Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

demohan on selvästi erilainen kuin 11 mutta yhtä suurta ongelmaa ei olla vieläkään korjattu. En tiedä miten on mahdollista ryssiä taas kerran barca aivan täydellisesti :D mm. suurin vahvuus joukkueella oikeasti nopeus ja juoksuvoima mutta demossa esim dortmundin pakit vie pallon ja painaa karkuun jättämättä mitään mahdollisuuksia... kuitenkin milan - city 3-0 ja zlatan pato olivat paljon parempia kuin villa alexis ja pedro. Suuri parannus on kuitenkin se että Messillä on vihdoin jotain mahdollisuuksia Boltin kanssa samaa vauhtia liikkuvien topparien kanssa. Muuten peli vaikuttaa varsin lupaavalta mutta kauhulla odotan millaisia ovat 11:sta aivan liian hyviä olleet real ja chelsea.

Käytätäkö ollenkaan oikeaa tattia juostessa? Pedrolla/Sanchezilla kyllä taatusti pääsee karkuun pakeilta, jos vaan tietää mitä tekee...
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Käytätäkö ollenkaan oikeaa tattia juostessa? Pedrolla/Sanchezilla kyllä taatusti pääsee karkuun pakeilta, jos vaan tietää mitä tekee...

Joo samaa mieltä...juoksut pitää ajottaa oikein. Ite tossa just testailin noin kymmenen matsia. Koklasin parissa vikassa pelissä Barcaa ja ne pelaajat oli mun mielestä taas liian nopeita. Niillä juos heittämällä ohi laitapakeista.

Ite en totu millään noihin uusii puolustusnappeihin. Prässinappihan on edelleen olemassa, mutta se on eri nappi. Sen painaminen on vaan jotenkin outoa R1 kun itsellä juoksunappi R2. Kokeilin eri nappejakin. Ei vaan tunnu luonnistuvan. Itellä on tapana nimittäin prässätä tietokonepelaajalla ja liikuttaa itse varmistavaa pelaajaa ja iskeä sillä varmistajalla kiinni kun paikka tulee TAI ottaa prässäävä pelaaja käyttöön jos positio on semmonen. Näiden nappien yhdistäminen ja vielä "pois-otto-napin" painaminen ei vaan luonnistu. :D

Huomasiko kukaan että pelin värit on hieman oudot? Arsun paita näyttää enemmän oranssilta kuin punaiselta. Barcan paitakaan ei ollut ihan omiaan. :(

Peli on mielestäni paikoitellen liian rakeinen grafiikaltaan. Ehkä jopa huonompi grafiikka kun edellisessä Fifassa. :O Animaatiot tietysti eri, mutta en niistä paljon perusta.

Läpisyöttö-nappi manuuleilla on ainakin todella tehokas. Vaikea saada hiljaista syöttöä, puhumattakaan läpisyöttö ilmassa hyökkäysalueella. Vaikka näpäyttää niin vähän kun pystyy niin lähetee melkonen laaki. =D

Kulmapotkuissakin seisotaan edelleen kullit kourassa odottaen pallon saapuvan otsalohkoon.

Ja pahin juttu: Syötöt on edelleen hiljasia. Vaikka ois nappi niin kauan pohjassa kun voi lähtee melkosia luruja välillä.

Odotukset oli liian kovat. Yleisfiilis noin kymmenen demomatsin jälkeen on toistaiseksi PETTYNYT!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ite en totu millään noihin uusii puolustusnappeihin. Prässinappihan on edelleen olemassa, mutta se on eri nappi. Sen painaminen on vaan jotenkin outoa R1 kun itsellä juoksunappi R2. Kokeilin eri nappejakin. Ei vaan tunnu luonnistuvan. Itellä on tapana nimittäin prässätä tietokonepelaajalla ja liikuttaa itse varmistavaa pelaajaa ja iskeä sillä varmistajalla kiinni kun paikka tulee TAI ottaa prässäävä pelaaja käyttöön jos positio on semmonen. Näiden nappien yhdistäminen ja vielä "pois-otto-napin" painaminen ei vaan luonnistu. :D


Hei,

kannattaa varmaan tehdä samalla tavalla kuin meikäläinen eli muokata napit itselleen sopivammaksi. Kuten aiemmassa viestissä mainittiin, niin se oman pelaajan contain nappi tuntuu turhalta. Saman asian ajaa, kun pitää jockey-nappia pohjassa ja liikuttaa ukkoa itse.

Laitoin näin

R1 = oman pelaajan contain (jota ei juurikaan tule käytettyä)
neliö = team mate contain
x = taklaus / pallon riisto

Muut ennallaan.

Tämä johtaa siihen, että voit pitää neliöllä tiimikaverin pallollisen iholla painetta antamassa ja samalla omalla ukolla pitää jockeytä pohjassa ja yrittää peittää syöttöä. Tilanteen tullen voi toki kokeilla pallonriistoa äksällä.

Hyväähän tässä systeemissä on se, että tuo team mate contain (entinen AI prässi) ei enää tee kaikkea automaattisesti, eli juokse ja jyrää pallollista pelaajaa.

TOSI positiiviset fiilikset, vielä kun oppisi laukomaan kunnolla. Tuntuu, että saan rakennettua hyviä paikkoja, mutta vedot kuudentoista ulkopuolelta lähtee jatkuvasti päin seiniä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hei,


Laitoin näin

R1 = oman pelaajan contain (jota ei juurikaan tule käytettyä)
neliö = team mate contain
x = taklaus / pallon riisto

No juu tuo kuulostaa kyllä fiksuimmaille. Huomasin myös että sitä oman pelaajan prässiä ei tule käytettyä juuri ollenkaa. Noh, tarvii testailla. Cheers.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Siis johtuukohan nyt vaan siitä, että on demo, vai voiko todella olla, että kun tulee maali näytetään maalintekijää ja tulee YKSI hidastus ja peli jatkuu?? :O Vertaa televisiolähetykseen, niin TV:ssä tulee kuitenkin se 3-4 hidastusta + ihan nätit lähihidastukset maalintekijästä tuulettamassa. Syö kyllä ainakin itseltäni todella paljon fiilistä ettei voi sitä maalia kunnolla näyttää, sama juttu muuten NHL:ssäkin. Muuten animaatiot ovat kyllä ottaneet ainakin jonkun tasoisen harppauksen.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Siis johtuukohan nyt vaan siitä, että on demo, vai voiko todella olla, että kun tulee maali näytetään maalintekijää ja tulee YKSI hidastus ja peli jatkuu?? :O Vertaa televisiolähetykseen, niin TV:ssä tulee kuitenkin se 3-4 hidastusta + ihan nätit lähihidastukset maalintekijästä tuulettamassa. Syö kyllä ainakin itseltäni todella paljon fiilistä ettei voi sitä maalia kunnolla näyttää, sama juttu muuten NHL:ssäkin.

Kyllä FIFA 11:ssäkin oli juurikin sama juttu, kyllä se on harmi ettei maaleja näytetä enempää. Mutta jos enemmän TV-lähetysmäistä jalkapallo-ottelua haluaa, niin kannattanee katsoa PESin suuntaan ja kokeilla sen demoa, omasta mielestänikin olisi parempi jos hidastuksia olisi enemmän.:)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Kyllä FIFA 11:ssäkin oli juurikin sama juttu, kyllä se on harmi ettei maaleja näytetä enempää. Mutta jos enemmän TV-lähetysmäistä jalkapallo-ottelua haluaa, niin kannattanee katsoa PESin suuntaan ja kokeilla sen demoa, omasta mielestänikin olisi parempi jos hidastuksia olisi enemmän.:)

Jep, PES vie kyllä uusinnoissa 6-0 mutta toisaalta ne on välillä liiankin pitkiä PESsillä :D Mutta kyllä ottaa aika rajusti päähän nämä Fifan maaliuusinnat, mielestäni mitä lähempänä TV-lähetystä koko pelisessio on, sitä parempi.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Eilen monen monta matsia pelanneena voi alkaa hiljalleen sanomaan, että nyt vakuuttaa ja kunnolla. Puolustaminen alkoi avautumaan, ja vaikuttamaan tosi hyvältä, vaikka vielä hakeekin välillä aika paljon. :) Varsinkin AI-containin käyttö vaatii meikäläisellä vielä monen monta peliä alle, että osaan alkaa käyttämään sitä kunnolla, mutta onpahan jotakin opittavaa. On ollut mukava huomata, että tuossa todellakin voi luoda puolustamisella painetta, josta tiattarin ohjaamat hyökkääjät menevät välillä aika jäihin ja mokaavat. Mielestäni just siistiä.

Eilen tuli testailtua aika paljon kikkailua soolona, kun sitäkin mainostettu, että on parannettu roimasti, ja tuntuu tosiaan jotenkin tosi paljon paremmalta kuin ennen.

Pitänee meikäläisenkin testata jossakin vaiheessa tota nappien uudelleen mappausta, jos ei rupee tuntumaan hyvältä nykyinen mappaus. Nyt kun tuntuu välillä, että sorminäppäryys vain yksinkertaisesti loppuu tietyissä tilanteissa puolustaessa, varsinkin, jos pitää itse jockey-juosta ja ai:lla "containata" ja sitten vielä pitäisi jossakin vaiheessa riistää pallo, kun pääsee iholle. Eipä tossa muuta, että pitää sitten vain aina säätää aina kavereilla kontrolleja, kun käy pelaamassa. Ei mikään ylitsepääsemätön juttu, mutta vähän vaivaa aina kuitenkin. :p
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

FIFA blogissa on pikku pätkä miten viisaat miehet ja naiset on sen containin käytön ajatellu.

Containing The Opposition
One of the new features added to the defensive side of FIFA 12 is Contain, which along with a few other elements make up Tactical Defending. It’s by far the most difficult new gameplay mechanic to master and finding the balance of where and when to use it, is crucial to its success. You activate Contain by pressing X or A when not in possession and your defender will then be in “Contain Mode”. You can then use the analogue stick to either close down or drop off the attacker.

To start with, try to get used to the feeling of being in “Contain Mode” as it does feel a little weird at first. Maniacally player switching between defenders as attacks build, won’t help this adjustment and this can throw you off track to begin with. There may even be a point where you think “why don’t I just use standard jockey (L2) all the time instead” and if that thought does cross your mind the chances are you’re using Contain in the wrong situations.

If the passing is moving around quickly then jockey (L2) will be better suited for defensive cover but if you need to hold someone up, or Ronaldo is running at you with verve then Contain is the best tool for the job. Contain is quite difficult to explain in written form as it’s all about feeling but when it clicks, you’ll know exactly where and when to deploy it, and how to strike that tactical balance.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Jep, PES vie kyllä uusinnoissa 6-0 mutta toisaalta ne on välillä liiankin pitkiä PESsillä :D Mutta kyllä ottaa aika rajusti päähän nämä Fifan maaliuusinnat, mielestäni mitä lähempänä TV-lähetystä koko pelisessio on, sitä parempi.

Itse olen taas ihan päinvastaista mieltä. Mun mielestä toi yksi on tarpeeksi, koska FIFA:ssa saa sit fiilistely-maaleihin nopeasti nappia painamalla replayn päälle ja sit pääsee kattelee mistä kulmasta ja nopeudella vain haluaa jne. Siinä vaiheessa vaan, kun rupeaa olemaan se useampi sata matsia alla, ei voisi vähempää kiinnostaa (mua siis) ne perusmaalien uusintojen katseleminen. :) Mutta toki kaikki tyylillään. Tämä mun mielipide, ja itsehän pidän siitä, ettei matsi kestä "turhuuksien" takia kauaa. :)

Edit. Niin ja tosiaan, ainakin edellisissä painoksissa se on yleensä maalin hienoudesta kiinni monta replayta tulee. Se, miten kone sen päättää, että mikä on hieno, on välillä aika mysteerin peitossa. :D Mutta eism. vaparimaalit näytetään yleensä monesta kulmasta ihan automaattisesti.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tähän on pakko sanoa että sehän se Fifan ongelma onkin kun jatkuvasti tulee niitä samanlaisia perusmaaleja.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tähän on pakko sanoa että sehän se Fifan ongelma onkin kun jatkuvasti tulee niitä samanlaisia perusmaaleja.
Oikeassakin elämässä tulee välillä näitä "samanlaisia perusmaaleja"... :rolleyes:
Kuten myös Pessissä.

Career moden pelaajakaupoista videomateriaalia:

[video=youtube;E1fPzBIJAVA]http://www.youtube.com/watch?v=E1fPzBIJAVA&feature=player_embedded[/video]

Transfer Deadline päivässä menee varmasti enemmän aikaa, kuin koko muun kauden pelaamisessa. :D Hienolta näyttää.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Joo samaa mieltä...juoksut pitää ajottaa oikein. Ite tossa just testailin noin kymmenen matsia. Koklasin parissa vikassa pelissä Barcaa ja ne pelaajat oli mun mielestä taas liian nopeita. Niillä juos heittämällä ohi laitapakeista.

Tarkotin lähinnä topparien nopeutta verrattuna barcan pakkien hitauteen.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tässäpä olisi vähän mietteitä demosta muutaman kymmenen pelin jälkeen:

Plussat

+ Impact Engine tuo peliin huomattavasti lisää elävyyttä. Välillä pelaajat lähtevät ilmalentoon niin kovasti että oikein ikävää tekee katsoa. Äskeisellä viittaan siis siihen, että esim. läpiajosta liiallisen maalivahdin päälle rynnimisen jälkeen pelaajalle voisi tulla mahdollisesti loukkaantuminen.

+ Vedoissa on nyt enemmän painavuutta, ja kaukolaukaukset näyttävät menevän paljon useammin maaliin verrattuna FIFA 11:sta. Vetoihin tulee myöskin joskus ulkokierteitä. Ympyrää näpäyttämällä pelaajat vetävät "puolittaisen" vedon, joka lähtee maata pitkin. Tsippauksiin on nyt löytynyt täydellinen harmonia, FIFA 10:ssä ne olivat liian helppoja ja FIFA 11:sta melkeinpä mahdottomia.

+ Vapaapotkut näyttävät lähtevän eri tavalla aiempiin Fifoihin verrattuna. Kierteisissä vedoissa pallon lentorata on aluksi normaali, mutta sitten kierre pureekin oikein kunnolla. Dani Alvesilla tein melko näyttävän maalin -> FIFA 12 DEMO: F.C. Barcelona 2 – 2 Bor. Dortmund | EA SPORTS Football Tuossa kävi juuri mainitsemallani tavalla, mutta sitä ei tuosta kuvakulmasta kunnolla kyllä näe.

+ Precision Dribbling tuntuu kivalta. Puolustajien haastaminen tuntuu nyt paljon aidommalta (asiaa helpottaa myös se, että äksää painamalla vastustaja ei voi enää vain rynnätä päälle.)

+ Nopeat rajaheitot

+ Välianimaatioita on tehty lisää. Esim. Mascheranon saatua keltaisen kortin, Messi tai joku muu saattaa tulla rauhoittelemaan argoa. Erotuomari pallo on myös hyvä uudistus.


Miinukset

- Tuuletussysteemiä ei ole uusittu, tai uusia tuuletuksia lisätty. Henkilökohtaisen fiiliksen pitäisi välittyä jotenkin peliin tuuletuksien kautta, mutta nuo litti lönköttely tuuletukset ovat kyllä vaisuja.

- Syöttöjen voimattomuus on harmillista. Välillä tulee kyllä myös aivan älyttömiä rakettisyöttöjä, vaikka niitä ei edes yritä.

- Viimeisinpänä ja vähäisinpänä Agüeron nimi on kirjoitettu paitaan väärin.


Pelillisesti FIFA 12:sta tuntuu kaikenkaikkiaan pelisarjan parhaimmalta peliltä koskaan. Kaikkia asioita tuosta ei vielä voikaan tietää, koska koko ajan syntyy "ahaa"- elämyksiä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

On kyllä naurettavaa, jos ei pysty vieläkään vaihtamaan pelaajia keskenään. IRL esimerkkinä eto --> Inter Zlatan --> Barca.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hassua ettei ole kerrottu onko Ultimate Team lukittu kanssa tohon TD vai pystyykö molempia halutessa käyttämään. Sellanen fiilis et EA näkee dollarit ja UT:ssa voi käyttää legacy puolustusta. Helvetin harmi jos näin on. Ja jos näin on niin toivottavasti nyt on vaihtoehto etsiä pelejä jossa vastustaja käyttää TD koska onhan se oikea tapa pelata peliä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hassua ettei ole kerrottu onko Ultimate Team lukittu kanssa tohon TD vai pystyykö molempia halutessa käyttämään. Sellanen fiilis et EA näkee dollarit ja UT:ssa voi käyttää legacy puolustusta. Helvetin harmi jos näin on. Ja jos näin on niin toivottavasti nyt on vaihtoehto etsiä pelejä jossa vastustaja käyttää TD koska onhan se oikea tapa pelata peliä.

Taisi olla niin, että kaikkissa Online modeissa on käytössä tuo TD. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Taisi olla niin, että kaikkissa Online modeissa on käytössä tuo TD. Korjatkaa jos olen väärässä.

Kyllä joo kaikissa ranked peleissä. UT en itse ainakaan rankkaisi tähän kastiin ja twitterissä oltiin modit lueteltu missä ei mainittu UT:sta mitään. Eikä ihmisten kyselyihin ole jälkeenpäin vastattu UT osalta. Ikävä kyllä kaikki vaan nyt viittaa siihen et siinä voi käyttää molempia :(

PS. No nyt joku EA Senior community dude on vastannu että
@RomilyBroad Romily Broad
@DTblackmage You can choose which you use in friendlies and against CPU. Online (apart from play a friend), TD will be locked on in FUT.
https://twitter.com/#!/RomilyBroad/status/114404457009258497
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hei kaikki,

Olen pelannut kumpaakin futispeliä paljon. Aluksi Huomasin, että kyllä Fifa 2012 on parantanut, mutta TODELLA pahoja Muutamia miinuksia on , joten Mielestäni PES 2012 vie niukasti voiton.

Miinukset: Tietty ennalta-arvattuus. SYÖTTÄMINEN. Lyhyet ja pitkät syötöt maata pitkin toivottaman tussuja. (ilmassa vähän parempi). Tämä johtaa siihen että puolustuslinjan rikkovat maata pitkin tehdyt kovat kauniit läpisyötöt (jotka on mielestäni kuitenkin jalkapallon suola) TODELLA TODELLA HARVINAISIA tässä pelissä. Tekoäly rakentaa, niin tälläisiä syöttöjä ei tule keskeltä. Melkein kaikki maalin johtavat tilanteet tulevat laidan kautta, koska keskusta on tukossa, että läpisyötöillä sitä ei pysty murtamaan.

Hyvänä eteenpäin menona on impact engine, ja puolustuspelin uudistaminen. Mutta tämä on vain niin OLENNAINEN osa jalkapalloa , että sille ei voi mitään että PES on ENNALTA-ARVAAMATTOMAMPI. Minusta kuitenkin JALKAPALLON kauneus perustuu sille. Joku toinen pitää muita asioita tärkeämpinä, se on ok. Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta. Kuitenkin jos tämä asia olisi FIFASSA 2012 kunnossa, Tämä olisi ehdottomasti parempi peli. Ehdottomasti nytkin ihan hyvä peli kuitenkin. Olisi mukava kuulla mitä mieltä te muut olette tästä asiasta ?
 
Ylös Bottom