Mimic saa myös 5:ssa muiden jobien stats-boostit ja sillä on 3 avointa kykyslottia. Freelancerit on hieman parempia mättäjille ja Mimicit hieman parempia taikojia.
Itsekin olen tässä syksyn/talven mittaan pelaillut Pixel Remastereita ensimmäistä kertaa, mutta alustana ollut OLED Switch käsikonsolimoodissa. Monet näistä on tullut pelattua jo muilla alustoilla ja muina versioina jo aiemmin eli ei siis ensimmäistä kertaa ole pelit hyppysissä. 6 vielä pelaamatta Pixel Remasterina, mutta sitä on tullut niin monella alustalla jo pelattua että se on erittäin tuttu.
Se mikä yleisesti yllätti oli kuinka nostalgia oli itsellä saanut näkemään jotkut pelit paremmassa valossa:
1. Tämä oli aikalailla niin lyhyt ja tyhjä kuin muistelinkin, ei mitään yllätyksiä sen suhteen.
2. Tämä yllätti oikeasti aika paljon koska tarina oli paljon kompleksisempi kuin ensimmäisessä. Aikalailla ainoa huono asia tässä oli se, että neljäs hahmo vaihtuu aivan koko ajan joten tiimin tuntu oli kateissa aika pitkään.
3. Tämä oli ensimmäinen yllätys huonompaan suuntaan. Muistelin että tämä olisi ollut yksi paremmista, mutta itsellä ainakin lensi tällä pelikerralla suoraan häntäpäähän. Tarina ja pelattavuus oli lähestulkoon yhtä olemattomia kuin ensimmäisessä pelissä. Vaikka tämä on ensimmäinen peli jossa on jobit ja esim. summonit, silti tämä oli aikamoinen pettymys.
4. Sitten heti perään toinen pettymys. Tätä olen pelannut usealla alustalla ennenkin, mutta aina on jäänyt jostain syystä kesken. Silti jostain syystä olen pitänyt tätä toiseksi parhaana näistä 1-6 peleistä. Nyt kuitenkin tällä kertaa tajusin että en kyllä vain yksinkertaisesti pidä tästä pelistä. Tässä on hahmot ihan hyviä, mutta yleistarinasta en vain pidä.
5. Tämä oli suurin yllätys. Tämän olen joskus kauan kauan sitten pelannut SNES-versiona, mutta silloin ei oikein mitään jäänyt päähän. Nyt kuitenkin pelattuani sen olin positiivisesti yllättynyt kuinka tässä on jo taas hyvä tarina, loistava taistelusysteemi jobien ympärillä sekä erittäin hyvät hahmot.
En nyt vielä uskalla 6:sta laittaa listaan kun eihän sitä tiedä jos Pixel Remaster vielä mielen muuttaa, mutta näiden viiden kanssa oma listaus olisi:
5
2
4
3
1