Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arit73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

ColdFire sanoi:
Kyllä ne sen viel tekee. Olen siitä 100% varma.
Pelailen täs just DS:äl FFIII remakea ja japanis on ilmestynyt juuri FFIV remake DS:älle. Eihän siinä ole sit enää kuin kaksi FF:ää välissä ennen seiskaa :)
Sitäpaitsi. Monella nykynuorella on jäänyt FFVII:kin kokematta ihan sen takia et ne näyttää nykyteinin mielestä aivan kamalalta.
Mut pelko pois. Kyl se tulee sieltä :)

Puhut asiaa.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Philosopher sanoi:
Paras ois mun mielestä tehdä se MGS Twin Snakesin tyyliin. Eli peli hehkuttaa vain kaikkia "highlight" kohtia aivan ylimenevästi älyttömillä efektimätöillä. Itelle ainaki MGS Twin Snakes oli juuri siitä syystä aivan uskomattoman hyvä peli, koska se ei edes yrittäny olla "stand-alone" peli, vaan tyyty hehkuttamaan sitä kaikkea mikä oli niin siistiä MGS1:ssä.

Ja entäs sitten vaikka epäonnistuiskin se remake? Ei se ainakaan mun muistoja FFVII:a huononna.

Minusta TS oli yksi pelihistorian karmeimmista raiskauksista. Mutta hyvä, että keksit vielä yhden syyn miksi remakea ei saisi ikinä tehdä. Advent Children tyyli peliin ja elokuvan malliset ilmassa lentelyt kehiin niin Twin Snakesin kauhut unohtuvat aika nopeasti.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Zoukka sanoi:
Advent Children tyyli peliin ja elokuvan malliset ilmassa lentelyt kehiin niin Twin Snakesin kauhut unohtuvat aika nopeasti.
FFVII:ssä on jo seinillä hyppelyä ja elämää suurempia liikkeitä. Eivätpä ne näytä hääppöisiltä, kun graffat on mitä on, mutta eipä joku FFXIII-tyylisen taistelusysteemin, joka on niin lähellä Advent Childreniä kuin on järkevää, tuominen FFVII:hin paljoa sen taisteluiden henkeä muuttaisi.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Zoukka sanoi:
Minusta TS oli yksi pelihistorian karmeimmista raiskauksista. Mutta hyvä, että keksit vielä yhden syyn miksi remakea ei saisi ikinä tehdä. Advent Children tyyli peliin ja elokuvan malliset ilmassa lentelyt kehiin niin Twin Snakesin kauhut unohtuvat aika nopeasti.
Itse en ole kyseistä peliä pelannut, mutta helicopter Liquid bossen välidemon katsoneena ei voi peliä kovin tosissaan ottaa...
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Ludson sanoi:
Itse en ole kyseistä peliä pelannut, mutta helicopter Liquid bossen välidemon katsoneena ei voi peliä kovin tosissaan ottaa...
Sitten ei kannata katsoa Ocelotin ensimmäistä esiintymistä.
Niin ylilyötyä hommaa kuin voi olla.

Ja imo, remakeen sopisi ihan hyvin AC:n mahtipontiset liikkeet, ja sellaisia ne olisi varmaan alkuperäisessäkin olleet jos olisivat saaneet sumplittua helvetinmoisen loikkimisen pelimekaniikkaan mukaan.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Snigge sanoi:
Sitten ei kannata katsoa Ocelotin ensimmäistä esiintymistä.
Niin ylilyötyä hommaa kuin voi olla.

Ja imo, remakeen sopisi ihan hyvin AC:n mahtipontiset liikkeet, ja sellaisia ne olisi varmaan alkuperäisessäkin olleet jos olisivat saaneet sumplittua helvetinmoisen loikkimisen pelimekaniikkaan mukaan.
Advent Childrenin fysiikanvastaisuus muuten meni ihan nielemättä, mutta osa moottoripyöräkohtauksista sekä tietysti tämä Cloudin ylösnousemus ja Bahamutin tappaminen kyllä vähän veivät tunnelmaa.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Miten kukaan voi dissata Twin Snakesiä en voi ymmärtää...

No kaikille omansa :)
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Ludson sanoi:
Advent Childrenin fysiikanvastaisuus muuten meni ihan nielemättä, mutta osa moottoripyöräkohtauksista sekä tietysti tämä Cloudin ylösnousemus ja Bahamutin tappaminen kyllä vähän veivät tunnelmaa.

Toi Bahamuth fighti taas toi mulle väreitä :D
Moottoripyörätouhukin meni aivan ylilyödyksi.
Noh, mut oletko nähny Final Fantasy VII:n taikoja? Planeetat räjähtelee ku jollain menee hermot. :)
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Eli kaikesta tästä voimme päätellä, että FF ( ainakaan VII:tä ) ei voi lyödä yli, ainakaan paljoa :P
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Philosopher sanoi:
Miten kukaan voi dissata Twin Snakesiä en voi ymmärtää...

No kaikille omansa :)

loistavat musiikit vaihdettu roskaan kuten esim sniper wolf kuollessa tappaa vain tunnelman
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Philosopher sanoi:
Miten kukaan voi dissata Twin Snakesiä en voi ymmärtää...

No kaikille omansa :)

Minä taas en ymmärrä että miksi seiskasta pitäisi tehdä remake kun kuutonen on paras osa... Noh kuten sanoit, kaikille omansa. ;)
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Tässä kutosta uudelleen läpi pelatessa on kyllä joutunut toteamaan että aika kultaa muistot, seiska on ihan helvetisti parempi kaikin tavoin.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Aleksi sanoi:
Minä taas en ymmärrä että miksi seiskasta pitäisi tehdä remake kun kuutonen on paras osa... Noh kuten sanoit, kaikille omansa. ;)

Kyllä se kutosenkin remake tulee viel. En vaan tiedä et mille koneelle.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Radikus sanoi:
Tässä kutosta uudelleen läpi pelatessa on kyllä joutunut toteamaan että aika kultaa muistot, seiska on ihan helvetisti parempi kaikin tavoin.

Heh, mulla kävi just päinvastoin. VI Advancea pelatessa palautui taas mieleen miksi sarjaa rakastan, kun taas seiska ei herätä oikein minkäänlaisia tuntemuksia. Tai herättää tietysti, mutta niin kovin paljon miedompia.

Ärsyttää kyllä, että tähän kutosen GBA-versioon on pitänyt jotain ylimääräisiä luolastoja änkeä. Se oli mahtava peli jo alkuperäisenä, ei sitä kuulu enää sörkkiä.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Esuna sanoi:
Ärsyttää kyllä, että tähän kutosen GBA-versioon on pitänyt jotain ylimääräisiä luolastoja änkeä. Se oli mahtava peli jo alkuperäisenä, ei sitä kuulu enää sörkkiä.
:rolleyes:

Mielestäsi ei varmaankaan olisi sitten huonoon käännökseenkään kannattanut koskea?

Hyvähän se vain on, että Squenix jaksaa nähdä niin "paljon" vaivaa, että lisää porttauksiinsa myös lisäsisältöä. Miten se muka HUONONTAA peliä? Eihän niitä ylimääräisiä luolastoja tarvitse pelata, siksihän ne ovatkin YLImääräisiä.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

FamaZ sanoi:
:rolleyes:

Mielestäsi ei varmaankaan olisi sitten huonoon käännökseenkään kannattanut koskea?

Hyvähän se vain on, että Squenix jaksaa nähdä niin "paljon" vaivaa, että lisää porttauksiinsa myös lisäsisältöä. Miten se muka HUONONTAA peliä? Eihän niitä ylimääräisiä luolastoja tarvitse pelata, siksihän ne ovatkin YLImääräisiä.

Näinhän juuri sanoin. Kiitos sanojen laittamisesta suuhuni.

Eihän lisäsisällön luominen tietenkään mitään Aerithin henkiinherätystä ole, mutta silti henkilökohtaisesti nyppii, kun kajotaan peleihin, joista itse sai X vuotta sitten mahtavat kiksit. Syy ei ole kovin rationaalinen, mutta enpä koskaan niin väittänytkään.

Ylipäätänsä (S)NES-pelien uudelleenjulkaisu viidenkympin hintaan (oli siinä sitten lisäluolasto ja pari ylimääräistä esperiä tai ei) on mielestäni melkoista ryöstöä, mutta mikäs siinä, kun se myy.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

ColdFire sanoi:
Toi Bahamuth fighti taas toi mulle väreitä :D
Moottoripyörätouhukin meni aivan ylilyödyksi.
Noh, mut oletko nähny Final Fantasy VII:n taikoja? Planeetat räjähtelee ku jollain menee hermot. :)
Olihan muuten ihan jees, mutta se kohta missä jengi avustaa Cloudia pääsemään ylös antamalla vuorotellen pushia oli jotenkin.. eh laimeaa?
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Esuna sanoi:
Näinhän juuri sanoin. Kiitos sanojen laittamisesta suuhuni.
En laittanut sanoja suuhusi, kunhan esimerkilläni huomautin kuinka järjettömältä kritiikkisi kuulostaa. Peliin ei olla "kajottu" millään tavalla, käsittääkseni nuokin luolastot olivat kyllä suunnitteilla alkuperäiseen versioon, mutta ne syystä tai toisesta (aika/tilapula?) leikattiin pois originaalista pelistä. Porttaus tarjoaa oivan tilaisuuden laittaa ne peliin. Melkein voisin ymmärtää valituksesi, jos luolastoja oltaisiin lisätty pakollisiksi keskelle peliä, mutta kun ne ovat kaikin tavoin ylimääräisiä juttuja, joihin ei tarvitse koskea ikinä_koskaan_missään_tapauksessa, en ymmärrä mikä siinä niin nypityttää.

Eihän lisäsisällön luominen tietenkään mitään Aerithin henkiinherätystä ole, mutta silti henkilökohtaisesti nyppii, kun kajotaan peleihin, joista itse sai X vuotta sitten mahtavat kiksit. Syy ei ole kovin rationaalinen, mutta enpä koskaan niin väittänytkään.
Ja miten tämä lisäsisältö olennaisesti muuttaa pelikokemustasi huonompaan? Riittääkö vain tieto siitä, että tässä on nyt jotain ylimääräistä tuohon täysin järjettömään kritiikkiin? Kajoamista olisi se, jos juonta ja hahmoja alettaisiin olennaisesti muuttelemaan sekä tapahtumaketjuja muokkaamaan.


Ylipäätänsä (S)NES-pelien uudelleenjulkaisu viidenkympin hintaan (oli siinä sitten lisäluolasto ja pari ylimääräistä esperiä tai ei) on mielestäni melkoista ryöstöä, mutta mikäs siinä, kun se myy.
Kuka maksaa suomalaisen/eurooppalaisen riistohinnan, kuka ei. Jos kehtaa importata niin American mantereelta peliä saa reilulla parilla kympillä.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

FamaZ sanoi:
En laittanut sanoja suuhusi, kunhan esimerkilläni huomautin kuinka järjettömältä kritiikkisi kuulostaa. Peliin ei olla "kajottu" millään tavalla, käsittääkseni nuokin luolastot olivat kyllä suunnitteilla alkuperäiseen versioon, mutta ne syystä tai toisesta (aika/tilapula?) leikattiin pois originaalista pelistä. Porttaus tarjoaa oivan tilaisuuden laittaa ne peliin.

Ei se hirveästi esimerkiltä näyttänyt, mutta fair enough. Aerithinhan piti muuten myös herätä kuolleista, sisällytetäänkö remakeen, kun se joskus tulee? ;P

(Disclaimer: Sanoin jo aiemmin, ettei puhuta saman suuruusluokan faux pas'sta.)

FamaZ sanoi:
Ja miten tämä lisäsisältö olennaisesti muuttaa pelikokemustasi huonompaan? Riittääkö vain tieto siitä, että tässä on nyt jotain ylimääräistä tuohon täysin järjettömään kritiikkiin?

Jep.

Kun pelaan japsiropea, läpipelaaminen tarkoittaa muutakin kuin pääjuonen läpäisemistä. Sieluni ei saa rauhaa ennen kuin olen ryöminyt läpi jokaisen luolaston ja tappanut jokaisen, joka poikkikkiteloin uskaltaa asettua. Aika tyhmää, mutta tuttua varmaan monelle. (Lisäksi nyppii tuhlatut levelit, kun Odinin Speed +1 olikin yllättäen aivan turha bonus. :P)

Loppukaneettina vielä, kuten jo aiemminkin totesin, syy ei ole mitenkään järkiperäinen, eikä minulla ole mielenkiintoa tai aikomusta argumentoida sen puolesta. Olet eri mieltä, selvä. Kaikkein mieluiten näkisin Squeenixin pudottavan kaikki remakesequelspinoffit suunnitelmistaan ja keskittyvän uusien pelien tekemiseen.
 
Vastaus: Final Fantasy VII PS3 remake NOT confirmed

Esuna sanoi:
Aerithinhan piti muuten myös herätä kuolleista
Ei itseasiassa pitänyt. Jossain vaiheessa he taisivat kaavailla jotain sensuuntaista, mutta käsikirjoitusta muutettiin jo kauan ennen julkaisua nykyisenlaiseksi. Ei ollut kyse mistään "tsori, aika loppu, ei me sisällytetäkään tätä" tyylisestä viimehetken leikkauksesta, vaan tietoisesta ja suuresta muutoksesta juoneen, jota ei voi enää missään mielessä muuttaa nykypäivänä ilman että loputkin juonesta pitäisi kirjoittaa uusiksi.

Kaikkein mieluiten näkisin Squeenixin pudottavan kaikki remakesequelspinoffit suunnitelmistaan ja keskittyvän uusien pelien tekemiseen.
Minä en. Ensinnäkin, on mukava palata vanhojen klassikojen pariin konsoleilla, jotka eivät ole aivan hajoamispisteessä tai matkalla sinne. Toisekseen on hyvä, että uusintajulkaisuja tyyliin Valkyrie Profile tehdään, sillä nykyisellään originaalin hinnat ovat turhan korkealla.

Sitä paitsi, mitä luultavimmin porttauksista yms. saatuja tuottoja käytetään uusienkin pelien kehityskulujen kattamiseen. Esim. se raha, mitä Squenix saa Star Ocean 1:n ja 2:n PSP-remakeista voidaan käyttää Star Ocean 4:n tekemiseen.

Sitä paitsi #2, Square Enix harvemmin käyttää sisäisiä tiimejään porttauksien tekemiseen, vaan on melko tehokkaasti ulkoistanut kaikki porttausten yms. tekemisen. Vaikka Squenix siis painottaa nykyään enempi porttauksia ja vastaavia, ei se vaikuta hirveästi mihinkään. Tällä on tietty hyvät puolensa (Squaren omat, taitavammat kehittäjätiimit voivat keskittyä uusien pelien kehittämiseen), mutta myös huonot (porttaukset eivät sinänsä ole aivan niin laadukkaita, kun voisi toivoa. Peleissä esiintyy usein hidastelua, pitkiä latausaikoja yms. jotka joku parempi tiimi olisi voinut pitää minimissä tai eliminoida kokonaan).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom