Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

[video=youtube;aWTTIwphjz4]http://www.youtube.com/watch?v=aWTTIwphjz4&feature=player_embedded[/video]

Career modesta ja onlinesta infoa 11. heinäkuuta:
It’s been confirmed on the podcast by Rom that as part of Dave Rutter’s second European tour (starting next week) Career Mode and Online modes will be the main items on the agenda for the community and gaming press. However, information from these playtests won’t begin to be freely available until the second week in July (11th) which just happens to be the same day we visit EA again in Guildford.

We know you guys have been climbing the walls for Career Mode information and finally you have a deadline. Just over a week to go and we’ll be able to dish all the dirt on FIFA 12′s Career Mode, live once again from EA’s UK headquarters.

The countdown begins…
Fifasoccerblog

Henkilökohtaisesti odotan career modesta infoa kaikista eniten, koska offline on käytännössä se, mitä meikä tahkoaa. Toivottavasti löytyy tulevan Fifan career modesta syvyyttä managerointiin.

Henkilökohtaisesti odotan career modesta infoa kaikista eniten, koska offline on käytännössä se, mitä meikä tahkoaa. Toivottavasti löytyy tulevan Fifan career modesta syvyyttä managerointiin.

Itsellä sama homma. Onlinessa tulee aina välillä pelailtua, mutta managerointi vie päähuomion itsellä melkein jokaisessa urheilupelissä. Toivottavasti ainakin pelaajien hankkimispolitiikkaa, seuran vaihtoa ja yleistä manageroimista olisi parannettu. Lisäksi toivoisin muutamaa lisäjuttua, kuten esimerkiksi: Aloitan manageroimaan jotain joukkuetta vaikka Englannin 4.korkeimmalta sarjatasolta, eli npower2:sta. Sanotaan nyt vaikka, että valitsen joukkueeksi Barnetin. Koko kausi on pelkkää juhlaa ja dominoin liigaa, ja 17-vuotias hyökkääjäni X tekee kauden aikana ennätysmäisen määrän maaleja, 48.
Mitä FIFA11:ssa tapahtuu tässä tilanteessa kauden jälkeen? Ei mitään, pelaajan arvo niin markkinoilla kuin kentällä pysyy samana, minkäänlaista kehitystä ei tapahdu.
Mitä FIFA12:ssa pitäisi tapahtua tässä tilanteessa kauden jälkeen? Pelaajan arvo siirtomarkkinoilla nousisi räjähdysmäisesti, ja esimerkiksi vähintäänkin Championship-seurat (Englannin toisiksi korkein sarjataso) olisivat kiinnostuneita pelaajastani, tarjoten 4.sarjatason joukkueelle huikeita summia.

Tällä tavalla saisi lisää syvyyttä pelaamiseen ja toivoisinkin, että pelaajien kokonaisuus voisi pudota/nousta enemmän. Nykyäänhän nousut ovat korkeintaan +/- 1-2 kaudessa. Jos esimerkiksi Cristiano Ronaldoa tai Lionel Messiä pidettäisiin penkillä ja kentälle päästessään ei onnistuisi kuten supertähti, voisi kokonaisuus pudota 85 tienoille, jolloin myös markkina-arvokin putoaisi.

Toivottavasti joku ymmärsi tekstistä edes jotain, hiukan hankalaa selittää.. :D

Aika kunnianhimoisia tavoitteita on EA:lla pelin parantamiseen. Selvästi huomaa että pyritään yllättävänkin realistisiin uudistuksiin. Saa nähdä lokeroituuko PESsi tänä vuonna entistä enemmän "videopeli" futikseksi.

Saisivat poistaa noita aika isojakin bugeja pelistä esim. AI ei tunnu ikinä vetävän läpiajoista vaan kuljettaa aina päin maalivahtia tekemättä mitään ja Ultimate Teamissa joka toinen matsi tuntuu loppuvan johonkin lagiin.

Loistavia uutisia Fifan kommentaattoriosastolta!

FIFA 12 Broadcast Announcers Revealed - EA News

Eli Martin Taylor saa Andy Grayn tilalle Alan Smithin. Smith ei puhu samanlaisella brittiaksentilla, kuin Gray, jonka puheesta ei aina saanut selvää. Ja pelissä tulee olemaan 2 eri englantilaista selostajakaksikkoa, toinen parivaljakko on tuttu 2010 Fifa World Cupista. He selostavat turnausottelut, esim. FA Cup.
Sivulla myös todetaan että peli saa yli 10 000+ uutta kommenttia selostajilta verrattuna Fifa 11.
"More than 10,000 lines of fresh commentary"
Uskooko nyt tohon...:rolleyes:

Tässä lähiaikoina kun oon pelaillu vähän Fifaa, niin vaihdoin tylsän brittiselostuksen espanjalaisen hehkutukseen. GOOOOOOOOLLLAAASSSOOOOO!!!

Kunpa joskus sais Tuomas Virkkusen selostamaan... :D

Uusia kuvia, joista spoilerin takana oleva kuva paljastaa career modessa pelaajien keskustelevan managerin kanssa:
fifa-soccer-12-20110708035343239_640w.jpg
Lisää kuvia löytyy fifasoccerblogista. Career moden varhaisesta versiosta löytyy myös muutama kirjoitus ja niitä on tämän päivän aikana tulossa lisää. Tässä [URL="http://fifasoccerblog.com/blog/fifablog-be-career-mode-impressions/"]FIFABlog.be:n huomioita englanniksi[/URL]:
It’s that time of year once again. EA are now ready to lift the lid on career mode and start letting people who have been lucky enough to go hands on release their findings into the wild. One of those people is Nicholas Van Hoorde, staple of FIFABlog.be, who played Career Mode recently when the producer tour made a stop in Paris. Here are his findings.

FIFA 12 Producer Tour Paris:
With the second producer tour, we get another piece of the FIFA 12 puzzle. The puzzle marked ‘Career Mode & Online Modes’. Unfortunately, EA decided not to talk about Online modes in Paris and focus solely on Career Mode. That’s because they want something new to talk about at Gamescom, which I can perfectly understand. And let’s be honest, Career Mode is the heart of the FIFA 12 single player experience, so it’s certainly ‘heavy’ enough to talk about for a few weeks as more and more details emerge.

First things first, if you’re expecting a whole new Career Mode interface, stop. The interface is more of an update and looks 90% the same as FIFA 11. That’s not a bad thing per se, because that 10% change has given it a really nice lift and it’s primarily the homepage that’s had some new touches. With top/latest transfer deals constantly on your right, you feel that the world around you is finally doing something. (Which David Rutter was going for) The ‘news’ around the world is more structured and more varied; the press now have an important role to play. Also, the e-mail system has got a new look and is much more efficient. As far as looks go, that’s about it. Player searching is still the same; contract negotiations didn’t look any different to me as well as all the other features that were present in FIFA 11.

But that’s only looks; we want some real game changers and there are a few. With the new Youth Academy system, EA SPORTS is finally back on the right track with FIFA 12. It’s a two-fold feature. Firstly, scouts are back and you can send them to different regions in the hope they’ll spot some talented youngsters. As David Rutter mentions in the interview, you’re scouts need to go to the same region a couple times to get accurate information. So the first time they get back, the information will be vague. It’s also dependent on how long you send them to a region for, sound familiar? That’s because it’s the exact same thing as in FIFA 08. However, you can now send up to three scouts instead of just one. It’s still on the low side for top clubs, but it’s a step forward I guess. I do fear that scouting will be pretty straightforward (like in FIFA 08), with really no skill involved. You don’t have my final word on this, but I wouldn’t expect groundbreaking things involving scouts.

What might be ground breaking are the Youth Squads. But again, I couldn’t really test it. I started a Career Mode with Chelsea and when I went to the Youth Squad, there were no players (probably because I didn’t get past the pre-season friendlies). Hopefully, Dave and Tom, can provide more information on this subject. But if it’s anything like the Youth Squads in Pro Evolution Soccer, I’m all up for it.

The second ‘big’ feature in Career Mode is ‘Transfer deadline day’. Which now is a whole game in itself with the day progressing hour by hour, giving you time to get that last deal in the bag. Alongside this, it was great to see you can now ‘stall’ a decision on whether to sign or reject a player. But players might lose interest if you stall for too long. It actually happened in my Chelsea game….

The Lukaku-Cole Story
I tried to sign Lukaku, but didn’t really look at Chelsea’s transfer budget, so I probably bid way too much. The day after my Lukaku bid, Real Madrid contacted me for Ashley Cole and they offered me 22 million dollars. I didn’t want to accept, but didn’t want to refuse either, so I decided to stall the transfer. The day after that, Anderlecht accepted my bid and let me talk to the beast that is Lukaku. After a day or two, he accepted my contract. But then I saw a problem. I’d really overbid, in fact I couldn’t afford Lukaku at all. So I decided to stall that deal as well. I went back to the transfer negotiations panel (that’s really well done, by the way) and reopened the Ashley Cole case and I accepted Real Madrid’s offer but sadly it was too late. In the press a big article with the headline: ‘Lukaku stays at Anderlecht’ appeared quoting the player, “I still feel I can progress at Anderlecht.” So the stalling tactic ruined this deal for me, and I lost Ashley Cole to Real Madrid… Great managing, right?

The transfer deadline day is heavily tied with the ‘player stories’, which Rutter made quite a big fuss around. Basically it’s the press understanding your decisions as a manager and judging them. He gave a Mark Van Bommel example, who had just come back from an injury. The press didn’t think he was ready to play, but Rutter played him anyway. Milan won the game 3-0 and the press posted an article about the excellent judgement at Rutter’s decision. See what the game did there? It tried, again, to give you the feeling that the world is turning. I don’t know how many situations the press ‘gets’, so it might get a little linear after a while but Rutter did talk about situations involving player happiness, injury, morale and retirement.

And then we go on to the little details. David Rutter said he had a list full of improvements in his pocket and he couldn’t remember all of them but I did notice a few. The season previews and the board’s objectives are a little more elaborate now with the commentators talking about these objectives in the beginning of the season. You can now save squads, so if you have a B-squad for cup matches, you can now instantly change your team. Swapping players in Team Management is also easier now with a new quick swap feature (triangle for PS3, Y for 360). Also, you can now substitute more than 3 players in friendlies. Not career mode related but Rutter announced that Live Season will be entirely free this year. EA Sports Football Clubs is not limited to ‘Live Season’ teams. You can pick every team that is available in FIFA which sounds great.

So, that’s Career Mode. I was a bit disappointed that manager mode didn’t get a complete overhaul. But I came to realize that if you get rid of the bugs from FIFA 11 and add the new features, you’ll have a pretty cool mode. But that’s something you can only tell after playing a couple seasons. Player progression is supposedly fixed, but I can’t neither confirm nor deny that of course. Have to mention that the game isn’t finished yet, but don’t expect new ‘big’ features coming in. Some nice little tweaks, maybe. Rutter mentioned that they’re investigating the possibility to arrange you own friendlies, so that proves that there’s still some room left for alterations.
Lisäksi tämä Sweetpatch.tv:n kirjoitus.

Adam Bhatti twiittaa, että uudessa fifassa mukana on gameplay sliidereitä: Twitter. Hieno uudistus, kunhan myös toimivat.

[video=youtube;Lvw506bS5lo]http://www.youtube.com/watch?v=Lvw506bS5lo&feature=player_embedded[/video]

guardian.co.uk Fifa 12 hands on

Ja kun ylempänä oli sliidereistä puhetta, niin niitä on "10-20" aina laukausten ja syöttöjen kovuudesta, CPU:n tekoälyyn. Linkki: Dave797 Twitter

Pari negatiivistakin juttua löytyy, mutta toivotaan, että nämä korjataan lopulliseen versioon.

"Wow there is a truly awful skill pass which you can do, over and over. Not good #FIFA12"

"Have to say the gameplay overall feels tighter but AI issues still remain. We asked Rutter about AI so watch out for the interview. #FIFA12"

"Impact Engine still a bit buggy but issues are known about #FIFA12"

Nuokin löytyvät peliä kokeilleiden twitter päivityksistä. mm. näistä linkeistä: Dave797, tem1985

Ediittiä: Laitetaas tämäkin sitten samaan viestiin eli Fifa 12 career modesta juttua linkin takana.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse toivoisin näkeväni joskus maalivahdeilta tämäntyyppisiä mokia joskus.
‪ROBERT GREEN Fail Usa vs England--Robert Green Own Goal, own goal!!!!‬‏ - YouTube

Toisi mielestäni paljon syvyyttä peliin, kun nykyisin se on aika samanlaista pallottelua joka peli ja maalit haetaan lähes aina 16 rajalta tai lähempää.

Joo, tässä suhteessa minusta PES vie voiton. Siinä tulee välillä juuri tuon tyyppisiä mokia maalivahdeille ja muutenkin maalit ovat melkein aina erilaisia.

Joo, Fifassa ei pahemmin moke tee mokia. Voisi myös helpommin kimmota irti mokesta ettei aina tartu liimanäppeihin tulisi jännittäviä tilanteita.

Urheilu pelien kuningas tekee jälleen tuloaan ja ainakin omaan korvaan uudistukset kuulostavat todella hyviltä. Suurin osa ajasta menee varmasti jälleen Be a GM:n parissa ja siihen näköjään on juurikin panostettu, joten odotus sen kuin kasvaa.

Toivottavasti et masennu, mutta sitä aikaa saat odottaa ja odottaa.. :D Jos potkupallon perässä juokseminen ohittaa joskus aidon,suomalaisen ja upean kiekkopelin, niin syön vaikka sitten hattuni.
Mutta itse asiaan: näyttää pahasti siltä, että fifa tarttuu ostoskoriin.... Viimeksi fifaa pelailin vuodelta 08. :eek:

No onhan jalkapallo eniten harrastettu laji Suomessa, joten en yllättyisi, jos FIFA-sarja ohittaisi kumilätkän perässä liukumisen joskus tulevaisuudessa :p

FIFA 11 oli itselleni ensimmäinen jalkapallopeli tämän sukupolven konsoleilla. Siitä jäi kovin jäykät tunnelmat pelaamisesta niin ulkoisesti kuin toiminnaltaankin aivan luokattomiin valikoihin saakka.

Parannukset Player Impact Enginen johdolla kuulostavat lupaavilta, mutta tänä vuonna saattaa olla kuitenkin omalla kohdallani PES:in vuoro. Demot ja arviot sitten lopulta päättävät sen, kumman pelin hankin vai hankinko kumpaakaan.

en yllättyisi, jos FIFA-sarja ohittaisi kumilätkän perässä liukumisen, joskus tulevaisuudessa :p
Ihmiselle kehittyy kyky lentää ilman apuvälineitä ennen kuin noin tapahtuu.

Julkisuuteen tihkuneita uudistuksia kasattuna yhteen viestiin --> EA Forums

Ovatpa muuten kerrassaan asianmukaisia uudistuksia, vesi kielellä odotellessa!

Ainakin eri videoiden perusteella FIFA 12 tulee olemaan jälleen edeltäjäänsä monipuolisempi ja viihdyttävämpi peli. Grafiikat ovat jälleen kehittyneet entistä tarkemmiksi ja uudistuksista mieleeni on painunut rajaheittoihin liittyvät muutokset. Mitä itse olen tähän asti kuullut, niin rajaheiton tullessa pelikatkoa ei ole ollenkaan, vaan peli jatkuu välittömästi. Näin ollen vastustaja ei ehdi ryhmittyä täysin omalle alueelle, mikä on toisaalta hyvä ja toisaalta vähän huonompi juttu. Lähtökohtana tässä uudistuksessa on kuitenkin totta kai, että se vie FIFA-pelisarjaa entistä lähemmäksi kohti realistista virtuaalifutista (ellei se vielä sitä ole).

Grafiikat ovat jälleen kehittyneet entistä tarkemmiksi ja uudistuksista mieleeni on painunut rajaheittoihin liittyvät muutokset. Mitä itse olen tähän asti kuullut, niin rajaheiton tullessa pelikatkoa ei ole ollenkaan, vaan peli jatkuu välittömästi.

Pelikatkoa ei tule tietyissä tilanteissa. David Rutter kertoi jossain haastattelussa, että joissain tilanteissa välianimaatioita ei tule, mutta se ei tarkoita, etteikö välianimaatiota tulisi joskus. Toivon mukaan mahdollisimman usein peli jatkuisi suoraan, mutta veikkaan tämän olevan samansuuruista luokkaa, kun FIFA11:sta tulleessa "nopeassa vapaapotkussa", jossa pallon voi pistää nopeasti liikkeelle ilman välianimaatiota.

Onko näissä nykyajan futispeleissä jo mahdollisuus tykittää aina halutessaa kova potku myös alakulmia kohti? Tuorein futispelini on muinainen Fifa09 ja siinä ärsytti maalipaikkojen hyödyntämisen kaavamaisuus. Jos pienestä kulmasta lähti vetämään, oli ainoa vaihtoehto vetää kovaa ylös etukulmasta. Jos taka-alakulmaa tavoitteli piti vetää niin hiljaa, ettei se koskaan uponnut. Muutenkin oli niin ärsyttävä peli loppuviimein, että on pientä taukoa täytynyt pitää. Nyt olisi aika päivittää futispeliä jo vihdoin ja viimein.

Ylös Bottom