Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sir Shankley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Kannattaa sitten varmaan avautua vaikka virallisilla foorumeilla jos tekijät vaikka poistaa taklaus napin pelistä :D

Naulan kantaan, jos käy Fifan virallista foorumia vilkaisemassa, niin ketju Fifa 10 launch feedback on täynnä mussutusta samasta aiheesta. En tiedä haluaako EA sitten kuunnella maksavia asiakkaitaan vai riittääkö pelkkä MetaCriticsin palvonta. Itse veikkaan, että updatella korjataan nämä selkeät verkkoyhteys/manager mode bugit, mutta varsinainen pelillinen kehittäminen jätetään seuraavaan Fifaan..

Alleviivataan ja korostetaan nyt vielä, että ei se taklausnappi ole ongelma, vaan se järjettömän tehokas 2nd defender press. Eli yksinkertaistetaan nyt varmuuden vuoksi: Tekoälyn yliluonnollisen tehokas karvaus.

Se, että itse pallonriisto on tehokasta on itse asiassa positiivista. Ei enää niitä tilanteita, joissa Ronaldo kinkkaa pallon kanssa omalta alueelta maaliin asti..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

En ole pelannut mitään muuta peliä sen jälkeen kun tämän hankkisin mutta nyt oon kallistumassa taas vanhoihin peleihin kunnes joku viisas keksii tavan jolla omaa puolustusta voi hallita EDES VÄHÄN !

Celticillä menin johtoon Marseillea vastaan kunnes tietokone tajusi "Oho, Marseillehan on yhden tähden kovempi joukkue kun Celtic äkkiä maaleja" ja sitten n. 10 min päästä Marseille johti 3-1... Huoh.... Kaikki maalit pilluntarkkoja läpisyöttöjä ja niistä chipit.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Nyt rupes ketuttaa niin paljon tää peli, että PESsi lähtee ostoon oli se minkälainen räpellys tahansa!:mad: Noi liimalapa puollustajat tappaa peli-ilon NIIIN tehokkaasti että alkaa riittää! Sensible soccereista ja Kick OFFeista lähtien näitä pelejä pelannu, ni ei oo ikinä futis peli näin rajusti syöny miestä.

Nyt annan viimesen mahollisuuden tälle pelille, laittamalla kaiken mahollisen manualille ja laskemalla vaikeusastetta niin alas kun tarve vaatii. Jos vaikka sais edes jotain irti tästä pelistä...
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Nyt rupes ketuttaa niin paljon tää peli, että PESsi lähtee ostoon oli se minkälainen räpellys tahansa!:mad:

Tuskinpa sieltäkään mitään hurraa huutoihin aiheuttavaa pelikokemusta tulet löytämään, jotta onnea vaan valitsemallenne tielle.

Suosittelisin kuitenkin ostamaan ennemmin jonkin vanhan PESsin saa paremman jalkapallopelin ja siinä sivussa vielä halvemmalla kuin näistä uunituoreista pilaantuneen makuisista pannukakuista. Tai no tiätysti Sensi Soccer joka irtoaa käytännössä ilmaiseksi :)

Eipä se nurmikko taida siellä aidan takana olla yhtään sen vihreämpää ;) Toki jos tyyliin Torresin naamataulu aiheuttaa suurta ihquuu tunnetta syvällä sisällä, niin sitten uusi PES on kylä tosi kova sana.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Aaaahh mikä tyydytys tulee tuosta kun pieksee noita barcelona h*roja heikommalla joukkueella :) No ei nyt Villarreal mikään paska ole sekään millä pelasin. Kaveri teki 2-0 ekalla puoliskolla, ekan kavennuksen tein 80min kohdalla ja tasoituksen 86min kohdalla, siinä kohtaa olin jo kuulevinani tuolta etelästä, espanjan rannikolta kiroilua. Jatkoajalla tein sitten 2 maalia lisää, naulatakseni kaverin arkun lopullisesti ;)

Ei oikein tahdo löytyä noita matseja jos pistää alle 5 tähden joukkueet ja pelinopeuden slow:lle, tällöin kun peli saattaa jopa muistuttaa jalkapalloa josta itse pidän.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ei oikein tahdo löytyä noita matseja jos pistää alle 5 tähden joukkueet ja pelinopeuden slow:lle, tällöin kun peli saattaa jopa muistuttaa jalkapalloa josta itse pidän.

Enpä olekaan tullu ajatelleeksi, että vois kokeilla hakea slow-pelejä. Vois saada enempi irti onlinestä.. Jos tässä on huomenna vielä elävien kirjoissa..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Aaaahh mikä tyydytys tulee tuosta kun pieksee noita barcelona h*roja heikommalla joukkueella :) No ei nyt Villarreal mikään paska ole sekään millä pelasin. Kaveri teki 2-0 ekalla puoliskolla, ekan kavennuksen tein 80min kohdalla ja tasoituksen 86min kohdalla, siinä kohtaa olin jo kuulevinani tuolta etelästä, espanjan rannikolta kiroilua. Jatkoajalla tein sitten 2 maalia lisää, naulatakseni kaverin arkun lopullisesti ;)

Ei oikein tahdo löytyä noita matseja jos pistää alle 5 tähden joukkueet ja pelinopeuden slow:lle, tällöin kun peli saattaa jopa muistuttaa jalkapalloa josta itse pidän.

Jooh, yhden matsin saanut aikaiseksi noilla 3,5-4 tiimeillä. Kaveri vielä odotti Sunderlandin kanssa minua.

Online team pelissä myös tuntuu pakkomielteenä olevan 5 tähden joukkueet. Eilenkin hyvin erottui todelliset pelaajat ja teinipeelot, kun itse otin joukkueeksi Lyonin(mikä sekään toki mikään paska joukkue ole) ja toisella puolella heti Barca. Noh omalle puolelleni tuli sitten nämä joiden DNF oli 0% ja toiselle puolelle meni sitten ne joilla se oli 20%+... lopputuloskin oli 1-0 ja Lyon vei peliä aika helpostikkin.

Tuo online tiimipeli kyllä ihan ok, kun alkanut pelailemaan muulla kuin sillä pro-kameralla ja jos tiimiin sattuu fiksua väkeä. Eri asia sitten kun sattuu sellaista että esim. taklailevat omaa maalivahtia, ottavat useamman punaisen kortin, jne. Mielestäni olisi hyvä, että jos ottaa sen yhden punaisen, niin ei enää pääsisi sitten enää pelaamaan.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tuo online tiimipeli kyllä ihan ok, kun alkanut pelailemaan muulla kuin sillä pro-kameralla ja jos tiimiin sattuu fiksua väkeä. Eri asia sitten kun sattuu sellaista että esim. taklailevat omaa maalivahtia, ottavat useamman punaisen kortin, jne. Mielestäni olisi hyvä, että jos ottaa sen yhden punaisen, niin ei enää pääsisi sitten enää pelaamaan.

Joo ite pelailen tolla Tele-kuvakulmalla ja maistuu erittäin hyvältä tuo Pro Club Championships kun pelaa toisten suomalaisten kanssa. Useimmilla mikit niin helpottaa mukavasti. Ehkä puolet peleistä ollut hyviä (ei viivettä) ja ai että kun on hienoa peliä silloin.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Eilen pelailin 4 kaverin kanssa illalla omalla jengillä reilu kymmenen matsia ja onhan se helvetin mukavaa varsinkin jos vastustaja on samalla tasolla. Kerran tuli vastaan joku top70 jengi ja tulihan siinä aika pahasti piiskaa kun kaverin jätkät oli helvetisti nopeempia ja muutenkin parempia kaikin puolin. Ja toiminu kaikki pelit paremmin mitä 1vs1 pelit. Lagia ei ollenkaan.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Noniin.. vimonen pisara mun lasissa tuon ranked play now kanssa.

Iltapelien tulos: 3 matsia, kaikilla vastustajilla sama homma

Custom tactics: 100 pressure / 100 aggression
Formation 7-2-1 tai 6-2-2

Kun vastustajalla ei ole palloa, se pitää pressuren pohjassa ja heti kun pallo saadaan, täydellisellä assisted flipperillä pingispongistellaan palloa (koska oletetaan, että vastustajakin pelaa samalla noobitaktiikalla) ja lopuksi läpisyöttö/keskitys. Sen jälkeen heti pressure pohjaan, että jos pallo pomppii mun pakille, niin pääsee tuikkaan sen jaloista maaliin.

Pelit oli lähinnä sitä, että syöttelin eka sen noin 15 min (pelin minuuttia) omassa päässä katsellen, kun kaksi ukkoa juoksee mun pallon perässä. Yleensä jossain vaiheessa vähän tilaa aukes ja pääsin etenemään. Sain väännettyä hiki otsalla maalin tai pari per peli, vastustaja 2-4. Johtuen siitä, että jossain välissä harhasyöttö/pallon menetys tulee kuitenkin..

Eihän se EA:n vika ole, että näemmä 85% maailman Fifa pelaajista on täysiä runkkareita.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Noniin.. vimonen pisara mun lasissa tuon ranked play now kanssa.

Iltapelien tulos: 3 matsia, kaikilla vastustajilla sama homma

Custom tactics: 100 pressure / 100 aggression
Formation 7-2-1 tai 6-2-2

Kun vastustajalla ei ole palloa, se pitää pressuren pohjassa ja heti kun pallo saadaan, täydellisellä assisted flipperillä pingispongistellaan palloa (koska oletetaan, että vastustajakin pelaa samalla noobitaktiikalla) ja lopuksi läpisyöttö/keskitys. Sen jälkeen heti pressure pohjaan, että jos pallo pomppii mun pakille, niin pääsee tuikkaan sen jaloista maaliin.

Pelit oli lähinnä sitä, että syöttelin eka sen noin 15 min (pelin minuuttia) omassa päässä katsellen, kun kaksi ukkoa juoksee mun pallon perässä. Yleensä jossain vaiheessa vähän tilaa aukes ja pääsin etenemään. Sain väännettyä hiki otsalla maalin tai pari per peli, vastustaja 2-4. Johtuen siitä, että jossain välissä harhasyöttö/pallon menetys tulee kuitenkin..

Eihän se EA:n vika ole, että näemmä 85% maailman Fifa pelaajista on täysiä runkkareita.

Mitenkäs se on mahdollista kun online-peleistä tuo custom tactics on karsittu pois? :rolleyes:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Mitenkäs se on mahdollista kun online-peleistä tuo custom tactics on karsittu pois? :rolleyes:

Et ole hirveästi pelin valikoihin perehtynyt?

Tässä tuleekin koko tarina. Ihmiset luuli, että custom tactics on otettu pois ja siksi peli oli muutaman päivän ihan viehättävää.. sitten iski todellisuus. Näin homma pelaa:

Pelin alkuvalikossa team manager ja sieltä ensin muokkaat haluamasi formaation ja talletat sen. Sitten muokkaat custom tacticsin, lyöt vaikka ne pressuret ja aggret täysille, kuin tosimies ja talletat nekin (molempien nimeksi tulee esim. Werder Bremen custom)

Sitten aloitat online matsin. Matsin alkuvalikossa vaihdat formationiksi sen Werder Bremen custom. Sen jälkeen quick tactics. Taktiikoina on oletuksena joukkueen default, high pressure, counter, possession. Vaihdat jonkin näistä tilalle sen Werder Bremen customin. Voi toki vaihtaa sinne vaikka neljä omaa taktiikkaa.

Sitten itse pelissä alaspäin nuolinapilla valitset sen muokkaamasi taktiikan.

Tadaa! Pers'raiskaaminen voi alkaa!
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Et ole hirveästi pelin valikoihin perehtynyt?

Tässä tuleekin koko tarina. Ihmiset luuli, että custom tactics on otettu pois ja siksi peli oli muutaman päivän ihan viehättävää.. sitten iski todellisuus. Näin homma pelaa:

Pelin alkuvalikossa team manager ja sieltä ensin muokkaat haluamasi formaation ja talletat sen. Sitten muokkaat custom tacticsin, lyöt vaikka ne pressuret ja aggret täysille, kuin tosimies ja talletat nekin (molempien nimeksi tulee esim. Werder Bremen custom)

Sitten aloitat online matsin. Matsin alkuvalikossa vaihdat formationiksi sen Werder Bremen custom. Sen jälkeen quick tactics. Taktiikoina on oletuksena joukkueen default, high pressure, counter, possession. Vaihdat jonkin näistä tilalle sen Werder Bremen customin. Voi toki vaihtaa sinne vaikka neljä omaa taktiikkaa.

Sitten itse pelissä alaspäin nuolinapilla valitset sen muokkaamasi taktiikan.

Tadaa! Pers'raiskaaminen voi alkaa!

Ei ole tarvinnut. perehtyä noin tiuhaan, kun pelaan deffa-taktiikoilla online. Ja ihan ookoo-menestyksellä. Ikävää kyllä jos/kun noin on. Reilumpaa olisi ollut jos CT olisi todella disabloitu onlinesta, mutta onhan täsätä se hyöty että saa helpommin pysäytettyä läpisyöttöä exploittaavat hemmot. Enemmän kyllä hatuttaa...
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Itse huomasin heti parin ekan päivän aikana kun tein taktiikan ja lisäsin sen sinne pikavalikkoihin niin ne myös näky onlines. Ei ois varmaan kauhean vaiketa disabloida noita itseluotuja taktiikoita online pelistä sielt pikavalikosta pois. Mutta jos online kyrsii niin onhan se vieläkin yhtä hauska pelata kavereita vastaan ;)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

joku kirvasi manager modessa pelaajien väsymistä... Simulois pari matsia niin energiat palautuvat. Itseasiassa simuloidessa pelaajat näyttävät "lepäävän", ja energiaa kuluu siis vain kun itse pelaat ottelusi.

Realistinen feature kyllä EA:lta.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

joku kirvasi manager modessa pelaajien väsymistä... Simulois pari matsia niin energiat palautuvat. Itseasiassa simuloidessa pelaajat näyttävät "lepäävän", ja energiaa kuluu siis vain kun itse pelaat ottelusi.

Realistinen feature kyllä EA:lta.

No jaa, enpä nyt menis sanomaan. Itelläni ainakin simuloidun pelin jälkeen kaikki jätkät on täysin puhki. Ärsyttävää sinänsä kun joutuu kaikki MG-pelit pelaamaan, ja niitähän riitttää.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Mitä enemmän tätä pelaa, sen tylsemmäksi tulee. Koko ajan alkaa tuntua enemmän ja enemmän 09:ltä. Ei tätä vaan enää jaksa. Taitaa jäädä hyllyyn ja varmaan pitää ostaa joku toinen peli jota paukuttaa..

kai siihen nyt kyllästyy jos ei mitään muuta peliä pelaa, kuin fifaa 24/7 :D
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

No jaa, enpä nyt menis sanomaan. Itelläni ainakin simuloidun pelin jälkeen kaikki jätkät on täysin puhki. Ärsyttävää sinänsä kun joutuu kaikki MG-pelit pelaamaan, ja niitähän riitttää.

Noinko on? Itse olen jo kahden kauden ajan käyttänyt hyväkseni tuota, pelaajien väsyessä simuloin muutaman matsin ja avot. Vai johtuuko siitä että apuvalmentaja jonka silloin laitan asetuksista päälle, tekee jotain mikä siihen vaikuttaisi?

Yhtäkaikki kunnot ovat tulleet ylös tuohon tapaan. Hölmö ratkaisuhan tuo on molemmissa tapauksissa, johon parannusta voisi toivoa.
 
Ylös Bottom