Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ohhoh, tulipahan tehtyä näyttävä maali Iniestalla. :) Siinnä niille, jotka sanoo, että boxin ulkopuolelta ei voi tehä fifassa maaleja. Kusin vähän tuon kuvaamisen, mut ei se midi :D

FIFA 12 DEMO: F.C. Barcelona 2 – 0 OM | EA SPORTS Football

E: huomasin, et tossa lukee sent 8h ago ja vaikeustaso amateur.. Eli uppasin sen iha äsken ja vaikeustaso oli professional :0

Tässä toinen, suht vapaasti kun pääsee laukomaan, niin uppoaa. (Kyllä, on ihan vähän parempi vetopaikka ;)) Tämän olen kyllä upannut jo aikaisemmin, mutta vaikeustaso on joko semi-pro tai pro ja manuaaliasetukset.

FIFA 12 DEMO: Bor. Dortmund 3 – 0 Arsenal | EA SPORTS Soccer
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Jostain muistelen lukeneeni, että EA keskittyis tekoälyyn viimeisimpänä...Se voi vielä pelastaa paljon. En olis uskonut näin käyvän tämän pelin kanssa...mutta ennakkotilauksen peruutin tänään. Sen verran surkeat peruselementit demossa on varsinkin hyökkäyksen rakenteluun. Vastustajan kone näyttää kyllä olevan samanlainen lähes 100% tilastojen yli-ihminen. Ainoa millä sain edes vähän järkeä hyökkäyksiin oli se, että jätin juoksunapin paljon, paljon vähemmälle. Sillä sai vähän tilaa, mutta mitä sillä tilalla tekee kun tekoäly ei tee liikettäkään hyödyntääkseen sitä. Uusi puolustussysteemi puhuttaa paljon positiivisuudellaan ja sitä se onkin äärimmäisen prässäyksen jälkeen. Hyökkäys on jäänyt ehkä vähän sen varjoon ja se on surkea esitys... Eron huomaa varsinkin jos kokeilee minuutinkin kilpailevaa demoa (yritin vältää tätä vertausta viimeiseen asti, mutta oli pakko kun ero on niin selvä).

Todistaa samalla myös sen ettei ennakkoarvosteluille kannata paljoa antaa arvoa, koska uudet asiat vie arvosteluissa huomion ja ne toimii erinomaisesti. Tactical defending, precision dribbling ja impact engine loppuviilauksen jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ainoa millä sain edes vähän järkeä hyökkäyksiin oli se, että jätin juoksunapin paljon, paljon vähemmälle. Sillä sai vähän tilaa, mutta mitä sillä tilalla tekee kun tekoäly ei tee liikettäkään hyödyntääkseen sitä. Uusi puolustussysteemi puhuttaa paljon positiivisuudellaan ja sitä se onkin äärimmäisen prässäyksen jälkeen. Hyökkäys on jäänyt ehkä vähän sen varjoon ja se on surkea esitys... Eron huomaa varsinkin jos kokeilee minuutinkin kilpailevaa demoa (yritin vältää tätä vertausta viimeiseen asti, mutta oli pakko kun ero on niin selvä).

Näitä kommentteja kun lukee, niin olisi todella mielenkiintoista nähdä millainen ks. kommentoijan (hyökkäyspään) pelityyli noin yleensäkin on. Nimittäin kuulostaa niin erilaiselta kokemukselta kuin mitä itselleni on FIFA 12:sta demosta tullut. En väitä, että olisit jotenkin väärässä tai et osaisi pelata ks. peliä, mutta kiinnostaa vaan, kun itselleni on tullut iso kirjo erilaisia hyökkäyskuvioita/maaleja/maalitilanteita sinä aikana, kun olen tuota demoa pelannut.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]


Ja jokaisen täytyy muistaa et FIFA on ollu jo monta vuotta ennen kaikkea nettipeli/moninpeli mitä ikänä nyt haluukaan käyttää. Se juurikin näkyy kaikessa mitä tähänkin versioon ollaan tehty. Mä oon kauan jo ajatellu et jos moninpeliä hakee netti sellaista niin FIFA on ainut oikea vaihtoehto jos tykkää yksin näpytellä PES ehdottomasti.

PS. Ja jarko puhuu asiaa. :)
PSS. Ainut asia minkä allekirjoittaisin mistä jengi on täällä puhunu niin syöttöihin tarvis ehkä sellasta snadia jämäkkyyttä vielä. Kaikkille näille kaukoveto dissauksille sun muille on tullu lähinnä naurettua. Koska henk.koht tykkään et tosiaan sieltä boxin sisältä täytyykin saada helpommin maalei kun 30m vetämällä.
PSSS. Ja kaukovedoista viel sen verta et sillon kun sellainen onnistuu kaveria vastaan vikoilla minuuteilla niin se lämmittää sydäntä kun vielä tietää et ne tosiaan ei välttämättä ole joka päiväistä herkkua.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

FIFA 11:ssa innostuin jossain vaiheessa rankattujen online-otteluiden pelaamisesta, mutta ennen pitkää mielenkiintoni niihin lopahti totaalisesti, sillä ottelun voi luovuttaa milloin vain ilman, että se vaikuttaa millään tavalla negatiivisesti omiin online-ranking-pisteisiin. Surkea homma, ei voi muuta sanoa. Itse olen pelannut FIFAa vuodesta 2007 alkaen, ja aikani on kulunut vain ja ainoastaan Manager-/Career-moden parissa. Kyseessä on yksinkertaisesti niin hieno pelimuoto, ettei muihin vastaaviin tarvitse edes koskea.

Näin tältä erää.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Laittakaahan syöttäminen manuaalille niin ei tarvitse murehtia syöttöjen lussuudesta. Näin ainakin tietää, että on tasan tarkkaan oma vika jos syöttö jää torsoksi.
En myöskään oikein ymmärrä tätä valitusta siitä, kuinka pitkät, kovat ja matalat syötöt ovat mahdottomia. Häh? Itsellä takana toistakymmentä vuotta kestänyt futisura, ja voin todeta ettei sellaisia sankaripasseja laiteta omille ihan tuosta vaan, puhumattakaan niiden järkevyydestä. Niiden nimenomaan kuuluukin olla liki mahdottomia. Mielestäni tämäkin toimii upeasti FIFAssa. Mikäli tällaisia syöttöjä joutuu käyttämään, niin manuaaliasetukset päälle jolloin perussyötöllä tai läpisyötöllä voimat täysille ja toivomaan, että sattuisi menemään omille. Koviin mataliin syöttöihin suosittelen myös oikein lämpimästi käyttämään matalaa keskitystä (R1+neliö, toimii muuten loistavasti myös vetona käytettynä), ja taaskin sen järkevyys ja toimivuus on itsestä kiinni.

Mitä nyt olen ketjua seuraillut niin harmillisesti huomaa, että valtaosa asioista joista täällä valitetaan johtuvat pelaajasta, eikä pelistä. Ihan turha valittaa esim. siitä että tietystä kohtaa pallo menee ihan samalla lailla maaliin tai helppo syöttö on aina liian hiljainen. Assistit pois ja pelatkaa peliänne itse, auttaa kummasti, kaikin puolin.

Pidän tästä pelistä todella, kerrassaan mahtavasti toteutettu suurimmaltaosin. PES jää IMO kaikissa pelitilannetapahtumissa jälkeen toteutukseltaan. Replayissa PES tosin loistaa, mutta eipä se yksi maali kauheasti lohduta vastustajan tehdessä kymmenen.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Pidän tästä pelistä todella.

Sen kyllä huomaa...

valtaosa asioista joista täällä valitetaan johtuvat pelaajasta, eikä pelistä. Ihan turha valittaa esim. siitä että tietystä kohtaa pallo menee ihan samalla lailla maaliin tai helppo syöttö on aina liian hiljainen. Assistit pois ja pelatkaa peliänne itse, auttaa kummasti, kaikin puolin.

Pelissä tulee silti samallaisia maaleja ja parin ottelun jälkeen ei tapahdu mitään uutta, ainakaan minulla ei ole tapahtunut verrattuna pessiin.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Sen kyllä huomaa...



Pelissä tulee silti samallaisia maaleja ja parin ottelun jälkeen ei tapahdu mitään uutta, ainakaan minulla ei ole tapahtunut verrattuna pessiin.

Jaksat vieläkin valitta tästä samasta asiasta. Vaiha se taso amateurista vaikka professionalille, niin ei tule samanlaisia maaleja herrajestas....
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

FIFA 11:ssa innostuin jossain vaiheessa rankattujen online-otteluiden pelaamisesta, mutta ennen pitkää mielenkiintoni niihin lopahti totaalisesti, sillä ottelun voi luovuttaa milloin vain ilman, että se vaikuttaa millään tavalla negatiivisesti omiin online-ranking-pisteisiin.

Tuo ei pidä paikkaansa, voin laittaa vaikka pääni pantiksi siitä. Eihän tuossa online ranking- systeemissä olisi muuten mitään järkeä, jos siellä kaikki luovuttelisivat :p

Sepä olisi tänään Ultimate Teamin aloitus klo 19 (EA:n tuntien hieman myöhemmin.) Saa nähdä ketä sieltä pakoista tulee, vai tuleeko ketään.


PS. Jättäkeehän nuo Henkan kommentit omaan varjoonsa. Kaverilla ei näytä olevan mitään hyvää sanottavana FIFA:sta.
8726380.jpg
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

En myöskään oikein ymmärrä tätä valitusta siitä, kuinka pitkät, kovat ja matalat syötöt ovat mahdottomia. Häh? Itsellä takana toistakymmentä vuotta kestänyt futisura, ja voin todeta ettei sellaisia sankaripasseja laiteta omille ihan tuosta vaan, puhumattakaan niiden järkevyydestä.
Mitä nyt olen ketjua seuraillut niin harmillisesti huomaa, että valtaosa asioista joista täällä valitetaan johtuvat pelaajasta, eikä pelistä. Ihan turha valittaa esim. siitä että tietystä kohtaa pallo menee ihan samalla lailla maaliin tai helppo syöttö on aina liian hiljainen. Assistit pois ja pelatkaa peliänne itse, auttaa kummasti, kaikin puolin.

Kaikella kunnioituksella sun futisuraa kohtaan oikea futis ja videopelifutis on kaksi eri asiaa. Niitä ei voi verrata keskenään, koska videopelifutiksessa täytyy miettiä minkälainen jalkapallo on enää VIIHDYTTÄVÄÄ videopelifutista. Kuka pelaa sen takia, että haluaa toistaa jatkuvasti virheitä?! Videopelissä ainakin mun mielestä tarjotaan tietyt lähtökohdat ja loppu on pelaajan luovuudesta kiinni miten niitä osaa käyttää. Manuualit voi ottaa käyttöön jos kaipaa tosielämän haastetta ja olla täysin vastuussa siitä mitä tekee, mutta oma aika ei ainakaan riitä täysin manuaalien opetteluun. Peruskontrolleihin ja harhautusten opetteluun menee jo riittävästi aikaa. Sitä ei voi myöskään perustella sillä, että assistedeilla saa maanuaalipelaajat ilmaseksi kiinni. En tiedä mikä on rumempaa katsottavaa kuin se kun manuaalipelaaja vie assistedia, joka yrittää päästä palloihin kiinni.

Sitten aikaisempiin vastauksiin: Oli sitten Fifa nettipeli tai ei, niin käsittääkseni tekoäly on siinä loppujoukkueena mukana ihan samalla tavalla. Nyt oli kysymys vasta demosta, valmiissa versiossa tekoäly on vielä kysymysmerkki varsinkin jos uutiset sen viime hetken parannuksista pitää paikkansa. Haluan ensin nähdä ne mahdolliset parannukset ja sitten vasta hankkia pelin, tämän takia päätös jättää peli ennakkotilaamatta. Pelimuodoista sen verran, että pääasiassa pelaan kavereiden kanssa netissä ja turnauksia joskus konetta vastaan. MM-kisapeli (2010) on se ainoa peli mikä on ollut viime vuosina mulle kaikkein pelattavin vaihtoehto.

Yritän pelata hyökkäyspäässä mahdollisimman monipuolisesti. Taktiikkaa vaihtelen joukkueen mukaan. Hyökkäysessä monipuolista syöttelyä, pysäytyksiä, juoksuilla haastamista, taaksepäin sahaamista, L1+syöttö... Niillä selviän hyvin yksin ja peli on hauskaa. Tähän asti kaikki ok...

Ongelmat alkaa siinä vaiheessa, kun esimerkiksi odotan oman joukkueen tekoälyn hyödyntävän näillä omilla suorituksilla tehtyä tilaa. Näiden pelien perusteella tekoäly joitakin harvoja laitapakkien nousuja lukuunottamatta ei kuitenkaan osaa hyödyntää luotuja tilanteita vaan jää telineisiin. Usein käy myös niin että olen syöttämässä palloa takaviistoon kymppipaikalle ja valmistaudun pommittamaan vastapalloon, niin kone kääntyy ylivoimahyökkäysissäkin kohti omaa päätyä ja vastustaja ottaa kärppänä helpon pallon. Ihan sama välillä kuinka selvältä tilanne näyttää. Hyökkäykset kuivuu ja pelistä tulee tylsää shakkia ellei tosiaan halua yrittää vetää soolona koko kentän läpi. Vaihtoehtona tekoäly voisi reagoida muuttuviin tilanteisiin ja sitä kautta tilanteet vaihtelisivat aktiivisesti sen mukaan miten itse pelaat ja miten tilanteet kentällä kehittyy. Tätä monipuolisuutta, nopeiden ja vaihtelevien tilanteiden kautta tulevaa peli-iloa en vaan löytänyt ja uskon suuren osan jutuista pelien samanlaisuudesta johtuvan juuri tästä.

Toivottavasti asia selvisi nyt paremmin. Mun silmät ei ole lähellekään vielä suljettu, päinvastoin nyt odotetaan välillä mitä valmiiseen versioon tulee ja opitaan koko ajan lisää. Kiitos vastauksista ja muutamista vinkeistä, niitä saa aina laittaa tulemaan!
 
Jaksat vieläkin valitta tästä samasta asiasta. Vaiha se taso amateurista vaikka professionalille, niin ei tule samanlaisia maaleja herrajestas....

Voi herrasjestas, pelaan PC:llä ja olen ladannut modin millä saa FIFA 12 demoon vaikeimman vaikeusasteen ja pidemmät erät. Että tui tui vaan.

PS. Jättäkeehän nuo Henkan kommentit omaan varjoonsa. Kaverilla ei näytä olevan mitään hyvää sanottavana FIFA:sta.

Mitä sitten, jos en pidä fifasta? Niitä on pelattu läpi elämän ja ne alkavat toistaa itseään kokoajan, joka peli. Onhan fifa ihan hyvä sen pari ottelua, mutta alkaa vaan toistaa itseään.

TUI
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Mitä sitten, jos en pidä fifasta? Niitä on pelattu läpi elämän ja ne alkavat toistaa itseään kokoajan, joka peli. Onhan fifa ihan hyvä sen pari ottelua, mutta alkaa vaan toistaa itseään.

Se on aivan ok, jos et Fifasta pidä. Mutta mielestäni on täysin turhaa, että paukutat tähän ketjuun useita täysin saman asian sisältäviä viestejä, joissa kerrot, ettet pidä Fifasta, koska maalit ovat samanlaisia ja ottelut toistavat itseään. Kyllä täällä ymmärretään (toivottavasti) vähemmästäkin. :rolleyes:

tui tui...
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ensinäkin ärsyttää se, kun aletaan puhumaan "vaihda vaikeustaso", "johtuu pelaajasta" blaablaa blaa. Fifassa onlineta ainostaa tahkoneena, et pärjää vaan jos koitat pelata "realististä" ja hidastempoista futista.

Nyt loppu ei jaksa tätä, kun jengi itkee. Meen pelaa fifaa moro.

PS:Mike subbasin chaneliis subbaa takas plz.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

En myöskään oikein ymmärrä tätä valitusta siitä, kuinka pitkät, kovat ja matalat syötöt ovat mahdottomia. Häh? Itsellä takana toistakymmentä vuotta kestänyt futisura, ja voin todeta ettei sellaisia sankaripasseja laiteta omille ihan tuosta vaan, puhumattakaan niiden järkevyydestä.

häh, itse kans pelasin demoa ja ekana kiinnitty huomio juuri syöttöihin, mitä ihmeen juniori passeja ne vetelee? en ole kokeillu manuaaliasetuksilla joten en osaa kommentoida auttaaako se, ja eiköhän ton tason pelaajat millä demossa pelataan onnistu pitkät kovat syötöt ihan myös pelkällä sisäsyrjällä ja tuskin nilkkasyötötkään ongelma on, nää pelaajat ei oo mitään suomidivarijyriä, ja mun mielestä pitkät matalat syötöt on juuri aika järkeviä ja peliä avaavia, mutta sehän on ihan mun oma näkemys jalkapallosta ja kuinka sitä pitäis pelata, tuolla en kuiteskaan tarkoita sitä että niitä viljellään jatkuvasti.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ensinäkin ärsyttää se, kun aletaan puhumaan "vaihda vaikeustaso", "johtuu pelaajasta" blaablaa blaa. Fifassa onlineta ainostaa tahkoneena, et pärjää vaan jos koitat pelata "realististä" ja hidastempoista futista.

Nyt loppu ei jaksa tätä, kun jengi itkee. Meen pelaa fifaa moro.

PS:Mike subbasin chaneliis subbaa takas plz.

Olet varmaan ainoa tässä maailmassa, joka väittää, että maaleja tulee vain läpiajoista
Luonnollisesti jalkapallo toistaa itseään. Uusi juttu sulle?
Et pidä FIFAsta, mutta kuitenkin pelaat sitä? ok.

TUI TUI!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itse kartan Fifaa senkin takia että on niin erinlaisia apuvaihtoehtoja että ei tiiä aina millä kukaki pelaa ja tavallaan se ei ole taidoista kiinni miten vastustaja pelaa vaan osittain myös avuista. Pessissä on vain yksinkertainen syötön manuaalisuus mittari missä syötöt kuitenkin lähempänä toisiaan jos ääripäitä ajatellaan. Kun taas Fifassa manual peli ja full assisted pelin ero on niin suuri että melkein kun eri peliä pelaisi. Syöttö asetus komblinaatiovaihtoehtoja peleihin on niin paljon että niiden eri asetelmavariaatioitakin on jo lukemattomia eikä pelin luonne käy selville kun vasta pelin vanhetessa. Liikaa menee keskittyessä siihen millä asetuksilla vastustaja pelaa ja miten ne voisi eliminoida pois tietyllä tavalla eikä vain pelaamalla peliä aidosti jalkapallollisesta näkökulmasta. Pessissä se ei välttämättä näy kovinkaan paljon vaikka pelataan ääripäiden asetuksilla. Eikä pelin luonne muutu niin paljoa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

PES sitä Fifa tätä. Samaa paskaa vuodesta toiseen. Miten jaksatte vertailla näitä pelejä kun ne on aivan erilaiset.

Turha tässä nyt on mussuttaa yhestä demosta. Sitteku on alkaa olee joku 150 ottelua onlinessa niin varmasti tietää mikä tässä uudessa Fifassa on vialla. Luettelin niitä vikoja edellisestä pelistä jo aikasemmin täällä, ja niitä ei taideta olla vieläkään korjattu. Ootellaa nyt vaan sitä koko peliä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

PES vs. FIFA ketjuun tuli jo laitettua jotakin mietteitä demosta mutta eilen ja tänään tullut demoa pelattua aikaspaljon lisää ja fiilikset ovat olleet hyvinkin positiiviset.

Puolustuspelin uusiminen(minkä esittelyyn 3 min. demo ei ehkä ole parasta markkinointia) vie pelaamista taktisempaan ja rauhallisempaan suuntaan. Täytyy myöntää, että muutaman demo pelin jälkeen muokkasin näppäimet paremmin itelle sopiviksi( team mate contain X:lle, stand tackle A:lle ja contain RB:lle, jota en käytä vaan hoidan homman manuaalisesti jockeylla). Puolustamisessa tulee keskityttyä entistä enemmän pallollisen pelaajan syöttösuuntien peittämiseen sekä pallollisen ohjaamiseen laitoihin. Taklausten oikea aikasuus korostuu myös kun pelaaja tekee taklaus animaation aina A:ta painettaessa ellei ole pallollisen takana jolloin pelaaja käyttää käsiään, johon tuomari voisi puuttua enemmän. Team mate contain voisi olla hieman agressiivisempaa etenkin oman rangaistusaluueen lähestyessä.

CPU:n pulustus pelaaminen on muuttunut myös vähemmän agressiiviseksi jolloin pallonpitäminen ja kierrättäminen on viimevuotta helpompaa ja peliä pystyy rakentamaan keskialueella melko rauhallisesti, välillä hiukan liiankin, koneen maalin lähestyessä prässikin tosin kovenee. Välillä pistää ikävästi silmään CPU puolustajien luonnottoman nopeat reaktiot ja suunnanmuutokset, mihin EA toivottavasti joskus puuttuu. Olen huomannut myös, että etenkin teknisillä pelaajilla pystyy ohittamaan puolustajia ilman mitään kikkoja, precision-tai skilled dribbleä mikä on hyvä muutos.

CPU:n hyökkäys peli on mielestäni monipuolistunut viime vuodesta ja se ei yritä vain sitkeästi eteenpäin, vaan kierrättää palloa, vaihtaa puolta ja yrittää kaukolaukauksia. Koneen maalitkin ovat olleet varsin monipuolisia: keskityksistä, kaukolaukauksia, läpiajoja jne. Tosin CPU hyökkääjät tekevät myös luonnottoman nopeita käännöksiä joihin on lähes mahdoton reagoida ja välillä tuntuu mahdottomalta puolustaa koneen hyökkäyksiä. Omat maalit ovat syntyneet varsin monipuolisesti: rauhallisen rakentelun jälkeen, vastahyökkäyksistä, keskityksistä, erikoistilanteista, kaukolaukauksista jne. Kuten tässäkin ketjussa mainittu omien tekoäly pelaajien liike jättää toivomisen varaa. Uskon ja toivon että se ainakin paranee custom taktiikoita säätämällä, mitkä demossa on lukittu. Kokeilin pari peliä FIFA 11:sta ja taktiikoita säätämällä sain omilta tekoäly ukoilta varsin monipuolista pallotonta työskentelyä, niin hyvässä ja pahassa.

Mainittakoon vielä, että olen pelannut manuaali asetuksilla FIFA 10:stä lähtien ja suosittelen kaikkia kokeilemaan. Se tuo peliin aivan uuden ulottuvuuden peliin kun pallon voi pelata mihin haluaa miten. Tällä hetkellä täällä odotellaan FIFA 12:sta varsin innokkaasti.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Mainittakoon vielä, että olen pelannut manuaali asetuksilla FIFA 10:stä lähtien ja suosittelen kaikkia kokeilemaan. Se tuo peliin aivan uuden ulottuvuuden peliin kun pallon voi pelata mihin haluaa miten. Tällä hetkellä täällä odotellaan FIFA 12:sta varsin innokkaasti.

Pikkusen OT, mutta... ;)

Itse harjottelin ns. täys-manuaalit 11:sta ja pakko kompata, että se todellakin tuo uuden ulottuvuuden. Uskaltaisin jopa sanoa, että kuoren alta paljastuu hyvin nopeasti ihan toinen peli. Itsellä on jopa fiilis, että tämä on se miten FIFAa pitäisi pelata. Muutamat tosi inhottavat jutut hyökkäyksessä olivat samantien historiaa, kun oppi pelaamaan noilla, etenkin syöttely on todella paljon paremmin toimivaa, kun voit iskeä palloa ihan minne vaan ja voimakkuus näkyy paremmin. Kaikenkaikkiaan oma pelityyli muuttui tosi paljon enemmän "realistiseksi". Toki ymmärrän, ettei tämä ole sitä mitä kaikki haluavat, mutta sitten varmaan kantsii miettiä onko FIFA se omin juttu. Mutta sen voin sanoa, että kun täys-manuaaleilla saa toteutettua jonkun tosi helmen kuvion, niin sitä kusee hunajaa, koska sen tietää, että se tuli ihan omasta selkärangasta. Ohessa yksi omista viimevuoden suosikeistani. :)

kuvio 02 | EA SPORTS

Niille, jotka ovat kiinnostuneita vaihtamaan kontrolleja manuaalille, niin voisin pistää vinkkinä, että laskekaa ensin suosiolla vaikeustasoa normaalista tasostanne yhdellä ja lähtekää vaihtamaan noita vähitellen, ei kaikkia kerralla. Itse alotin niin, että ensin laitoin normaalit syötöt manuaaliksi, ne kun alkoivat olemaan hallussa, sitten vedot ja roikkusyöttö, sen jälkeen kesot ja lopuksi läpisyötöt (itseasiassa kun opin manuaalisyötöt, niin läpisyöttö on ollut aika vähällä käytöllä, koska manuaaleilla voi monissa tilanteissa korvata normi syötöilläkin tuon). Vaatii vähän kärsivällisyyttä, mutta voisin melkein luvata 100%:sti sen kannattavan. Ja sitten kun kaikki hanskassa, niin voikin taas hilata vaikeustasoa ylöspäin. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Täällä on niin miellyttävän paljon hehkutettu manual-kontrolleja ja tänä vuonna niille pitäisi itsekin antaa mahdollisuus. Fifa 11:ssa manuaalit oli vain NIIN turhauttavia, koska, jos vastustaja piti prässin pohjassa, niin ei siinä oikeen ehtinyt mitään saada aikaan. Ellei sitten ollut täys Fifa-jumala.

Pro:lla normaalipeli tuntuu kyllä mielestäni tökkivän. AI ei tosiaan prässää niin paljoa, mutta itsestäni tuntuu, että pallo karkaa HETI, jos vastustaja päättää vain ottaa pallon pois. Kyllähän sitä saa suojattua hyökkäyspäässäkin niin kauan, kun AI selvästi vain odottaa, että teet jotain. Jos et pistä pjoukkuetoveria pystyjuoksuun, niin oikeen mitään ei tapahdu kentällä ja jos pistät, niin AI tajuaa ne. Jos päätät olla ovela, että pistät vaikka laiturin pystyyn, mutta ovelasti jaatkin pallon keskelle, niin AI aavistaa senkin. Jos päätätkin yhtäkkiä heittää pelikamat naulaan ja painua Cheersiin lohdutusbisselle, niin AI aavistaa senkin ja käy varmaan polttamassa koko baarin..

PES vs Fifa ketjussa tästä oli aivan loistava esimerkki:
FIFA 12 demo lack of weight/inertia - YouTube

Tai sitten olen vain liian huono.

Edellämainitusta johtuen monelle tulee helposti sitten sellainen fiilis, että maalit syntyvät aina samalla tavalla. Jokin keskitys tai usein AI vain jotekin koheltaa palloa omassa päässä ja pääset siitä rankaisemaan, esimerkiksi kulman jälkitilanteesta. Siitä ei oikein tule kovin voittajaolo :D Olen kyllä yrittänyt niin monenlaisia variaatioita, kuin olla ja voi, mutta tekoäly tuntuu napsivan ne surutta. Olen kokeillut hakea kaukolaukauksia, jotka tuntuvat olevan TÄYSIN turhia (tai en taaskaan vaan osaa), olen kokeillut laukoa enemmän kuudentoista tuntumasta, AI blokkaa.

Kaksinpelinähän tämä vaikuttaa kuitenkin ihan timantilta. Jos ois pohjaton kassa, ostaisin PESsin yksinpeliin ja Fifan onlinehommiin..

Containille olen löytänyt jo jotain käyttöä, mutta kyllä puolustaminen ja pallonriistot sujuu paljon helpommin jockeyllä.
 
Ylös Bottom