Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 11 [PS3]

Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Tänään tuli molempia demoja kokeiltua usean ottelun verran ja täyttyy olla eri mieltä mäksän kanssa. Fifassa tempo oli ihan sopiva ja peliä pystyi paljon paremmin rakentamaan sekä se on lisäksi haastellisempaa ja nautinnolisempaa. Itse tosin pelaan manuaaleilla sekä WC tasolla. PES demo oli myös ihan hyvä, selvää eteenpäin menoa. Ehtisin jo innostumaan PESsin demosta, kunnes kokeilin FIFAn demoa ja FIFA nousi omaksi suosikikseni. PES:siä vain on liian helppo pelata ja siinä tuli liikaa maaleja keskityksistä, topparit eivät osanneet yhtään puolustaa keskitystilanteissa.

Nykyisin näyttää olevan myös FIFA:ssa enemmän tunnelmaa sekä monipuolisuutta otteluissa. No saa nähdä minkälaista se sitten on kokoversiossa huonomilla joukkeilla, sillä itselläni ei ole tapana pelata aivan superjoukkueilla(paitsi Juventuksella fanituksesta johtuen).
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Kyl nyt tossa enemmän ku tuli pelattua, ni käy niin et perun fifan ennakkotilauksen, kaikki samat asiat jotka WC:ssä ärsytti, on tossa mukana.

Lisäksi maaleja tulee minimissään neljä per ottelu, läpiajoja myös jatkuvasti, pessissä 0-0 ottelu ei oo demos ollu harvinainen (ja sentään 4min vs 10min puoliajat :S)

todella pettynyt nyt kun on enemmän pelejä takana, täytynee nyt sit vaihtaa johonki muuhun tuo tilaus :(
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Lisäksi maaleja tulee minimissään neljä per ottelu

4?!?!? Mitä?! Demossa saan 0-1 maalia normaalisti, kerran sain 2. Ja jos normipelistä puhutaan niin siinäkin 6-7min puoliajoilla kovan työn takana, että ottelussa tulee yli 4 maalia. Itsellä ainakin pelit WC:ssä päättyivät melkeimpä aina 1-2 maalin erolla ja maaleja tuli 0-3 peleissä.
Ehkä se pelityyli vaikuttaa, mutta itse ainakin pystyn rakentamaan peliä ihan hyvin ja maaleja tulee erilaisilla tavoilla. Jos sitä läpisyöttöä Assistedeilla hakee koko ajan niin ehkä sitten saa 4 maalia kasaan, mutta itse ainakin pelaan pelejä huvin vuoksi, en hampaat irvessä. Tai korkeintaan online tulee hiki pinnassa väännettyä, mutta silloinkin hauskanpidon puolelle menee.:)

Nyt pitää mennä pelaamaan Mäksän hehkuttamaa PES2011 Demoa, että näkee itse, onko se muka niin hyvä, mitä jotkut sanovat.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

4?!?!? Mitä?! Demossa saan 0-1 maalia normaalisti, kerran sain 2. Ja jos normipelistä puhutaan niin siinäkin 6-7min puoliajoilla kovan työn takana, että ottelussa tulee yli 4 maalia. Itsellä ainakin pelit WC:ssä päättyivät melkeimpä aina 1-2 maalin erolla ja maaleja tuli 0-3 peleissä.
Ehkä se pelityyli vaikuttaa, mutta itse ainakin pystyn rakentamaan peliä ihan hyvin ja maaleja tulee erilaisilla tavoilla. Jos sitä läpisyöttöä Assistedeilla hakee koko ajan niin ehkä sitten saa 4 maalia kasaan, mutta itse ainakin pelaan pelejä huvin vuoksi, en hampaat irvessä. Tai korkeintaan online tulee hiki pinnassa väännettyä, mutta silloinkin hauskanpidon puolelle menee.:)

Nyt pitää mennä pelaamaan Mäksän hehkuttamaa PES2011 Demoa, että näkee itse, onko se muka niin hyvä, mitä jotkut sanovat.

mulla päätty melkeen kaikki pelit 2-2, 3-1, 4-2 jne lukemiin...eli omissa soi kyllä, mut niin vastustajallakin, hävisin myös otteluita mut en yhtään 0-0 peliä esim pelannut :S

Ja assistedeilla en oo koittanut edes, kaikki on manual asetuksilla, ja toisiks vaikein vaikeustaso...ja joo, tiedän et vaikeempi taso on, mutta ku nyttenkin pelit voi päättyä ihan kumminpäin vain, mut maaleja tulee pirusti :S

Mutta joo, samapa tuo enää on :) fifan tilaus vaihtui -> tiger+move
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

täytynee nyt sit vaihtaa johonki muuhun tuo tilaus :(

Suosittelen NBA 2K11 aivan käsittämättömän kova peli, sarja on ollut viime vuodet kenties paras urheilupelisarja mitä on ollut tarjolla (tai no MLB 10 The Show on kans suht kovaa tavaraa, mutta helkkarin vaikea hahmottaa sitä lyömistä, tässä ois 3D taatusti loistava juttu kaikin puolin) .. tosin viime kauden korisversio oli edellistä paljon heikompi mutta demon perusteella ollaan palattu takaisin oikealle tielle.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Kyl nyt tossa enemmän ku tuli pelattua, ni käy niin et perun fifan ennakkotilauksen, kaikki samat asiat jotka WC:ssä ärsytti, on tossa mukana.

Lisäksi maaleja tulee minimissään neljä per ottelu, läpiajoja myös jatkuvasti, pessissä 0-0 ottelu ei oo demos ollu harvinainen (ja sentään 4min vs 10min puoliajat :S)

todella pettynyt nyt kun on enemmän pelejä takana, täytynee nyt sit vaihtaa johonki muuhun tuo tilaus :(

mitä hienoa siinä nyt on että pelit päättyy 0-0? maalit on pelin suola myös oikeassa jalkapallossa, kuten myös konsolipeleissä..


ja kun pistää manuaalit päälle niin kummasti vähenee nuo läpiajot ja sitä mukaan myös maalit.
 
mitä hienoa siinä nyt on että pelit päättyy 0-0? maalit on pelin suola myös oikeassa jalkapallossa, kuten myös konsolipeleissä.. ja kun pistää manuaalit päälle niin kummasti vähenee nuo läpiajot ja sitä mukaan myös maalit.

Ei mitään, mutta se on aivan uskomaton fiilis kun koko pelin kestänyt rakentelu tuottaa tuloksen ja voitat 1-0 todella kovan vastustajan, ei kuitenkaan oo ihan jokapäivästä parhaiden joukkueiden kesken esim 4-3 tulokset.

Ot: nba kyl kiinnostaa myös viimevuoden takia mut äsken tilasin jo 2kpl moveja, tiger woodsin ja racket sportsin :D tuli kalliiksi tää ettei fifa iskenyt
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Itse todennäköisesti valitsen Fifan, koska se yhteisö on monipuolisempi ja laajempi (mm.EaSportsFootball world. Youtube kanavat jne.) Myös se creation centre kiinnostaa ja ne chantit ja oma musa. Gameplay on sulavampaa Fifassa, mutta PESsissä realistisempaa eli vähän jäykempää. Pelinrakentelu on hauskempaa ja rauhallisempaa Pessissä ja laukominen on parempaa, mutta on se Fifa vaan hauskempi ja ne lisenssit...

Tuuletukset Fifassa on uudistettu lähes täysin ja ne on loistavia, verrattuna lagaavaan Pessin animaatioihin jossa pixelinaamat heiluu ympäri ruutua ja välillä ne ei ees tajuu tuulettaa. Ja kikat on jälleen loistavia, kokeilkaapa Ronaldolla. :)

Ja tässä niitä uusia kikkoja ja näyttöä siitä yhteisöstä:
YouTube - FIFA 11 "New Skills" Tutorial (PS3)
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Joo, mulla ainakin noita maaleja tulee tässä korkeintaan 1 per peli. :D En kyl tiiä miten voi ehtiä tehdä 7 per peli????? No tietenki jos pelaa beginnerillä. Itse pelaan worl classilla ja 10 pelii takana ja mulle on isketty yks maali ja 2 oon tehny. :D. Upea peli, siis nyt fifassa on sitä realistisuutta. Itsekään en tykännyt heti, mutta pelatkaa vähän niin huomaatte kyllä. Jos maaleja tulee paljon niin laittakaa manuaalille, sit loppuu se kitinä. :D
 
Kaikki on manuaalilla ja muuta en oo koittanut, Vaikeustaso toisiksi vaikein(eikä oo hyötyy vaikeuttaa ku nyt jo soi omissa saman verran ku ite teen), ja sehän siin onki ku mitä enempi pelaa ni sitä vähemmän tuntuu realistiselta ja sitä vähemmän sitä haluaa pelata..
 
Hyvä tuomita pes yhden pelin perusteella, ja "kankeudes" osa on sitä et fifas äijät kääntyy ihan miten vaan ja koska vaan, Pessissä täytyy tietää onko oikeestiklaa mahdollista joka tilantees kääntyä niin nopeasti.

Tosi monet sanonu et jos fifaa pelannu paljon ni pessi vaatii monta peliä et pääsee sisälle, ja sit ku pääsee ni sit se vie mennessään
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Tulipa myös kokeiltua molempia eilen jokusen pelin ajan.

PES taas tuntuu jokusen vuoden fiaskojen jälkeen myös varsin toimivalta ja jopa "tuoreelta". Pallo tuntuu vedoissa raskaalta, vaparit on paljon paremmin toteutettu kuin FIFAssa. Äijät tosin kankeampia. Harmi myös kun kikkasysteemi ei ollut kokeiltavissa demossa, jotakin jäi puuttuman 1vs1 tilanteista. Silti eniten tässä harmittaa (edelleen!) lisenssien puute. Vaikka joukkueita ja Cupeja onkin tullut lisää niin tässä ei sitten pelata mitään Valioliigakautta tai oikein mitään muutakaan, varmasti lähinnä UCL-hinkkaukseksi ja random-matseiksi jäisi. Kauhulla tulee mieleen ajat 7-8 vuoden takaa kun PESiin tuli käsin pelin sisäisellä editorilla nakuteltua useammankin yön pimeydessä kaikkien Valioliigajoukkueiden viirit, pelaajat yms. :p

Sori pieni off topic. Niin siis Fifassa on enemmän liigoja, mutta saahan pessiin siis netistä kaikki joukkueet ja liigat "lisenssoituna" mitä pelissä on ja varmasti tehdään monia muitakin liigoja. Ja pelipaidat ja muut on tehty paremmin kuin EA:n tai Konamin tekeminä ikinä. Tänä vuonna vielä ekstrana, että taitaa saada netistä kaikki oikeat stadionit joukkueille. En näe kyllä lisenssiä juuri ongelmana, koska muutaman viikon kun odottaa nitn käytännössä kaikkiin isoihin liigoihin on "lisenssit". Tietysti liigojen määrä Fifassa on enemmän.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Täysin samaa mieltä. Liikkuminen on hyvin kulmikasta ja kankeaa jopa Messillä. Ihan turha yrittää mitään vaikka sivurajan tuntumassa kun vähän koittaa kääntyä niin johan lipsahtaa ulos. Liukutaklauksissa tuntuu olevan yksi ja sama animaatio jossa kaveri aina lentää eteenpäin samalla tavalla. Allekirjoitan myös nuo ongelmat keskityspalloissa, ei oma toppari pystynyt tekemään oikein mitään kun hyökkääjä vaan tuli ja laittoi muutaman kerran aivan samalla tavalla pallon reppuun. Pelinopeus 0 oli aika nopean tuntuinen, varmasti -1 tai -2 lienee parempi. Fifan slow tuntuu myös hyvältä. Maalivahtien vastaantulot näytti toimivan PES:ssä aika hyvin. Samoin vedot tuntuivat lähtevän ihan kivasti. Oliko koko versioon tulossa asetukset, että kaikki saa manuaalille eikä mitään ihme kikkailua että saa manuaali syötön toimimaan vain L2 pohjassa tms.? Ei PES tällä hetkellä ainakaan Fifan ohi aja sitten millään.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Itselläni on niin ristiriitaiset tunnelmat kun voin samaistua lähes jokaiseen kommenttiin mitä täällä sanotaan. Olipa se sitten Fifa fastainen tai Fifa myönteinen. Se kai johtunee vain yksinkertaisesti siitä että kummatkin ovat hyviä omilla osa alueillaan. Kokonaisuudet ovat mielestäni samalla tasolla. Mutta Pessistä löytyy räikeämmät virheet. Mutta vastaavasti taas syvällisyyttä. Nimittäin äsken pelatessani Fifan demoa peli tuntui todella tutulta. Tutummalta kuin mikään futis peli koskaan ensimmäisillä pelikerroilla.(osa syynä Fifa world cup joka oli mielestäni ikään kuin väli kehitysversio 10-11 välillä.) Mutta se ei sinänsä haittaa koska ainut asia mikä minua on häirinnyt Fifassa on suuri maaliset ottelutulokset. Esim. pelatessani Fifa wolrd cupia netissä loppu aikana peliä kohden tuli n.3-8 maalia. Ja pelasin todella hyvien pelaajien kanssa. Silloin pelin pitäisi vielä toimia. Oli kuitenkin huomattavissa demossa että maalia on koitettu karsia vähemmäksi pienillä konsteilla.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Itse olen myös tyytyväinen peliin, ennakonvaraan pelin kunhan kerkiää. :)


+ Asetuksien päivittäminen. (ohjaus, käsivirhe sääntö ja valmentajan valitseminen)
+ Pelattavuus:
o Vastustaja pitäminen selän takana (L2 pohjaan)
o Enemmän harhautuksia
o Oma musiikin käyttäminen
o Hyvin haastava, vaikka vaikeustaso on vaan professional. (Saanut vaan max 1 maalin ottelussa)
o Tuuletukset kumppaneiden kanssa
o Erikoistilanteiden "tallentaminen"
o Maalivahdin refleksi torjunnat
+ Yleisö näyttää hieman elävämmältä
+ Match highlights ominaisuus, joka mahdollistaa verkossa pelattu matsin erikoistilanteen tallentaminen

- Videoiden tallentaminen nettiin vieläkin rajoitetusti (5 kpl) (Pystyykö tallentaa koneelle?)
- Paitsion viheltäminen vaikka pelaajani ei ole koskenut palloon. (vastustaja pysäytti jo pallon)
- Pallo kuullostaa tyhjältä rankkareissa
- Pelaajat menevät vieläkin toistensa läpi. (Kyllä pelaaja reagoi siihen kaatumalla, mutta kai nyt pitäisi nyt tapahtua jotain enemmän jos hyökkääjä potkasee saksarissa puolustajan päähän. Että ei ihan riitä minulle pelkkä kaatuminen. Kaiken huipuksi noustaan tilanteen jälkeen heti pystyyn ihan kuin ei tunnu missään.) :p
- Haavoittumiset voisi olla vähän erikoisempaa kuin aina jalasta kiinni. Kun oikeasti voi muutkin paikka hajota kuin jalka.


Pelejä monta takana ja innostuu kerta kerralla enemmän. ^^ Ei malta odottaa pelin julkaisua :D

Tekemäni maali video:
FIFA 11 DEMO: F.C. Barcelona 1 – 0 Bay. Leverkusen | EA SPORTS Football World
Ei ole mikään järkyttävä hieno, mutta hienosti rakennettu kuitenkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Ei kun se meni niin että jos pelaa Fifa superstars peliä ni saa Emiratesin ja Arsenalin. Ja jos menestyy demossa, niin saa superstarsiin lisäjuttuja. En vaan tiiä mikä se superstars homma on, kai se joku netissä oleva Fifa peli on.:confused:

Bullshit! :D
Sain Arsenalin juuri äsken Demossa, nyt pääsee lempiseuralla pelailemaan demoa:)
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Tulipa myös kokeiltua molempia eilen jokusen pelin ajan.

FIFA nyt on FIFA, en huomaa oikein mitään mullistavaa eroa edelliseen versioon. Jostain syystä tuo samankaltaisuus alkaa jopa hieman puuduttamaan, täysin samalla tavalla rakennellaan, ja täysin samanlaisia maaleja syntyi kuin viimevuotisessakin. FIFAn kanssa toki tietää varmasti mitä saa.

PES taas tuntuu jokusen vuoden fiaskojen jälkeen myös varsin toimivalta ja jopa "tuoreelta". Pallo tuntuu vedoissa raskaalta, vaparit on paljon paremmin toteutettu kuin FIFAssa.

Silti eniten tässä harmittaa (edelleen!) lisenssien puute.
Onnistuit aika täydellisesti kuvaamaan myös omat tuntemukseni. Fifan olin varannut Gamestopista ja olen aikeissa vaihtaa varauksen Pessiin. PS2 aikoihin laskin itseni Pes-fanboyksi, mutta nextgen konsoleilla olen omistanut jokaisen Fifan ja Pessit olen kiertänyt kaukaa.

Ja mitä noihin lisensseihin tulee niin noita täydellisiä option fileja voi alkaa odottelemaan parin viikon jälkeen julkaisusta. Niistä siis löytyy kaikkien liigojen ja joukkueiden logot, aivan kaikkien joukkueiden täysin aidot paidat, mahdollisesti jotain chantteja, pelaajapäivityksiä (statsit, ulkonäkö, mahdolliset siirrot).
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Ehtisin pelaamaan yhden pelin demoa ja olenko ainut ketä huomasi pienen muutoksen grafiikoissa näytti kauheen "HD":ltä verrattuna FIFA 10:neen. pelaajien liikkeetkin oli aidommat että jos joku väittää että ei mitään muutosta ole tullut ni huh huh... Ne pienet tilasto hommelit matsien aikana oli aika jännät :)
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Eilen illal tuli pelailtua lisää, kun sain Arsun auki. On kyl hienon näköstä. Pääpallot on mahtavia. Hienoja realistisen näkösiä vääntöjä ilmassa, että saa pallon johonkin suuntaan.

Jos laitapakki on noussu ylös niin puolustava keskikenttä meni ja otti kaverin paikan haltuun kun lähti tulemaan vastahyökkäys. Nättiä.

Seuraavanlainen bugi on ainakin. Eli kun yrität syöttää kauas normaalilla ristinapin syötöllä, ja välissä on pelaaja, menee syöttö lähimmälle pelaajalle eikä kauimmaiselle vaikka pidät ristin pohjassa kokoajan. Vai onko tälle luotu joku nappi erikseen, jotta saisi sen syötön sinne kauimmaiselle? Mulla on tapana kierrättää palloa alakerrassa, joten pitkä puolenvaihto x:llä ei onnistu.

olenko ainut ketä huomasi pienen muutoksen grafiikoissa näytti kauheen "HD":ltä verrattuna FIFA 10:neen.


"Kuka" ei ketä.. Grafiikka on ihan nättiä ja pelaajat todellakin rullaavat hienosti. Animaatioissa ei ole sitä nykimistä mikä oli mm. vielä world cupissa. Samoin maalin jälkeen tuli nykymistä, mutta nyt ihankun fps vaan lisääntyis maalin jälkeen. :D

Tästä on tulossa paras futispeli ikinä.
 
Ylös Bottom