Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Niin, kysyn nyt toistamiseen pari kysymystä tästä UEFA EURO 2012-lisäosasta. Elikäs minkälaisia online-pelimuotoja siinä on? Entä onhan pelissä myös oikeat areenat sun muut tilpehöörit? Muistuttaako se siis yhtä aidosti oikean elämän arvokisoja kuin kahden vuoden takainen MM-peli?

Online:

Samanlainen pelimuoto kuin FIFA WC2010 pelissä. Eli valitset joukkueesi, jolla pelaat ensin kolme matsia alkulohkoa satunnaisia vastustajia vastaan. Mikäli saat tarpeeksi pisteitä, etenet pudotuspeleihin. Pudotuspeleissä täytyy voittaa 3 ottelua putkeen (puolivälierä,välierä,finaali), jotta virtuaalipelaajasi pääsevät nostelemaan Henri Delaunay -pokaalia.

+ Kisafiilis
- Alkulohkossa ja pudotuspeleissä voit kohdata monta kertaa saman joukkueen
- Patchia odotellaan ainakin boksin puolella edelleen. Ongelmana on, että online-matsissa vaihtopenkki koostuu joukkueesta riippumatta viidestä pelaajasta, joihin et voi itse vaikuttaa. Penkillä on aina puolustavimmat vaihtoehdot, eli 2 varamaalivahtia, 1-2 puolustajaa ja 1-2 keskikenttäpelaajaa.

------------------------

On oikeat areenat, kisapallot jne. Areenat on mallinnettu, mainokset ovat oikeita ja laidoilla lukee pelipaikkakunnan nimi. Lisenssit kuitenkin puuttuvat noin puolelta joukkueista joten ei tuosta nyt väkisinkään saa samanlaista kisafiilistä kuin WC2010. Näillä ns. isoilla mailla pelatessa tuo ei kuitenkaan haittaa.


Vastailen mielelläni lisääkin koskien kyseistä lisäosaa, mikäli kysyttävää on :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Online: Samanlainen pelimuoto kuin FIFA WC2010 pelissä. Eli valitset joukkueesi, jolla pelaat ensin kolme matsia alkulohkoa satunnaisia vastustajia vastaan. Mikäli saat tarpeeksi pisteitä, etenet pudotuspeleihin. Pudotuspeleissä täytyy voittaa 3 ottelua putkeen (puolivälierä,välierä,finaali), jotta virtuaalipelaajasi pääsevät nostelemaan Henri Delaunay -pokaalia.
Kiitos vastauksista, etenkin tuon lainaamani kohdan halusin kuulla. Tulee taas mukavia hetkiä Suomen ja Saksan parissa noissa online-turnauksissa. 2010 MM-pelissä tein suorastaan ihmeen ja voitin maailmanmestaruuden Huuhkajilla. Muistan sen hetken vieläkin. :D Alkulohkosta lähtien peli rullasi mukavasti ja finaalissa vastaan tuli Hollanti, jonka verkkoon tein avausmaalin ensimmäisellä puoliajalla. Toinen jakso olikin sitten silkkaa puolustustaistelua, mikä tietenkin tarkoittaa pitkiä palloja kaverin maalivahdille saakka. Oi niitä aikoja...

No se niistä muistoista.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Kuinka moni on tuon EURO 2012 lisäosan hommannut? Tuntuu, että yllättävän moni huomioiden hinta-laatusuhde. Itse en ole edes harkinnut tuon ostamista.

Nojaa, on tuo lisäri kyllä mun mielestä parempi kuin mitä yleinen käsitys on. Oma vaikutus toki lienee silläkin, että multa löytyy tuo EA Sports Season Ticket, jolla irtosi tästä -20% hinnasta pois. Vähän hätiköiden tehdyltähän tämä tuntuu, eikä samanlaista panostusta ole tehty kuin 2 vuoden takaiseen MM-peliin, mutta toisaalta ei DLC:n tarvitsekaan olla yhtä laaja kuin kokonainen peli.

Itse ainakin tykkään tästä, sillä pelinopeus on hieman hitaampi kuin tavallisessa FIFAssa. Tässä alkaa olla jo futiksen tempo kohdillaan. Pienten maiden lisensittömyys ei ole omalla kohdalla koitunut suureksi haitaksi. Harvemmin tuota edes muistaa ajatella, kun netissä ei lisensoimattomia joukkueita tule vastaan lähes ollenkaan. Offline-pelaajille toki harmillisempi juttu, kuten karsintojen uupuminenkin. Onlinen lisäksi skenaario -pelimuodossa tulee varmaankin vietettyä aikaa, kunhan sinne kisojen alettua alkaa haasteita tippumaan enemmän. Kuten sanottua, niin ei tämä yhtä juhlava ole kuin WC2010, mutta kisatunnelman nostattamiseen mielestäni sopii mainiosti. Minä en hirveästi konetta vastaan pelaamiselle syty, niin pelaan netissä paljon mieluummin kisojen alla Hollanti-Saksa vääntöjä, kuin H2H:ssa Italia vs. Real Madrid/Barcelona.

Tiivistettynä, onlinessa pelaaville UEFA EURO 2012 -DLC tarjoaa kaiken sen mitä voisi odottaakin, offlinessa pelaavien puolestaan kannattanee jättää tämä kisapeli väliin.

Ainiin, se tärkein asia tässä viestissä. Eilen/tänään tuli patchi joka korjasi tuon onlinen vaihtopenkkibugin! Eli nyt saa penkille sen miehityksen, jonka itse haluaa :) Lisäksi kokoonpanot päivittyvät heti kesäkuun alussa, kunhan viimeisetkin joukkueet ovat vahvistaneet lopullisen miehityksensä.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Pitikö se EURO 2012 Trial olla ladattuna ennen kuin voi ostaa vuorostaan täyden version? Ostan lisäosan viikonloppuna, ja ajattelin vain varmistaa jutun.
 
fifa 12 Euro 2012

Tervehdys,

Ensimmäinen viesti on nyt tosi asia. Palstaa tullut seurattua pidemmän aikaa ja paljon on ollut kiinnostavia keskusteluja. Mutta asiaan..

Eli kyseessä Fifa 12 Euro 2012 (Xbox) lisäosa. Meillä on ollut kavereiden kanssa tapana pelata kovat turnaukset Fifa 10 World cupissa ja nyt
ajateltiin,että on aika siirtyä Fifa 12 euroon. Pelihän on parantunut paljon ja tiedossa olisi kovat matsi,mutta...
- En saa laitettua turnaukseen kuin yhden joukkueen. Tarkoitus olisi laittaa 4 joukkuetta ja kaikki samaan lohkoon ja jatkaa tästä turnaus loppuun.
Nyt tämä ei onnistu kun en saa lukittua kuin yhden joukkueen. Voiko tämä olla näin onneton? Fifa 10 WC:ssä tämä onnistui helposti.

Jos tämä ei toimi, niin miten saisin jengit samaan lohkoon ja päästäisiin pelaamaan? Onko ainut vaihtoehto pelata single-matseja ja pitää
lohkokirjanpito käsin. Tässä ei oo siinä mielessä järkeä kun punaiset ja muut asiat eivät vaikuta seuraaviin otteluihin.

Tänks avusta.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Jees, testasin äsken UEFA EURO 2012-Trialia. Areenat, visuaalisuus jne. on mainiosti toteutettu, eli se kaikista tärkein asia, kisatunnelman saaminen, välittyy tv:n ääreen loistavasti. Tosin yksi juttu minuakin jäi kalvamaan - esim. Suomen peliasut. Ennen ne ovat olleet aidot, mutta nyt jostain syystä ei.

Mutta ehdottomasti tulee huomenna tuo kokoversio ostettua. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Pelasin juuri Euroa ekaa kertaa ja peli tilttasi heti kahteen otteeseen. Ensin voitin lohkomatsin onlinessa, minkä jälkeen tuli ensimmäinen hyytyminen. Käynnistin pelin uudestaan ja "lämmittelyn" aikana tilttasi toisen kerran. Onko muilla tapahtunut samaa?

EDIT: Neljä ottelua myöhemmin vastaavaa ei ole onneksi sattunut... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Pelasin juuri Euroa ekaa kertaa ja peli tilttasi heti kahteen otteeseen. Ensin voitin lohkomatsin onlinessa, minkä jälkeen tuli ensimmäinen hyytyminen. Käynnistin pelin uudestaan ja "lämmittelyn" aikana tilttasi toisen kerran. Onko muilla tapahtunut samaa?

Joo on tapahtunut muutaman kerran.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Näitä puolivälieriä on niin helvatan vaikea voittaa... kokonaistilastot ovat 12-1-6 ja viides lopputurnaus meneillään. Lohkopelit sujuvat kuin tanssi, mutta jatkoon päästessä vastus kovenee heti niin että oksat pois. Lähimpänä välieriä olin viimeksi, kun Huuhkajien ja Portugalin välinen taisto venyi aina penalteille saakka. Siinä vetäjiä ehti olla varmaan yhteensä 20, ja ratkaisevan niitin ampui kukas muukaan kuin Ronaldo. Nyt on Saksalla voitettu suvereenisti kaikki kolme ekaa matsia, katsotaan miten käy.

EDIT:

Tulihan se jättipotti sieltä! Koko turnauksen ajan peli kulki loistavasti ja finaalissa Ranska kaatui yllättävän helposti 3-1-lukemin. 12. kerta toden sanoi. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Voiko fifa 12 eurossa pelata turnauksen huuhkajilla ja voiko siinä pelata myös karsinnat
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Löytyskö täältä porukalta kiinnostusta pro clubin tekoon/liittymiseen? xbox360 puolella.

Ite voisin tehä joukkueen, jos löytyis kiinnostusta, ite oon pelannu maalivahdilla noita "sparri" matseja, ja vähän on tylsiä ku omalle puolelle sattuu semmosia kavereita jotka kuljettaa koko ajan kunnes menettää pallon vastustajalle.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Liittykää pojjat joukkueseen Fc Puujalat. Sinne itte aikoinani liityin ja nykyään löytyy managerin oikeudet, notta voin hyväksyä tiimiin. Tiimin statsit ei o mitään huikeita, menestys ja pelaajien kiinnostus vaihtelevaa ja valitettavasti pelissä voi liittyä vain yhteen pro clubiin, mutta tulkaa kokeilemaan. Lähinnä tässä nykyään lämmitellään uutta fifaa varten, itse en fifassa nykyään muuta pelaa kun pro clubia.

Duunistaki olis muutaman tunnin päästä vuorokierto ohi ja vapaata puskee, joten oon varmaa ajoittain linjoilla.

edit. Siis Boxi puolella
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

herjuana, voisin kyllä tulla testailemaan.Onko se siis Fc Puujalat vai vain Puujalat, kun Fc Puujalkoja en sattunu löytämään?
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Puujalat nimellä näytti löytyvän. Pistin liittymispyyntöö. Ois jees jos pääsis jo tänään pelaileen moken paikalle. OVR 79 vasta. Mut nousussa.

btw, muista laittaa siinä haku jutussa sit se kieli suomeks, ku oletuksena oli englanti.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Kannattaako se Euro-lisäosa ladata vai ei? Olisi tosiaan kiva pelailla EM-kisoja, mutta onko tosiaan näin että täysin pelikelvoton koska jumittaa kokoajan? Mites ulkoasu?
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Kannattaako se Euro-lisäosa ladata vai ei? Olisi tosiaan kiva pelailla EM-kisoja, mutta onko tosiaan näin että täysin pelikelvoton koska jumittaa kokoajan? Mites ulkoasu?

Itselläni ei ole jumittanut kertaakaan, mutta muuten varsin turha. EM-kisat aika turha, kun ei voi kontrolloida kuin yhtä joukkuetta yhdessä savessa. Muuten olisin itse pelannut ns. varjokisat, eli pelannut oikeat kisat PS3:lla samalla tahdilla oikeiden kisojen tahdissa.

Ulkoasultaan ihan ok, eli ei hirveästi FIFA12:sta eroa. Itse jättäisin väliin, jossei pakko ole pelata autenttisilla stadioneilla.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Kannattaako se Euro-lisäosa ladata vai ei? Olisi tosiaan kiva pelailla EM-kisoja, mutta onko tosiaan näin että täysin pelikelvoton koska jumittaa kokoajan? Mites ulkoasu?
Ekana pelipäivänä jumitti pariin otteeseen, sen jälkeen ei kertaakaan. Olen eri mieltä vvilin kanssa - mielestäni pelissä on juuri se kisafiilis, minkä takia koko lisäosan ostinkin. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan kyseisen DLC:n. Takaan ettet tule pettymään. Näkökulmasta tietysti riippuu aika paljon.

Kokonaistilastoni ovat osapuilleen seuraavat: 47-6-21. Turnauksia olen pelannut about 17 ja kaksi EM-kultaa on tilillä. Rank taisi olla jotain päälle 2000.
 
Ylös Bottom