Vastaus: FIFA 15 - Ultimate Team (Kolikkokauppa kielletty)
Kun nyt vihdoin saatiin PS4:n puolellakin PSN taas pystyyn, niin pääsin minäkin kurkistelemaan joululahjapakkojani. Samaan syssyyn vaihdoin alkuperäisen 4-2-3-1-systeemin aavistuksen hyökkäävämpään 4-3-3-muunnelmaan, jossa keskikentän keskimmäinen pelaaja on CAM ja keskushyökkääjäkin pelaa laitahyökkääjien yläpuolella. Tein pieniä päivityksiä omaan porukkaani. Ihan nappikauppaa nämä omat ostokset verrattuna muiden Zlataneihin ja muihin, eikä ketään varmaan kauheasti kiinnosta, mutta laitanpa silti tekstimuodossa esille.
Maalissa Marc-Andre Ter Stegen. On tästä jo aikaa, kun ostin, eikä ollut kallis. Jotain 2000 kolikon luokkaa. Ei mitkään mahtavat statsit, mutta pelannut virheettömästi ja päästämättä yhtään helppoa maalia. Olen tyytyväinen, enkä lähtisi vaihtamaan kuin akseliin Neuer-Courtois-De Gea. Varalla on vielä Igor Akinfeev.
Puolustuslinjassa Tremoulinas-Godin-Mascherano-Srna. Hyvin on tämä linja pitänyt tähän mennessä! Laitapakit ovat suhteellisen nopeita ja varsinkin Srna todella hyvä ylöspäin. Erittäin laadukkaita kulmia ja keskityksiä. Molemmat laitapakit lähtivät marketista todella halvalla, 1000 kolikon pintaan. Keskuspuolustuksesta ei myöskään löydy valittamista. Godin oli halpa osto, 2000 kolikon luokkaa ja Mascherano putosi jo pidemmän aikaa sitten viikottaisesta lahjapakasta. Moni oli täällä sitä mieltä, että Masche on huono puolustuksessa, mutta hyvin on tonttinsa hoitanut. Ja Godin täydentää parin hyvin, hän on iso, vahva ja fyysinen, kun Masche sitten vähän nopeampi, ketterämpi ja parempi pallon kanssa. Penkiltä löytyy sitten vielä Musacchiota, joululahja Garay ja laidalle esim. Barcan Adriano, joka voi pelata molemmilla puolilla. Vähän olen pohtinut, että tekisi koko linjasta "espanjalaisen" esim. laittamalla Bilbaon De Marcosin oikeaan laitaan, mutten haluaisi Srnasta luopua. Vasemmalle haaveilen tietysti Jordi Albaa, muttei näillä rahoilla...
Keskikentällä Kroos-Sneijder-Rakitic. Joo on tiedossa, että varsin "hidas ja hyökkäysvoittoinen" sommitelma tässä, mutta tähän mennessä on toiminut ilman valituksia. Harkinnassa on toki, että esim. Sergio Busquets voisi olla puolustavampi lenkki Kroosin tai Rakiticin paikalle, mutta vielä ei ole ollut tarvetta. Tulevaisuudessa sitä tarvetta varmaan tulee. Penkiltä löytyy sitten tukea esim. Radja Nainggolanin, Axel Witselin, Benatin tai ilmaispakka Jordan Hendersonin muodossa. Eikö toki sovi unohtaa Marek Hamsikia tai vaikka Ronaldinhoa ja Christian Erikseniä, joka voi toki pelata hyökkäävämmäskin roolissa. Kyllähän tuohon Andres Iniesta olisi kiva saada, tai Cesc Fabregas, mutta kun periaatteesta noita Chelsean pelaajia en ole ostanut...
Hyökkäys koostuu tällä hetkellä muodosta Griezmann-Mandzukic-Feghouli, joka on toiminut tehokkaasti tähän asti. Taitavat ja vikkelät laiturit antavat erilaisia etenemismahdollisuuksia ja keskellä fyysinen ja vahva Mandzukic taistelee boksissa voittaen pääpalloja hyvällä prosentilla ja välillä ohittaen toppareita ihan jalallakin. Feghouliin olen ollut tyytyväinen, mutta vähän ehkä jotain "seksikkäämpää" vaihtoehtoa siihen olen harkinnut. Ehkäpä Carlos Vela jossain vaiheessa ja toisaalta Hulk polttelisi, mutta sopiiko sitten kemioihin. Penkillä on sitten vielä esim. Muniain, Danny, Giovani Dos Santos, Carlos Bacca ja joululahjapakasta tullut Sterling. Mandzukicin vaihtoehdoksi olen pohtinut sopivaan hintaluokkaan kuuluvasta kaksikosta Cavani - Higuain toista, mutta en vielä ole päätöstä tehnyt.
Nykyinen ihanneavaus antaa rankingiksi 5 tähteä ja 82 pistettä. Vaikka joukkueesta löytyykin "ei Espanjalaisia" pelaajia useampia, niin siitä huolimatta, tuolla asettelulla kemia on 85, eikä se muutamalla "väärän liigan" pelaajalla putoa kuin 75 paikkeille. Mainitsin nyt, kun se kemia on niin monelle niin tärkeä juttu
Kukaan ei varmasti tästä porukasta ole kateellinen, mutta laitoinpa esille. Aloituskokoonpanoon olen käyttänyt ehkä noin 25 000 kolikkoa ja vajaa samanmoinen on kulunut sitten vaihtopelaajien haalimiseen. Omasta mielestä aika hyvä porukka vajaalla 50 000 kolikolla!