Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 2004 keskustelu

Locote

New Member
Fifa 2004 Hype

Elikkä oli nyt pakko alottaa Pro Evon kilpailijan hypetys tänne. :)
Oon kaikennäköstä infoa pelistä lukenut, hyvältä vaikuttaa tämäkin. Parempaan suuntaan EA on ainakin menossa. Vaikkakin pelaaminen tuntuikin ainakin 2003:sessa vielä jokseenkin arcademaiselta. Itse olen tämän jo ennakkotilannut tuolta konsolinetistä... Mietin Pro Evon tilaamista myös. :)

Anyway... Mielipiteitä? Kommentteja?
 
Ihan mielenkiinnolla odotan lupailtua uutta pallofysiikka, nahkakuula ei nimittäin enää "liimaudu" jalkoihin, vaan on täysin erillinen. Syöttelyä on kuulemma myös muutettu jollain tavoin, ja tekoäly on laitettu kokonaan uusiksi. Nyt ukot kuulemma puolustaa ihan joukkueena, eikä pyöri kuin puolukat pillussa.
Itse en fifaan ole koskenut kuin satunnaisesti vuoden '99 -version jälkeen (ISS ja evo vei mukanaan), mutta viime vuotinen oli selkeä parannus. Toivottavasti peli on onnistunut, olisi lopultakin mahtavaa päästä pelaamaan kunnolla lisensoiduilla seurajoukkueilla (mestareiden liigaa...?) ja muutenkin aito fifa-ilmapiiri vetää puoleensa.
Tuskin tämä ihan PES3:n tasolla pelattavuudessa ja syvyydessä yltää, mutta hyvä huomata, että EA on oikeasti alkanut tekemään parannuksia urheilupeleihinsä, kiitos tiukan kilpailutilanteen. Ainakin kuluttajalle näin on parempi. Kun kerran EA BIG -nimikkeen alla on arcadea (lätkää ja eurofutista vielä odotellessa...), niin NHL, NBA ja FIFA -sarjat luultavasti alkavat kehittyä lajeja tarkasti simuloiviksi.
 
Yleensä FIFAt ovat olleet paremman näköisiä, kuin PES. Mutta sillä ulkonäöllä nyt on viimeiseksi väliä, kun jalkapallopeliä ostetaan. FIFA 2003:n demoa olen pelannut, eikä se huono peli ollut ollenkaan. Monet ominaisuudet ja yksityiskohdat saivat PESin kalpenemaan. Pelaajien animaatio on FIFAssa huomattavasti realistisempaa, ja jotenkin fiilis on otteluissa parempi. PES on jotenkin "kylmä" verrattuna FIFAan.
Useille muillekin PESin true-pelaajille voisi tehdä ihan hyvää kokeilla nykyistä FIFAa, eikä vain sanoa, että ei siihen viitsi tikullakaan koskea. Kokeilkaa, tulette yllättymään positiivisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Pelaajien animaatio on FIFAssa huomattavasti realistisempaa, ja jotenkin fiilis on otteluissa parempi. PES on jotenkin "kylmä" verrattuna FIFAan.

Tollasta en oo aikasemmin kuullukkaan?! Pelaajien animaatio realistisempaa? :confused: No mutta kiva kuulla jos FIFA on menossa parempaan suuntaan! Kunhan pääsee pahimman PES3-innostuksen yli (eli joskus joulun jälkeen), niin varmasti kokeilen FIFAa. Ehkä se pitää myös ostaa jos tasoa on kerta tullut roimasti lisää...?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Monet ominaisuudet ja yksityiskohdat saivat PESin kalpenemaan. Pelaajien animaatio on FIFAssa huomattavasti realistisempaa, ja jotenkin fiilis on otteluissa parempi. PES on jotenkin "kylmä" verrattuna FIFAan.
Useille muillekin PESin true-pelaajille voisi tehdä ihan hyvää kokeilla nykyistä FIFAa, eikä vain sanoa, että ei siihen viitsi tikullakaan koskea.

Oon pelannut Fifa 2003, ja se oli tosi huono! Koneen kuvioissa ei vaan ole mitään järkeä ja toi on jo sellainen asia, että pelin voi sanoa olevan surkea futispeli!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pro
Oon pelannut Fifa 2003, ja se oli tosi huono! Koneen kuvioissa ei vaan ole mitään järkeä ja toi on jo sellainen asia, että pelin voi sanoa olevan surkea futispeli!


Tekoäly on kuulemma laitettu kokonaan uusiksi niin kuin tossa jo Cavalera mainitsikin. Eli tämän vuoden versio voisi olla mahdollisesti ihan kokeilemisen arvoinen. En usko sen PES3:sta päihittävän, mutta voihan se silti olla ihan hyvä futispeli. FIFA- sarjassa on ainakin noi lisenssit kunnossa, jotka PES- sarjassa ovat aika kuralla. Eihän tohon uuteenkaan versioon ole tulossa kuin 6 täysin oikein lisensoitua seurajoukkuetta. Aion ainakin itse kokeilla tota FIFA:a, ennen kuin alan sitä tuomitsemaan.
 
Tästä tulee kauheeta kuraa! Fifa sarja on pa**a eikä se pikku-uudistuksilla tule olemaan vielä 100:aan vuoteen PES-sarjan kilpailija realistisuudessa. Hei pelataax ny! JEe mä voitin sut kone 17-9 ex ooggi aitoo!


Kun taas pes on aika realistinen. Ja voin vannoa että en osta tuota vaikka saisi 101/100 pistettä arvostelijoilta, sillä '99:ä pelanneena voin sanoa että Fifa sarja on kuraa, pahinta mahdollista kuraa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Tästä tulee kauheeta kuraa!
Mistäs tiedät?

Fifa sarja on pa**a eikä se pikku-uudistuksilla tule olemaan vielä 100:aan vuoteen PES-sarjan kilpailija realistisuudessa. Hei pelataax ny! JEe mä voitin sut kone 17-9 ex ooggi aitoo!
Miten voit tietää FIFAsta, kun edellinen versio,mitä olet pelannut, on '99?


Kun taas pes on aika realistinen. Ja voin vannoa että en osta tuota vaikka saisi 101/100 pistettä arvostelijoilta, sillä '99:ä pelanneena voin sanoa että Fifa sarja on kuraa, pahinta mahdollista kuraa.
Vai niin...

---> :rolleyes:
 
"Pelaajien animaatio on FIFAssa huomattavasti realistisempaa, ja jotenkin fiilis on otteluissa parempi. PES on jotenkin "kylmä" verrattuna FIFAan.
Useille muillekin PESin true-pelaajille voisi tehdä ihan hyvää kokeilla nykyistä FIFAa, eikä vain sanoa, että ei siihen viitsi tikullakaan koskea. Kokeilkaa, tulette yllättymään positiivisesti."

Fifa 2003:sta olen kokeillut ja 2002:sta pelasin aika paljonkin. Pistää vaan ihmettelemään, että mitä Fifaa sinä olet pelannut jos animaatio on parempaa? En tietysti tiedä mitä pidät animaationa, mutta pelaahan PESsiä pari ottelua ja katso kuinka aidosti pelaajat reagoivat palloon. Fifassa pelaajilla tuntuu olevan ne kaksi eri animaatiota joilla he ottavat pallon haltuun tilanteessa kuin tilanteessa. PESsissä pelaajilla on todella monta eri kaatumis-, pallonhaltuunotto- ja monia muita animaatioita. Jokainen eri tilanteeseen sopivia jotta peli saataisiin näyttämään mahdollisimman aidolta.
Voi olla että 2004:n kohdalla yllättyisin positiivisesti, mutta en silti usko että EA olisi kuin taikaiskusta lopettanut rahastamisen ja oppinut tekemään jalkapallopelejä. Totuus on kuitenkin Fifa 2003:n ja PES2:n kohdalla se että FIFA 2003 on peli ja PES2 on jalkapallopeli. 2004 pyrin kuitenkin kokeilemaan jossain vaiheessa, mutta se voi jäädä yritykseksi koska koneeni ei enää jaksa pyörittää sen demoa ja konsolille en kyllä peliä rupea hankkimaan. En tiedä mitä sitten haet tuolla kylmyydellä, mutta itselleni realismi on kaikki kaikessa.
 
Pistää vaan ihmettelemään, että mitä Fifaa sinä olet pelannut jos animaatio on parempaa?

Mielestäni FIFAssa ainakin pelaajien kaatumiset on toteutettu aidomman näköisesti kuin PESissä. Korttien saanti jne on myös mukavampaa seurattavaa kuin PESissä, jossa pelaaja kohauttaa pari kertaa olkapäitään tai itkee polvillaan maassa.
Ehkä olen vaan pelannut liikaa PESiä, ja turtunut niihin samoihin animaatioihin.

pelaahan PESsiä pari ottelua ja katso kuinka aidosti pelaajat reagoivat palloon.

Olen pelannut PESiä pikaisesti laskettuna yli 500 ottelua. Kahtena viime vuotena paljon muuta tehnytkään.
Samalla puolella me tässä ollaan, I am 100% PES-heart. :)

En tiedä mitä sitten haet tuolla kylmyydellä, mutta itselleni realismi on kaikki kaikessa

Yksityiskohdat, kuten tuomarit ja yleisö ovat FIFAssa paremmassa jamassa. Tuomareita ei PES3:ssa ilmeisesti vieläkään kentällä nähdä ottelun ollessa käynnissä, mutta yleisöön on ilmeisesti panostettu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Mielestäni FIFAssa ainakin pelaajien kaatumiset on toteutettu aidomman näköisesti kuin PESissä. Korttien saanti jne on myös mukavampaa seurattavaa kuin PESissä, jossa pelaaja kohauttaa pari kertaa olkapäitään tai itkee polvillaan maassa.
Ehkä olen vaan pelannut liikaa PESiä, ja turtunut niihin samoihin animaatioihin.

Yksityiskohdat, kuten tuomarit ja yleisö ovat FIFAssa paremmassa jamassa. Tuomareita ei PES3:ssa ilmeisesti vieläkään kentällä nähdä ottelun ollessa käynnissä, mutta yleisöön on ilmeisesti panostettu.


Tietty, mutta nuohan ovat kaikki periaatteessa vain ns. välianimaatioita. Tuohan se lisää tunnelmaa jos pelaajat valittaa polveaan aidon oloisesti tai valittavat tuomarille hienosti, mutta varsinaiset animaatiot eli esim. kun pelaajat kamppailevat pääpallosta kylki kylkeä vasten ja kaatuvat sitten aidonoloisesti maahan tai kun pelaajat ottavat sen pallon aidosti haltuun on ne jotka ovat tärkeämpiä ja näissä PES on edellä. Mielestäni Konami on kuitenkin valinnut oikean asian mitä hioa kun aika on rahaa eli itse jalkapalloon on keskitytty eikä siihen, että onko jokaisella kentän laidalla olevalla kuvaajalla erilaiset kengät.
 
Drizlin kanssa olen samaa mieltä siinä, että PES-sarjan animaatiot, siis pelissä, ei välianimaatioissa, ovat paljon kilpailijoita edellä. Ja PES3 tulee puoltamaan tätä mielipidettä.

Nyt WE7:ssa myös noihin välianimaatioihin on alettu panostaa. Ei nyt vieläkään FIFA-tyyliseen cutscene-ilotulitukseen päästä, mutta sinnepäin ainakin. Tuomarinkin animaatiot ovat paremmat.

Peliin on lisätty myös pikku animaationpätkiä, kun pelitilanne on ohi. Pelaajat esim. näyttävät peukkua tai taputtavat joukkuetoverille "hyvästä yrityksestä" ja purnaavat tuomareille (tosin näkymättömille sellaisille) tai itsekkäälle pelitoverille joka ei syötä hyvässä tilanteessa. Nuo elävöittävät pelaajia mielestäni erittäin paljon, varsinkin kun joskus ne näytetään lähikuvissa pelaajaesittelyn kera.

Myös tuuletuksissa on menty eteenpäin vaikkakin välillä näkee vieläkin melkoista homppelitouhua. Plussaa lisäksi pelaajakohtaisista tuuletuksista, joita toki oli jo PES2:ssakin, mutta nyt on enemmän.

Ainoat asiat mihin toivoisin parannusta tai oikeastaan monipuolistamista on kaatumisanimaatiot. Niitä ei edelleenkään ole mielestäni tarpeeksi. Kunnon viikatteen pitäisi näkyä myös "uhrin" kaatumisessa. Ja maalivahdit tekevät liikaa kahden käden torjuntoja (tai yrityksiä) ja liian vähän yhden käden kurotuksia, jotka olisivat paljon näyttävämpiä ja realistisempia.
 
Tuli sitten PC-version demoa kokeiltua, ja vaikutti varsin yksipuoliselta. Maaleja tuli helposti (tosin demon vaikeustaso oli varmasti aloittelija), animaatio on tökkivää ja ukot kuin styroksilaatikoita. "Pallo irti jalasta" on ok uudistus, mutta kun PES on niiiin paljon parempi... syöttöpelikään ei tuntunut ihan niin hyvin toimivan kuin oletin. Paha mennä sanomaan mitään vielä keskeneräisestä pelistä, mutta PESsin kaatajaksi ei ainakaan PC-versiosta ole.
 
Kannattaa muistaa, että FIFA 2004 tukee online-pelaamista. Vaikka en muutoin ole kovin innostunut FIFA-sarjasta, niin tuo ominaisuus kyllä kiinostaa. En tiedä, kuinka lopullinen versio oli, jota pääsin koittamaan, mutta siinä oli yllätävän paljon grafiikka-bugeja. Pelaajien paidat meni pari kertaa pelin aikana mössöksi yms. Itse pelattavuus oli miellyttävämpää kuin mitä olisi voinut uskoa, mutta ei lähelläkään PES3 tasoa. Toisaalta FIFA on amerikkalaisempi näkemys jalkapallosta.

Online-pelimahdollisuus saattaa kuitenkin olla kova juttu. En menisi tuomitsemaan tätä peliä ennen kuin on sitä koittanut. Ei ainakaan jää tekoälyttömyyksistä kiinni.

Ensimmäinen matsi loppui valitettavasti kovin FIFA-maisesti. Varsinainen peliaika nyhvättiin tasan. Jatkoajalla muulinpotku n. 35 metristä yläpesään ja kädet ilmaan :)
 
Fifoissa pelaajat muistuttuvat lähinnä robotteja liikkeittensä perusteilla ja ulkonäöltään lyhyitä apinoita joiden suut liikkuvat kuin patterikoneen läpi puhujalla.
 
Minulla on ollut monet FIFA:t, koska olen 100% futisfani eikä ole PS2:seen ollut mahdollisuutta. Kun sain WE6FE:n käsinii se oli taivaallinen hetki (tunsin Jumalan Käden sydämessäni ;) ). FIFA:t tuntuivat roskistavaralta tuon jälkeen ja sama PES 3:sen jälkeen.

Kun FIFA 2004.sta sanottiin previeweissä paremmaksi kuin edellistä ajattelin, että voikohan tuo olla jopa totta. Testasin 2004:sen demoa ja voin sanoa, että ei tee mieli uudestaan. Tässä sarjassa mennään eteen ja taakse. Eteenpäin lisensseissä ja grafiikoissa taaksepäin pelattavuudessam realistisuudessa ja animaatiossa. 2004 oli erittäin huono. Aina ne onnistuu ryssimään FIFA:t. Ehkä kokeilen vielä kerran.
 
mitä demoo pelasit ea demo tietokoneelle oli ainakin tosi kesken eräinen mutta uskon fifan ohittavan jopa pes3 tällä kertaa:D
 
Ylös Bottom