HideoMiyamoto
Well-Known Member
Jos kiinnostaa niin omia mietteitä ja FF pelien järjestystä voi lukea aiemmista viesteistä. En muista milloin pelasin sen maratonin missä oli kaikki pääpelit mutta sieltä jostain ne löytyy.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Meikäläisen lempparit:
1. FF XIV
- Joo, tämä on nettipeli, mutta silti tämä on jopa FF-tasolla ihan huikea. Varsinkin Shadowbringers ja Endwalker-lisäosat.
2. FF X
- Tämä oli teinivuosina "se" peli, jota pelasin ja pelasin. Olen varmaan sata kertaa pelanut tämän läpi, ja voisin pelata seuraavat sata uudestaan. Tämä vain iski niin kovaa.
3. FF VIII
- Tämä on erittäin aliarvostettu tekele. Varmaankin junction-systeemin takia. Tässä on vähän samaa tunnesidettä kuin kympissä. Tämäkin pelattu useasti käpi, ja aina opin jotain uusia jippoja. Kasin lore on muuten ihan hemmetin synkkä, ja tarinan takia tämä on ehdottomasti yksi lemppareista.
4. FF VII
- Nostalgiasyistä tämäkin. Tämä oli minun eka FF, joten tähänkin liittyy paljon muistoja. No, jokainen varmaan tietää tämän, joten tuskin tarvitsee kovin paljoa selitellä.
5. FF III
- Piti yksi retro-FF listalle lisätä. Kolmonen on myös jotenkin omaan makuun tosi legendaarinen. Se toi job-systeemin niin paljon parempana kuin ykkönen. Ehkä pieniä vaikeustasopiikkejä, mutta ei se haittaa. Huikea soubdtrack, varsinkin Pixel Remasterissa.
Eih. IX ei oikee ikinä napannut. Se oli aivan liian hidas, enkä tykännyt siitä "satumaateemasta". Ei tietenkään mikään huono peli, mutta ei ole ikinä ollut oma lemppari.Makuasioista ei voi kiistellä, mutta FF paremmuus järkestyksestä voi, missä FF IX?!![]()
![]()
Sama juttu, ysi ei itsellä yllä parhaiden joukkoon missään nimessä.Eih. IX ei oikee ikinä napannut. Se oli aivan liian hidas, enkä tykännyt siitä "satumaateemasta". Ei tietenkään mikään huono peli, mutta ei ole ikinä ollut oma lemppari.
Kasi on helvetin hyvä peli. Ymmärrän hyvin jos sen laittaa ykköseksi.Ihan oikeasti 8 ykköseksi? Ootko tosissasi?
Joidenkin ihmisten kohdalla tuo pätee. Ei kuitenkaan läheskään kaikkien osalta. Itse kuulun porukkaan, joka todellakin kyllästyy samojen asioiden toistoon, vaikka kuinka hyviltä olisivat alunperin tuntuneet. Tämä pätee minulla erityisen hyvin pelaamiseen, vaikka kuinka hyvä peli olisi kyseessä.Jos jostain oikeasti pitää ei siihen kyllästy.
Kyllä, aivan tosissani. Hiton hyvä peli tarinallisesti, musiikillisesti ja myös taisteluiden ja hahmonkehityksen näkökulmasta kunhan ymmärtää ne systeemit.Ihan oikeasti 8 ykköseksi? Ootko tosissasi?
Dollethan se paikka tietysti oli. Galbadian joukkoja vastaan siellä sentään mätettiin.Kyllä siinä vähän sitten niin kävi, että siinä missä vaikkapa VIII:n välivideo Dolletin hyökkäyksesta pääsi yllättämään eeppisyydellään
Esimerkiksi FF XV ei ollut järin korkealla, mutta nousi heti pari sijaa, koska vaikka tää poikabändi itsessään oli ehkä vähän persoonaton porukka niin Ardynhän oli ihan saatanan hyvä ja aidosti mielenkiintoinen pahis