Vastaus: FIFA 15 - Ultimate Team (Kolikkokauppa kielletty)
Täytyypä pitkästä aikaa tähänkin ketjuun jotain kirjoitella, kun kyseessä kuitenkin suosikkipelini.
Uudistus vaikuttaa lukemani perusteella todella hyvältä. Vihdoinkin pääsen hankkimaan pelaajia, jotka ovat olleet reilusti budjettini ulkopuolella. Oli mielestäni todella typerää, että monet pelaajat (PS4 puolella) maksoivat miljoonia kolikkoja. FUT oli mielestäni parhaimmillaan ennen joulua, kun hyviäkin informeja sai kohtuu halvalla. Itse en ole ostanut kolikkoja kertaakaan, mutta olen törsännyt kasoittain rahaa fifa pointseihin. En kadu rahan käyttämistä pointseihin, mutta olihan se aika turhauttavaa, että surkeista pakoista discard pricella myytyjä pelaajia ei saanut vaihdettua oikein mihinkään. Tähän viitaten esimerkkinä käytettäköön vaikka tuota jo tässä ketjussa mainittua Kagawan informin hinnan laskua. En ole koskaan innostunut trademeininkeihin tässä pelissä, vaan itselle on juuri tärkeintä ollut rakentaa joukkueita ja jopa pelata niillä. Askel on ehdottomasti kohti oikeaa. Toivottavasti Fifa 16:ssa saadaan koko tradeilu muutettua siten, että pelissä ei pysty "tekemään" kolikoita muutoin kuin pelaamalla.
Ketjua alusta asti seuranneena olen myös huomannut, että peliä parjataan paljon. Puhun nyt siis yksin omaan online peleistä. Mielestäni tämä peli on tarkoitettu pelattavaksi muita ihmisiä vastaan ja jos siinä samalla voi pelata omilla suosikkipelaajillaan, niin aina parempi. Joku tuossa aikaisemmin meni hieman puolustamaan Fifan pelillisiä puolia ja olen täysin samaa mieltä siitä, että peli on hyvä. En myöskään ymmärrä mistä kaiken maailman EA tasoitus puheet tulevat. Itselläni on joukkueita eri liigoista ja voin todeta, että Portugalin liigaporukka on kyllä aivan toivoton tapaus verrattuna vaikkapa La Ligan vastaavaan. Onhan se tietysti ylivoimaisen ärsyttävää kun oma miljoonien poppoo menee ottamaan takkiin joltain reilusti heikommalta, mutta se on täysin mahdollista. Ei ehkä oikeassa jalkapallossa, mutta tässä pelissä vastakkain ovat pelaajat ohjaimen päissä, eikä kortit kentällä. Kyseessä ei ole manageripeli.
Toivottavasti viestini herättää enemmän keskustelua FUTin pelipuolesta. Suurin osa kun näyttää olevan klubin hinnan arviointia ja korttien hintamuutoksia. Ei siinä sinällään mitään, mutta mieluummin itse ainakin keskustelisin formaatioista, korttien ominaisuuksista (in game vs. overall) ja erilaisista hybridi buildeista. Mukava olisi myös kuulla miksi jokin tietty kortti on hankittu, eikä siitä, että kuinka paljon se maksoi.
Siinähän sitä diipadaapaa taas hetkeksi olikin. Mukavaa kevättä kaikille mestarien liigan merkeissä! Kannustetaanhan tänään Chelsea ja City laulukuoroon.
edit. City toki pelaa vasta viikon päästä, mutta nyt voi jo kannustaa!