Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sir Shankley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ranked gamessa on pakko vääntää passing ja shooting semille, koska muuten ei siellä pärjää kenellekään. En tiedä onko se sitten huonoa tuuria / osaamattomuutta vai mitä, kun lähes tyhjään maaliin tarvis pallo sijoittaa, niin useimmiten tolppa / rima..

Ja onko muut todenneet, että online on mennyt täysin siihen, että pressure nappia pidetään pohjassa koko 90 minuuttia, sairasta hyvän pelin raiskaamista! Kai se on suurimmalle osalle sitten tärkeintä vaan vääntää rängiä ylöspäin..

Ei sitä rankkia prässinappia pohjassa pitämällä nosteta. Päinvastoin. Hyvä tai edes keskinkertainen pelaaja osaa hyödyntää prässinapin pohjassa pitämisen ja sillon soi himoprässääjän verkossa ja tiuhaan.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tuosta kun pelaajille saa valita bootsit tuolla Edit Player jutussa niin aika outoa että kaikkia pelissä olevia Niken- kenkiä ei pysty valitsemaan pelaajille. esim Niken valko-harmaat vaporit missä on tuo punainen Nike merkki ei pysty laittamaan pelaajille vaan niitä voi vaan käyttää pelaajat joilla ne on jo valmiiksi. Esim. Arsenalin Eduardolla, Celticin Samarasilla jne. Ja sit on ne toiset oranssi-mustat ku ei pysty laittamaan jollei ole jo valmiina niitä esim. Cannavarolla, Sneijderillä jne on ne jo valmiina. Ja sit on ne Musta-valkoiset Niken.

FIFA 09:ssähän pysty laittamaan ihan mitkä vaan bootsit ihan kenelle vaan...

Itse tehnyt saman havainnon, niitä kenkiä on useampikin, joita ei saa, esim. pumiakin on. Ihan älytön homma että ne on tolla tavalla laitettu. Itse en ainakaan keksi yhtään järkevää syytä miksi noin on tehty. Tavallaan pieni juttu, mutta itseäni ainakin ärsyttää tuollainen.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Käyn viemään gamestoppiin rahoiksi tän ja ostan vaikka pähkinöitä..

Hieno mies. :Peukku: :D

Ei vaan, kyllä mäkin tähän peliin oon pettynyt, mutta aika lievästi. Odotin toki jotain aivan loistavaa mutta eihän sitä näköjään tullut. Kyllähän tätä nyt pelailee, varsinkin Manageri on tosi huippu noista bugeista huolimatta. Katellaan sit jos FIFA11 sopis sulle paremmin.. ;)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Pelasin äsken kaks niin tuskasta online-matsia, että jalat alta. Eka jamppa oli joku mun ikäinen, niin lähetin viestin, "c'moon, you're almost 25 and still playing like a kid.. go *piip* yourself with that 1st, 2nd, 3rd defender pressure buttons!" se juoksi ympäri kenttää kaikki mahdolliset pressure napit pohjassa. Onneks tajus lopettaa sen ja tuli hyvä, tiukka vääntö..

Seuraava olikin sitten jo peruskauraa. Ensin kävin läpi sen 5 ehdokasta, jotka kaikki yritti pelata pelkästään real/barsa. Kun peli vihdoin Arsenal-Juventus saatiin käyntiin, niin sama juttu.. kahden pelaajan pressure koko pelin ajan päällä ja syöttönappina pelkästään läpisyöttö.

Ei oikeen ole iloa tuossa touhussa. Onneksi Futisforumin kautta on saanu vähän järkevämpää peliseuraa..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ei sitä rankkia prässinappia pohjassa pitämällä nosteta. Päinvastoin. Hyvä tai edes keskinkertainen pelaaja osaa hyödyntää prässinapin pohjassa pitämisen ja sillon soi himoprässääjän verkossa ja tiuhaan.

Niinhän se oikeassa pelissä pitäisi olla. Harmi vaan, että peli suosii täysin sitä karvaamista. Esim R2:lla on hankala hallita peliä, koska vastustaja pystyy prässillä jyräämään sut kumoon/horjahtamaan tuosta vaan.

Totta, etten ole niin hyvä pelaan, että pystyis väistämään kaikki taklaukset.

Ja tuon super-prässin ideahan on, että tietokone on 100 kertaa parempi karvaamaan, kuin kehno / keskiverto pelaaja.

Harmittaa vaan yrittää pelata "rakentavaa" peliä, kun tietää, että harhasyöttö omassa päässä tietää takaiskumaalia. Oon pelannu siitä huolimatta possession tyylillä ja vaan nielly kiukkuni.. väkisin.

Ja yksi noobilisä tässä pelissä on nuo chippi-vedot. Onlinessä porukka vetää käytännössä kaikki vedot, mistä paikasta tahansa chipillä.. Muutaman ekan chippi-kaukolaukaus maalin nähtyäni ajattelin "vau, kyllä nuo jampat vaan osaa", mutta sitten kun joka toinen sielunsyöjäJapsin vetämä chippi alkaa mennä sisään, niin vähän kyllästyttää..

Toki voidaan vain todeta tylysti, että miksen pelaa samoja kikkoja käyttäen kuin muutkin.. :/
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Niinhän se oikeassa pelissä pitäisi olla. Harmi vaan, että peli suosii täysin sitä karvaamista. Esim R2:lla on hankala hallita peliä, koska vastustaja pystyy prässillä jyräämään sut kumoon/horjahtamaan tuosta vaan.

Totta, etten ole niin hyvä pelaan, että pystyis väistämään kaikki taklaukset.

Ja tuon super-prässin ideahan on, että tietokone on 100 kertaa parempi karvaamaan, kuin kehno / keskiverto pelaaja.

Harmittaa vaan yrittää pelata "rakentavaa" peliä, kun tietää, että harhasyöttö omassa päässä tietää takaiskumaalia. Oon pelannu siitä huolimatta possession tyylillä ja vaan nielly kiukkuni.. väkisin.

Ja yksi noobilisä tässä pelissä on nuo chippi-vedot. Onlinessä porukka vetää käytännössä kaikki vedot, mistä paikasta tahansa chipillä.. Muutaman ekan chippi-kaukolaukaus maalin nähtyäni ajattelin "vau, kyllä nuo jampat vaan osaa", mutta sitten kun joka toinen sielunsyöjäJapsin vetämä chippi alkaa mennä sisään, niin vähän kyllästyttää..

Toki voidaan vain todeta tylysti, että miksen pelaa samoja kikkoja käyttäen kuin muutkin.. :/

Itse olen huomannut tehokkaaksi tavaksi murtaa se prässi give and go:ta hyödyntämällä. Itsekin tykkään pelata possesion-jalkista ja rakentaa peliä monipuolisesti. Yksi ongelma on ja minua rankaistaan siitä jatkuvasti. Nimittäin... Minulle on hankalaa puolustaa rankkarialueen rajalla sitä keskustaa ja siihen nobot jatkuvasti sitä palloa lykkää. Tai hankala ja hankala... kyse on lähinnä siitä että kun urpot hakkaa päätään siihen kiviseinään koko "90-minuuttia" niin pakostikin silmät lupsii kun sitä samaa tulee ihan koko ajan. Tosin, jos pysyn ekan puoliajan hereillä ja vastustaja ei saa siitä keskeltä maalipaikkoja, lävähtää "Connetion lost to opponent " teksti melko pian tokalla puolikkaalla alareunaan.

Brittifoorumilla ennen pelin ilmestymistä hehkutettiin kuinka on mahtavaa kun ei tarvitse enää pelata samoja huippujengejä vastaan joka matsia kun tässä kympissä on ne tähtiarvo-,pelinopeus-, ohajinapufiltterit. No, eipä löydy matsia jos laittaa tähtiarvoon jonkun muun kuin "any". On se hienoa olla idealisti.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Kyllä itteekin välillä ahdistaa rankasti, kun manager modessa voitot karkaa käsistä viimeistelyn JÄRKYTTÄVÄN huonoon tasoon. Parhaassa tapauksessa voi olla ykä läpi tilanteita useita, joista jokainen veto menee joko päin molaria tai metrin ohi maalin. Siihen päälle vielä turhat syöttökuviot, jotka loppuu nanosekunttia ennen vetoa, koska pakki liukuu pallon millimetrin tarkkuudella jalasta tai hyökkääjä alkaa pumppaan, eikä päätä tehä mitään. Lisäksi lukuisat turhat keskitys yritykset maalille, jotka menee suoraan toppareille... järjestäen. Ja unohtamatta poikittais syöttöjä 16 sisään, josta veto pamahtaa suoraan tolppaan. Sitten AI lähettää sen roikkupallon luukulle ja joku random kaveri puskee pallon suoraan tai ripareista maaliin. OU JEE! vitutuskäyrä kaakkoon!

Legendarysta vaihdoin jo World classiin, jotta sais edes vähän peli-iloa tähän hommaan. Tosiaan Britti 1.divaria pelataan ja toistasataa peliä takana.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Niinhän se oikeassa pelissä pitäisi olla. Harmi vaan, että peli suosii täysin sitä karvaamista. Esim R2:lla on hankala hallita peliä, koska vastustaja pystyy prässillä jyräämään sut kumoon/horjahtamaan tuosta vaan.

Totta, etten ole niin hyvä pelaan, että pystyis väistämään kaikki taklaukset.

Ja tuon super-prässin ideahan on, että tietokone on 100 kertaa parempi karvaamaan, kuin kehno / keskiverto pelaaja.

Harmittaa vaan yrittää pelata "rakentavaa" peliä, kun tietää, että harhasyöttö omassa päässä tietää takaiskumaalia. Oon pelannu siitä huolimatta possession tyylillä ja vaan nielly kiukkuni.. väkisin.

Ja yksi noobilisä tässä pelissä on nuo chippi-vedot. Onlinessä porukka vetää käytännössä kaikki vedot, mistä paikasta tahansa chipillä.. Muutaman ekan chippi-kaukolaukaus maalin nähtyäni ajattelin "vau, kyllä nuo jampat vaan osaa", mutta sitten kun joka toinen sielunsyöjäJapsin vetämä chippi alkaa mennä sisään, niin vähän kyllästyttää..

Toki voidaan vain todeta tylysti, että miksen pelaa samoja kikkoja käyttäen kuin muutkin.. :/

Itse olen huomannut tehokkaaksi tavaksi murtaa se prässi give and go:ta hyödyntämällä. Itsekin tykkään pelata possesion-jalkista ja rakentaa peliä monipuolisesti. Yksi ongelma on ja minua rankaistaan siitä jatkuvasti. Nimittäin... Minulle on hankalaa puolustaa rankkarialueen rajalla sitä keskustaa ja siihen nobot jatkuvasti sitä palloa lykkää. Tai hankala ja hankala... kyse on lähinnä siitä että kun urpot hakkaa päätään siihen kiviseinään koko "90-minuuttia" niin pakostikin silmät lupsii kun sitä samaa tulee ihan koko ajan. Tosin, jos pysyn ekan puoliajan hereillä ja vastustaja ei saa siitä keskeltä maalipaikkoja, lävähtää "Connetion lost to opponent " teksti melko pian tokalla puolikkaalla alareunaan.

Brittifoorumilla ennen pelin ilmestymistä hehkutettiin kuinka on mahtavaa kun ei tarvitse enää pelata samoja huippujengejä vastaan joka matsia kun tässä kympissä on ne tähtiarvo-,pelinopeus-, ohjain-apufiltterit. No, eipä löydy matsia jos laittaa tähtiarvoon jonkun muun kuin "any". On se hienoa olla idealisti.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Miten saa vaihdettua seuraako kamera pelaajaa vaiko palloa? Aiemmin minulla seurasi palloa mutta nyt se muuttui yhtäkkiä seuraamaan pelaajaa :confused:

edit. selectiä painamalla näköjään :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

IBrittifoorumilla ennen pelin ilmestymistä hehkutettiin kuinka on mahtavaa kun ei tarvitse enää pelata samoja huippujengejä vastaan joka matsia kun tässä kympissä on ne tähtiarvo-,pelinopeus-, ohjain-apufiltterit. No, eipä löydy matsia jos laittaa tähtiarvoon jonkun muun kuin "any". On se hienoa olla idealisti.

Taitaa olla vain liian vähän pelaajia joita kiinnostaa monipuolisuus ja vaihteluus ja liikaa jotka tahtovat vain voittaa...
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Larifari, tunnen todellakin tuskasi. Aloin jo miettiä PESin demon lataamista, josko sieltä irtois iloa.

No lataapa PESsin demo ja kaso, kumpi on parempi ja realistisempi futispeli. Tein itse niin ja nyt kyllä ihan turha valittaa FIFAsta mitään suorastaan.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Otinpa ihan testin vuoksi pitkästä pitkästä aikaa matsin "tietokonetta" vastaan. Hitto, että oli kivaa. Vaikeustasoksi pro, mutta vastustajalle vähän parempi tiimi ja itselle keskikasti. Asetuksista semi-assisted passing, muuten kaikki manuaaleille.

Pitkästä aikaa peli näytti futikselta, päättyi 2-2 tasan, hyviä tilanteita, paljon myös ryssin johtuen manuaalivedoista ja keskityksistä.. mutta kivaa oli. Vinkumiani bugeja ei tuossa yksinpelissä joko niin paljon ole tai sitten niitä ei vaan huomaa. Toki AI painaa lopussa aina aika kovaa päälle, mutta niinhän sen tappiolla pitääkin.

Johtuukohan nuo ongelmat sittenkin jostain verkkoyhteyksistä tms. lähinnä se kummallinen viive välillä syötöissä / pelaajan vaihdossa / pallon haltuun otossa. Tai sitten onlinet on niin hampaat irvessä vääntämistä, että jokainen millisekunti on tärkeä, toisin kuin pro-tason tekoäly.

Taidan sittenkin antaa tälle vielä mahdollisuuden offline pelaamiseen ja verkossa pelkkiä manuaalimatseja. Aloittas jollain käpyseuralla pro-tasolla, mutta avut minimissä. Toki ennen kuin siihen turhautumiseen lähden, odotan, että tuleva update _toivottavasti_ korjaa manager moden viat..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Yksi ongelma on ja minua rankaistaan siitä jatkuvasti. Nimittäin... Minulle on hankalaa puolustaa rankkarialueen rajalla sitä keskustaa ja siihen nobot jatkuvasti sitä palloa lykkää. Tai hankala ja hankala... kyse on lähinnä siitä että kun urpot hakkaa päätään siihen kiviseinään koko "90-minuuttia" niin pakostikin silmät lupsii kun sitä samaa tulee ihan koko ajan.

Vitsit kun olisi lutuuriteko EA:lta ottaa ranked play now peleistä se auto through pass pois päältä. Sitähän ne jantterit hakkaa hampaat irvessä, odottaen ja toivoen, että kyllä se tietsikka hyvän läpisyötön jossain välissä heittää ja pääsee chipauttaan taas maalin ja kuvittelemaan, että onpas sitä hyvä pelaamaan.

kaveri vs. kaveri peleissä nuo auto through passit on tuomittu pannaan jo valovuosia sitten. Edes jotain pitää osata itsekin tehdä.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Itse tehnyt saman havainnon, niitä kenkiä on useampikin, joita ei saa, esim. pumiakin on. Ihan älytön homma että ne on tolla tavalla laitettu. Itse en ainakaan keksi yhtään järkevää syytä miksi noin on tehty. Tavallaan pieni juttu, mutta itseäni ainakin ärsyttää tuollainen.

Joo sama juttu. Enkä itekkään keksi mitään järkevää syytä. Jos kerran kenkiä laitettu peliin niin miksi niitä ei saisi käyttää kaikilla pelaajilla? Outoa. :(
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Aivan %"#€%:n yksi lysti jollekin kengille, kun sai taas pilata aamunsa tuon "EA sport's point of view on football: brilliant pressure-ping-pong" kanssa..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tollasia vastaan on ihan helppo pelata jotka vaan painelee niitä prässi nappei. Sitten kun siihen yhdistää fiksun syöttölinjoille juoksun niin voi tulla hankaluuksia. Pelkällä nappien pohjaan lyönnillä ei kyl pärjää. Ja vois siinä kohdassa olla missä rajataan jengin taso niin joku 4-4.5* jengit vaihtoehtona. Kun nyt ne menee vähän typerästi et on pakko valita se 3-4* asetus jos haluaa sulkea poies barcat ja realit.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tollasia vastaan on ihan helppo pelata jotka vaan painelee niitä prässi nappei. Sitten kun siihen yhdistää fiksun syöttölinjoille juoksun niin voi tulla hankaluuksia. Pelkällä nappien pohjaan lyönnillä ei kyl pärjää. Ja vois siinä kohdassa olla missä rajataan jengin taso niin joku 4-4.5* jengit vaihtoehtona. Kun nyt ne menee vähän typerästi et on pakko valita se 3-4* asetus jos haluaa sulkea poies barcat ja realit.

Juurikin näin. Pitää muuttaa omaa pelitapaansa heti jos on prässääjä vastassa. Seinäsyöttöjä, pystyyn juoksuja ja give and go -passeja. Siinä peruslääkkeet.

Joo, on sinänsä pöljästi nuo tähtiarvofiltterit hoidettu, että jos sulkee pois Barcat ja Madridit, niin sitten sulkee pois myös Sevillan, Aston Villan ja muut tiimit joita vastaan voisin ihan hyvin ottaa peliä.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Juurikin näin. Pitää muuttaa omaa pelitapaansa heti jos on prässääjä vastassa. Seinäsyöttöjä, pystyyn juoksuja ja give and go -passeja. Siinä peruslääkkeet.

Ongelma on siinä, että se prässin poispelaaminen syöttelyllä on tehty hankalaksi sillä, että JOS sitä prässinappia hakkaa hampaat irvessä, niin tietokoneen ukko ehtii syöksyä syöttöä vastaanottavan pelaajan kimppuun ennen kuin syöttö on edes saapunut perille.

Pakkien kesken karvaajien poissyöttely vielä jotenkin onnistuu, koska vastustajalla on normaalisti vain 1-2 kärkeä karvaamassa. Heti kun peli siirtyy keskialueelle, on aika turha enää syötellä midfieldereiden kesken. Jos vastustajan pelaajaa on lähimaillakaan (ja taatusti on, koska keskikentällä / vastustajan päässä tilaa on suht vähän) niin se gladiaattori ehtii jyrätä takuulla sun pelaajat..

Ja luonnollisesti AI:lla karvataan ja omalla pelaajalla peitetään syöttölinjaa. AI:n karvaaminenhan on huomattavasti tehokkaampi.

Ois mukava joskus edes pystyä rauhottamaan peliä hetkeksi vastustajan päähän, mutta ei. Heti jos pysähdyt, etkä pelaa flipperiä, niin sut pystytään jyräämään. Pace controllilla tai taitavalla riplauksella ei ole mitään merkitystä, kun se horjahdus tulee.

Toki otan näissä väitteissäni huomioon, että en ole mikään maailman paras FIFA-pelaaja, ja ehkä joku mua paljon taitavampi osaa rantalentopallotella palloa niin taitavasti, että vihu ei ikinä kimppuun.

Ja syy täällä messuaamiseen on, että demon perusteella uskaltauduin ensimmäistä kertaa elämässäni maksamaan niinkin järjettömän summan tietokone/konsolipelistä kuin 50 euroa. Jos sillä rahalla ei saa haluamaansa, niin pitää olla edes oikeus avautua.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ja syy täällä messuaamiseen on, että demon perusteella uskaltauduin ensimmäistä kertaa elämässäni maksamaan niinkin järjettömän summan tietokone/konsolipelistä kuin 50 euroa. Jos sillä rahalla ei saa haluamaansa, niin pitää olla edes oikeus avautua.

Kannattaa sitten varmaan avautua vaikka virallisilla foorumeilla jos tekijät vaikka poistaa taklaus napin pelistä :D
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Kannattaa sitten varmaan avautua vaikka virallisilla foorumeilla jos tekijät vaikka poistaa taklaus napin pelistä :D

Sanotaanko näin. Nykymuodossaan prässinappi on liian tehokas. Sillä sitä painamalla pelaaja (CPU:n ohjaama tai ihmisälyn ohjaama) ei vain tarjoa sitä painetta, vaan myös pyrkii kontaktissa ottamaan palloa pois, usein siinä myös onnistuen. Parempi olisi jos prässinappi nimenomaan antaisi vain sitä painetta ja pallo pitäisi sitten ottaa pois muulla keinoin. Nykyisellään se vain on liian automatisoitu.
 
Ylös Bottom