Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

FF7 on yksi lempipeleistäni, joten tätä ollaan odotettu pitkään. Jo heti demon käynnistämisen jälkeen ja tutun musiikin soidessa tuli kylmät väreet. Muutenkin demo oli hyvin onnistunut ja sai haluamaan lisää. Reilu kuukausi vielä!
 
On muuten FF XV potion spammistä päästy eroon sillä että sulla on ATB mittari, ihan kuten alkuperäisessä täytyy valita mitä tekee kun se täyttyy. Mitähän reunanpehmennystä pelissä käytetään koska se näyttää todella puhtaalta, ei sahalaitoja tai mitään ylimääräistä roskaa missään, itselle iso asia pelin näyttävyydessä on se että se näyttää puhtaalta. Verrattuna esim. Persona 5 Scrambleen joka on sellainen sahalaita helvetti mutta tosin pyörii 60 FPS joten se vähän antaa anteeksi.
 
On muuten FF XV potion spammistä päästy eroon sillä että sulla on ATB mittari, ihan kuten alkuperäisessä täytyy valita mitä tekee kun se täyttyy. Mitähän reunanpehmennystä pelissä käytetään koska se näyttää todella puhtaalta, ei sahalaitoja tai mitään ylimääräistä roskaa missään, itselle iso asia pelin näyttävyydessä on se että se näyttää puhtaalta. Verrattuna esim. Persona 5 Scrambleen joka on sellainen sahalaita helvetti mutta tosin pyörii 60 FPS joten se vähän antaa anteeksi.

DF on varmana jo analyysiä pelistä tekemässä niin selviää samalla tuo reunanpehmennys ja muut :D ihan hyvältä kyllä demo vaikutti.
 
Ilmeisesti demosta on poistettu asioita mitä olen ymmärtänyt, esim. Siinä kohdin kun Jessie kysyy Cloudilta onko ne läheisiä Tifan kanssa olisi poistettu jotain. Mahdollisuus vastata kysymykseen ehkä ?

EDIT: ilmeisesti vanha buildi joten on lisätty asioita myöhemmin, marraskuulta sanovat aikasempia demoja pelanneet että olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei yllä teknisesti ainakaan tässä demossa lähellekkään Resident Evil pelien remakeja.
Tämä Pro:lla lukittu 30fps ja resoluutio vaikuttais olevan 1080p.
 
Demo pelattu läpi. Oma intopinkeys ostaa FF7RE hävisivät johonkin. Musiikit ja parit hauskat dialogit kyllä olivat peukkujen arvoisia, mutta muuten ei nyt innostanut kovinkaan paljoa. Eilen olin ihan valmiina ostamaan, nyt taidan jättää alehinnoille. Ehkä. Höh.
 
Tuo taistelusysteemi vaatii vähän totuttelua. Ainakin se skorpionibossi oli välillä niin sekavaa, kun ei tiennyt mihin ja millä siihen pitää lyödä. Ja sama ne nopeat pirulaiset. Aina kun yritti Barretilla taikoa, niin ei onnistunut koska atb!

Toivoin myös vähän tutkimisen vapautta. Paikkoja kyllä pystyi pistää palasiksi, mutta koko reaktori oli todella tyhjä! Jos koko peli on näin putkimaista, niin en välttis pistäisi heti ostohousuja jalkaan. Käsittääkseni eka osa ei edes ylety maailmankartalle saakka.

Muuten ihan näyttävä demo. Enemmän kyllä odotetaan kolmatta Residenttiä kuin tätä.
 
Muinoin jo moneen kertaan läpivetäneenä ja juuri demon pelanneena voisin tokaista että vuoden odotetuin peli selvästi. hieman sekavaa menoa aluksi mutta kyllä ennakkotilaus pitää.
 
Ilmeisesti demosta on poistettu asioita mitä olen ymmärtänyt, esim. Siinä kohdin kun Jessie kysyy Cloudilta onko ne läheisiä Tifan kanssa olisi poistettu jotain. Mahdollisuus vastata kysymykseen ehkä ?

EDIT: ilmeisesti vanha buildi joten on lisätty asioita myöhemmin, marraskuulta sanovat aikasempia demoja pelanneet että olisi.

itse itselleni vastaten se mitä demosta puuttuu

on lyhyt flashback missä näytetään Nibelheim ja mini Tifa
 
Alustavia framerate ja resoluutio testejä, molemmat konsolit on raudanluja 30 FPS. Resoluutio vaihtelee ps4 1600x900-1920x1080, Pro 2133x1200-2880x1620. Toivottavasti saavat tuota minimi resoluutiota kokoversioon PROlla vähän hilattua ylöspäin koska peli näytti vähän pehmeältä paikoittain.

 
Toivottavasti saavat tuota minimi resoluutiota kokoversioon PROlla vähän hilattua ylöspäin koska peli näytti vähän pehmeältä paikoittain.
Aina voi toivoa, mutta en olisi kauhean toiveikas. Peli kun ehti jo ns. lähteä kultaankin, ja on siten ehtimässä huhtikuun julkaisupäiväänsä.

Yes, it’s all right now. We needed a little more time for some of the last quality improvements, but it has already gone gold and there won’t be any further delays.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Jos vaihdat konsolin käyttöjärjestelmän japaninkieliseksi pelin ääninäyttely muuttuu sen mukana. Kaikki valikot on enkuks pelissä.
 
Ei tämä nyt ihan vakuuttanut. Scorpion boss oli ärsyttävän vaikea normal vaikeustasolla. Aiempi vanhentunut mutta selkeä atb tekniikka oli korvattu sekavalla hybridillä. Osa hahmoista oli hyvän tuntuisia (aeris, wedge, barret) ja osa taas joko huonosti muihin naamoihin istuvia (cloud) tai muuten hölmösti tehtyjä (jessien peltiboobsit). Selkeästi näki että tässä haettiin nyt pelille uutta sukupolvea, mutta en vaan innostunut. Taidan kokeeksi pyöräyttää vanhan ffvii:n talletukset psx:llä kunhan ehdin.

Sinänsä sääli koska pelin teemahan istuisi nykypäivään mainiosti.
 
Demosta jäi kyllä väljähtynyt maku suuhun, vaikkei nyt ihan huono sentään ollutkaan. On kiva nähdä vanhoja tuttuja hahmoja uudestaan, mutta jotenkin tätä nyt on uudistettu väärällä tavalla. Kamera käy useamman kerran seinien ja objektien takana, siirtele siinä taistelun tuoksinnassa sitten vielä kameraakin. Tiedä sitten, että auttaisiko tuo klassinen taistelusysteemi asiaa.

Demoa pelatessa vaikuttanee aavistus takaraivossa siitä, että koko tarinaa ei välttämättä nähdä koskaan kokonaisuudessaan uudelleenversiointina.
 
Demo testattu ja jätti erittäin hyvän maun suuhun sekä kutkuttavan hellän kutinan anukseen. Nyt on Square Enixillä oikea näytönpaikka pitkästä aikaa.

Taistelusysteemi vaatii selkeästi hieman totuttelua mutta tuntuu että FFXV:n ongelmista on opittu ja tultu runsas askel kohti parempaa toimintaroolipeli mäiskintää. Graafinen ilme miellyttää erittäin paljon ja dialogi viittaa mukavasti menneeseen eikä ole liian ärsyttävää tyhjän jauhamista.

Tuli myös heti demon loputtua sellainen fiilis että sääli kun ensimmäinen peli on vain murto-osa varsinaisesta FFVII tarinasta mutta toisaalta hetken tuumailtuani, tajusin että asia voisi olla paljon huonommin. Jos koko Remake oltaisiin yritetty mahduttaa yhteen ainokaiseen peliin, olisi se tarkoittanut taas sitä että Midgar osio olisi jäänyt hyvin pintapuoliseksi. Tämä jos mikä ärsytti alkuperäisessä ja on hienoa että tämä tilaisuus on ymmärretty hyödyntää.

Kaikesta huolimatta toivon pelin olevan lineaarinen, tiukka kokonaisuus, joka keskittyy tarinaan ja rautaiseen pelattavuuteen. Mitään teennäistä semi-openworld roskaa ja tylsääkin tylsempiä fetch questeja kun ei joka peli kaipaa, ei edes roolipeli. Oikeastaan olisi vain raikas tuulahdus mikäli Remake olisi tässä suhteessa hyvin samankaltainen origineelin kanssa.

Kitase sanoi jossain haastattelussa että ei haittaa vaikka tämä jäisi hänen viimeiseksi peliprojektiksi kunhan vain perkele tehdään se kunnialla loppuun (näin karkeasti suomennettuna). Hieno asenne ja toivottavasti näin tulee tapahtumaan realistisissa puitteissa myös ajallisesti.
 
Hyvältähän tämä vaikutti, en päässy siitä scorppionista eteenpäin. Normal vaikeustasolla pelasin. En ole alkuperäistä peliä pelannut, mutta kyllä tämä vakuutti!
 
Pelasin demon läpi, normaalilla vaikeustasolla ja uudella taistelusysteemillä. Oli ihan komeen näköinen, ohjattavuus toimi ja hyvin nostalgia hermoja kutkutteleva kokemus. Tosin itseäni ei tälläiseit rgp-taistelut juurikaan enää kiinostele, joten jää vielä hankintaan koko pelin hommaaminen.
 
Ylös Bottom