Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Yep, mitä minä sanoin - statsini ovat jälleen kohentuneet parempaan suuntaan. Nyt ne ovat 21-8-12. Viimeiset seitsemän ottelua on tullut pelattua ilman ainuttakaan tappiota.

Kyseessä ovat siis edelleen H2H Seasons-pelit.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Tuleeko tuolla head to head seasonis varmana manuali-pelaajia vastaan, jos ite laittaa sinne online-asetuksiin controlleihin manual?

Kyllä. About 150 pelii takana ja en oo kertaakaan kyseenalaistanu vastustajaa. Manuaalipelissä ei voi mennä asetuksiin pelin aikana muuttamaan niitä.

Kyllä tulee. Onko tullu mieleen että ehkä ne vaan saattaa olla parempia pelaamaan? :( Ja pikaisella vilkasulla ea bugifoorumeille ei löytynyt mitään aiheeseen viittaavaa.

Siellä on tosi surkeita manuaalipelaajia siellä alkudivareissa. Tuntu välillä että assisted-peliä hakeneet olivat joutuneet manuaalipeliin. :D Kyllä musta tuntuu että manuaalipeleissä on pelit paljon tasasempia kuin muissa. Varsinkin kun otat joukkueen jonku arvot on jotain alle 75 niin saat sen hitaan pelinopeuden siihen matsiin. Suosittelen. EA kun on päättänyt että huonommilla joukkueilla on hitaampi gameplay speedi. Niillä 5 tähden joukkueilla ei ole mun mielestä mitään järkeä pelata koska tuntuu välillä että se pelinopeus on se ***** FAST, missä Robben suorastaan teleporttaa välillä 2 metrin siivuja. Ei morjes. Lähen mahoton puolustaa noita taikureita vastaan, koska liike on epärealistinen supernopeaa.

Pelaakos herra Mr. manuaaleilla? Tai millä jengillä ylipäätänsä? Kovat hyvät o statsit. Tosin ylemmissä divareissa taitaa vastus koventua. Ite jauhanu nyt paikallaa nelosessa aika monta seasonia. Eilen yöllä tuli 4 vaiko 5 0-0 matsia putkeen. :)

Tuo replayn tallentaminen on huono kun siinä voi tallentaa vain 4 sekuntia. :(

edit. ja kaikki jalkapalloa ymmärtäväthän tajuaa myös sen että tuo SLOW on ainut järkevin pelinopeus, mikä tähän peliin on saatu tehtyä.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Ja niin päättyi ensimmäinen kausi Millwallin peräsimessä nPower-sarjassa ja lopputulokseksi jäi seitsemäs sija, mikä oli seurajohdon asettamaan tavoitteeseen nähden (Finish in mid-table) erinomainen suoritus. Itse manageri oli kokonaisuutena myös tyytyväinen kauteen, mutta harmitteli joukkueen alavireistä loppua. Paremmilla esityksillä viimeisissä kuudessa pelissä olisi lopullinen sijoitus voinut olla jopa kolmas tai neljäs. Sarjan voitti ylivoimaisesti West Ham, 11 pisteen erolla seuraavaan.

Kauden jälkeen sain tarjouksia yhdestä jos toisestakin seurasta, joihin kuuluivat ainakin Ipswich (nPower-sarja), Bristol (nPower-sarja) ja Fulham (Valioliiga). Tarjouksia tuli myös yhdeltä Belgian liigan joukkueelta ja yhdeltä Serie B:n joukkueelta. Koska mikään näistä joukkueista ei oikein sytyttänyt, päätin jäädä kasaamani joukkueen peräsimeen. Uudelle kaudelle seurajohdon odotukset kasvoivat hyvän viime kauden perusteella ja kärkipäähän olisi sijoituttava.

Edellisen kauden lopussa Millwallin englantilainen kykyjenetsijä aloitti toimintansa Suomessa, josta hän löysikin nopeasti todellisen helmen Millwallin puolustuksen keskustaan: Tarvo Karila, 17 vuotta, 196 cm, 90 kg, 67 overall, 81-89 potentiaali. Pojankloppi nousi välittömästi aloituskokoonpanoon ja onkin pelannut varmaa puolustuspeliä ilman suurempia virheitä.

Kesän aikana Millwall oli jälleen aktiivinen siirtomarkkinoilla. Ulospäin suuntasivat CDM Therry Racon (->Leicester), viime kaudeksi hankittu ST Cyril Thereau (->Leicester) sekä lainalle lähtenyt ST John Marquis. Thereaun vastineeksi manageri hankki kolmen miljoonan punnan siirtosummalla Venäjältä CSKA Moskvan joukkueesta kärkimies Moussa Maazoun, joka onkin kauden neljässä ensimmäisessa pelissä tehnyt jo kolme maalia. Tällä hetkellä hän kärsii murtuneesta nilkasta ja on poissa kolme viikkoa.

Uusi kausi on alkanut hyvissä merkeissä, kun joukkue on napannut neljästä pelistä kahdeksan pistettä. Kaksi voittoa ja kaksi tasapeliä.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Sain ostettua Kauden alussa Arsenaliin Schweinsteigerin jättikaupalla.. Kaikki ei mennyt kuitenkaan suunnitelmien mukaan..
Parin pelin jälkeen Bastian rikkoi nilkkansa, mitä seurasi 3 kk huili. Annoin miehen parantua täyteen kuntoon ennen kuin peluutin seuraavan kerran
No kuinka kävi? Toisessa ottelussa taas jalka rikki ja 3 kk huili, nice.. Taitaa mennä mies siirtolistalle kauden päätteeksi, kun ei ole toistaiseksi oikein vastannut odotuksia :)

Toinen ongelma on se, että monet ovat tyytymättömiä, koska joukkueella menee huonosti. Sarjassa olen tiukasti kakkospaikalla, Cityn johtaessa lähes puhtaalla pelillä (n.30 peliä takana)
Seuraava pelikin on FA Cupin puolivälierä West Bromia vastaan.. Ainut takaisku oli putoaminen Carling cupista, mutta ei sen luulisi olevan tähtipelaajille liian kova pala.
Ensimmäisellä kaudella Euroliigojakaan ei ole, joten pitää pelaajien nyt vaan niellä se ettei mestaruutta näillä näkymin voiteta.

Muuten on ollut aika mukava kausi ja paljon on hienoja maaleja tullut. Olen pelannut pääosin World Classilla, missä oikeastaan ainoa ongelma on cpun pyrkimys saada pallo kulmalipulle eikä maaliin.
En oikein tiedä, missä vika on. Kaikki sliderit ovat mielestäni siihen suuntaan, että ei ainakaan pitäs huonontaa World Class -tasoa.

Seuraava kausi menee varmastikin Legendarylla, joka alkoi vähän tökkimään kun Swansea muistutti pelitavaltaan Barcaa. Olisi mukava, jos EA:n ukot olisivat jaksaneet asettaa joukkueiden custom tacticsit realistisiksi.
Ite ei varmaan jaksa alkaa niitä rukkaamaan.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

paljon tullut kateltua noita tutoriaaleja eri kikkoihin mutta en löydä yhtä.

Näyttää näin nopeasti katsottuna olevan eri kikat videoissa. Ensimmäinen näyttäis ihan perus vartaloharhautukselta eli voi olla ihan tatilla pieni heitto sivulle (vasen) ja sitten nopeasti oikelta (tue tatilla etuoikealle) ohi nopealla spurtilla suoraan kikan jälkeen. Toisessa taitaa olla fake shot tyylistä kikkailua eli vetonapin jälkeen syöttönappia. Taitavammat pelaajat tekee vauhdissa fake shotista ronaldo chop tyylisen kikan. Siinä pitää vaan tukea tatilla viistoon eli sinne suuntaan minne haluat pelaajan kääntyvän. Liikkeet pitää molemmissa tehdä nopesti ja tarkasti rytmittäen ja ne on tehokkaita silloin kun näytät juoksevan paistina kohti vastustajaa ja sitten muutat äkkiä suuntaa. Suosittelen harjoittelemaan areenalla hyvällä, esim. 5 star skill pelaajalla. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Hondo18 on nyt väärässä ja haukkuu turhaan EAn poikia välinpitämättömyydestään muokata custom tacticsia. Nimittäin Swansea pelaa kuin Barca oikeastikkin. Heidän valmentajansa on erittäin Total Football tyyppinen jätkä. Aika hyvin EAn pojat olleet kärryillä.

Millon se patchi oikein tulee ja korjaako se Careerin bugin pois jotta voisin jatkaa Schalken peräsimessä?
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Hondo18 on nyt väärässä ja haukkuu turhaan EAn poikia välinpitämättömyydestään muokata custom tacticsia. Nimittäin Swansea pelaa kuin Barca oikeastikkin. Heidän valmentajansa on erittäin Total Football tyyppinen jätkä. Aika hyvin EAn pojat olleet kärryillä.

Totta. Swansea oli ehkä huono esimerkki, mutta kyllä noiden joukkueiden pelaamisessa etenkin legendarylla vois olla enemmän vaihtelua.
Sinne boksiin ne pitkälti koittaa sitä palloa kuljettaa. Eikä se Swansea ny ihan Barca kuitenkaan ole.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Henkilökohtaisesti olen viime aikoina löytänyt FIFAn pelaamisesta aivan uudenlaisen kipinän. H2H Seasonit ovat hienosti suunniteltu ja kieltämättä ne houkuttelevat aina vain uudestaan ja uudestaan pelaamaan peliä. Loistava homma, FIFA 12 on kerta kaikkiaan mahtava parannus edeltäjäänsä - ei voi muuta sanoa. Ainutkaan FIFA ei ole mielestäni koskaan yllättänyt yhtä positiivisesti kuin tämä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Tuli kyllä niin väärä tuomio tossa kun pelailin. Yksinläpi vastus otti moken vastaan spurttasin ohi mokke vetää suoraan liukkarin jaloille juuri boxin ulkopuolella eikä edes korttia saanu vapari kyllä tuli, mutta vastaavassa tilanteessa varmaan ois ollu suuri todennäköisyys et ois tullu joka suora punanen tai vähintään keltanen mutku ei :( Voitin onneks lopulta. Ootteko huomannu et välillä vaikka on automaattinen pelaajanvaihto korkeisiin palloihin niin se jättää vaihtamatta pelaajaa? Pari kertaa kulmassa käyny ja omissa soinu.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

viime Fifassa turhautti semmonen bugi ettei tullut ikinä korttia kun mokke veti valelaukaukseen sukille törkeästi!! Monta korttia jäi tulematta.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Ootteko huomannu et välillä vaikka on automaattinen pelaajanvaihto korkeisiin palloihin niin se jättää vaihtamatta pelaajaa? Pari kertaa kulmassa käyny ja omissa soinu.

Joo joskus harvoin tota tuntuu tapahtuvan. Alkuun oli todella ärsyttävä bugi, mutta nyt olen opetellut olemaan tarkkana ja napauttamaan pelaajan vaihto nappia heti, jos näyttää, ettei vaihda (nämä on oikeastaan vain kulmissa tapahtuneet mulle, en muista, että muuten olisi). Ton voisi kyllä korjata jossaan päivityksessä.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

BigSimon sanoi:
Pelaakos herra Mr. manuaaleilla? Tai millä jengillä ylipäätänsä? Kovat hyvät o statsit. Tosin ylemmissä divareissa taitaa vastus koventua. Ite jauhanu nyt paikallaa nelosessa aika monta seasonia. Eilen yöllä tuli 4 vaiko 5 0-0 matsia putkeen.
En pelaa manuaaleilla. Jokaisessa tähän mennessä 55 pelaamassani ottelussa olen ottanut Arsenalin, se kuuluu ehdottomasti asiaan. Olet oikeassa, ylemmissä divisioneissa vastus kovenee huomattavasti. :) Hyvä homma siis, koska panoksien kasvaessa voi tapahtua aivan mitä tahansa - positiivisessa mielessä nimenomaan.

Divari kutosessa olen siis tällä hetkellä. Toivottavasti saisin suoran nousun vitoseen aikaiseksi, eikä tarvitsisi ottaa takapakkia seiskan puolelle.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Joo joskus harvoin tota tuntuu tapahtuvan. Alkuun oli todella ärsyttävä bugi, mutta nyt olen opetellut olemaan tarkkana ja napauttamaan pelaajan vaihto nappia heti, jos näyttää, ettei vaihda (nämä on oikeastaan vain kulmissa tapahtuneet mulle, en muista, että muuten olisi). Ton voisi kyllä korjata jossaan päivityksessä.

Välillä oon tajunnu vaihtaa itse -> jonka seurauksena myös välillä pelaaja ei ole silti lukkiutunu puskutilanteeseen vaan juossu johonkin perseeseen tekemättä mitään :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Kehittyvätkö pelaajat yhtään career modessa, jos keskimääräinen player rating on 6.0? Paras mitä olen saanut on n. 7.2 ja hyökkääjä teki kaksi maalia.
Entä mitä joukkueita suosittelisitte h2h pelimuotoon? Viiden tähden joukkueilla en jaksa pelata ja kun valitsee 4 tai 4.5 tähden joukkueen niin pakolla tulee se Barcelona tai Bayern vastaan.
Pelannut alusta asti manual asetuksilla ja jumahtanut kasi divariin.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Kehittyvätkö pelaajat yhtään career modessa, jos keskimääräinen player rating on 6.0? Paras mitä olen saanut on n. 7.2 ja hyökkääjä teki kaksi maalia.
Entä mitä joukkueita suosittelisitte h2h pelimuotoon? Viiden tähden joukkueilla en jaksa pelata ja kun valitsee 4 tai 4.5 tähden joukkueen niin pakolla tulee se Barcelona tai Bayern vastaan.
Pelannut alusta asti manual asetuksilla ja jumahtanut kasi divariin.

Kehittyy riippuen pelaajan iästä ja en oo varma onko tässäki se potentiaali systeemi.

Itellä tulee aika harvoin 5* tiimejä vastaan jos pelaan 4,5* joukkueilla. Mut ite oon tykänny pelata Santosilla, Portolla, Lyonilla, Marseillella ja joskus tullu pelattuu QPR:llä noista mitkä ei oo 5* tiimejä. Ainii ja Norsunluurannikko on aika kova kans.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Entä mitä joukkueita suosittelisitte h2h pelimuotoon? Viiden tähden joukkueilla en jaksa pelata ja kun valitsee 4 tai 4.5 tähden joukkueen niin pakolla tulee se Barcelona tai Bayern vastaan.
Pelannut alusta asti manual asetuksilla ja jumahtanut kasi divariin.
Itse aloitin eilen pelaamaan Suomella. Miksikö? Siksi, ettei vastustajalla ole joka ikisessä ottelussa tyyliin Messiä tai Rooneyta vastassa. Tiedän, että vaikka vastustajan vaarallisuus pienenee, samoin käy myös minulle. Mutta tärkeintä on, ettei vastustajalla ole riveissään hirveästi puhdasta yksilötaitoa. Tosiaan eilen aloittaessani Suomella pelaamisen statsini ovat jälleen ottaneet askelia parempaan suuntaan ja olen enää yhden voiton päässä vitosdivarista.

Onlinessa pelaan paperilla erittäin puolustavalla, 5-4-1 -pelisysteemillä. Kokoonpanoni otteluissa on tämä: Fredrikson, Pasanen, Toivio, Moisander, Arkivuo, Väyrynen, Sparv, R. Eremenko, Hetemaj, A. Eremenko sekä kärjessä Teemu Pukki. Tavallisimmat vaihtoni toisella puoliajalla ovat Pukin vaihtaminen Forsseliin sekä Väyrysen vaihto Sjölundiin. Tämä taktiikka toimii.

Yksi avaintekijöistäni pelaamisessani on napinpainallukset syöttö ja sen perään haku, elikäs L1 + X-näppäimet samanaikaisesti. Se sekoittaa usein vastustajan pelaamisen ja antaa itselleni lisää tilaa ja aikaa hyökkäyksessä. Ja sitten viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä, tehoja totta kai.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

EA:n pojat ovat kyllä onnistuneet pelin vaikeustasojen kanssa. Edellisessä osassa ainakin itsellä lensi paljon tuhmia sanoja ja ohjaimia, koska yksinkertaisesti Semi-pro oli liian vaikea(professionalista, world classista ja legendarysta puhumattakaan), ja amateur taas liian helppo. Ja nyt uudessa fifassa kolmas kausi Seattle Soundersin(nyt Aston Villan) Steve Zukuamilla menossa, vaikeustasona Legendary. Vielä kun slidersit rukkaa itselleen sopiviksi, ei ylivoimaisia pelejä pääse syntymään. Kenttäkavereidenkin tekoälyä on parannettu, mikä estää edellisosan "Olet ihmispelaaja, tee kaikki itse"-tyylisen pelitavan.

Joten siis kolme kautta olen Zukuamilla pelannut ja jätkä kehittynyt ovr 72 -> ovr 81. Ensimmäinen kausi toi mukanaan 15 maalia/10 syöttöä, mutta haaveet MLS-liigan ja cupin voitoista jäivät haaveeksi. Toisella kaudella Zaku tykitti 36 maalillaan itsensä kauden maalikuninkaaksi, vaikka 3kk sairaslomaa mies sai noin kahdeksan pelin jälkeen. Murtuneesta nilkasta huolimatta Sounders voitti sekä cupin että liigan. Päätin, että nyt on aika lähteä eurokentille, ja valitsin Aston Villan uudeksi seurakseni. Samalla vaihtui vaikeustaso World Classista Legendaryyn. Jo ensimmäisessä pelissä Aston oli vaikeuksissa Fulhamia vastaan valkopaitojen kurottua kiinni 3 maalin johdon. Kuitenkin Fulhamin kulman jälkitilanteesta Zukumi syötti Darren Bentin läpi ja Pentti viimeisteli Astonin 4-3 -voiton. Tällä hetkellä liigan toisena, seitsemän pistettä Tottenhamista. Tähtäimessä ensi kauden europelit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom