Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 14

Vastaus: FIFA 14

Osaako kukaan sanoa onko PS4-versio Fifasta kankeampi(komentoviivettä enemmän) kuin PS3-versio, että kannattaako uutta pleikkaria hommata toistaseks vain Fifan takia, kun ei oikein muuta tulis pelattua?
Enpä ole kyllä huomannut mitään - muuta kuin pelaajista itsestään - johtuvaa kankeutta tai viivettä. Ei kyllä ole muutenkaan tapana juoksunappi pohjassa mennä, useimmiten L2 pohjassa kontrolloitua liikkumista, tai ilman. Tuttuahan se on jo ISS-ajoilta että välillä äijät menee kuin raiteilla kun juoksee, mutta tässä kyllä saa mukavaa kontrollipeliä ja rakentelua harrastettua. Toki se laukaus ei lähde salamana jalasta joten usein vastustaja sen ehtii blokkaan ellei käytä tilaisuutta ajoissa hyväkseen! L2 flair shot on hyvä noissa paikoissa joissa ei vaan aikaa/tilaa ole.

Isoin ja positiivisin yllätys tässä PS4-versiossa tosiaan on ollut se että voi konettakin vastaan pelata. Kuitenkin suurin osa pelaamisesta mulla tapahtuu yksin, niin vaikka tämän ostinkin pääasiassa 1vs1 peliksi (samalta sohvalta) niin nyt vihdoin pystyy pelaan uraa ilman että alkaa v-käyrä nouseen koneen kliinisen suorittamisen vuoksi. Ja urheilupeleissä kun parasta mun mielestä on juuri tuo managerointinäkökulmakin.

En oo edes mitään slidereita pistänyt, Professional taso kehiin ja kun pelailen keskitason joukkueella (West Ham) niin kyllähän noita "isoja" vastaan aika helisemässä on. Just venyin tosin Chelseaa vastaan 2-1 voittoon kotona, osin tuurilla kun sain pilkun käsivirheestä ihan loppumetreillä. Cityltä tuli turpaan aika huolella, niin vikkeliä kavereita siellä että vaikea pitää kurissa nykytoppareilla jotka on yhtä notkeita kun rautakanget. Eli erot joukkueiden tasossa näkyy mukavasti. Immersio pelissä on muutenkin huippu kun ei tunnu yhtään niin katkonaiselta kuin aiemmat, siitä syystä juuri että kamera pysyy samana suurimman osan aikaa, aika pitkälti televisiomainen tunnelma tässä. Ja hidastukset on niin upeita että tulee katseltua nekin jopa läpi, kun tekee hienon maalin.

PS3 Fifoja tuli kyllä pelattua myös aika paljon kun mitään parempaa ei ollut tiedossa (PES ei mielestäni päässyt vieläkään samalle tasolle), mutta rehellisyyden nimissä en kyllä niistä tykännyt läheskään yhtä paljon kuin tästä. Eipä sitä tiennyt paremmasta, joten makuasia tietysti. Ehkä satakunta matsia takana enkä oikeastaan osaa ihan heti mitään yksittäistä huonoa puolta sanoa. No toi FUT oli aika arsesta kyllä, siinä kaikki omat äijät tuntu ihan hullun kankeilta jostain syystä, ja vastustaja vei jotain 5-0!? Tulisko noi kankeuspuheet sitten onlinen puolelta, enpä tiedä. Mutta enpä taida siihen yhtä matsia enempää panostaa kun ei noi korttipelit kiinnosta NHL:ssakaan.

Voin siis suositella varauksetta, mutta kannattaa koittaa demoa ensin. Ilman sen kokeilemista tuskin olisin itekään ostanut kun oletin että samaa sontaa eri paketissa on kuin aiemmin (PS3:lla).
Ja tämä on mun mielipide joten turha ulista, ei ole penniäkään kiinni vaikka joku ei tästä tykkäisikään. :) Itellä tää on PS4:lla aika paljon syönyt peliaikaa jopa BF4:lta, ja jostain syystä tää koukuttaa enemmän kuin mikään futispeli aikoihin ("yks matsi vielä ja sitten nukkuun!").
 
Vastaus: FIFA 14

Joo kyllä se kankeus on siellä huonoilla pelaajilla, eikä kontrolleista. Paremmilla pelaajilla kankeutta ei ole. Eli hyvän, keskiverto ja huonon pelaajan erot joka asiassa näkyy vihdoin selkeästi. Ennen pystyi huonollakin pärjäämään miten vaan.
 
Vastaus: FIFA 14

No toi FUT oli aika arsesta kyllä, siinä kaikki omat äijät tuntu ihan hullun kankeilta jostain syystä, ja vastustaja vei jotain 5-0!? Tulisko noi kankeuspuheet sitten onlinen puolelta, enpä tiedä. Mutta enpä taida siihen yhtä matsia enempää panostaa kun ei noi korttipelit kiinnosta NHL:ssakaan.

Johtuisikohan siitä, että FUT:ssa näin alkuun suurin osa joukkueesta on sitä 55-65 luokkaa kokonaisuuksiltaan..
 
Vastaus: FIFA 14

Joo kyllä se kankeus on siellä huonoilla pelaajilla, eikä kontrolleista. Paremmilla pelaajilla kankeutta ei ole. Eli hyvän, keskiverto ja huonon pelaajan erot joka asiassa näkyy vihdoin selkeästi. Ennen pystyi huonollakin pärjäämään miten vaan.
Olen pelannu lähes jokaisen pelin Chelsealla ja kyllä on erittäin kankeaa. Liekö sitten liian paska joukkue.
 
Vastaus: FIFA 14

Olen pelannu lähes jokaisen pelin Chelsealla ja kyllä on erittäin kankeaa. Liekö sitten liian paska joukkue.

Tai sitten kuvittelet kaiken tapahtuvan aina juuri niinkuin tatista väännät, huolimatta siitä miten ihmishahmo voi käyttäytyä. Ainakaan Celticillä ei ole mulla mitään valittamista kankeuden suhteen. Hyvinkin realistisesti menee.
 
Vastaus: FIFA 14

Jep, paljon parempi tämä nykyinen systeemi, ainakin realistisuuden osalta. Viime vuoden versiossa vastustajan pakit pystyi pujotella helposti jo vähän paremmallakin pelaajalla, kun taas tänä vuonna hyvä rakentelu ja syöttöpeli palkitaan. Vielä kun korjauttavat millintarkat korkeat pystypallot ja pääpelaamisen, niin alkaa peli jo olla aika hyvällä mallilla.
 
Vastaus: FIFA 14

Johtuisikohan siitä, että FUT:ssa näin alkuun suurin osa joukkueesta on sitä 55-65 luokkaa kokonaisuuksiltaan..
No varmasti osin siitäkin - toki hetihän sinne saa ne 3-4kpl 75-80 äijää - mutta verrattuna offline divariporukkaan jossa on yhtä surkeita äijiä siis, pelituntuma oli kyllä aika omituinen.
 
Vastaus: FIFA 14

Millintarkat syötöt jjani korjaantuu manuaalipelaamisella ja voitte työntää ne slaiderit hanuriinne, "kukaan" ei pelaa yksinpeliä enää 2010 luvulla.

Pelin ongelmat on haltuunotto ja kääntyminen. Ne on aivan kuin eri pelistä, verrattuna pelin muuten upeasti mallinnettuun fysiikkaan. Kun nopeakinttuinen pelaaja kääntää vartaloa pallo mukanaan, niin siinä ei kissaa kerkeä sanoa. (siis oikeassa elämässä, kattokaa vaikka telkkarista, tai kokeilkaa vaikka ite heti ja kääntykää seisoviltanne) Tässä pelissä kuitenkin Santi Cazorla-tyyppisen singeri-jalan kääntymisen aikana kerkee kaivaa nenää. Jos joku asia on selvä niin liioiteltu hitaus näissä haltuunotoissa ja kääntymisessä. Nyt pää perseestä.
 
Vastaus: FIFA 14

Kyllähän tämä on todella hyvä peli. Mielestäní kaikki toimii todella hyvin virtuaalijalkapalloksi. Erot pelaajien kesken näkyy ja nenän kaivuu on jo aika hupaisa ilmaisu :) vaikuttava graffa ja yleisö luo tunnelmaa, kontrollit selkeesti paremmat, kuin yhdessäkään aikaisemmin julkaistuissa pessit mukaan luettuna.
 
Vastaus: FIFA 14

ja voitte työntää ne slaiderit hanuriinne, "kukaan" ei pelaa yksinpeliä enää 2010 luvulla.
Miksi? Itse en ainakaan käytännössä muuta pelaakaan kuin GM pelimuotoa. Saan pausetella pelin juuri silloin kun haluaa ja pelailla vapaasti miten haluaa.
 
Vastaus: FIFA 14

Miksi? Itse en ainakaan käytännössä muuta pelaakaan kuin GM pelimuotoa. Saan pausetella pelin juuri silloin kun haluaa ja pelailla vapaasti miten haluaa.
Agreed. PS4:llä pelaan ja GM pelimuoto on tässä ihan parhautta. Scouttaus ja pelaajakaupat on todella koukuttavaa puuhaa ja pelaaminen konetta vastaa hauskaa. Voi olla, että hyvät sliderit vaikuttavat asiaan, mutta itse olen nauttinut tiukoista peleistä ja kone ei tunnu huijaavan, ainakaan toiseksi vaikeimmalla tasolla. Lisäksi parantunut fysiikka luo erilaisia ja yllättäviä tilanteita sekä monipuolisempia maaleja, joita ei pelisarjassa ennen ole nähty. Tykkään myös siitä, ettei kone automaattisesti voita 90% pääpalloista, vaikka olisi kuinka huonosti sijoittunut, eikä koneen purkupallot aina mene sen omille pelaajille, vaan pääsee iskemään "vastapalloon".

Itseäni ei hitaat kääntymiset ole haitanneet yhtään, vaan on ainoastaan hyvä, että pelaajilla on eroja. Nopean laitalinkin ja hitaan topparin ero on selvä, mutta jälkimmäisen etu voikin olla selvästi pääpalloissa ja massassa. Tämän puolen PES hoiti aina esimerkillisesti, mutta ilahduttavasti ominaisuus on nyt selkeä FIFAssakin.

Toki parannettavaa aina löytyy, mutta kyllä kyseessä on yksinkertaisesti paras virtuaalifutis ikinä. Aika kultaa muistot, mutta ei se PES5 vaan oikeasti pääse lähellekään nyky-FIFAa.

Ai niin, suurin syy yksinpelaamisen intoon on se, että online-puoli kusee samasta syystä kuin änärissäkin: peli antaa helvetisti tasoitusta heikommalle joukkueelle FUTissa, jolloin pelimuodon mielekkyys on puhdas nolla. Ei ole syytä hankkia parempia pelaajia, koska kämäisillä ja boostatuilla pelaajilla voittaa paremmin. En jumalauta käsitä, miksei pelaajien voi oikeasti antaa itse ratkoa pelejä, vaan aina pitää antaa etua jommallekummalle viime hetken maaleilla, kun et vaan saa pelivälinettä toiselta pois.
 
Vastaus: FIFA 14

Miksi? Itse en ainakaan käytännössä muuta pelaakaan kuin GM pelimuotoa.

Olen näitä vanhan koulukunnan pelaajia. Itse olen alottanut omat pelailut jotain 23 vuotta sitten Commodorella. Sen kun on vuodet pelaillu skriptattua vastustajaa vastaan kaikenmaailman pelejä niin kyllä online muoto toi aivan uuden ulottuvuuden joka peliin. Alkuun tietysti PC:llä. Oisko ollu joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen. Tarviiko tätä nyt selittää edes mikä muuttuu jos vastustaja on ihmisen liikuttama eikä AI. Varsinkin jalkapalloon tulee niin paljon eri variaatioita/pelityylejä oikeaa ihmistä vastaan, sekä virhemarginaali luo erilaisia tilanteita.


Itseäni ei hitaat kääntymiset ole haitanneet yhtään, vaan on ainoastaan hyvä, että pelaajilla on eroja.

PS4 versio
Tässä kun oli nimenomaa se pointti että kaikilla on hidas se tietynlainen kääntyminen ja haltuunotot.

Mutta niiku sanotaa että kaikkeen tottuu, niin tottuu tuohonkin. Sehän vaan tarkoittaa että tietynlaisia juttuja ei kannata tehdä koska tietää sen olevan heikkous. Eli älä käänny jossain tilanteessa koska tiedät mitä tulee tapahtumaan. Tämä pakkomuovaa peliä.

Nytkun tässä on tahkonu lähemmäs 100 matsia jo ja tuo hitaus ei niinkään enää vituta niin tulee noita muita juttuja päähän. Suurin osa oli jo edellisissä Fifoissa. Täysillä lähtevän bugisyötön ovat saaneet sentään pois.

Paras Fifa kyllä.
 
Vastaus: FIFA 14

Olen näitä vanhan koulukunnan pelaajia. Itse olen alottanut omat pelailut jotain 23 vuotta sitten Commodorella. Sen kun on vuodet pelaillu skriptattua vastustajaa vastaan kaikenmaailman pelejä niin kyllä online muoto toi aivan uuden ulottuvuuden joka peliin. Alkuun tietysti PC:llä. Oisko ollu joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen. Tarviiko tätä nyt selittää edes mikä muuttuu jos vastustaja on ihmisen liikuttama eikä AI. Varsinkin jalkapalloon tulee niin paljon eri variaatioita/pelityylejä oikeaa ihmistä vastaan, sekä virhemarginaali luo erilaisia tilanteita.

Kyllä minä tiedän mikä se ero on. Sen verran 2000 luvun taitteessa tullu pelailtua netissä (puoli tosissaan jopa). Mutta mitäs tykkäisit pelailla mua vastaan jos joudunkin pausettamaan pelin yks kaks vaikkapa vartiksi. Sit jatketaan ja päästään kerran etenemään päästä päähän ja joudunkin uusiksi pausettamaan 1-15minuutiksi. Kuulostaako sinun kannalta hyvältä? Tuskin.

Minun pointti olikin, että ei voi yleistää etteikö kukaan pelaisi enää yksinpelejä ja sen takia on hienoa, että esim EA vielä panostaa GM moodiin sen verran, että sitä jaksaa tahkota. NHL, puolella kun on menty jo siihen, että lähes pakotetaan pelaamaan netissä. Itsellä toinen juttu on se, että multa menee ihmistä vastaan pelistä hauskuus. Liiallinen kilpailuvietti iskee ja yritän aivan kaikkeni voittaakseni. Se ei ole enää hauskaa, kun tarkoitus on pelailla 1-2 matsia silloin tällöin sohvalla löhöillen ja nautiskellen. Konetta vastaan se mulla onnistuu.
 
Vastaus: FIFA 14

Onneksi Fifassa netissä pelatessa ei voi pausettaa kuin enintään 3 kertaa maksimissaan 30 sekunniksi pelin aikana? Useimmiten pelissä tulee yksi tai ei yhtään taukoa, ja jos tulee niin se pääsääntöisesti menee vaihtojen suorittamiseen pelin loppupuolella. Eipä toi ainakaan mun peli-iloa pois vie.

Niin tarkoitinkin nimenomaan sitä, että minä kun joudun usein iltaisin tuollaista harrastamaan lasten takia ja muutenkin, niin en oikein netissä pysty pelailemaan. Joka taas liittyi väitteiseen ettei kukaan täysjärkinen enää pelaa offlinessa. :)
 
Vastaus: FIFA 14

Yritin pelata 2 kertaa nettipeliä, mutta pallo oli näkymätön! Todellinen virtuaalipallo. Onko tämä taas ihan perus ea meininkiä tässä versiossa?
 
Vastaus: FIFA 14

Löytyiskö tätä kautta vahvistuksia Pro Clubs -kerhoon? Pelataan PS4:llä. Ollaan nyt jo muutaman Fifaversion ajan näitä kerhopelejä väännetty ihan kohtuullisen hyvälläkin menestyksellä. Joukkuepelaajia etsitään likimain joka puolelle kenttää ja mikkiin ois hyvä saada joskus sanottuakin jotain. Ja aktiivista porukkaa siis ois hakusessa, ei sunnuntaipelailijoita. Pistäkää kyselyä Insane-Sane ID:lle PSN:llä jos kiinnostelee kerhopelit harva se ilta.
 
Vastaus: FIFA 14

Moro, kyselen täältäkin, että olisiko FIFA14 videoille tilausta? Ajattelin alkaa tekemään säännöllisesti videoita erityisesti FUT:ista josta tulisi Squad Builder-, pelaaja-arvostelu- (vaikea suomentaa, player review), treidaus- ja tottakai gameplay videoita. Myös videoita voisi tulla esim. Career Mode, Pro Club, H2H Seasons, Virgin Gamesista yms. Suomeksi ajattelin väsätä ainakin aluksi, mutta luultavasti teen monesta videosta myös englannin kielisen version.. Vastauksia vaan niin tietää riittäisikö yhtään katsojia?
 
Vastaus: FIFA 14

Moro, kyselen täältäkin, että olisiko FIFA14 videoille tilausta? Ajattelin alkaa tekemään säännöllisesti videoita erityisesti FUT:ista josta tulisi Squad Builder-, pelaaja-arvostelu- (vaikea suomentaa, player review), treidaus- ja tottakai gameplay videoita. Myös videoita voisi tulla esim. Career Mode, Pro Club, H2H Seasons, Virgin Gamesista yms. Suomeksi ajattelin väsätä ainakin aluksi, mutta luultavasti teen monesta videosta myös englannin kielisen version.. Vastauksia vaan niin tietää riittäisikö yhtään katsojia?

Juu aloita ihmeessä! Ei taida olla suomalaisia fifa youtubettajia, muita kuin lakko, että mielellään muitakin!
 
Vastaus: FIFA 14

Moro, kyselen täältäkin, että olisiko FIFA14 videoille tilausta? Ajattelin alkaa tekemään säännöllisesti videoita erityisesti FUT:ista josta tulisi Squad Builder-, pelaaja-arvostelu- (vaikea suomentaa, player review), treidaus- ja tottakai gameplay videoita. Myös videoita voisi tulla esim. Career Mode, Pro Club, H2H Seasons, Virgin Gamesista yms. Suomeksi ajattelin väsätä ainakin aluksi, mutta luultavasti teen monesta videosta myös englannin kielisen version.. Vastauksia vaan niin tietää riittäisikö yhtään katsojia?
Aloita ihmeessä! Ainakin fut videot kiinnostais tosi paljon!
 
Ylös Bottom