Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

...ihan hyvät sliderit, mutta silti tökkii vaikeusasteen nostamisen jälkeen. Ei siinä mitään jos häviää mutta pääsis edes pari kertaa pelissä kunnon paikoille.

Vaikka itseäni jonkinmoisena FIFA-veteraanina pidänkin, niin ainahan sitä joutuu "opettelemaan pelaamaan uudestaan" vaikeustason noston jälkeen. World Class on sellanen taso, että sen kanssa pitää oikeasti osata vähän ottaa rauhallisestikin, rakennella ja välttää turhia riskejä. Liian yltiöpäinen hyökkääminen tai huolimattomuus keskialueella ja pallon menetys kääntyy tosi usein tekoälyn maalipaikaksi. Maltti on valttia ja itsekin olen huomannut, että joskus tulee sellaisia matseja, joissa itselle siunaantuu korkeintaan ne pari-kolme paikkaa tai laukausta, joista on sitten voittaakseen pakko tehdä ainakin yksi. Välillä sitten taas tulee otteluita, joissa itse pidän palloa 60 % ja luon yli tuplasti tuon määrän paikkoja ja maalejakin tulee useampia. Harjoitusta vaan, sillä sitä oppii.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Kiitti tsempistä! Pitää koittaa harjoitella menettämättä hermoja, viime päivät ollu vaan niin raivona tuon pelin kans ettei mitään järkeä. Pikku breikki ja sitte reeniä.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Nyt on jo melkoinen määrä OFFLINEÄ takana ja voisin viimeinkin kirjoitella vähän fiiliksiä.


- Pelaaja-uran alussa saa ihan oikeasti tehdä duunia ansaitakseen peliaikaa. Tykkään, ettei olla heti kukkona tunkiolla räiskimässä 20 maalia/kausi. Eka kauteni Toronton riveissä: pääsin pelaamaan varmaan 5 matsia, sitten lainatarjous ja lainalle oppimaan.
:D

Olen tässä nyt muutamaan otteeseen aloittanut tuon "be a pro" -kauden ja minun ei ole kyllä tarvinnut aloittaa pohjalta ja tämäkös harmittaa vietävästi. Aloitin ensin ihan testinä Barcelonasta ja otin suoraan Messin paikan. Heti loppui kiinnostus tähän. Uuden talletuksen aloitin Malmöstä ja siellä myös avauksen paikka ollut nyt kaksi kautta. Ei kummassakaan mitään lainahommia ja juuri 20 maalia kaudessa.

ihmettelenkin siis, eikö tässä pelimuodossa ole mitään järkevää "urapolkua"? Aina avauksessa joukkueesta riippumatta ja mikä pahinta, koskaan ei joudu vaihtoon/aloita vaihdosta. Mielestäni tämä on todellakin tylsää jauhamista. Mitä muut ovat mieltä? Onko vaikeustasolla merkitystä tähän?
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Kiitti tsempistä! Pitää koittaa harjoitella menettämättä hermoja, viime päivät ollu vaan niin raivona tuon pelin kans ettei mitään järkeä. Pikku breikki ja sitte reeniä.

Ole hyvä! Itse olen huomannut, että vähiten menee hermo harjoitellessa, jos pelailee silloin vain noita kick off-näytöspelejä, eikä mitään sarjapelejä, joista jaetaan pisteitä "oikeaan" sarjataulukkoon. Näytöspeleillä harjoittelussa on se kiva puoli, että voi vaihtaa omaa joukkuetta just niin usein kun haluaa ja voi valita suunnilleen saman tasoisia vastustajia. Itse kun tykkään pelata sellaisia otteluita, joissa joukkueiden ero on sellaista puolen tähden luokkaa, korkeintaan yksi tähti. Olen huomannut useimmiten pelaavani itse 4-4,5 tähden joukkueella ja vastustajaksi otan samaa tasoa, niin kentällä on taitavia pelaajia ja saa itsekin luotua hienoja kuvioita ja tulee tasaisia pelejä. Joskus tietysti tulee niitä 3-0 voittoja ja joskus häviääkin samoilla numeroilla, mutta enimmäkseen ne on niitä tiukkoja 2-1 pelejä.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Tein uuden käyttäjän xbonelle pari päivää sitten. Fifassa kun pelaan head to head seasonseja ja menen sieltä kohtaan "Leaderboards" ja katson oman nimeni kohdalta, niin kohdallani näkyy USA:n lippu. Mikä mennyt vikaan? Aiemmalla käyttäjällä näkyi suomen lippu ja tämän uuden profiilin tein samalla tavalla kuin edellisen. Ei muuten haittaa, mutta vastustajat kone arpoo jostain amerikasta asti ja yhteydet ovat mitä ovat..
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Muutama kysymys:

Ovatko pelaajavaihdot ottelun aikana manuaalisia vai saako ne jostain automaattiseksi?

Pystyykö kontrollien liikkeen jäykkyyttä säätämään? Tykkäsin PES:issä tuosta liikkeen jämeryydestä.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Muutama kysymys:

Ovatko pelaajavaihdot ottelun aikana manuaalisia vai saako ne jostain automaattiseksi?

Pystyykö kontrollien liikkeen jäykkyyttä säätämään? Tykkäsin PES:issä tuosta liikkeen jämeryydestä.
Pelajavaihdot ovat manuaalisia.

Peli on todella viihdyttävä Ps4:sella kaksinpelinä. Kannattaako peliä ostaa Ps3:melle, vaikka omistaakin edellisvuoden version? :confused:
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Onko tässä pelissä mitenkään mahdollista vetää sisäkierteisiä tai edes suoria kaukovetota? Varmaan 90% vedoista tuntuu olevan aina ulkokierteisiä ja alkaa vähän ärsyttämään, kun takanurkkaa kohti vedetään maalista pois päin kiertäviä vetoja. Nyt en todellakaan tarkoita mitään finesse-vetoja (R1 pohjaan), vaan kovia tai semikovia pyssyjä.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Menee kyllä totaalisesti hermot välllä. Kun syöttää niin jätkä vaan seisoo suu auki eikä tule palloa kohti ja vastustaja saa pallon. Luulisi että tuollaista skeidaa ei olisi enää vuonna 2014. Sitten jotain muitakin kuten kun pallo menossa yli sivurajan niin vaikka sen saisi pelastettua niin ei pysty omaa ukkoa kontroloimaan vaan tietokone ottaa sen haltuunsa ja pistää pallon yli rajan. ***** mitä paskaa!!!
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Pro clubiin hakee porukka puolustavan pään pelaajia. Vaatimuksia ei juurikaan ole, mikki, yli 20v ja paska huumorintaju, pelaa joukkueelle eikä itselleen. Heittäkää yv:tä. Ei olla mitään konkareita, seiskadivarissa mennään.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Löytyisiköhän täältä porukkaa, joita kiinnostaisi pelata pienimuotoinen turnaus/liiga PS4-alustalla? Esim joku 8 jengin yksinkertainen sarja + pudotuspelit vois olla ihan hauska.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Onko kellään tietoa, milloin EA aikoo julkaista uudet päivitetyt kokoonpanot, joista löytyisi myös nämä tämän tammikuun siirrot? Siirtoikkunahan sulkeutuu käsittääkseni ensi yönä johonkin aikaan, joten jossain vaiheessa ensi viikolla varmaan tulee uudet, mutta onko tarkempaa tietoa kenelläkään?
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Onko kellään tietoa, milloin EA aikoo julkaista uudet päivitetyt kokoonpanot, joista löytyisi myös nämä tämän tammikuun siirrot? Siirtoikkunahan sulkeutuu käsittääkseni ensi yönä johonkin aikaan, joten jossain vaiheessa ensi viikolla varmaan tulee uudet, mutta onko tarkempaa tietoa kenelläkään?
Siirtoikkuna sulkeutuu ma-ti välisenä yönä ja siitä aina mennyt noin viikko-pari että uudet kokoonpanot saanut ladattua.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Tuli tuossa eilen motivaatio kokeilla tuota career-muotoa pelkästään yhdellä pelaajalla. Ei huvittanut aloitella jollain kankealla ja "jalattomalla" omalla pelaajalla, vaan nappasin Neymarin itselle ohjaukseen. Kiva pelimuoto kyllä ja tulee aikalailla erilaisia otteluita kuin muulloin, kun ohjastaa kaikkia pelaajia vuorotellen. Hauskaa ehdottomasti! 4 virallista ottelua ehdin world class-vaikeustasolla pelata ja 3+1 tehot niihin, joten ihan hyvä aloitus. Tänään varmaan täytyy jatkaa lisää :)
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Asetukset -> Ääni ja näyttö -> näyttöalueen asetukset ja sieltä pienimmälle.

Erittäin suuri kiitos tästä viestistä, eron huomaa heti.

Onko kellään tietoa kun nyt asensin FIFA 15 pelin (PSN, Digitaalinen) niin ainakin tuo minun ohjain näyttää jostain syystä punaista valoa. Eli onko tässä jokin hämminki kenties?
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Kyllä mulla ainakin muista peleistä poiketen Fifassa palaa ykkösohjaimessa aina punainen valo.

Punaisesta saa kuvan että jokin olisi vialla, mutta kaikki toimii todella hyvin, hieno peli! Saako tiedustella millaisella kamera-asetuksella pelaatte peliä ja kuinka monta tuumaa TV:ssä? Itselläni Tele Prodcast ja korkeus: 17, zoom: 3. TV 40-tuumaa.

Pelihahmot voisivat olla suurempia ja näin ollen persoonallisempia. Onko kyse siis TV:n koosta vai kamera-asetuksista tätä olen miettinyt.
 
Itsellä kaksi telkkaria. 47" noin 2m päässä. Välillä tulee myös ajopenkissä istuskeltua ja pelattua 42" noin puolenmetrin päässä.
Kyllä se kamerasta kiinni on. Jos pelaa PES:iä, niin oletuskuvakulma on erilainen ja äijät paljon isompana. Se tuo tiettyä fiilistä, mutta itse pelaan siltikin oletusnäkymästä fifas. Jotenkin siihen aina tottunut kun näkee jokapuolelle hyvin. Siinä kyllä on yksi isoin syy, miksi fifa tuntuu monesti fiiliksettömältä.
 
Vastaus: FIFA 15 - This Is More Than A Game. This Is Football!

Kyllä se kamerasta kiinni on. Jos pelaa PES:iä, niin oletuskuvakulma on erilainen ja äijät paljon isompana. Se tuo tiettyä fiilistä, mutta itse pelaan siltikin oletusnäkymästä fifas. Jotenkin siihen aina tottunut kun näkee jokapuolelle hyvin. Siinä kyllä on yksi isoin syy, miksi fifa tuntuu monesti fiiliksettömältä.

Mutta eikö juuri tuo kamera-asetusten muuttaminen FIFA:ssa auttaisi tätä ongelmaa? Zoom 20. Oletko varma että et pelaa liian lähellä 47"/2m?
 
Ylös Bottom