö pelissä vaihtamaan ne nuolinäppäimet pelaajan ohjaamiseen.

Ei ole vielä itsellä, mutta ilmeisimmin ei voi. Peliä on paljon kehuttu, mutta toisella palstalla oli mm tällainen kommentti

Ok, ignore my post earlier as after I reset my PS3 the crowds returned to normal.

Here is my take on it... It's the best FIFA since 1998 RTWC. It's taken EA 10yrs but they've finally got it right again.

I started playing Pro Evo exclusively after the disgrace that was FIFA 2001.

I downloaded the FIFA 08 demo and wasn't that impressed to be honest but for whatever reason I really like the retail version... it just works. For the first time the game doesn't feel scripted.

All EA needs to do now is:

* Let me use the D-Pad to move my player!!!
* Include an on-field ref
* The shirt pulling and diving features in Pro Evo look amazing.

..Ja haitanneeko tuo? Tatti on erinomainen kun siihen totuttelee eka.

JAA: olipas siellä näinkin Thank you for the reply Cronk. That's good to know. There is a way to use the D pad to control players, but as of now, only if you have a PS2 pad, with a USB adapter. It does feel a bit easier controlling the players this way. Perhaps EA Sports will release this as a downloadable option from the PSN sometime soon. We can but hope!

Eli olisiko mahdollista PS2 ohjaimella ja USB piuhalla. En kyllä tiedä mihin tämä perustuu.

Joo no itseltä löytyis tollanen adapteri mil saa ps2 ohjaimen usbi väylään. PC:llä Pessiä pelailen aika paljon tolla PS2 ohjaimella.

Tosiaan itse XO:lla Fifoja kohtuu paljon pelannut. Ensimmäisissä sai vielä XO:n nuolinäppäimet käyttöön (tosin XO:n ohjaimessa niin p*skat nuolinäppäimet etten niitä käyttänyt), mutta sitte Fifa 07 ei enää saannu. En kyl missään vaihees oppinu tota tattii käyttää.

Tänään oli varaamani FIFA 08 tullut.

Ensikokeilut pääsen tekemään ehkä vasta huomenna, koska tänään on säbämatsi ja sen jälkeen pitää lukea äidinkielen kokeeseen. Säbä on kivaa, mutta kokeet ei:(

n. 3 h peliä takana. Alussa ärsyttää tooodella paljon, kun syötöt napsuu aina jalkaan. Sitten huomasin, että "avustimia" kannattaa säätää pois päältä. L2 näppäin hoitaa tavallaan kaikki harhautukset, haltuunoton suuntaus toimii samoin tästä. Kannattaa kierrättää palloa todella paljon (alakerrassa/keskikentällä), koska syöttösuunnat hyökkäyssuuntaan ovat tukossa (itse pelasin toiseksi vaikeimmalla tasolla). Kone antaa hyvän vastuksen tällä tasolla. Mikä demostakin paistoi silmään: maalinteko aika vaikeaa. Suurin osa maaleista syntyy boksin sisältä crossipalloilla tai harhautus veto. Pes sarjaa on matkittu näppäimissä myös hyvin, koska L2:n lisäksi näppäimet on tutu pes 6:sta. Presentaatio on FIFA sarjan ase verrattuna PESSIIN. Sarjoja on muistaakseni 30 sis. esim. englanti 3 vai neljä ylentä sarjatasoa. Omia liigoja voi tehdä myös netin kautta, joten kaveri/FIN porukalla varmasti hyvä lisä. Avattavia kenkiä/ kolmos asuja saa avattua kerätyillä pisteillä, joita saa otteluita pelaamalla, vähän pes tyyliin. Netin kautta on pelattu nyt seitsemän peliä. taidan olla suomi rankingin ykkönen (heh heh. ei varmaa kauan!!!).

Plussat:
+ graafinen ulkoasu luokkaa 8/10
+ presentaatio
+ moninpeli/monta pelitilaa (muutamia bugeja esiintyy, esim. tilt/tyssää valikoihin)
+ miljoona haastetta/liigaa tahkottavana
+ tempo hidas
+ äänet

Miinukset:
-kankea pelattavuus
- tempo hidas (myös +)
- välivideot tökkii (kuten NHL)
- Jos pelaat liigaa, ei ilmeisesti kuin sisäinen liiga ( ei champ. liigaa), jossa et voi ostaa/vaihtaa pelaajia muista joukkueista.
- HUONONPI KUIN TULEVA PES!!!!

Kyllä tätä nyt jaksaa pelata ennen kuin uusi PES tulee.

Nyt 5 h takana.

Alkaa pelottaa...

sillä alan puutteista huolimatta pitämään tästä. Manager modessa pystyy siis pelaajia ostamaan/vaihtamaan/lainaamaan. Lisäksi kullakin joukkueella xx(x) raha määrä käytössä, näyttäisi olevan aika lailla samoja kuin FM2007. Aluksi luulin, että kone ei tee ollenkaan vaihtoja kesken pelin, mutta MM:ssa niitä tulee tosin tähän mennessä pelien loppupuolella. Aloitin Chelsealla maneger moden. Ballack ensimmäisen pelin jälkeen poissa XX kuukautta liukutaklauksesta takaapäin. Hyvä että näitäkin tulee. Lisäksi huomaa, että pelaajat väsyvät jos niitä reasittaa tarpeeksi. Samoin pelasin 1-1 Sunderlandia vastaan, jolloin pelaajat olivat todella pettyneitä tulokseen. Samoin on pisteet faneilta (ilm. tyytyväisyyteen).

VOI OLLA KO. asiat ovat olleet aikaisemmissakin fifa peleissä, mutta minulla taukoa fifa sarjasta n. 3-4 vuotta.

Mikä pistää silmään mitä olen kuullut aikaisemmista fifa peleistä, nyt jokaisen peli on erilainen vrt. PES vs. FIFA ennen.

PES 2008 jo tilattu, joten aika näyttää onko tästä haastamaan PES sarjaa...Lisää huomenna.

Onko FIN liigan kannattajia????

ollio sanoi:
n. 3 h peliä takana. Alussa ärsyttää tooodella paljon, kun syötöt napsuu aina jalkaan. Sitten huomasin, että "avustimia" kannattaa säätää pois päältä. L2 näppäin hoitaa tavallaan kaikki harhautukset, haltuunoton suuntaus toimii samoin tästä. Kannattaa kierrättää palloa todella paljon (alakerrassa/keskikentällä), koska syöttösuunnat hyökkäyssuuntaan ovat tukossa (itse pelasin toiseksi vaikeimmalla tasolla). Kone antaa hyvän vastuksen tällä tasolla. Mikä demostakin paistoi silmään: maalinteko aika vaikeaa. Suurin osa maaleista syntyy boksin sisältä crossipalloilla tai harhautus veto. Pes sarjaa on matkittu näppäimissä myös hyvin, koska L2:n lisäksi näppäimet on tutu pes 6:sta. Presentaatio on FIFA sarjan ase verrattuna PESSIIN. Sarjoja on muistaakseni 30 sis. esim. englanti 3 vai neljä ylentä sarjatasoa. Omia liigoja voi tehdä myös netin kautta, joten kaveri/FIN porukalla varmasti hyvä lisä. Avattavia kenkiä/ kolmos asuja saa avattua kerätyillä pisteillä, joita saa otteluita pelaamalla, vähän pes tyyliin. Netin kautta on pelattu nyt seitsemän peliä. taidan olla suomi rankingin ykkönen (heh heh. ei varmaa kauan!!!).

Plussat:
+ graafinen ulkoasu luokkaa 8/10
+ presentaatio
+ moninpeli/monta pelitilaa (muutamia bugeja esiintyy, esim. tilt/tyssää valikoihin)
+ miljoona haastetta/liigaa tahkottavana
+ tempo hidas
+ äänet

Miinukset:
-kankea pelattavuus
- tempo hidas (myös +)
- välivideot tökkii (kuten NHL)
- Jos pelaat liigaa, ei ilmeisesti kuin sisäinen liiga ( ei champ. liigaa), jossa et voi ostaa/vaihtaa pelaajia muista joukkueista.
- HUONONPI KUIN TULEVA PES!!!!

Kyllä tätä nyt jaksaa pelata ennen kuin uusi PES tulee.

Ylös Bottom