Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Nyt on vähän päälle 4 tuntia takana ja tullut olo "Miksi tämä tehtiin?". Tuntuu myös siltä, että jotenkin olisi "vanhentunut" tämän pelin tekninen puoli. Hahmot näyttävät vähän muovisilta, on näkymättömiä rajoja, ei pysty hyppäämään jne. Samahan se siis alkuperäisessäkin, tietenkin, mutta sen ymmärsi. Se oli sitä aikakautta. Nyt vaan jotenkin tuntuu siltä, että tämä on tehty vähän puoli huolimattomasti. Ehkä vielä iskee se "WAU!"-fiilis, mutta alkuperäisen kanssa se iski heti. Joo, onhan tässä tullut sitä nostalgista fiilistäkin, mutta taidan palata suosiolla sen alkuperäisen pariin; edelleen yksi rakkaimpia pelejä itselleni.
 
Nyt on vähän päälle 4 tuntia takana ja tullut olo "Miksi tämä tehtiin?". Tuntuu myös siltä, että jotenkin olisi "vanhentunut" tämän pelin tekninen puoli. Hahmot näyttävät vähän muovisilta, on näkymättömiä rajoja, ei pysty hyppäämään jne. Samahan se siis alkuperäisessäkin, tietenkin, mutta sen ymmärsi. Se oli sitä aikakautta. Nyt vaan jotenkin tuntuu siltä, että tämä on tehty vähän puoli huolimattomasti. Ehkä vielä iskee se "WAU!"-fiilis, mutta alkuperäisen kanssa se iski heti. Joo, onhan tässä tullut sitä nostalgista fiilistäkin, mutta taidan palata suosiolla sen alkuperäisen pariin; edelleen yksi rakkaimpia pelejä itselleni.
Samat fiilikset oli itsellänikin jo ainoastaan tunnin pelin jälkeen. Ja kesken jäi siis jo viikkoja sitten, eikä ole tehnyt mieli palata tämän pariin. Ehkä jossain vaiheessa kuitenkin vielä. Nyt kuitenkin löytyy paljon pelejä jotka kiinnostavat selvästi enemmän. Juurikin tuo kysymyksesi: ”Miksi tämä peli tehtiin?” on mielestäni täysin aiheellinen. Ja itsekin olen alkuperäisen todella suuri fani.
 
Viimeksi muokattu:
Samat fiilikset oli itsellänikin jo ainoastaan tunnin pelin jälkeen. Ja kesken jäi siis jo viikkoja sitten, eikö ole tehnyt mieli palata tämän pariin. Ehkä jossain vaiheessa kuitenkin vielä. Nyt kuitenkin löytyy paljon pelejä jotka kiinnostavat selvästi enemmän. Juurikin tuo kysymyksesi: ”Miksi tämä peli tehtiin?” on mielestäni täysin aiheellinen. Ja itsekin olen alkuperäisen todella suuri fani.
Pitää ymmärtää, että maailmassa on miljoonia ihmisiä jotka eivät ole tätä yli 20v vanhaa peliä ikinä pelanneet. Ja vaikkei se ehkä siltä tunnu niin kyllähän tällä remakella oli aivan jumalaton hype monen vuoden ajan ennen pelin julkistamistakaan, joten oli ihan loogista päivittää tämä peli nykypäivään.
 
Tämän pelin kohdalla kävi juuri niin kuin ajattelin. Squarella oli paljon ongelmia kehityksen kanssa, ja tämä piti saada ulos hinnalla millä hyvänsä. Jotkut pitivät suunnasta johon peli meni, jotkut vihaavat. Itse en innostunut uudesta taistelusysteemistä Välillä se oli suorastaan yjtä sekasortoa. Ja jotkut bossit kesti ikuisuuden. Ja jotkut paikat oli oikeasti 2 tunnin putkijuoksentelua. Se oli todella tylsää, kun kaikki paikat muistutti kovasi toisiaan. Eikä niissä ollut pahemmin tutkittavaa. Eihän tämä mikään Tomb Raider ole, mutta jotain vapaata liikkuvuutta jäin kaipaamaan.

Ja sitten se jatko. Kukaan ei edes tiedä milloin se tulee. Jos tämä Midgarin osuuden tekeminen kesti 4 vuotta, niin kauan kestää, kun koko peli saadaan yksiin kansiin? Vai saadaanko ollenkaan. Aika näyttää.

Tämä nyt jäi itselleni yhden läpipeluun peliksi, ja myyntiin.
 
Sain äsken pelattua Final Fantasy 7 Remaken ekan osan läpi, ja oli itsellä ensikosketus FF seiskaan. Oli kyllä aivan mahtava peli kaikinpuolin! Ei jaksa jäädä odottamaan kakkos osaa, joten kai se joutuu pelata ensimmäistä kertaa tuon FF VII alkuperäisen pelin läpi.
 
Jos pelaa alkuperäisen, niin mitenhän nää tulevat Remake osat eroaa siitä, et onko paljon lisäsisältöä. Meinaan jos pelaan ton 1997 vuonna ilmestyneen Finaalin, niin sit tiedän miten peli päättyy.
 
Jos pelaa alkuperäisen, niin mitenhän nää tulevat Remake osat eroaa siitä, et onko paljon lisäsisältöä. Meinaan jos pelaan ton 1997 vuonna ilmestyneen Finaalin, niin sit tiedän miten peli päättyy.

Sisältöä on valtavasti lisää kun 6-7h osuus alkuperäisessä on venytetty 30-40h, syvennytään hahmoihin ja Midgariin tavalla josta alkuperäinen voi vaan haaveilla. Paljon on myös asioita tehty erilailla joten kuka sanoo että tämä Remake saaga edes tulee loppumaan samalla tavalla.
 
Sisältöä on valtavasti lisää kun 6-7h osuus alkuperäisessä on venytetty 30-40h, syvennytään hahmoihin ja Midgariin tavalla josta alkuperäinen voi vaan haaveilla. Paljon on myös asioita tehty erilailla joten kuka sanoo että tämä Remake saaga edes tulee loppumaan samalla tavalla.
No sittenhän se olisi kannattavaa pelata se alkuperäinen. Niin lujaa tämä Remake iski.
 
Suosittelen ehdottomasti, se tekee myös Remaken pelamaamisesta parempaa kun on jo pohja mihin verrata tapahtumia ja miten paljon uutta peliin on lisätty.
Alkuperäisen kun pelannut monta kertaa läpi kunnolla niin tämä Remake tuntui jotenkin turhalta tekeleeltä lopulta. Valtaosa tuosta 30-40 tunnista on turhaa filleriä ilman mitään varsinaista tarinallista lisää.

Tätäkin odotin todella paljon ja alkuun pelistä pidinkin, mutta kesken se kuitenkin jäi. En vaan jaksanut enää yhtää sitä taistelua ja tylsää putkessa juoksemista. Alkuperäinen on minulle se paras ja ainut :)

Voin hyvin kuvitella että uudet FF7 pelaajat, jotka nyt ensin pelaavat remaken läpi ja sitten siirtyvät alkuperäiseen, pitävät alkuperäistä tylsänä.
 
Alkuperäisen kun pelannut monta kertaa läpi kunnolla niin tämä Remake tuntui jotenkin turhalta tekeleeltä lopulta. Valtaosa tuosta 30-40 tunnista on turhaa filleriä ilman mitään varsinaista tarinallista lisää.

Tätäkin odotin todella paljon ja alkuun pelistä pidinkin, mutta kesken se kuitenkin jäi. En vaan jaksanut enää yhtää sitä taistelua ja tylsää putkessa juoksemista. Alkuperäinen on minulle se paras ja ainut :)

Voin hyvin kuvitella että uudet FF7 pelaajat, jotka nyt ensin pelaavat remaken läpi ja sitten siirtyvät alkuperäiseen, pitävät alkuperäistä tylsänä.

Itse myös pelannut alkuperäisen useasti, mutta myös tähän uuteen ihastuin ihan täysin. OG myös on kestoltaan tuommosta 30-40h ja mahtuu tuohonkin paljon "turhaa" putkessa juoksentelua.

Combat varmasti yksi asia mikä jakaa pelaajien mielipiteet tästä, jos siitä yhtään ei pidä, niin ei varmaan pidä koko pelistä. Itse pidin todella paljon, varsinkin jos vertaa XV:n loputtomaan huitomiseen, ja eipä tässä tullut myöskään yhtään ikävä mitään vuoropohjaista systeemiä.
 
Vastaus: Final Fantasy VII (remake)

Voih <3

Tätä peliä kohtaan mulla on vain pelkkiä lämpimiä muistoja, oli oikeastaan ensimmäinen Final Fantasy mitä koskaan pelasin, ja vasta tuon jälkeen etsin käsiini SNES-ajan FF-pelit sekä tutustuin tuleviin Finaleihin.

Osaksi mulla on tästä remakesta sellainen fiilis että olisiko ollut vain parempi jättää tämä peli uusimatta, se alkuperäinen FFVII olisi säilynyt muistoissa sinä parhaana finalina, ja ensikosketuksena jrpg-peleihin yleensä. Jos ne tekevät tästä niin erilaisen ettei se enää tunnukaan oikealta, niin meneekö se kaunis lämmin muisto pilalle?

Toisaalta odotan kyllä tätä ihan himona, kerralla meni omalla listalla kaiken maailman unchartedien ohi kirkkaasti, samalla viivalla Fallout4:n kanssa, niin iso juttu tämä on itselle.

Lueskelin neogaffia ja siellä oli ketju jossa pelin tirehtööri oli haastattelussa maininnut että tämä remake saattaa muuttaa tiettyjä tarinallisia aspekteja ja tapahtumia alkuperäiseen verrattuna, saas nähä miten paljon erilainen peli sieltä on tulossa. FFVII:ssa on tiettyjä asioita mitä ei missään nimessä saa muuttaa.
Moro @Huttu! Tämä on juuri se ainoa ja oikea Final Fantasy, jossa jopa silloisen teini-pojan silmät kostuivat juuri ennen toisen CD'n vaihtoa. Tätä ennen olin pelannut kahta Final Fantasy'a SNES'illä. Amerikoiden numeroissa ne olivat tuolloin FF2 ja FF3. Olisikohan ne uudelleen julkaisuna sitten olleet FF5 ja FF6. En muista varmaksi. Sen kuitenkin muistan että myös tuossa pelaamassani FF3'ssa oli erittäin hyvä juoni ja tarina, eikä mikään ole mennyt edelle FF7',n jälkeen... Oi aikoja,, taas vierähtää kyynel kun ajattelen kuinka kauan siitä jo on aikaa...
 
Onko seuraavan osan nimi tullut julki, onko muita FF VII saagan pelejä tulossa ? Ainakin nämä Square Enixin rekisteröimät nimet viittaisivat siihen suuntaan.


Minusta tuo trademarkit viittaa vahvasti siihen suuntaan että tässä välissä nähdään Crisis Core remaster/remake ps4/ps5:lle, Mikä olisi ihan luonnollista koskien FF7 remaken tapahtumia. Olisi kyllä huikea juttu, että jos vaikka tänä Vuonna Crisis core remake ja ens vuonna FF7 Remake Part2
 
Niin vai olisiko Ever Crisis ihan uusi peli, ainakin itse näin ounastelisin. First Soldier sitten voisi olla kakkos episodin nimi.
 
joo tuosta First soldierista olen samaa mieltä että se on aika varmasti se Part-2 nimi, mutta nyt kun miettii tuota Ever Crisis nimeä niin se voisi myös viitata animaatio cgi leffaan pohjautuen Crisis coreen. Niinku FF7 Advent children mikä olisikaan parempi tapa esitellä Crisis Coren juoni kun cgi animaatioleffana. Omasta mielestäni Crisis Coren cutscenet on todella näyttäviä niin visuaalisuutta ei ainakaan puuttuisi. Vähä niinku FFXV + Kingsglaive combo mutta tällä kertaa FF7 Remake part 2 (first soldier) Ever Crisis cgi leffana ja samalla kertoen Zackin tarinaa isolle yleisölle
 
joo tuosta First soldierista olen samaa mieltä että se on aika varmasti se Part-2 nimi, mutta nyt kun miettii tuota Ever Crisis nimeä niin se voisi myös viitata animaatio cgi leffaan pohjautuen Crisis coreen. Niinku FF7 Advent children mikä olisikaan parempi tapa esitellä Crisis Coren juoni kun cgi animaatioleffana. Omasta mielestäni Crisis Coren cutscenet on todella näyttäviä niin visuaalisuutta ei ainakaan puuttuisi. Vähä niinku FFXV + Kingsglaive combo mutta tällä kertaa FF7 Remake part 2 (first soldier) Ever Crisis cgi leffana ja samalla kertoen Zackin tarinaa isolle yleisölle

Katsoitko Maxin spekulaatioita, oli aika hauska systeemi miten SE on nimennyt noita pelejä enkä ollut ikinä tajunnut sitä.
 
Tuossa tuli jotain huhuja vastaan, olivat ilman lähdettä joten iso kasa suolaa.

Peliä olisi myyty yli 7 miljoonaa.

Nykyisen sukupolven versio julkistetaan ensi kuussa (PS5, PC, Stadia) ja ilmestyy toukokuussa, jonkinnäköinen maksullinen päivitys. Seuraava osa on vain uusille laitteille Unreal 5 moottorilla ja Netflix projekti tekeillä.
 
Ylös Bottom