Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 18 - Ultimate Team (Kaupankäynti oikealla rahalla kielletty)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mhart1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei. Aika hyvä kate :). Eikös noi markut siis osittain vaadi tuuria että osaa valita oikeat pelit. Vai onko sitä mahdollista opetella vai vaatiiko se myös kokemusta. oikeiden sarjojen seuraamista se ainakin luonnollisesti vaatii että yleensäkään näkee mitä pelejä on tulossa.


Mä tuossa katsoin eilen Saksan pelaajia koska Saksa on arvokisoissa se mun suosikki joukkue. Ei tietenkään Fifan perusteella kannata tehdä johtopäätöksiä (vai kannattaako? Sanokaa te kokeneemmat pelaajat) mutta vaikka Saksa voittikin karsintalohkonsa puhtaalla pelillä niin noi pelaajat mitä Saksalla on eri pelipaikoille Fifassa niin ei oikein vakuuta. Mut nyt täytyy muistaa että IRL on IRL ja peli on peli.

Sane on mulle tuntematon pelaaja mutta ilmeisesti se on ihan hyvä pelaaja. Tosin tämänkin arvion tein puhtaasti Fifan perusteella. Mites oikeassa elämässä?

Ei Sane huono oo oikeestikaan, ihan kivasti maalejakin tehnyt täl kaudella. Kimmich kyllä voittaa World Cupin vaikka yksin...


--------------
Löysin muuten uuden supersubin:
https://www.futbin.com/18/compare/15654/166

tekee kärjessä kivasti maaleja, eikä helpolla kaadu...

eikä 99 headingkään haittaa
 
Ei Sane huono oo oikeestikaan, ihan kivasti maalejakin tehnyt täl kaudella. Kimmich kyllä voittaa World Cupin vaikka yksin...


--------------
Löysin muuten uuden supersubin:
https://www.futbin.com/18/compare/15654/166

tekee kärjessä kivasti maaleja, eikä helpolla kaadu...

eikä 99 headingkään haittaa


Okei :). No täytyy sitten jossain vaiheessa hankkia Sane tuohon Saksan miehistöön.

Äsken tuli maukas voitto tämän päivän viimeisestä Squad battlesta.

Varsinainen peliaika 0-0
jatkoajan eka puolisko 0-2 häviöllä ja toinen puolisko 2-0 mulle. Eka Immobile 1-2 ja Bittencourt 2-2 118 minuutilla :D. Sitten rankkareilla voitto. Pelasin pelin Saksa/Italia miehityksellä. Kentällä Saksan pelaajia ja vaihdossa Italian. Ja vaihtomies kavensi siis 1-2.
 
Courtois ja O.Dembele markkupakoista:)
clip_image001.png
. Mitä ajatuksia seuraavasta Pl POTM pelaajasta? Mielestäni Manchester Cityn pelaajia kannattaa hankkia, koska City pelasi erittäin vahvan lokakuun ja todennäköisyys Cityn pelaajan voitolle on mielestäni korkea. Muita mahdollisia hankintoja voisi olla belgialainen if, jos KDB voittaa niin viime vuonna taisi Hazardin kohdalla tarvita belgialaista informia.
 
Courtois ja O.Dembele markkupakoista:)
clip_image001.png
. Mitä ajatuksia seuraavasta Pl POTM pelaajasta? Mielestäni Manchester Cityn pelaajia kannattaa hankkia, koska City pelasi erittäin vahvan lokakuun ja todennäköisyys Cityn pelaajan voitolle on mielestäni korkea. Muita mahdollisia hankintoja voisi olla belgialainen if, jos KDB voittaa niin viime vuonna taisi Hazardin kohdalla tarvita belgialaista informia.
mää jo ostin B. Silvaa jemmaan mut ne meni kaupaks jo....6900- 8900 kolikkoa pala :D
 
Ajattelin kokeilla jos ostais Italialaisia ja Ruotsalaisia jotka maksaa mielellään max 150 ja sitten myyn ne pienellä voitolla. Riippuen tietenki pelaajasta. norm pelaaja niin 1000 mtutta joku huippu pelaaja jos löytyy halvalla niin sitten jo tyyliin 3000 hinnalla myyn. Mahtaakohan onnata?

Ostin 3 Pirloa. Aloitin halvalla ettei tule pahasti takkiin jos ei myykkään. Kyllä minusta Pirlo on jokaisen itseään kunnoittavan Italian managerin listalla kun tekee squadia. Itse en tosin kunnoita itseäni joten itseltä ei löydy :D. Mutta vika ei ole niinkää pelaajassa vaan minussa.
 
Viimeksi muokattu:
mää jo ostin B. Silvaa jemmaan mut ne meni kaupaks jo....6900- 8900 kolikkoa pala :D

Porukka tekee nyt nuo ICON SBC ja niihin viimisiin tuo on ihan riittävän kova overall hintaan nähden. Oranssit kortit ku on halpoja niin saa niillä ratingia ylöspäin tällä viikolla. Itekki tuon Overmarssin yöllä näpyttelin ja sijoitin siihen omat kolikot. Itellä tällä hetkellä bundesliiga tiimi tehty missä Overmars ja Robben laidoilla, jälki välillä aika rumaa mut pitää ollakki ku puolustus itselle tuskaa.

Alkuviikolla oli kovapakka, mistä tuli Courtois ja Eriksen, muuten turhaketta.
 
Aika pace-hirmu tulossa, hyvät skill&weak foot ominaisuudet myös...
 

Liitetiedostot

  • IMG_0313.PNG
    IMG_0313.PNG
    1,8 MB · Lukukerrat: 18
Olen mä omasta mielestä kehittynyt ihan hyvin mutta vielä taito ei riitä onlineen. ja mitä tulee offlineen niin on mulla paljon vielä opittavaa. Laskin tuossa että parhaalla on tällä hetkellä 37 000 ja risat Squad battlessa. 13 peliä. Se tekee peliä kohden 2800 pistettä ja käsitääkseni vaan ultimate tasolla voi saada voitosta tollaisia pisteitä. Tosin siellä näyttää aina olevan sama nimi. Mun tavoite on joskus päästä Elite 3 tasolle :D.
 
Mitähän mukavaa sbctä on huomenna tulossa? Upgradepakat "poistuu" taas, eikös viimeksi näin käynyt kun Del Pierot ja kumppanit tulivat?
 
Välillä tuntuu että tää peli ei ole mua varten :D. Mutta kun en viittis luovuttaa kun kerran tykkään fifasta. Mutta onhan se turhauttavaa kun ei pärjää. Ja mä kun oon sellainen pelaaja että mä taidan vaatia parhaat pelaajat jokaiselle paikalle ennenkun pärjään :D.

Laitan tähän mun Saksan pelaajista kootun kokoonpanon ja sitten perään muutokset joita olen ajatellut..

4-3-2-1

Maalissa Färhmann

Durm-Mustafi-Vogt-Weiser
Götze-Schweinsteiger-Hofmann
Bittencourt-Bartels
Petersen

Petersen > Podolski
Bittencourt > Draxler
Bartels > Bellarabi
Durm > Schmelzer
Hofmann > Goretzka

Mitäs sanotte mahdollisista muutoksista? Osa noista on aika harvokkaita. Onko hinnan väärtti?

Tein seuraavan muutoksen

4-4-1-1

Schmelzer-Mustafi-Vogt-Weiser
Sane-Götze-Schweinsteiger-Bellarabi
Bartels
Podolski


Voitin päivän viimeisen matsin tuolla 3-1

2x Sane ja Bartels

Schweinsteiger ja Podolski ovat molemmat vanhasta muistista joukkueessa. Mutta varsinki Schweinsteiger on sellainen että mietin että pitäiskö se vaihtaa.

Mutta muuten tuntuu että on joukkue jolla ehkä pärjää jo konetta vastaan. Tosin en ole varma että oliko vastustaja vaan huono vai oliko oikeasti kiinni noista muutoksista.

Tuolla vanhalla hävisin meinaan 1-4


Edit: se olikin vastustajan huonoutta. Tänään (perjantaina ) pelannut kolme SB peliä tuloksilla

1-1 (3-1 pilkuilta)
1-2
0-3

joten mä luovutan. Se on uskottava että mun taidot ei riitä SB:leen. Muitakin muotoja voisi pelata tietenkin kuten esim divareita mutta kun niissä ei palkinnot ole yhtä hyviä. SB on ainoa offline muoto missä on hyvät palkinnot joten sitä on pakko pelata

Tietenkin online on asia erikseen mutta jos en pärjää automaattia vastaan niin onlinessa vielä vähemmän. Joten mä lopetan tämän pelaamisen. Toi yllämainittu joukkue on sellainen että sillä pitäisi jo voittaa joten se on pelaajassa vika eikä tiimissä. Joten olkoot
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan, tuli kanssa tehtyä Overmars ja Rui Costa noiden screamkorttien avulla aiemmin tällä viikolla. Ronaldo first owner joka pamahti Venäjän liigan palkintopakoista. Mukavahan tuolla tiimillä on pelata
 

Liitetiedostot

  • _20171102_224811.JPG
    _20171102_224811.JPG
    159,6 KB · Lukukerrat: 26
Yksi asia minkä olen pistänyt merkille tässä uusimmassa on tuo erikoispakkojen määrä. Eivät syydä niitä, niin kuin änärissä ja tämä on vain hyvä asia.
Kertoo myös, että välittävät pelaajistaan.
 
Juhiksen vuodatus sai mun sisäisen punaisen ristin työntekijän heräämään. :)

Tää viesti on siis vain sulle Juhis82, toivottavasti saataisiin peli-ilo takaisin kun käydään muutama perusjuttu läpi. Aion käydä läpi niin juurtajaksain nämä muutamat asiat jotka itselle ovat aikoinaan olleet sellaisia "ahaa-elämyksiä", että toivottavasti et pitkästy.

Ihan ensiksi, älä luovuta! Tämä peli on varsin hyvä tuotos kunhan sen vikojen kanssa oppii elämään. Sun tapauksessa tässä on nyt kyse siitä että olet varmaankin varsin tuore peluri FIFA:n parissa joten opeteltavaa riittää. Väitän, että niillä kenttäpelureilla ei tässä vaiheessa ole juurikaan niin suurta merkitystä kuin annat viesteissä ymmärtää. Götze vs Draxler on turhanpäiväinen kysymys jos niistä pelaajista ei saa niitä tehoja irti missä ne ovat hyviä.

Omasta mielestäni FIFA matsin tapahtumat vois purkaa karkeasti kolmeen osaan:

PUOLUSTUS - PELIN RAKENTAMINEN - MAALINTEKO

Lähdetään liikkeelle omasta päädystä, ja nämä ovat sitten allekirjoittaneen omia mielipiteitä, joten eriäviä mielipiteitä saa ja pitääkin kirjoittaa:

PUOLUSTUS

Puolustus on ehkä se kaikkein vaativin osa-alue näistä kolmesta, noin yleisesti. Puolustamisessa mun mielestä tärkein nappi on hölkkänappi ja sen oikeaoppinen käyttäminen. Eli silloin kun kaveri on tulossa sun pakkia kohden niin hölkkänappi pohjaan ja odotat sopivaa hetkeä käyttää sitä perus taklausnappia. Ei ole mitään syytä painaa juoksunappia ellet ole perässä hyökkääjää.

Toinen käytännöllinen kikka on se kun kutsut tiimikaverin apuun (Team mate contain) ja koitatte kahdestaan saada pallon pois. Tämä on käytännöllinen ahtaissa tiloissa ja muutenkin pelin eri osa-alueilla, mutta vaatii käytännön harjoittelua, ja virheistä oppimista. Nimittäin jos tätä nappia käyttää koko ajan niin silloin vetää AI:n ohjaamia puolustajia pois paikoiltaan joka lisää läpisyöttöjen mahdollisuutta jne. Eli tuon kanssa varovaisuutta, mutta täytyy löytyä jokaisen arsenaalista sillä oikein käytettynä tehokas puolustus taktiikka.

Viimeisenä se paljon puhutteleva pelaajien vaihtonappi. Toiset sanoo että tämä systeemi on rikki, ei kannatava vaihtaa sitä pelaajaa vaan antaa sen tietokoneen hoitaa se puolustus, mut ei valitettavasti toimi tänä vuonna. AI on tyhmempi kuin koskaan, joten aika paljon täytyy itse ennakoida läpisyöttöjä vaihtamalla laitapakille ajoissa juosten omaan päätyyn jne. Mulla ei koskaan ole ollut ongelmaa tän ohjattavan pelaajan vaihtamisen suhteen paitsi silloin kun on tosi laginen online matsi, mutta niissä nyt kusee yleensä kaikki. Eli oikea-aikainen ohjattavan pelaajen vaihtaminen on tärkeää oppia. FIFA 14 opetti mut tähän koska chippi läpisyötöt oli niin syöpää että niitä piti ennakoida vaihtamalla pallon menetyksen jälkeen topparille jolla piti juosta valmiiks omaan päätyyn jottei vihun Aubameyang ollut läpiajossa. :)

Lopuksi, taktiset rikkeet, eli se liukutaklausnapin käyttäminen. Jos näet että vihu on lähtemässä vastahyökkäykseen todella pelottavan näköisesti, niin ei muuta kuin nilkoille keskialueella ja kovaa. Tämä monesti pysäyttää pelin ja saat vähän miestä pallon alle. Todella moni onlinessa pelaa puolustavalla mentaliteetillä ja maalinteko perustuu nopeisiin vastahyökkäyksiin nopeille kärjille ja laitureille. Meikäläisen peli perustuu pallonhallintaan ja hyökkäykseen, niin jos menetän vihun päädyssä pallon pahasti, niin monesti tulee rikottua sen pallollista tai jopa pallotonta pelaajaa keksialueella että saa pelin katki.


PELIN RAKENTAMINEN

Peliä voi rakentaa monella tapaa, mutta käydään läpi tässä nyt muutamia juttuja miten sitä palloa saa liikuteltua, ja miten huolehditaan että sitä ei menetetä niin helposti vastustajalle.

Suojausnappi. Tämä on tärkeä. Itse käytän sitä kun otan syötön vastaan, käytän sitä kun odotan että omat pelaajat hakee paikkaa, käytän sitä kun juoksen karkuun nopealla laitapelaajalla... Periaatteessa 70% peliajasta tuo nappi on jollain tapaa käytössä. Tuon napin opettelu on ihan must. Juostessa napin painallus pistää olkapäätä toista vasten, ja koittaa muutenkin vastata vihun puolustajien runnomiseen. Paikallaan ollessa tuon napin pitempi pohjassa painaminen suojaa pallonriisto yrityksiltä. Treenin kautta tuonkin oppii, ei muuten.

Pallottoman pelaajan juoksemaan lähettäminen (Trigger player run tjms). Eli oletetaan että sun keskikenttä miehellellä on pallo, ja vihu hönkii päälle. Suojaat palloa, ja lähetät esim laiturin tai laitapakin eteenpäin, ja syötät sitten läpisyötöllä pallon tälle juoksijalle.

Suojaus+Trigger run+Läpisyöttö = luo tilanteita

Toimii myös mainiosti kärkipelaajalle. Komennat sen laiskan rutjakkeen läpijuoksuun ja pistät sit sen läpisyötön sille ni avot. Juoksun voi katkaista painamalla nappia uudestaan jos se juoksee ihan päin honkia. Käytän itse tätä todella paljon koska tietokone tekee hyviä juoksuja itsekseen melko harvakseltaan.

Sit myös niitä erilaisia syöttöjä täytyy osata käyttää. Eli joskus pitää syöttää lujaa (Driven pass) jos pelaajien välimatkat näyttää pitkältä. Joskus pitää osata vaihtaa pallo kenttäpuoliskolta toiselle keskittämällä, jos tuntuu että vihu painaa päälle liikaa, josta päästäänkin pelinrakentamisen suolaan eli seinäsyöttöön.

Seinäsyöttö on kevyesti paras ase sellaista vastustajaa vastaan joka höntyilee sua päin kun höyryjuna. Syötät seinäsyöttökomennolla pallon omalle pelaajalle, odotat että sun pelaaja juoksee vihun ohitse ja syötät pienellä läpisyötöllä pallon takaisin alkuperäiselle syöttäjälle. Seinäsyöttö oli aikoinaan mun junioripalloilussa se tärkein juttu mitä reenattiin, pätee myös FIFA:n parissa. Tämä arsenaaliin tai ei pelinrakentelusta tule mitään.


MAALINTEKO

Nyt ollaan päästy siis jo vihun puoliskolle ja ollaan jo boxissa tai ainakin lähellä sitä. Tämä nyt on luonnollisesti se mukavin osa-alue ja väitän että jopa se helpoin myös. Mut maalintekeminenkin voi tökkiä jos valitsee väärän tavan laukoa. Nyt ei enää energia riitä käydä läpi niitä kaikkia tilanteita missä mikäkin laukominen olisi paras vaihtoehto, mutta kysy itseltäsi tiedätkö miten pallo sijoitetaan (Finesse), miten lauotaan matala kova laukaus (Driven shot) tai miten lauotaan matala, sijoitettu kova laukaus (Driven finesse)? Jos et, niin siinä on myös opettelun paikka. Youtube on käytännöllinen.


Toivottavasti saat jotain onkeesi! FIFA:n pariin on helppo päästä mut todella hyväksi FIFA pelaajaksi tuleminen vaatii vuosia. Ei kukaan ole seppä syntyessään. Ne skill gamesit on oiva tapa opiskella perusteita! Ehkä sun kannattas niitä tseggailla vähän läpi?

Hyvää viikonloppua!
 
Ylös Bottom