Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gurmeliini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos kiinnostaa niin omia mietteitä ja FF pelien järjestystä voi lukea aiemmista viesteistä. En muista milloin pelasin sen maratonin missä oli kaikki pääpelit mutta sieltä jostain ne löytyy.

Meikäläisen lempparit:

1. FF XIV
- Joo, tämä on nettipeli, mutta silti tämä on jopa FF-tasolla ihan huikea. Varsinkin Shadowbringers ja Endwalker-lisäosat.

2. FF X
- Tämä oli teinivuosina "se" peli, jota pelasin ja pelasin. Olen varmaan sata kertaa pelanut tämän läpi, ja voisin pelata seuraavat sata uudestaan. Tämä vain iski niin kovaa.

3. FF VIII
- Tämä on erittäin aliarvostettu tekele. Varmaankin junction-systeemin takia. Tässä on vähän samaa tunnesidettä kuin kympissä. Tämäkin pelattu useasti käpi, ja aina opin jotain uusia jippoja. Kasin lore on muuten ihan hemmetin synkkä, ja tarinan takia tämä on ehdottomasti yksi lemppareista.

4. FF VII
- Nostalgiasyistä tämäkin. Tämä oli minun eka FF, joten tähänkin liittyy paljon muistoja. No, jokainen varmaan tietää tämän, joten tuskin tarvitsee kovin paljoa selitellä.

5. FF III
- Piti yksi retro-FF listalle lisätä. Kolmonen on myös jotenkin omaan makuun tosi legendaarinen. Se toi job-systeemin niin paljon parempana kuin ykkönen. Ehkä pieniä vaikeustasopiikkejä, mutta ei se haittaa. Huikea soubdtrack, varsinkin Pixel Remasterissa.

Meikäläisen lempparit:

1. FF XIV
- Joo, tämä on nettipeli, mutta silti tämä on jopa FF-tasolla ihan huikea. Varsinkin Shadowbringers ja Endwalker-lisäosat.

2. FF X
- Tämä oli teinivuosina "se" peli, jota pelasin ja pelasin. Olen varmaan sata kertaa pelanut tämän läpi, ja voisin pelata seuraavat sata uudestaan. Tämä vain iski niin kovaa.

3. FF VIII
- Tämä on erittäin aliarvostettu tekele. Varmaankin junction-systeemin takia. Tässä on vähän samaa tunnesidettä kuin kympissä. Tämäkin pelattu useasti käpi, ja aina opin jotain uusia jippoja. Kasin lore on muuten ihan hemmetin synkkä, ja tarinan takia tämä on ehdottomasti yksi lemppareista.

4. FF VII
- Nostalgiasyistä tämäkin. Tämä oli minun eka FF, joten tähänkin liittyy paljon muistoja. No, jokainen varmaan tietää tämän, joten tuskin tarvitsee kovin paljoa selitellä.

5. FF III
- Piti yksi retro-FF listalle lisätä. Kolmonen on myös jotenkin omaan makuun tosi legendaarinen. Se toi job-systeemin niin paljon parempana kuin ykkönen. Ehkä pieniä vaikeustasopiikkejä, mutta ei se haittaa. Huikea soubdtrack, varsinkin Pixel Remasterissa.

excuse-me-well-excuse-me.gif

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta FF paremmuus järkestyksestä voi, missä FF IX?! ;) :D

Itsellä kanssa FF X oli eka FF peli joka veti täysin mukaansa, siihen upposi lukematon määrä tunteja. En ole uskaltanut sitä uudestaan pelata, koska aina välillä eteen putkahtaa se Tiduksen naurukohtaus ja se helvetin uppopallo, joka oli kyllä syvältä, alkanut mietityttää että oliko se niin hyvä kun muistelen aina :D

Eipä ole aivan kaikkia tullut pelattua, mutta listaanpa nyt kaikki jotka muistan. Välillä pelit vaihtelee paikkaa listalla ihan hetken mielijohteestakin, mutta kärkikasti on yleensä samat. Tai ainakin 8 ja 14 on aina top 2.

1. FFVIII
2. FFXIV
3. FFTA
4. FFVII Rebirth
5. FFVI
6. FFX
7. FFVII
8. FFVII remake
9. FFV
10. FFXII
11. FFIX
12. FFT
13. FFTA2
14. FFII
15. CCFFVII
16. FFIV
17. DOCFFVII
18. FFIII
19. FFI
20. FFXV
21. FFXIII

Theatrhythm tai Dissidia pelejä en ehkä millekkään numerolle laittaisi, mutta ne olivat kaikki ihan hauskoja. NT:tä en ole pelannut niin siitä en osaa sanoa.

Hitto että on kyllä monia näitä tullut pelattua. XVI on myös jo ostettuna, mutten ole sitä vielä ehtinyt alottaa.

En oo kaikkia pelannut, mut tässä karkeasti listattu ne mitä oon. Vanhempia FF-pelejä oon jonkin verran kokeillut mut ne on jäänyt kesken niin en niitä nyt mukaan ota. Samoin nettiroolipeliä en listalle laita.

1. FF7
2. FF7 Rebirth
3. FF12
4. FF7 Remake
5. FF8
6. FF10
7. FF9
8. FF16
9. FF13
10. FF15

...
Ripuli: FF Crystal Chronicles

Jos jostain oikeasti pitää ei siihen kyllästy.
Joidenkin ihmisten kohdalla tuo pätee. Ei kuitenkaan läheskään kaikkien osalta. Itse kuulun porukkaan, joka todellakin kyllästyy samojen asioiden toistoon, vaikka kuinka hyviltä olisivat alunperin tuntuneet. Tämä pätee minulla erityisen hyvin pelaamiseen, vaikka kuinka hyvä peli olisi kyseessä.

Kaikkien aikojen peli itselleni on Elden Ring ja olen sen kampanjan pelannut läpi sekä pleikkarilla että boxilla ja kolmas läpipeluukerta on kesken pleikkarilla 12-vuotiaan poikani kanssa, mutta siihenkin on jo alkanut tulla itselleni hyytymistä, eikä poikakaan ole enää ollut niin innoissaan, kun ollaan pidemmälle pelissä edetty ja vaikeuskerroin on jo alkanut jossain määrin turhauttamaan.

Takuuvarmasti en tule peliä pelaamaan neljättä kertaa läpi, vaikka kuinka on minulle kaikkien aikojen paras peli. Ja enpä ole mitään muuta peliä tainnut Elden Ringin lisäksi pelata enempää kuin kerran läpi, kuin Dragon Age: Originsin, Kingdom Come: Deliverancen, Demon’s Soulsin, Dark Soulsin sekä Dark Souls 2:n.

Final Fantasyista en jaksaisi yhtäkään pelata uudelleen, vaikka toki useimmat niistä ovat kerran läpipelattuina olleet erittäin hyviä ja jotkut aivan loistavia pelikokemuksia. Ovat kuitenkin niin puhtaasti tarinavetoisia pelejä loppujen lopuksi, ettei tulisi tosiaan mieleenikään pelata yhtäkään niistä uudestaan läpi.

Viimeksi muokattu:
Ihan oikeasti 8 ykköseksi? Ootko tosissasi?
Kyllä, aivan tosissani. Hiton hyvä peli tarinallisesti, musiikillisesti ja myös taisteluiden ja hahmonkehityksen näkökulmasta kunhan ymmärtää ne systeemit.

Useita FF-pelejä tuli ennen sitä pelattua ja nousi kyllä heti ensimmäisellä pelikerralla suosikiksi. Vuosien mittaan tullut kyseinen peli pelattua monia kertoja läpi ja aina vaan tykkään.

VI on kaiken yllä, mutta sitten vaihtelee VII ja IX kanssa, ja piirun alempana sitten VIII ja IV. Nämä ovat kaikki minulle henkilökohtaisesti äärimmäisen tärkeitä pelejä joiden kanssa on tullut viihdyttyä lukemattomia tunteja.

Sitten meneekin vaikeammaksi. X oli jo niin selkeä tasonnotkahdus minulle, ettei sillä ole tuohon kultakerhoon asiaa, mutta joka on kuitenkin sen verran hyvä, että on sekin tullut useamman kerran pelailtua läpi, ja jonka jatko-osa oli myös oikein viihdyttävä! Joskin sen uudelleenpeluu on nyt syystä tai toisesta jäänyt vaikka X onkin mennyt hujauksessa.

XII taas oli vähän "meh", vaikka siitä olikin hyvät muistot jäänyt PS2 aikakaudelta, mutta PS4sella Zodiac Agea pelatessa peli tuntui melkoiselta tervanjuonnilta. Peli jäikin lopulta sitten kesken kun ei vain tarina napannut mukaansa.

XIII osan pelaisin mieluusti uudestaan, sillä muistan tämän saaneen melkoista ryöpytystä osakseen, mutta oma fiilis oli sen olevan "ihan ok". Jatko-osasta pidin jo enemmän, mutta Lightning Returns jäikin sitten aika alkutekijöihin kun peli olikin yllättävän haastava, plus tietysti kun en välittänyt sarjan hahmoista isommin ja muutakin (parempaa) pelattavaa oli.

XV oli minusta oikein mainio, ja se onkin tullut pelattua läpi useamman kerran. Poikabändi maailmankiertueella, ja Ardyn oli oikeasti todella mielenkiintoinen hahmo. Harmi että se lore oli hajautettu ties minne, kun kerrankin saivat maailmasta ja tarinasta niin mielenkiintoisen. Rehellisesti sanoen en uskonut että FF-sarja enää palaisi tälle tasolle. Tästä saisi plattarinkin jos jaksaisi kalastaa, mutta ehkä vielä joku kaunis päivä. Kaikki lisäritkin on tullut koluttua läpi, mutta niissä ei nyt mitään mainittavan erinomaista ollut, poislukien Ardynin lisäri.

XVI tuli hankittua ihan julkaisussa, sillä demo vakuutti. Harmi että peli ei jaksanut kuitenkaan viihdyttää kokonaisuutena niin paljoa mitä demo antoi ymmärtää, mutta onhan tämä kuitenkin hyvää tasoa joskin jää vähän XV alapuolelle. Lisärit on hankittuna, ja odottavat seuraavaa kierrosta minkä peli ehdottomasti saakin ennen pitkää.

Nettipelit eivät minua kiinnosta, joten ne jätin pois. Alkupään pelit ja V on tullut pelattua, mutta ne eivät ole ihmeempää muistijälkeä jättäneet. Seiskan uusioversioista ensimmäinen oli oikein hyvä, ja toinen suorastaan loistava, mutta jätin nekin nyt ikäänkuin ulkopuolelle, ja keskityin vain numeroituihin osiin.

Ylös Bottom