Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ihan naurattavia joidenkin pelaajien Ovr esim Kaka,Villa,Fabregas,Alves,Valdez...

Onko tuolla overalilla nyt sitten juurikaan väliä. Aivan samantekevää onko pelaaja 80 ovr vai 90, kun ei sitä eroa juurikaan pelatessa näy. Viime fifassa 70ovr tyypeillä pystyi kyykyttämään aivan täysin messejä ja ronaldoja varsinkin, jos nopeus on vaikka 90 luokkaa. Näin ainakin viimeisimmissä fifoissa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

tätä uutta traileria ei varmaan ole vielä postattu tänne :)


[video=youtube;0-daTH4MWTQ]http://www.youtube.com/watch?v=0-daTH4MWTQ&feature=player_embedded#![/video]
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tässä olisi nuo kustomoitavat sliiderit:

Sprint Speed

Modifies the maximum sprint speed a team can reach.

Acceleration

Modifies the time it takes for a teams player to reach their maximum speed.

Shot Error

Increases/Reduces the amount of error applied to a teams normal shots. This doesn’t affect other types of shots (i.e finesse).

Pass Error

Increases/Reduces the amount of error applied to a teams ground passes. This does not affect other types of passes.

Shot Speed

Increases/reduces the amount of speed applied to a teams normal shots. This doesn’t affect other types of shots (i.e finesse).

Pass Speed

Increases/reduces the amount of speed applied to a teams ground passes. This doesn’t affect other types of passes.

Injury Frequency

Increases/reduces the frequency that injuries occur within a team.

Injury Severity

When a player from a team gets an injury, this will increase/reduce the severity.

Goalkeeper Ability

Increases/reduces the saving ability of the goalkeeper.

Positioning: Marking

Increases/decreases how tightly the defenders mark their opponents.

Positioning: Run frequency

Increases/decreases the number of runs teammates will make.

Positioning: Line height

Specifies how high/low the defensive line will positions themselves for a team.

Positioning: Line Length

Specifies how stretched or compact the team will try to keep their line for the pitch.

Positioning: Line width

Specifies how stretched or compact the team will try to keep for the width of the pitch.

Positioning: Fullback Positioning

Increases/decreases how far the teams fullbacks will push forward.

Power bar

Modifies how quickly/slowly the power bar fills up when you request any type of pass or shot.
Lähde: fifasoccerblog.com/blog/

Nämähän taisivat täällä aiemmin ollakkin, mutta laitetaan nyt ihan selitysten kanssa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hyvältä vaikutti jälleen traileri, viikko tässä täytyy vielä odotella niin pääsee kokeilemaan FIFAa demon muodossa.

Erityisen iloinen olen kuitenkin noista slidereista, tuovat lisää syvyyttä peliin. NHLn puolella vaikutus oli huikea näin yksinpeliä pääosin pelaavalle ja toivon, että sama homma käy myös FIFAn puolella.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Montako Turkin liigan matsia sitä viime kaudella sitten katottiin?

Et kysynyt minulta, mutta vastataan silti. Eli itse katselin ~10 viime kaudella, mutta sitten Euroopassa tuli katseltua ~15 ottelua missä pelasi turkkilainen jengi. Kysehän siis varsinkin oli siitä, että kuten tuossa jo ansiokkaasti mainittiin niin nyt sitten Galatasaray on ainoa mikä teoriassa voisi sitten pelata nyt Euro Cupeissa. Kun oikeasti niitä pelailee se ~5 joukkuetta vuosittain.

Hyvä muistaa että pelkästään näihin Euro Cuppeihin oikeasti pääsee lohkovaiheeseen 32+42=80 joukkuetta. Nyt kun pelissä on mukana Euroopasta vain 17 sarjaa ja niistäkin yksi joku Irlannin vitsi, niin se tarkoittaa että:

a)Pelissä puuttuu näistä Euroopan turnauksista kauheasti hyviä joukkueita, Feneriä, Besiktasia, Trabzonsporia, D.Kiovaa, Shakhtaria, Steuaua, Dinamo Zagreb, Hajduk, Red Staria, Partizania, jne. Sen lisäksi että nämä kaikki ovat mielenkiintoisia joukkueita, niin niissä pelaa paljon tulevaisuuden huippuja. Jostain Red Starista ja Partizanista esim. siirtyy vuosittain useita pelaajia ympäri Euroopan huippusarjojen. Shakhtarissa on useampi Brasilian nykyinen/entinen maajoukkuepelaaja ja muutama todella potentiaalinen aivan huippupelaaja, jne.

b)Sen lisäksi variaatio tippuu todella pieneksi. Tämähän siis tarkoittaa sitä että sitten niistä vähistä sarjoista joudutaan nuo 80 joukkuetta kasaamaan. Varsinkin kun näitä huippuseuroja ei edes kovin montaa ole "other teams" osiossa. Tosin tästä tulikin mieleen että esiintyykö näitä sarjojen ulkopuolisia seuroja edes FIFA 11:n CL/Eurooppa liigoissa? Vai onko vain harjoitusmatseihin. Itse en millään muista ja sen verran vähän pelannut suurseuroilla ettei ole kauheasti tullut pelattuakaan Europelejä 11:ssa.

Slaidereista kyllä olen iloinen, varsinkin että saa vaikuttaa syötön voimakkuuksiin. Toivottavasti tuo vaikuttaa siis myös läpisyöttöihin maata pitkin, eikä vain siihen "jalkaan syöttöön".
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ei ainakaan Fifa 11:ssa esiintynyt Rest of the World joukkueet europeleissä, eikä niillä myöskään tietenkään voinut aloittaa pelamaan uraa. Pelaajia toki voi niistä joukkueista ostaa. Se siis tarkoittaa sitä, että Galatasarayta ei nähdä eurokentillä Fifa 12:ssa. Todella suuri harmihan se on, että ei saatu edes enempää turkkilaisia joukkueita Rest of the World osioon, sillä mm. Besiktasissa pelaa todella kovia pelimiehiä kuten vaikkapa Guti. Lisäksi pelissä ei nähdä lupaavia turkkilaisia junnuja, joita oli ihan mukavasti Fifa 11:ssa.

No näillä mennään, mutta esim. Ukrainan tai Kreikan liigan hankkimisella olisi EA voinut paikata tätä Turkin liigan katoa. Todella laiskaa toimintaa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Montako Turkin liigan matsia sitä viime kaudella sitten katottiin?
Luulen, että ihmisiä voi kiinnostaa liiga katsomattakin yllä mainittujenkin asioiden takia. Itse en ole mitään kirjaa pitänyt, mutta yli kymmenen ottelua katselin turkkilaista palloa viime kaudella (derbyjä ja cup-matseja enimmäkseen)... mikäli tässä piti vielä jotain todistella:o

Se siitä offtopicista.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tässä jotain vikoja (mitä näin äkkinäisesti tuli mieleen) mitä pitäis mun mielestä saada kuntoon Fifa kahteentoista:

-Sivurajojen lähellä tapahtuva prässääminen ja pallon pois-ottaminen. Suurella prosentilla puolustava pelaaja tulee niin voimalla mieheen/palloon että peliväline kimpoo yli sivurajojen vaikka niin ei haluaisi. Välillä on selkeä helppo tilanne, näkee että saa pallon pois niin se ristus sentään menee väkisin yli rajojen.
-Sekä toisenlainen sivurajalla pelaaminen. Jos vaikka joku vapaa irtopallo pomppii kohti rajaa niin pelaaja tullessaan pallolle juoksee sen kummallisesti yli rajojen. Välillä ottaa jopa ihme spurtin siinä kohtaa tai yrittää ottaa rinnalla haltuun vaikka pitäis vetää ykkösellä huitsin nevadaan. Ei mitään peliälyä tähän kehitetty.

-Puolustajien ihme jäätyilyt kun pitäisi mennä pallolle. Esim. vastustajan kevyt läpisyöttö ilmassa. Kun pelaaja ei yletykään palloon, niin se päättää hetkeksi jäätyä paikalleen tai kompuroida aivan urpoon suuntaan vaikka sillä juoksisi omaa maalia kohti jatkuvasti.

-Kulmapotkuissa topparit saattaa olla tolppamiehinä, tai muuten vaan pitkä pelaaja tolpalla tai etualalla. Ei näin.

-Joissakin tilanteissa syöttö lähtee väkisin täysillä. (tai mikä tahansa nappi) Bugittaa välillä. Oon toitottanu tätä vissii jo liian monta kertaa.

-Maalipotkut mielestäni aivan liian tarkkoja. Pallon saa tasan tarkkaa sen pelaajan päähän kenelle sen haluaa määrittämällä oikean voiman ja suunnan. Kukaan maalivahti ei tähän pysty jokasella maalipotkulla.

-Pikavalinta ainakin pitkään vapariin haluaako topparit ylös vai ei. Nyt Fifa 11 nostaa topparit jos vapari on keskiviivan paremmalta puolelta. Mutta jos vapari tulee laidan reunalta tietyiltä alueilta, ei kalosto ole noussut ylös.

-Pelaajat maassa: NE MAKAA SIELLÄ IKUISUUDEN jos on kaatunut tietynlaisessa kontaktitilanteessa. Eikä osaa pelata maista vaikka se pallo pyöris siinä munissa monta sekuntia.

-Joku ohjaimen ylänapeista semmoseksi että pelaaja PUSKEE väkisin palloon jos se nappi on pohjassa. (tietysti jos pallo on ilmassa) Sekä nappi sille että pelaaja ottaa pallon jalalla eikä päällä. Monia tilanteita tulee kun raivostuu kun joku pelaaja päättääkin pelata päällä eikä jalalla, tai toisinpäin.

-Kulmapotkujen Saksalaistyylinen paikkapuolustus-"Hei me seisotaan paikallaan"-meininki helvettiin.

Itse pelaan pääsääntösesti onlinea, yksipelimodien kuralista olkoon asia erikseen. Osan näiden lueteltujen vikojen ja bugien takia syntyy pelissä paljon raivoa aiheutuvia maaleja omaan päähän. Kulmia ja kaikkee paskaa.

edit: myös nappi kovalle syötölle ois kiva. välillä tulee semmosia löysiä että suututtaa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Sekä nappi sille että pelaaja ottaa pallon jalalla eikä päällä. Monia tilanteita tulee kun raivostuu kun joku pelaaja päättääkin pelata päällä eikä jalalla, tai toisinpäin.


Ihan nykyisessäkin versiossa kaikki on kiinni ajoituksesta. Esim korkeaan palloon et paina heti sitä veto/pusku nappia pohjaan, vaan odotat hetken ja sitten BAM! Näin veto lähtee aina jalalla eikä päällä..;)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tässä jotain vikoja (mitä näin äkkinäisesti tuli mieleen) mitä pitäis mun mielestä saada kuntoon Fifa kahteentoista:

-Sivurajojen lähellä tapahtuva prässääminen ja pallon pois-ottaminen. Suurella prosentilla puolustava pelaaja tulee niin voimalla mieheen/palloon että peliväline kimpoo yli sivurajojen vaikka niin ei haluaisi. Välillä on selkeä helppo tilanne, näkee että saa pallon pois niin se ristus sentään menee väkisin yli rajojen.
-Sekä toisenlainen sivurajalla pelaaminen. Jos vaikka joku vapaa irtopallo pomppii kohti rajaa niin pelaaja tullessaan pallolle juoksee sen kummallisesti yli rajojen. Välillä ottaa jopa ihme spurtin siinä kohtaa tai yrittää ottaa rinnalla haltuun vaikka pitäis vetää ykkösellä huitsin nevadaan.

Jossain oli maininta että pelaajat olisivat nyt "tietoisempia" siitä millä alueella kenttää ovat. Eli rajojen lähellä eivät enää vain juoksisi tökkäämään yli, vaan koittaisivat pitää pallon pelissä, jne. Toivotaan parasta, jne.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Slaiderit oli erityisen hyvä uutinen. Nyt on paljon hyviä juttuja ilmassa. Täytyy odotella vaan sitä tuoko nämä, Player Impactit ym. kaikki oikeasti sitä kuuluisaa henkeä ja käytännön muutosta peliin. Odotan tällä kertaa ettei nämä jää hienoiksi jutuiksi paperilla, vaan ne oikeasti tuntuu ohjaimessa asti! Todellinen arvohan mitataan vasta sitten.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ihan nykyisessäkin versiossa kaikki on kiinni ajoituksesta. Esim korkeaan palloon et paina heti sitä veto/pusku nappia pohjaan, vaan odotat hetken ja sitten BAM! Näin veto lähtee aina jalalla eikä päällä..;)

Tähän kyllä vähän ERI. Itte painan silloin puskunappia kun haluan että ukko lähtee ilmojen teille. Enkä myöskään paina nappia pohjaan. Painelen sitä eri verroin. :D En oo kyllä saanu tolkkua onko näillä tempuilla merkitystä kuinka paljon painaa ja missäkin tilanteessa. Ehkä sen loppujenlopuks voi painaa pohjaa heti keson jälkeen jo. :o Vaikka kyse oisikin ajoituksesta, niin silti pelissä voisi olla MUST-pusku- ja MUST-potku-napit.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tähän kyllä vähän ERI. Itte painan silloin puskunappia kun haluan että ukko lähtee ilmojen teille. Enkä myöskään paina nappia pohjaan. Painelen sitä eri verroin. :D En oo kyllä saanu tolkkua onko näillä tempuilla merkitystä kuinka paljon painaa ja missäkin tilanteessa. Ehkä sen loppujenlopuks voi painaa pohjaa heti keson jälkeen jo. :o Vaikka kyse oisikin ajoituksesta, niin silti pelissä voisi olla MUST-pusku- ja MUST-potku-napit.

En tiedä miten se on tehty mutta Pessissä tuntuu aina kaikki ratkasut omilta virheiltä eikä koneen luomilta tilanteilta mihinkä ei tiedä ees aina tehneensä väärin.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

En tiedä miten se on tehty mutta Pessissä tuntuu aina kaikki ratkasut omilta virheiltä eikä koneen luomilta tilanteilta mihinkä ei tiedä ees aina tehneensä väärin.

PES-mehustelut omaan ketjuunsa. Täällä ei aiota käydä joka-vuotista vertailua. Jatketaan.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

En nyt tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne, mutta kysynpä.

Miksi NHL peli julkaistaan 3vk enemmin kuin FIFA?
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

En nyt tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne, mutta kysynpä.

Miksi NHL peli julkaistaan 3vk enemmin kuin FIFA?

Yksi syy nyt ainakin varmasti on se, että ei EA:n noita ole mitään järkeä yhtä aikaa julkaista, kun söisivät vain ostajia toisiltaan. Eri aikaan julkaisemalla saavat molemmat pelit myyntilistojen kärkeen julkaisunsa aikaan.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Lätkäpelien myynnit taitaa olla maailmanlaajuisesti aika nappikauppaa futispeleihin verrattuna. Kai se päällekkäinen julkaisu voisi Suomessa muutaman sata kpl vähentää myyntiä? Se kyllä vähän ihmetyttää että NHL12 on jo kaupoissa ja kausi ei edes alkanut. Valioliigat ym. pyörii jo telkkarissa mutta Fifan odottelu jatkuu vielä pitkään. Toisaalta tulevien virallisten EM/MM-pelien takia ei uutta fifaa kannata julkaista alkusyksystä. Saattaisi syödä liikaa toistensa myyntiä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

skill moves


[video=youtube;XCHOQixfN4Q]http://www.youtube.com/watch?v=XCHOQixfN4Q&feature=player_embedded[/video]
 
Lätkäpelien myynnit taitaa olla maailmanlaajuisesti aika nappikauppaa futispeleihin verrattuna. Kai se päällekkäinen julkaisu voisi Suomessa muutaman sata kpl vähentää myyntiä? Se kyllä vähän ihmetyttää että NHL12 on jo kaupoissa ja kausi ei edes alkanut. Valioliigat ym. pyörii jo telkkarissa mutta Fifan odottelu jatkuu vielä pitkään. Toisaalta tulevien virallisten EM/MM-pelien takia ei uutta fifaa kannata julkaista alkusyksystä. Saattaisi syödä liikaa toistensa myyntiä.

Joo pienieähän nuo änärin myynnit toki FIFAan verrattuna on, mutta joka tapauksessa jos julkaisu tapahtuisi yhtä aikaa, niin pelit kamppailisi ostajista toisiaan vastaan, ainakin jossain määrin. Eikä siinä EA:n kannalta ole järkeä kun tuo voidaan välttää julkaisemalla pelit eri aikaan.

Toki ei tuo nyt varmaankaan ainut syy pelien julkaisuaikatauluihon ole, mutta varmasti ainakin jossain määrin vaikuttaa.
 
Ylös Bottom