Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fifa 2003

Re: Simulation/arcade style ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan antval
Mistä ihmeen simulation ja arcade -tyylin valitsemisesta tuossa manuskassa oikein kirjoitetaan? Onko kyseessä jokin avattava ominaisuus, vai onko ohjekirjaan jäänyt jotain sellaista, mitä varsinaiseen peliin ei olekaan sisällytetty?

Auttakaa tyhmää.
Heh, ettei vaan olis jäänyt PC version manuaalista tuo.
Siinä nimittäin pystyy valitsemaan tietyissä pelimuodoissa simulation/arcade.
 
Re: Re: Simulation/arcade style ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kola
Heh, ettei vaan olis jäänyt PC version manuaalista tuo.
Siinä nimittäin pystyy valitsemaan tietyissä pelimuodoissa simulation/arcade.

Kyllä tuo sieltä xbox versiostakin löytyy. Se oli vain jossain tietyssä peli moodissa (en nyt muista missä).
 
ISS2 oli ihan järkyttävän huono peli. Onneksi Viper osti sen multa huuto.netistä :D

+ myötätunnosta täytyy antaa plussaa
- Maalivahdit (varsinkin bugi pelastukset, joissa pallo on 2m maalivahdista
- omat maalit (syntyy liikaa, kun palloa ei voi putsata maalivahdin alueen sisältä pistämättä maaliin)
- pelaajien nimet (lisenssit ei ole kunnossa)
- kortteja saa aivan liian helpolla.
- liian helppo tehdä maaleja. (esim. aloituksesta juoksee suoraan vastustajan rankkarialueen sisälle ja laukaisee. aina soi)
- grafiikka
- äänet
- selostaja on säälittävä
- liian vähän eri "liikkeitä"
- vedoissa pallo lentää todella hiljaa hirveitä roikkuja. oikeastaan vaan pari erilaista vetoa.
- pelaajakohtaiset erot (onko niitä?)

ei tule mitään muuta miinusta mieleen (kyllä sitä pelatessa tuli mieleen ainakin pari a4:sta)

Tosin on tämä parempi kuin yksikään Dreamcastin jalkapallopeli. (ei niitä jalkapalloksi edes voi kutsua)

fifa 2003 on tulossa joululahjaksi, joten siitä silloin tarkemmat analyysit :)
 
Re: Re: Re: Simulation/arcade style ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jopo
Kyllä tuo sieltä xbox versiostakin löytyy. Se oli vain jossain tietyssä peli moodissa (en nyt muista missä).


Ei löydy ainakaan kausi- eikä näytösottelu-moodeista. Jos se on vain turnaus-moodissa, niin täytyy ihmetellä. Onkohan mulla lainkaan sama peli?
 
Mitä, mitä, mitä!

Pelasin eilen ensimmäistä kertaa FIFA2003:sta n. 5 tuntia ja täytyy sanoa, että onpas vaikea peli! Voisiko joku ystävällisesti kertoa, miten tässä pelissä tehdään maaleja? Meikäläisen pelaajat vetelevät palloja maalin ohi jatkuvasti. On tainnut joku juju jäädä huomaamatta.

Toinen juttu joka ärsyttää on se, että Boxin pelaajat ovat nopeampia kuin minä pallolla ja ilman palloa. Eihän niistä pääse millään eroon!

Jos joku voisi antaa edes muutaman vinkin miten tätä peliä pelataan, niin olisin kiitollinen. Miten niitä maaleja tehdään?

Ps. Tämä on ensimmäinen urheilupeli joka tuntuu vaikealta. Yleensä näissä peleissä olen täys-guru, mutta FIFA 2003:sessa
on nyt jotain jota en tajua. Pitääkö settingsejä jotenkin muuttaa, että pelistä tulee pelattavampi?

Auttakaa!!!
 
Jos pallot menee maalin ohi niin, ehkä painat vetonappia turhan kauan, joten pallo menee yli. Totta ne ovat turhankin nopeita (väitän, että roberto carlosia ei läskit saksalaiset saisi kiinni helposti, vaikka hän kuljettaisi paria palloa samaan aikaan), mutta syy voisi olla siinä myös, se että et paina turbo nappia (oikea liipasin) .. kuitenkin suurimmaksi osaksi kannattaa syötellä, sitten kun on yksi puolustaja enää edessä voit yrittää ohittaa vaikka kikkaamalla (pyörität oikeaa tattia oikeeseen aikaan..esim vasen oikea). Maaleja kannattaa alkaa tekemään vasta rankkari alueella, koska useimmat sen ulkopuolelta vedetyt vedot molari torjuu helposti. Jos nämä neuvot olivat vähän liian yksinkertaisia niin voi voi..mutta jos ei noita tiedä ei kyllä paljoa maalejakaan tule.
 
Pystyykö laittamaan valikosta pois sen että vedot lähtee sitä kovempaa mitä pidempään pitää nappulaa pohjassa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Pystyykö laittamaan valikosta pois sen että vedot lähtee sitä kovempaa mitä pidempään pitää nappulaa pohjassa?
Ei pysty. Valikko-optiot on kattavat mutta vain yleisellä tasolla. BTW, miksi moinen pitäisi pois saada...miten muuten kontrolloisit tykitysten voimakkuutta kuin tuolla tavalla?
 
Mä oon aina tykänny noiden Ea:n pelien sellasesta arcade henkisyydestä ja ainakin 2002:ssa se tuntu jotenki hölmöltä painaa aina pohjaan et sai niihin vetoihin ja syöttöihin voimaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Mä oon aina tykänny noiden Ea:n pelien sellasesta arcade henkisyydestä ja ainakin 2002:ssa se tuntu jotenki hölmöltä painaa aina pohjaan et sai niihin vetoihin ja syöttöihin voimaa...
Jeps, tosin EA:nkin futis on alkanut pelaajien vahvan kriittisen palautteen takia muokkaamaan peliään enemmän juuri simulaatiotyylin suuntaan. Nykyaikana kun suuri osa konsolipelaajista vaatii myös urheilupeleiltä paljon säädettävää ja ennenkaikkea uskottavaa/luonnollisen näköistä pelattavuutta, animointia ja ulkonäköä, on arcadehenkisyys sporttipeleissä vähentymään päin, ikäänkuin poistumassa "peligenren muodista".

Laukaisuvoiman säädettävyys potkunamiskalla on nimenomaan pelaajan omia taitoja koetteleva ominaisuus ja jahka ominaisuutta ei kehitellä liiaan överiksi, se palvelee hyvin peliä.
Makuasia tietty, mihin on tottunut ja minkälaisesta pelattavuudesta itse kukin pitää...
 
Noh, ennen hankkimista pitää kokeilla jossain miltä se "pohjaan painaminen" tässä versiossa tuntuu. Ehkä se kaipaa vain totuttelua...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Noh, ennen hankkimista pitää kokeilla jossain miltä se "pohjaan painaminen" tässä versiossa tuntuu. Ehkä se kaipaa vain totuttelua...
Totuttelua nimenomaan. Itsellänikin kesti vähän aikaa päästä laukaisuvoimakkuuden ja suunnan määrittelemisessä oikeille urille. Pienet ja lyhyet painallukset usein antavat parhaimman tuloksen(rangaistusalueen tuntumassa) ja estävät tehokkaasti pallon nousemista "kolmanteen kerrokseen".
Useammin kuin kerran tuli niukkoja ohitykityksiä eli pallon suuntaaminen on astetta hienovaraisempaa ja vaatii näin ollen enemmän harjoittelua.

Kannattaa tuota Fifaa ehdottomasti kokeilla, kaverin kanssa varsinkin mukavia pelihetkiä luvassa. Laadukas ja viimeistelty futispeli, vaikkakin PES-sarjan syvyyteen on vielä matkaa. Xboxin paras nahkakuulakisailu kuitenkin. ;)
 
Ylös Bottom