Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)
Final Fantasy on maaginen pelisarja ja tavoitteena on pelata jokaista pelisarjan peliä, myös niitä pelejä, jotka ei kuulu pääsarjaan.
Final Fantasy I: Tätä pelasin vasta PSP:ellä ja tykkäsin, vaikka eihän tässä tarinaa ollutkaan, ainakaan semmoista, joka pistää eeppisiä väristyksiä selkärankaan. Pelaaminen tässä on hauskaa ja haastavaa, uusi miekka/loitsu tms. on aina mukava saada. Lootin kerääminen ei ole mielestäni pelin hauskin asia, vaan matka seuraavaa pomoa kohti on pelin hauskinta antia.
PS: Tuli myös hommattua Virtual Console versio, "ohjainta seinään" meininkiä.
Final Fantasy II: Tämäkin tuli pelattua PSP:ellä, mutta tämä ei sytyttänyt niin paljon kuin eka FF. Hahmojen expaaminen tapahtuu, noh, vähintään mielenkiintoisesti. Kuvitellaan, että hahmo X lyö monsteria Y, niin silloin hyökkäys atribuutti kehittyy, eli semmosta syy ja seuraus, meininkiä. Tarina tässä jo oli, joten parannusta ensimmäiseen osaan on havaittavissa, mutta peli tuntuu vähän energiajuominen Rodeolta, jotkut pitää siitä, minä en. Silti kannattaa kokeilla.
Final Fantasy III: Nyt vaihtuu konsoli, nimittäin nyt pelataan Nintendo Dual Screenillä. Minua revitään kahteen suuntaan, haluasin kehua, mutta jotkut asiat kalvaa mieltä. Noh, koitetaan olla kerrankin positiivisiä. III palasi ensimmäisestä osasta tuttuun ammatti-tsydeemiin, mutta uudella twistillä. Nyt pystyt vaihtamaan ammattia kesken kaiken, mikä onkin lempi ominaisuuteni pelissä. Tämän pelin tunnelma on se, mikä raastaa hermojani. Olenko ainoa, jonka mielestä viholliset, paikat yms. Ovat helkutin epämiellyttäviä, joskus suorastaan ahistaa. Peli on hyvä ja jokaisen DS rope fanin must-have.
Final Fantasy IV: DS meno jatkuu. IV on yksi lempi peleistäni koko sarjassa, eikä syyttä. Tunnelma, hahmot, musiikki, tarina(OMG) ja viholliset, aivan loistavia. Cecil ja kumppanit ovat jääneet mieleeni kummittelemaan, hyvällä tavalla. Peli ei ole aivan yhtä haastava, kuin edelliset osat, mutta oikeasti, se on vain helpotus, joku raja sillä grindaamisella! Osta IV, aivan sama mille konsolille.
Final Fantasy IV After Years: WiiWare auki, täältä tulee maailman aliarvostetuin peli. Kuten nimestä voi jo ovelimmat päätellä, kyseessä on jatko-osa neloselle. Tämä peli on myös eräänlainen kumarrus muille Final Fantasyille, mutta en ole aivan varma mille kaikille, koska olen jumissa GILGAMESHISSA. Tarinassa on charmia, hahmoja riittää ja viholliset ovat haastavia. Jos haluat haastaa itsesi, osta AF.
PS: Peli myydään osissa!
Final Fantasy V: Nyt pelataan GBA:lla. Tämä pelin on aivan kuin III, mutta parempi. Ammatti sähellys on hiotumpi, mukavampi ja kaikin puolin 2 litraa. III ja tämä ovat molemmat IMO ällöttäviä pelejä, tunnelmaltaan siis. Tässä pelissä hahmot ovat huisin ärsyttäviä, sekä ihan saatanan rumia puhekuplissa. Viholliset, sekä toverit saisivat ampua itseään jalkoihin, koska vitosessa on sellaista dialogia, että heikompaa hirvittää. Ainoa toivin pilkahdus hahmoissa on GIL-FUCKING-MESH, tämän hepun theme on niin hyvä, että se soi mun hautajaisissa! Hyvä peli, mutta vähän jää IV:en varjoon.
Final Fantasy VI: Plegetetään! VI on IV:en hengessä oleva jatko-osa, eli tarina on. Tämän pelin tarina on niin loistava, se pitää itse kokea. Hahmot ovat rakastettavia ja niitä on paljon. Pelin pää-vihollinen on aivan loistava, hän saa minut tanssimaan hullun lailla. Taistelu on , kuin askel taaksepäin vitosesta, mutta joskus vähemmän on enemmän. Ostakaa pois, Ebay ja huutonet ovat tovereitamme.
Nyt taidan laittaa paapiin. Jatkan, ehkä, joskus toiste.