Vastaus: Fifa 08
Wilhu sanoi:
Yritin tuota demoa kans pelailla ja vanhana PES-äijänä ei siihen sit oikein minkäänlaista otetta saanut. Eli samoja kokemuksia kuin muillakin. Kyllähän pelissä nyt maaleja tuli tehtyä mutta jotenkin se vain tuntui nihkeältä. Grafiikoista odotin huomattavasti enemmän eikä tuosta nyt tuntunut oikein mitään jäävän mieleen. Ainut hauska oli sillä Ronaldinholla kinnailu latausaikojen välillä.
Sama oli itelläni kauan aikaa. Pelkkiä PESsiä pelanneena, kaverin painostuksesta tuli kokeiltua FIFA07:aa muutaman kerran. Se ei juurikaan kolahtanut, mutta nyt tuota demoa sisäänajaessani täytyy sanoa, että totuttelun jälkeen peli tuo mahtavat oivaltamisen ja onnistumisen fiilikset, samasta syystä kuin miksi PESsitkin niin koukuttavia ovat. Tyyli on tässä uudessa FIFAssa erilainen, muttei välttämättä huonompi. Piti se PESsikin aikanaan sisäänajaa ja vaati paljonkin opettelua.
Suosittelen lämpimästi. "Alkushokeista" toivuttuani, lähinnä erilaisten kontrollien ja ohjaukseen totuttelemisen myötä, on hupia ja ahaa elämyksiä irronnut kiitettävän paljon.
E: vaikka ihan vinkkinä mikä itselle tuossa vastikään avautui, niin molemmat (R2+L2) liipasimet pohjassa pelaaja ottaa jonkintapaisen tyylin, että pallo on kokoajan sinun ja maalin välissä. Ei siis käänny selkä maalia päin, joskin vähän sivusuunnassa voi kuljettaa. Aluksi en ainakaan itse tätä huomannut, vaan luulin pelaajan vain juoksevan "kikkamoodissa" (L2) lujempaa (R2). Tämä tekee kikkailusta helpompaa, kun ukko ei joka suuntaan ole menossa. Tätä käyttämällä ja parit jalkakikat heittäen on hienoa vetää vaikka sillä em. Ronaldinholla vastustajia vipuun. Vaatii harjoittelua ja PESsistä eroavaa ajoitusta, mutta se toimii kun opettelee. Joku voi sanoa viiveeksi, joku taas puolustajan häirinnäksi, joka iholle päästessään vie pallon helpommin pois. Jos ne kikat olisivat idioottivarmoja aina, niin ostamatta peli jäisi. Hienosti silti toimii kun sinuiksi pääsee, ja muistaa pitää sen etäisyyden siihen pakkiin.
...Paras esimerkki ehkä tästä hienoudesta ja yllätyksellisyydestä tuli kaksinpelissä, kun tämä fifafani-kaverini (kikkanapit hänellekkin ennalta tuntemattomat) hyökkäsi 1-3 vastaan. Pelattiin noin vajaan 30m kohdalla maalistani katsottua ja tilanne näytti vaarattomalta. Olin juuri aikeissani lähettää yhden pakeistani O-napilla päälle (luo painetta) ja jäädä varmistamaan taka-alalle, kun kaverini spurttasi keskelle. Siis suoraan sumppuun, kolmen pelaajani linjan eteen. Noh, otin itse lähimmän pelaajan kontrolliin ja kuvittelin pallonriiston itsestään selvyydeksi. Sitten tapahtui jotain sellaista, mitä näkee parhaimmillaankin vain viikonloppuisin "tositeeveen" maksullisten kanavien -lähetyksistä tai ruuduista;
Kaveri veti askelharhautuksen ensin vasemmalle (hänestä katsottuna) ja sen jälkeen lähes 180astetta toiseen suuntaan yhteensä kahdella kosketuksella. Vauhti häneltä meni, mutta minun pelaajani juoksivat tässä samassa rykelmässä niin ohi, että hän olisi voinut vaikka kävellä maalivahtini luokse. Lähti napakka ja tarkka (R1 pohjassa sijoittaa) matala laukaus kohti alakulmaa, mutta maalivahti venytti pomppupallon juuri ja juuri tolppaa hipoen kulmaksi.
Tilanne oli niin hieno, etten voinut ihastella kuin suu auki vaikka vastaanottaja olinkin. Tuuria se taatusti oli, vaikkei hän itse sitä myönnä.

..Kuitenkin nähty on, että opettelemisesta on hyötyä ja haastetta siinä riittää.