Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Välitän tänne kaverin kokemukset boxin puolelta. Kaveri on pelannu pitkään sekä Fifaa että Pessiä ja on pelannu demoa koko eilisen päivän yöhön asti. Tässä tulee:

"Vedoissa on painoa ja ne on kunnossa. Kuljettamalla/rytmityksillä (driblaamalla) eli ns. perusharhautuksilla voi päästä vastustajista ohi. Veskarit mokailee nyt myös kivasti eikä vaikuta enää niin robottimaiselta. Prässäystä vähennetty ja prässäys kasvaa lähestyttäessä rankkarialuetta.

Syötöt on parempia, mutta pidempiäkin voisi pystyä laittamaan. Vastustajat pelaa ajoittain loistavasti eikä läpiajoissa juosta enää vain veskarin syliin.

Joukkueissa on eroja pelitavoissa ja pelaajien arvoista näkyvät tällä kertaa muutkin kuin pelkkä vahvuus. Viiden pelin jälkeen Impact engine toimii hyvin ja se saa pallon pomppimaan ennalta arvaamattomasti. Huikeita maalinedushässäköitä!"

Sain kaverin viesteistä sellaisen käsityksen että peli on nyt paljon eläväisempi ja tunnelmaa nostattavia tilanteita tulee paljon varsinkin Impact enginen ansiosta. Tähän kun yhdistetään se, että pelin rikkomista on vaikeutettu niin se tuo hyvän balanssin siihen ettei hyökkääminen ole enää pään hakkaamista ennalta ohjelmoituun seinään. Taito ja ajoitus ratkaisee! Hyvältä vaikuttaa!!! :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

- Puolustus muuttunut täysin. Aluksi mietin, että on ihan rikki, kun ei pysty pyytämään prässiapua (tietyssä mielessä aika tyhmä poisto, tota kun olisi voinut säätää varmaan vain vähän erilaiseksi), vaikkakin ainakin demoa voi pelata ns. "Legacy Defending" -moodissa, jossa toi rpässiavun huutelu toimii jotenkin, muttei ihan samanlailla kuin 11:sta. Muutaman pelin jälkeen rupesi tuntumaan vähän paremmalta. Muuttuu vaan oma puolustustyyli ihan täysin, mutta tällaista tämä on. :)

Itseasiassa tossa kyllä on "prässi" nappi jolla voi joukkuetoverin kutsua ampuun, mutta se ei ole sellanen överi missä kaveri yrittää jyrää vastustajan saman tien. Vaan se tekee tätä containia pyrkii estää suorat syötöt ylöspäin ja jos vastustaja liikaa viivyttelee niin se iskee kimppuun ja yrittää taklaa. Tältä ainakin musta vaikutti. Ja kutsun boxilla pysty laittaa LB (tai RB) muistaakseni painettuna piti pitää.

Myleg sanoi:
Syötöt on parempia, mutta pidempiäkin voisi pystyä laittamaan.

Oon tätä aina ihmetelly mikä niissä on nyt huonoa? Syöttö nappia pohjassa painamalla voi laittaa syötön mikä menee ensimmäisen joukkuetoverin ohi ja tulee toiselle (sama pätee pystysyötöissä), jos kaksi tiimiläistä on välissä niin lobbysyöttö jannujen yli ja pallo tulee 3 pelaajalle esim. kun haluu puolenvaihdon tehdä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Lyhyet plussat ja miinukset about viiden pelatun ottelun jälkeen:

Kiitämme:

-Pallo; todella eläväinen ja vedoissa mukavasti painoa (tosin en montakaan kertaa ole laukomaan päässyt).
-Tactical Defending; loistava uudistus ja kunhan tuon oppii kunnolla, niin sillä pysähtyy useampikin hyökkääjä (hyvin samankaltainen puolustussysteemi Pessin vastaavan kanssa, joka vähän helpotti tuohon tutustumista).
-Veskarit; upeita animaatioita, varmoja torjuntoja, koppeja... Pitkässä juoksussa varmasti huomaa, mikäli ovat liiankin hyviä, mutta tuskimpa.
-Impact Engine; varsinkin kaksintaistelutilainteissa toimii hyvin. Samoin pienemmissä kontaktitilanteissa vastustajan horjuttaminen, ja sitä kautta pallon riistäminen toimii hyvin impact enginen ansiosta.
-Sulavuus; pääosin varmasti animaatioiden ansiota.
-Nopeat rajaheitot; välillä pelaaja vaan noukkii pallon maasta ja heittää sen mukaan peliin. Pitää olla melkoisen tarkkana näiden tilanteiden kanssa, ettei tule nukahduksia.

Moitimme:

-Skill pass systeemi (tms.); mikähän idea tässäkin? Toimii kaikilla pelaajilla (veskalla en kokeillut) ja näkee mitä ihmeellisempiä kantapääyybersyöttöjä. Voi olla melkoisen rasittava tapaus netissä pelatessa...
-Impact Enginen bugisuus; välillä pienestä kontaktista kaveri heittää volttia kerien (Busquets). Mutta mikäli vähän heikentevät tuota impact engineä, niin näitä tuskin sitten enää näkyisi ainakaan niin paljon.
-Pelinopeus; Tarvitsisi olla vielä hitaampi tuosta "slow" -vaihtoehdosta. Makuasioita täysin.

Extramaininta vielä tuosta taktisesta puolustamisesta:

Jotkut valittavat EA:n foorumeilla sen olevan rikki luultavasti siksi, että eivät sillä osaa puolustaa. Kaikki pitäisi toimia niin, että kun yhtä nappia painaa, niin pallo on omalla pelaajalla. Ei todellakaan näin, vaan tuo vaatii oikeasti vain harjoitusta, jotta se lähtee sujumaan.

Toinen extramaininta:

-Olen surkea pelaamaan tätä---> Lisää treeniä. :)

Edit. Onkos tuo rankkarisysteemi muuttunut paljonkin viime versiosta? Itseltäni sujuu laukominen kyllä, mutta jonkun pitäisi varmaan opettaa uusi syteemi CPU pelaajillekin. Yhdeksän rankkaria olen tähän mennessä CPU:lta todistanut ja niistä kaksi on mennyt maaliin. Muut kilometri tolkulla yli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Oon tätä aina ihmetelly mikä niissä on nyt huonoa? Syöttö nappia pohjassa painamalla voi laittaa syötön mikä menee ensimmäisen joukkuetoverin ohi ja tulee toiselle (sama pätee pystysyötöissä), jos kaksi tiimiläistä on välissä niin lobbysyöttö jannujen yli ja pallo tulee 3 pelaajalle esim. kun haluu puolenvaihdon tehdä.

Näinhän se pitäis toimia ja tässä ne perussyötöt on hienosti lueteltu. Ongelma onkin siinä että niissä syötöissä on usein niin vähän vauhtia että niihin ehtii kontatenkin väliin/antamaan prässiä ja lisäksi tilanteet ehtii valua hukkaan niitä odotellessa. Eikä se itse asiassa ole aina niin sanottua että syötön saa kauimmaiselle pelaajalle vaikka olis kuinka nappi pohjassa ja asento kohdallaan.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itseasiassa tossa kyllä on "prässi" nappi jolla voi joukkuetoverin kutsua ampuun, mutta se ei ole sellanen överi missä kaveri yrittää jyrää vastustajan saman tien. Vaan se tekee tätä containia pyrkii estää suorat syötöt ylöspäin ja jos vastustaja liikaa viivyttelee niin se iskee kimppuun ja yrittää taklaa. Tältä ainakin musta vaikutti. Ja kutsun boxilla pysty laittaa LB (tai RB) muistaakseni painettuna piti pitää.

Aah, se menee noin nyt. Kiitos vinkistä! :) Tuota pitääkin testata, kunhan pääsee töistä kotiin. (Kauheat himot päästä kotiin pelaamaan lisää... aika matelee!)

MikeThaFifa sanoi:
Moitimme:

-Impact Enginen bugisuus; välillä pienestä kontaktista kaveri heittää volttia kerien (Busquets). Mutta mikäli vähän heikentevät tuota impact engineä, niin näitä tuskin sitten enää näkyisi ainakaan niin paljon.

Toi lienee se "välttämätön paha", kun mennään enemmän ja enemmän oikeaan fysiikkamallinnukseen. Fysiikkabugit tuntuisivat olevan, valitettavasti, arkipäivää melkeinpä jokaisessa fysiikkamoottorissa. :( Tuota varmaan kyllä korjaillaan reippaasti vielä julkaisunkin jälkeen patcheilla, koska se on se THE ominaisuus tänävuonna.
 
Aah, se menee noin nyt. Kiitos vinkistä! :) Tuota pitääkin testata, kunhan pääsee töistä kotiin. (Kauheat himot päästä kotiin pelaamaan lisää... aika matelee!)
Ei siinä turhaa ole sitä tutoriaalia peliä aloittaessa. ;)

Tuota varmaan kyllä korjaillaan reippaasti vielä julkaisunkin jälkeen patcheilla, koska se on se THE ominaisuus tänävuonna.
Toivotaan näin.
 
Oli perinteinen "tutoriaali? gtfo! mä alan pelaamaan!" :D Tässä se sitten taas nähdään miten kävi. ;)
Haha. :D Hyvin usein itsekin näitä skippaan, mutta nyt oli aivan pakko tutustua tuohon uuteen puolustussysteemiin. Ja se kyllä kannatti, sillä sen sijaan, että olisin hävinnyt 6-0 voitin 1-0 professional tasolla. :o
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Yhden demo ottelun jälkeen olen ehdottomasti Pessin kannalla mutta katsotaan mitä tässä nyt tapahtuu kun pelaa vähän lisää :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Täytyypä käväistä lataamassa demo vielä tänään. Viime päivät olen ollut täysin änärin lumoissa, joten tuo demon julkaisu pääsi unohtumaan itseltäni kokonaan.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itse kyllä tykkäsin todella paljon demosta. Puolustaminen on hiukan hakemista vielä ja pallonriistot eivät tahdo onnistua, mutta silti hyvältä vaikuttaa. AI:n pelaaminen mennyt huikean määrän eteenpäin, Impact Engine vaikuttaa hienolta muutamista bugeista huolimatta ja ylienen visuaalinen ilme on hyvällä mallilla. Eniten ärsytystä, mutta samalla innokkuutta aiheutti se, kun Barcelona pyöritteli minua välillä Pro-tasollakin ihan miten tahtoi. Pitkiä monen minuutin mittaisia "barcamaisia" pallonsiirtelyjä oli samalla ilo katsella, mutta samalla hermoja raastoi se, etten saanut sitä palloa pois! :D Lionel Messi on muuten FIFA12:ssa huomattavasti parempi kuin FIFA11:ssa, juurikin sen takia, että nyt parhaiden pelaajien ei tarvitse olla niin isoja. Messillä pystyi näppärästi viemään puolustajat solmuun ketteryydellä, oveluudella sun muulla.

Saatan vielä myöhemmin kirjottaa kattavemmin omia mielipiteitä, nuo mielipiteet ovat tulleet vajaan 10 pelin ajalta.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Latautumassa FIFA 12 ja PES 12 demo part 2, pelasin sitä pessin demo part 1. Katsotaan nyt kun pääsen kokeilemaan uutta fifaa, että onko parempi kuin pessi. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Nyt on muutama peli takana ja tosi hyvältähän tää tuntuu! Vois sanoa, että ero tän ja 11 välillä on lähes, kuin yöllä ja päivällä. Onneksi nuo syötöt ei oo enää samanlaisia tuhnuja, kuin aiemmissa versiossa. Puolustaminen on tosi vaikeeta ja sitä pitää harjotella tosissaan että sen oppii.

Alko jo pelottamaan, mutta pitäähän se todeta jälleen kerran että FIFA > PES :)

E: Ainii. Barcan pelaajat on totally overrated :o
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itse oppisin vihdoin puolustamaan, kun unohdin kokoanaan contain nappulan. Liikuttaa vain itse pelaaja jockey+running jockey ja teammate containa käyttää sekä tietenkin taklailee palloja pois vastustajilta. Rupesi WC-tasollakin tietokone menettemään palloja ja paineen alla tekemään syöttövirheitä. Koneen syöttöprosennti laskentut sieltä 95% nyt noin 80%:iin.

Contain nappulla on ilmeisesti tarkoittu ihmisille, jotka eivät osaa puolustaa ja ymmärrä liikuttaa pelaajaa itse. Nappulaahan painamalla pelaaja seuraa automaattisesti vastustajan pallolista kaveria, eikä mitään tarvitse tehdä. Omasta mielestäni koko contain nappulan olisi voinut jäättää laittamatta peliin, mutta katsotaan nyt jos sillä jotain tekee.

Manuaali syötöt tosiaan tuntuvat hieman liian helpoilta, mutta toisaalta pelasin Arsenalin b-miehistöllä (mm. Frimpong, Jenkinsson, Bartley) niin syöttäminen oli hieman haastellisempaa jo. Syötöt eivät olleet niin lujia ja laadukkaita, pomppivat hieman enemmän ja ahtaissa tiloissa syötöt eivät olleet enään tarkkoja.
 
Tosiaan niinkuin edellisissä viesteissä on mainittu eroja on todella paljon 11:sta verrattuna, ja ne kaikki on positiivisia. Mutta, legendary vaikeustasolla lähes joka ikinen 16-alueen sisältä tai sen läheisyydestä lähtenyt vastustajan laukaus maalia kohti menee sisään. Noin 30 eliä pelattu ja jokaisessa ottelussa sama. Ei paljoa naurata kun sieltä Marseillen janarit tykittelee tilastoilla;
Shots: 7
Shots on target: 6
Goals: 6

Olen melko varma että kyse ei ole minun puolustustaitojen puutteesta, vaa siitä että kyseinen vaikeustaso (millä olen itse pelannut vuodesta 06) on tässä demossa säädetty ainakin laukausten onnistumisten kannalta ihan päin puuta. Toivottavasti kokoversiossa ei ole asian laita tälläinen!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Vaikuttaa demon perusteella kyllä ihan hyvältä. Maalivahtien toiminnassa olisi vielä kehittämistä ja rankkarien ampumismekaniikka tuntui ainakin kylmiltään ilman ohjeita aika omituiselta.
 
Vaikuttaa demon perusteella kyllä ihan hyvältä. Maalivahtien toiminnassa olisi vielä kehittämistä ja rankkarien ampumismekaniikka tuntui ainakin kylmiltään ilman ohjeita aika omituiselta.
Rankkareita kannattaa harjoitella areenassa (ristiohjainta kuudentoista sisällä). Lyhyesti: Sliideri vihreällä, voimaa sen verran kun haluat, jonka jälkeen maaliin tulee sellainen tähtäin, joka näyttää, mihin veto lähtee mistäkin tatin asennosta. Pelissähän tuota tähtäintä ei ole, vaan pitää muistaa, miten sitä tattia tuli liikuttaa, jotta yläkulma helähtää. Tsippi- ja sijoitusveto lähti jollain namiskalla kanssa...
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

demohan on selvästi erilainen kuin 11 mutta yhtä suurta ongelmaa ei olla vieläkään korjattu. En tiedä miten on mahdollista ryssiä taas kerran barca aivan täydellisesti :D mm. suurin vahvuus joukkueella oikeasti nopeus ja juoksuvoima mutta demossa esim dortmundin pakit vie pallon ja painaa karkuun jättämättä mitään mahdollisuuksia... kuitenkin milan - city 3-0 ja zlatan pato olivat paljon parempia kuin villa alexis ja pedro. Suuri parannus on kuitenkin se että Messillä on vihdoin jotain mahdollisuuksia Boltin kanssa samaa vauhtia liikkuvien topparien kanssa. Muuten peli vaikuttaa varsin lupaavalta mutta kauhulla odotan millaisia ovat 11:sta aivan liian hyviä olleet real ja chelsea.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ihan vakuuttava tuo demo on ollut tähän asti.

+ Animaatiot pieniä yksityiskohtia mitkä vain tekevät peliä paremmaksi esimerkkinä taklasin Zlatanin ja hän loukaantui ja jäi makaaman nurmelle
tuomari vihelsi pelin poikki ja jatkettiin erotuomari pallolla.
+ Syöttö virheitä tulee enemmän jopa Barcelonalla, eikä ole enään mitä että hakataan sitä x:ää vaan ja tehdään liian hienoja syöttä kompinaatioita.

+- En nyt tiedä mutta WC jo pistää kaikki pallot sisään puhummattakaan Legendary tasosta...

-Impact Engine on täynnä Bugeja, pelaajat jäävät toistensa päälle. Esimerkkinä Patolla yritin tökästä siitä maalin edestä, mutta valdes ajeli miehen ja siitä se kuusi sekuntia mitä maalivahti saa pitää palloa niin olivat miehet päällekäin :rolleyes:

Mutta kyseessä vasta demo ja enemmän positiivisia juttuja kuin Negatiivisia.
Koko versiota odotellessa.
 
Ylös Bottom