Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

-Peli vähän enemmän eläväisemmäks,enemmän erilaisia maaleja
-Selkeämpi eroja Personality+ eli kunnon pelimiehet erottuu keskinkertasuuksista. Ja lisätään tähän et myös muutkin ku jotku Messit&Ronaldot. Onhan maailma täynnä näppäriä ja kovia pelimiehiä
-pelaajien kehittyminen paremmaks (tyyliin huippuaikojen PES6 esim).FIFA 11:ssa pelaajat kehittyy varsin vaisul taval esim.nuoret jannut
-lisää liigoja vaikka Argentiina,Ukraina,Kreikka ym..
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Tosta edellisestä viestistä sen verran että eikö muka FIFA10/FIFA11 ollut Argentiinan liigaa? Ainakin FIFA09 oli se.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Eli nämä viiden tähden skills pelaajat, niin joillain pelaajilla on se ja joiltain se puuttu kokonaan.

Esimerkkina Sneijderilla 5* Di Marialla 4* ja kumpi on oikeesti taitavempi pallon kanssa? :D
Pieni yksityiskohtia mutta kuitenkin :D
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Eli nämä viiden tähden skills pelaajat, niin joillain pelaajilla on se ja joiltain se puuttu kokonaan.

Esimerkkina Sneijderilla 5* Di Marialla 4* ja kumpi on oikeesti taitavempi pallon kanssa? :D
Pieni yksityiskohtia mutta kuitenkin :D

Yleisesti itse toivoisin, että ottaisivat nuo tähdet periaatteessa kokonaan pois. Koska suurimman osan kynistä jokainen pelaaja maailmassa osaa tehdä. Onnistusprosentti yms voisi sitten olla näillä taitavemmilla iso, kun taas huonoilla 0-5%. Kuka esimerkiksi ei osaa tehdä sitä pyöräytystä tai vaikka saksia, kun jopa minä osaan ne tehdä... :D
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Ihan hyvä idea tuo onnistumisprosentti, mutta EA:n on helppo pysyä siinä samassa kaavassa mikä on nytkin. Saisivat käyttää hieman aikaa noiden 5* jannujen listaamiseen. Sielä on muutamia täysiä hazardeja kuten Ronaldo (R9), jolla on 5* kynät. Sitten on Robbenit ja Navasit, joilla on puolestaan vain 4* kynät :eek:

Kuka esimerkiksi ei osaa tehdä sitä pyöräytystä tai vaikka saksia, kun jopa minä osaan ne tehdä... :D

Saksia osaavat tehdä muuten kaikki muut paitsi moke, mutta niiden nopeukset ovatkin joillakin sitten hieman eri luokkaa :D
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Unohdin tämän :D
Toivoisin, että hyötyaikaa lisättäisiin vähän, koska liian usen tulee niin että esimerkiksi minulla on keskikentällä pallo pistän läpi niin se pelaaja kuka pisti läpi syötön kaadetaan ,kun taas hyökkääjä on 1 vs 1 tilanteessa mutta kun hän ei ehdi heti palloon niin hyötyaika loppuu ja tulee vapari turhauttavaa.

Toinen esimerkki vedät pallon pallo menee maalin vastustaja vetää liukutaklauksen tulee vapari?
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Taktiikka puolen saisi vetää melkein kokonaan uudestaan, esim pelikuvio pitäisi pystyä tekemään täysin manuaalisesti, tyyliin PES.

Pelaajien osto ja sopparien tekeminen on raivostuttavaa. Pelaajat hylkää sopimustarjouksen ilman mitään neuvotteluja, eivätkä edes ilmoita minkälaisen sopimuksen haluaisivat. :mad:
Eikä pelaajasta voi tehdä kun yhden tarjouksen kauden aikana, ei sitten mitään järkeä...
Tähän kun saisi jotain tolkkua niin olisin tyytyväinen.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Ensimmäisiä infoja FIFA12:sta

- FIFA 12 introduces the ‘Impact Engine’ which properly tracks and formulates contact between players, including their hips, knees etc.
- The AI will also keep track of areas of the body players have been injured during a match. Players can also become injured off the ball if abused too much, especially late in the game.
- FIFA 12 also introduces ‘AI Vision Game’ (rough translation), which promises to make passing more realistic. If you try to complete a pass to a player that’s not within visible range, for example, it’s less likely you’ll complete the pass. EA hopes this will get rid of “blind passing”.
- Personality Plus is more developed and should influence AI players’ passes this time.
- AI is said to be “more human”, with each player acting more or less according to his abilities. One example given is when an AI player sees Fabregas coming towards him with the ball, he’ll act more carefully.
- OPM describes “new presentation” of matches in FIFA 12, which are said to be very much inspired by English football crowds.
- The game includes three new arenas, this time with integrated benches along the sidelines and “impressive lighting effects” according to OPM France.
- Integration of a new short dribble with the left stick.
- The game features a new camera that’s noticeably closer to the ground.
- There’s also a new menu interface that appears to be simpler and more ergonomic than before

Fifa 12 first details: I'm not worried yet | Front Towards Gamer
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Ihan mielenkiintoisia uudistuksia. Toivotaan että käytännössä myös toimivat. Ehkä itseäni kiinnostaisi enemmän vielä taktisen puolen uudistukset ja onko niitä. Esim. miten prässillä voisi vaikuttaa syöttötarkkuuteen/tehoon. Samoin kuntojen vaikutusta eri tapahtumiin(muukin kuin juoksu), jne.

Omat ehdotukset jo aiemmin taisivat ollakkin täällä. Sellainen tuli vielä mieleen, että voisi enemmän järkeistää noita kikkoja. Täälläkin puhuttu, mutta tosiaan niin että joku askel/vartaloharhautus olisi hyvinkin normaalia, samoin kun jalkapohjaharhautukset. Sen sijaan sitten jotkut karusellit olisi todellisia harvinaisuuksia. Nykyisellään Makelele ja Cambiasso vetelee karusellia...

Toivottavasti tosiaan puhtaasti kuljetuksessa saadaan parempi kontrolli palloon. Ettei tarvitsisi aina ns. harhauttaa edes mennäkseen vastustajista ohi(mallia Messi). Samoin ensimmäisen kosketuksen voisi muokata niin että sen voisi suunnata samoin kun nyt sen "pitkän kosketuksen" pystyy suuntaamaan jotenkin lyhyenä haltuunottona. Siinä kun menee usein se 1s hukkaan kun kaveri ottaa väärään suuntaan ensimmäisen kosktuksen. Samoin jotain järkeä ensimmäiseen kosketukseen kun pallo tulee suoraan selän takaa päänyli. Nythän kuka vain perustoppari ottaa nuokin pallot 100% suoraan haltuun. Enemmän siis niitä huonoja kosketuksia ja pallon karkaamisiakin, juuri riippuen pelaajan taidosta.

Niin ja sitten jotain järkeä siihen kuinka hyvin kone vetää liukkareita takaapäinkin. Eli joskus niistä saisi vaparinkin.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

FIFA 11:sta on muutama asia, jotka olivat periaatteessa FIFA 10:ssä ihan kunnossa, mutta jannut päättivät sitten mennä korjaamaan sitä mikä ei ole rikki. Noh, jokatapauksessa tässä muutamia juttuja, jotka itseäni hämää 11:sta ja toivoisin, että 12:sta hommat olisivat korjattu/palautettu ennalleen:

- Vanhantyylinen (FIFA 10) Be a Pro takaisin, jossa voi päästä maajoukkueeseen.
- Hurjan puolueellinen tuomari pois, joka viheltää CPU:lle vapareita about joka hiton taklauksesta ja ihmispelaajalle ei ihan selvistäkään rikkeistä. 10:ssä oli paljon parempi.
- Jos käsipallot pidetään jatkossakin mukana (niinkuin varmaan pidetään), niin helvetti sentään niiden todennäköisyyttä pitää vähentää roimasti.
- Pääpelaamisen puoluellisuus hyökkääjille alemmaksi: niin CPU kuin ihminenkin tekee aivan todella paljon päämaaleja, josta päästään seuraavaan:
- CPU voisi tehdä enemmän muitakin kuin päämaaleja, ja vetää matalia vapareita, aina se hiton roikku, josta joku maagisesti puskee pallon sisään.
- Omien pelaajien AI paremmaksi, tai takaisin edes 10:n tasolle. Mitä meinaan: osaisivat leikata paremmin vapaaseen paikkaan esim. 2-1 tilanteessa, sekä, kun pyydät prässiapua, ne eivät juoksisi toisiaan päin, antaen palloa vastustajalle vapaaseen paikkaan (ehkä se ärsyttävin juttu 11:sta).
- Manuaali-syötöillä pelattaessa joku sihti indikaattori ei olisi haitaksi rajaheitoissa, ihan vaan suuntaa-antava sellainen (optioksi mielellään).
- Maagiset "koukkujalka-takaapäin-pallonriistot" harvinaisemmiksi, niin CPU:lle kuin ihmispelaajillekin.
- Mahdollisuus nousta koutsaamaan maajoukkueita.
- MM-kisat tähän samaan (lisenssi tietty... aika kallis varmaan, eli tuskin tulee).
- Vanhanlainen Be a GM takaisin TAI sitten player-managerille mahdollisuus vaihtaa seuraa player-managerina, vaikka se oikeassa elämässä olisikin käytännössä mahdoton siirto.
- Mahdollisuus ilmaista siirtohalu nykyisestä jengistä pois kesken kauden, myös mahdollisuus tarjota itseään kauden lopussa muillekin, kuin niille, jotka ovat suoranaisesti kiinnostuneita. Tai sitten monipuolisemmat tarjoukset.
- Kesken kautta ei oikeastaan koskaan tule potkuja/myyntiä pois/mitään, ellet pelaa aivan TODELLA huonosti, siis häviät suunilleen joka ottelun, tai pelaat koko kauden 2.0 keskiarvolla. Jännitystä.

Siinäpä äkkiseltään tärkeimmät.

Toivoisin, ettei syöttösysteemiin ja vetoihin enää kajottaisi ensi versiossa.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Pelailin tossa 11:sta äsken ja vielä muistui kaksi pointtia tohon mun listaan. :)

- Jos pelaa Player-uraa, mutta ohjaat koko jengiä, niin olisi kiva, jos saisit pyytää vaihtoa sille omalle Be a Pro -äijälle, kuten 10:ssä. (Vai oliko se kympissäkin niin, että vain silloin sai pyytää vaihtoa, jos ohjasi vain omaa äijäänsä? No jokatapauksessa tämä olisi ihan siistiä.)

- Player-uraa pelatessa oma GM sietäisi olla aikalailla fiksumpi. Vai miltä kuulostaa, että GM pitää Torresia penkillä? olisi myös siistiä, jos GM joskus päättäisikin ottaa sut kentältä pois, jos et loista siellä. Myös se ärsyttää, että GM saattaa peluutta sun "hahmoa" ihan piippuun verukkeella "olet niin tärkeä pelaaja", mutta sitten iskee sut vaihtoon, kun tulee tärkeä CUP tai vastaava spesiaali-matsi (järkeä?). Tossakin voisi olla joku juttu tyyliin "haluaisin levätä ensi matsin (etten tarvi skipata tota tärkeätä cup-matsia)".

Okei, nyt lopetan avautumisen. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Ensimmäisiä infoja FIFA12:sta

- FIFA 12 also introduces ‘AI Vision Game’ (rough translation), which promises to make passing more realistic. If you try to complete a pass to a player that’s not within visible range, for example, it’s less likely you’ll complete the pass. EA hopes this will get rid of “blind passing”.
Fifa 12 first details: I'm not worried yet | Front Towards Gamer

Toi on ihan hyvä idea, mutta tulee vaan mieleen että maailman parhaimmat pelaajat kyllä tietävät aikashyvin missä joukkuekaverit juoksevat. Onhan siinä taktiikallakin suuri rooli. Esim Pelehän oli tästä tunnettu että ennenkuin se otti pallon haltuun se tiesi tarkalleen missä pelikaverit liikkui. Ei tarvinnut haltuunoton jälkeen enää miettiä missä äijät menee, vaan haltuun ja ykkösellä pallo välittömästi eteenpäin. Kyllähän siinä tietysti syöttötarkkuus väkisinkin kärsii, että hyvin toteutettuna tämä voi olla hyvä uudistus.
 
Vastaus: FIFA12 [Hype/Toiveet]

Ja uutta videota uudesta fifasta, joka antaa hyvää esimakua tuosta uudesta "impact enginestä": [video=youtube;V6WnNDieX1w]http://www.youtube.com/watch?v=V6WnNDieX1w&feature=player_embedded[/video]

e. Taitaapi olla myös uusia kuvia pelistä videoksi yhdistettynä:
[video=youtube;ZvgWqg80yCY]http://www.youtube.com/watch?v=ZvgWqg80yCY&annotation_id=annotation_903820&feature=iv[/video]

Ei tuo "impact engine" ainakaan tule helpottamaan tämän vuoden futispelin valintaa. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [PS3 Hype]

Uutta videota pukkaa, joka esittelee vähän tuota "impact engineä": [video=youtube;V6WnNDieX1w]http://www.youtube.com/watch?v=V6WnNDieX1w&feature=player_embedded[/video]

e. Ja lisäksi uusia kuvia:
[video=youtube;ZvgWqg80yCY]http://www.youtube.com/watch?v=ZvgWqg80yCY&annotation_id=annotation_903820&feature=iv[/video]

Uusi "impact engine" näyttää maukkaalta, mutta 5:33 kohdassa Mikel ottaa pikkuisen ilmaa:)D). En sitten tiedä, ovatko nuo voltit hyvä vai huono juttu, mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Ei tämä nyt ainakaan helpota futispelin valintaa tälle vuodelle. Tosin, eipä se muulloinkaan kauhean helppoa ole ollut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA12 [Hype/Toiveet]


Taivas varjele kun näytti hyvältä tuo video. Hienovarainen kuljettelu pienellä alueella palloa suojaten, maltilliset puolustajat ja etenkin Impact Engine näyttäisivät tuovan juuri sen kaivatun lisäelementin FIFAan.

Toistaiseksi siis FIFA 12 vaikuttaa lupaavalta, seuraillaan kui käy.
 
Vastaus: FIFA12 [Hype/Toiveet]

Tuo kuullostaa jo lupaavalta. Suhteellisen jännä tapa EA:lla, kun näin aikaisessa vaiheessa alkavat kertomaan pelistä, kun viime vuonna taas venyttivät sen todella pitkälle kesälle. Ja onneksi pelinkehittäjät huomanneet samoja haittoja kuin moni muukin.

Tässä on nyt vajaa puoli vuotta jänskättelyaikaa.. :D

No viime vuonna tuli Fifa WC 2010 keväällä, joten ei kannattanut Fifa 11 markkinoida vielä sillon. Uudet taklaukset näyttivät kyllä todella lupaavilta, fysiikka tuntuu paranevan entisestään. Myös tuo uusi karvaus systeemi näytti paljon realistisemmalta. Ettei puolustava joukkue aina ekana vaan törmäile vuoron perään hyökkääjän kimppuun.
 
Ylös Bottom