Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Täällä pyörii lopputekstit ruudulla n.32h ja lvl 35. Kaikki sivutehtävät tehtynä, ainakin mitä löysin ja paljon muuta sivutoimintaa. Lyhyesti sanottuna peli on aivan käsittämättömän hyvä, peli on kuin rakkauskirje alkuperäisen faneille. Uusittu taistelusysteemi on loistava ja homma pysyy hektisenä alusta loppuun, peli kuitenkin tasapainottaa tätä mätkettä loistavasti tarinan ja rauhallisen seikkailun avulla. Täytyy nyt katsoa onko tossa mitään endgame juttuja tai muuta, mut toinen kierros tekis kyl mieli aloittaa heti.

Grafiikat silmiä hivelevän kauniit ja peli on alusta asti sulavat 30 FPS enkä havainnut ainuttakaan droppia. Musiikit...aah ne musiikit oli niin hyvät...melkeen kaikki, pari remix kömmähdystä mahtui joukkoon.

Miinuksia oli se ettei saanut valita hahmoa kellä kuljeskelee ympäriinsä, aika tönkköä se hyppy siihen hahmoon joka on valittuna taistelun liideriks. Olisin myös toivonut että materiat saa kerralla siirrettyä hahmolta toiselle kuten alkuperäisessä. Enkku ääninäyttely on aika keskinkertaista päähahmojen ulkopuolella. Yksi minipeli ainakin poistui pelistä jos sitä ei tehnyt siinä chapterissä kun se avautui.


pelin lopusta mietteitä.

Käsitinköhän oikein että voittamalla tämän viimeisen mörön ja Sephirothin, muutimme kohtaloamme ja tulevaisuus ei olekkan käsikirjoitettu, antaisi SE vapaat kädet muuttaa tarinaa. Mutta olipahan eeppisen lopputaiston kyhäilleet, pelkäsin että kun joutuvat sen hatusta vetämään ettei olisi niin hyvä.

Jokaisen JRPG fanin pakkohankinta ja ehdoton 10/10, taisteluun vuoden peli palkinnosta yhdessä Half-Lifen kanssa. Sitten kun niitä hittejä alkaa sadella niin laatu on aika kovaa. Ei todellakaan kannata jättää ostamatta koska ”tarina jää kesken”, ei voi kun ihmetellä sellasia persoonia.

EDIT: Yksi asia mikä tuli mieleen peliä pelatessa oli että tämä on niin erilainen jotta orkkis versio ei menetä viehätystään yhtään, jos haluaa kokea sen yhden parhaista old school JRPG peleistä niin grafiikkoja lukuunnottamatta se toimii edelleen loistavasti. Alkuperäisen pelin tarina/hahmot/maailma on edelleen yksi parhaista ja ei tämä remake muuta sitä mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
pelin lopusta mietteitä.

Käsitinköhän oikein että voittamalla tämän viimeisen mörön ja Sephirothin, muutimme kohtaloamme ja tulevaisuus ei olekkan käsikirjoitettu, antaisi SE vapaat kädet muuttaa tarinaa. Mutta olipahan eeppisen lopputaiston kyhäilleet, pelkäsin että kun joutuvat sen hatusta vetämään ettei olisi niin hyvä.

Päivän verran mutuillut loppua ja vielä uudestaan tubesta katsottuna, käsitin näin että tämän pelin Sephiroth tiesi alkuperäisen pelin lopun ja sekaantui tässä vaiheessa näin vahvasti, jotta saa tuon lopun vaihdettua ja usutti päähahmot tämän ison Whisperin kimppuun, jotka Sephirothin puolesta tuhosi alkuperäisen pelin kohtalon.
Voi tosiaan olla että seuraaviin osiin on otettu enemmän vapauksia, vaikka varmasti sieltä on paljon tuttua myös tulossa. Remake ei ollutkaan Remake siinä mielessä missä luulimme. Ja toki tällä lopulla ehkä halutaan myös pitää pelaajat jännityksessä, että tapahtuuko näitä ikonisia alkuperäisen pelin tapahtumia mistä nyt näytettiin vilauksia, kuoleeko tietyt hahmot yms.

Mutta en kyllä meinaa malttaa nähdä mitä jatko tarjoaa, oli se sitten täysin tuttua tarinaa tai jotain uutta.
 
Itse menen chapter 11 nyt hardi modella ja huh tuo arena fightin pääbossi oli ihan käsittämättömän vaikea. Monet sanovatki et se on hardin vaikeimpia bosseja. Tuntejakin takana pelin parissa 96 heh :D, no ei ole old FF:ää 7-12 johon en olisi yli 100h upottanu joten sikäli tämä ei tee poikkeusta.
 
Tuli katsottua se Final trailer nyt kun pelin on läpäissyt ja holy shit se spoilaa paljon, mitähän siellä on taas ajateltu. Toki uusille pelaajille joilla ei ole hajuakaan mitä tapahtuu se on varmaan eri asia, mutta veteraaneille se olisi spoilannut paljon.
 
Miten tuonne viimeiseen VR mestaan pääsee Aerithin kanssa, sinne tuli läpipeluun jälkeen uutena tehtävänä Aerith vs Soldiers? Yritin ekalla pelikerralla palata tuonne VR-mestaan ennen hissillä nousua presidentin huoneeseen, mutta en sillon löytänyt hissiä jolla olisi nin alas päässyt.
 
Miten tuonne viimeiseen VR mestaan pääsee Aerithin kanssa, sinne tuli läpipeluun jälkeen uutena tehtävänä Aerith vs Soldiers? Yritin ekalla pelikerralla palata tuonne VR-mestaan ennen hissillä nousua presidentin huoneeseen, mutta en sillon löytänyt hissiä jolla olisi nin alas päässyt.
Chapter 17 valitsee, alkaa sieltä Aertihin sellistä/huoneesta, nouse hissillä ylös Hojon labraan, sieltä löytyy se challengepoika ja Shinran VR-simulator
 
Vähän mietteitä pelistä, vain läpipelanneille tai jos ei spoilerit kiinnosta.

Paljon on peli ollut mielessä sen läpäisyn jälkeen, kokoajan syyhyää uutta rundia kehiin mutta yritän säästää sen next gen/PC versioon ettei kuluta peliä puhki. Pelkästään se että mihin tarinaa ollaan viemässä on niin iso juttu että jatko-osan odotus on erittäin vaikeaa, nähdä Gold Saucer, Junon, Costa Del Sol ja kaikki muut paikat näillä grafiikoilla :eek: Tapahtuuko asiat juuri niinkuin ennenkin, vai tuleeko yllätyksiä, Aerithin kohtalo muuttuu ? Miten taisteluita tullaan viemään eteenpäin, miettikää kun on enemmän hahmoja ja voisi FF X tyyliin vaihtaa hahmoja lennosta mutta realiaikaisella action combatilla, jokaisella voisi olla vaikka oma roolinsa taistelussa. Entäs combo hyökkäykset, 3 hahmon yhteis superliikkeitä...ajatuskin saa suun vaahtoamaan. Tämän pelin? Entäs onko seuraava peli edelleen lineaarinen vai tuleeko enemmän isompia open world alueita maailman kartan avulla ? Itseä ei haittais yhtään vaikka olisi lineaarinen edelleen, tarinankerronta on aina parempaa ja helpompaa putkimaisessa pelissä, toisaalta open world pelissä se maailman tutkimisen mielenkiinto nousee kymmenkertaiseksi, kuten FF XV. Se on aika varmaa että seuraava osa tulee jakamaan mielipiteitä paljon enemmän kuin tämä osa, jos uskalletaan lähteä tähän "Future is unknown" meininkiin eikä sorruta fanien painostuksesta tekemään seuraavasta osasta enemmän originaalisen kaltaista. Se raastaa mieltä ettei tiedä mitä tulevaisuus tuo, mutta samalla se on todella mielenkiintoista. God damn Square Enix.
 
48h jälkeen pamahti lopputekstit ruudulle ja täytyy sanoa, että oli juuri sellainen upea pelikokemus kun alkuun osasi odottaa.

Jonkin verran oli muutettu asioita, mutta 9/10 kertaa ajasta nämä muutokset toimi hyvin. Tämähän oli remake eikä remaster. Hyvä, että uskalsivat muokata tarinaa sen verran, että vanhatkin fanit saavat jotain spekuloitavaa jatko-osiin.

Suurimpina poseina tietenkin musiikit ja grafiikat (silloin kun tekstuurit latautuivat). Mielestäni hahmojen vuorovaikutus oli niin hyvää kuin se vain voi JRPG-pelissä olla. Suosin siis itse länsimaista tarinankerrontaa, joten ajoittain kaikki anime-ääntelyt/eleet ja asioiden vääntäminen rautalangasta pelaajalle pisti häiritsemään, mutta ei missään kohtaa niin paljoa ettenkö olisi pelistä pystynyt nauttimaan. Ja toki tuo combat on erinomaista vaikkakin joskus tuli käytyä pientä taistoa myös kameran kanssa.

Suurimpana miinuksena mikä pudottaa lähes 10/10 kokemuksen ehkäpä tuohon 8.5/10 paikkeille on todella keskinkertainen kenttäsuunnittelu ja aivan liikaa oli näitä "paina kolmiota ja odota 3 sekuntia ennen kuin mitään tapahtuu"-tyylisiä kohtia. Toki pitää muistaa, että PS4 rajoittaa hyvin paljon pelintekijöitä ja nyt selvästi vedettiin huippugrafiikat peliin kenttäsuunnittelun kustannuksella. Mutta toivon silti, että jatko-osissa pelistä saataisiin vauhdikkaampi ja mielenkiintoisempi paremmalla kenttäsuunnittelulla.

Sitten platinan kimppuun.
 
Tulipas katottua Maxin FF7 Discussion ja aika hurjaa settiä oli kaverilla. pistin spoilerin alle Maxin ajatuksia. Ei kannata lukea jos ei ole pelannut OG:ta ja FF7 Remakea lävite

Tämä ei ole Remake vaan tämä on oikeastaan Sequal
sephiroth tietää jo kohtalonsa ja lopun ennakkoon ja hän on oppinut manipuloimaan aikaa, Aerith kuolee 100%, koska sen kuolema on pelin sydän. se että kuoleeko samassa kohtaa on eri asia vai annetaanko pelaajille toivoa että sen voi pelastaa mut lopputulos on kumminki kuolema. Aerith tietää myös kuolevansa perustuen yhteen pelin cutsceneen. Seuraava peli tulee olemaan aika isolla todennäköisyydellä open world. Lopussa käytävä taistelu Arbiter of Fate ja 3 whisperiä, hehän ovat selvästi Kadaj, Loz ja Yazoo Advent children elokuvista. samat weaponit ja movesetit kun leffassa ja Hekin myös summonaa bahamuttin niinku AC:ssa. Zack elää eri Timelinessä ja Nomuran tuntien hän ei ole luultavasti ei ole käytettävissä kun mahdollisesti end gamessa. toinen vaihtoehto että Zack kuolee Parts 2 alussa ja pelaajia on jymäytetty.

Tuli Myöskin pelattua viikonlopun aikana FF7 Crisis Core taas lävite ja ouh boy, ouh boy olihan se taas melkoisen kovaa tykitystä. Tänään jatkoin Orginal FF7 siitä mihin jäin ku olin sopivasti lopettanut vähän sen jälkeen mihin FF7 Remake loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli Myöskin pelattua viikonlopun aikana FF7 Crisis Core taas lävite ja ouh boy, ouh boy olihan se taas melkoisen kovaa tykitystä. Tänään jatkoin Orginal FF7 siitä mihin jäin ku olin sopivasti lopettanut vähän sen jälkeen mihin FF7 Remake loppuu.

Mä pelasin tän kans läpi abaut kuukausi sitten. En kyllä ymmärrä kaikkea sitä kehumistä. Ne modulating phaset oli ajaa mut hulluuden partaalle! Siis joka helevetin tappelussa! Muuten ihan jees peli, mutta ei vain jaksanut enää yhtää niitä taisteluja.
 
Mä pelasin tän kans läpi abaut kuukausi sitten. En kyllä ymmärrä kaikkea sitä kehumistä. Ne modulating phaset oli ajaa mut hulluuden partaalle! Siis joka helevetin tappelussa! Muuten ihan jees peli, mutta ei vain jaksanut enää yhtää niitä taisteluja.

Joo kyllä se fakta on et sitä fighttia siinä on kyllä liikaa ja en itsekkään sen kummemmin sitä jaksanut tahkota et pelasin vaan tarinan lävite. toivottavasti mahdollisessa Remakessa on ihan party memberit niiden modulating phasejen sijaan. Mut kun tarina on kiinnostava ja Zack on huippu jätkä että kyllä se hyvin se jaksoi kantaa monen vuoden tauon jälkeen taas. Nyt oliki sitten tosi mukava palata siitä OG FF:n ja juuri saavuin paikkaan jossa seikkaillaan myös Crisis Coressa, nää fiilikset on just parhaita ku tapaa tuttuja hahmoja ja paikkoja mut eri näkökulmasta.
 
Mä pelasin tän kans läpi abaut kuukausi sitten. En kyllä ymmärrä kaikkea sitä kehumistä. Ne modulating phaset oli ajaa mut hulluuden partaalle! Siis joka helevetin tappelussa! Muuten ihan jees peli, mutta ei vain jaksanut enää yhtää niitä taisteluja.

Syy miksi itsellä jäi peli aikoinaan pelaamatta, tuskin sen enempää pitäisin nykypäivänäkään.
 
Huh huh, nyt on kahteen kertaan vedetty läpi, sekä normaalilla että hardilla, ja platina plakkarissa ;)

Peli ylitti odotukset. En oikeastaan ollut missään vaiheessa hypejunassa mukana, mutta kun pääsi tarinan kimppuun niin ei malttanut lopettaa millään pelaamista. Pidin pienistä muutoksista ja erityismaininta on annettava musiikista ja sen sovituksista, aivan täyttä timanttia. Ei edes haitannut että välillä mentiin hardrockista technoon, kaikki sovitukset olivat hyviä.

Taistelusysteemi oli täyttä rautaa. Hardilla pelatessakaan ei pääse yligrindaamaan hahmoja, vaan peli pysyy aina haastavana jatkossakin. Loistava lisä peliin. Tosin pelin vaikeimman haasteen palkinto on ehkä vähän OP, mutta mukava se on saada hyvä palkinto tulevia koitoksia varten.

En tiedä pystyykö enää edes palaamaan originaaliin, luulen että sen taistelurytmi on liian hidas tähän verrattuna.

Täyden kympin peli FF-faneille.
 
final_fantasy_vii_remake_ps4___logo__wallpaper__by_varimarthas5-d8xh24g.png


Nimi: Final Fantasy VII (remake)
Genre: RPG
Julkaisu: 2017?
Alusta: Ensin PS4, muut versiot myöhemmin
Kehittäjä: Square Enix
Julkaisija: Square Enix
Ohjaaja: Tetsuya Nomura


Tovin odottelin, josko joku muu ottaisi asiakseen tehdä tämän ketjun. Mitään ei tapahtunut, joten päätin tarttua itse kynään.

E3-messut vuosimallia 2015 päätti vuosien odotuksen ja arvailun klassikoksi muodostuneen Final Fantasy VII:n (PlayStation, 1997) uusioversiosta. Se tulee, oikeasti! Nykyinen konsolisukupolvi saattaa jäädä historiaan HD-versioiden ja "remakejen" kautena, mutta tämä peli, jos mikä, ansaitsee modernin käsittelyn.

Omassa pelihistoriassani (varmasti monen muunkin) FF VII on tehnyt kaikkein suurimman vaikutuksen. Siirtymä "lapsellisesta" Super Nintendosta "aikuiseen" PlayStationiin ei olisi voinut saada suurempaa kontrastia, sillä "Seiska" oli lähes ensimmäisiä pelejä, joita uudella konsolillani pääsin makustelemaan. Se tunne ei enää ikinä toistu. Upeat grafiikat, kauniit ja "oikeat" musiikit, kypsä ja vakava tarina... Aivan uusia juttuja peleissä meikäläiselle.

Eihän Square Enix voi sössiä tätä, eihän? Pelosta huolimatta FF VII heilahti heittämällä henk. koht. odotuslistan kärkeen. Julkaisupäivähän on todennäköisesti vasta v. 2017, koska silloin tulee kuluneeksi 20 vuotta alkuperäisestä. Mihin tämä aika menee?

Loppuun vielä julkistustraileri:
[video=youtube;EELUk0XxPrM]



Pelasin joskus mieluummin Final Fantasy'sya, kuin olisin menettänyt neitayyteni siinä 15-kesäiaenä... #Cloudbb #Aeris #Sephiroth. #mana #UltimaWeapon
Pelasin joskus mieluummin Final Fantasy'sya, kuin olisin menettänyt neitayyteni siinä 15-kesäiaenä... #Cloudbb #Aeris #Sephiroth. #mana #UltimaWeapon
Toisaalta nyt vois mieluummin kiinnostaa jo se toinen asia ettei ilman jää koko laiffin ajaksi...
 
Tulipas katottua Maxin FF7 Discussion ja aika hurjaa settiä oli kaverilla. pistin spoilerin alle Maxin ajatuksia. Ei kannata lukea jos ei ole pelannut OG:ta ja FF7 Remakea lävite

Tämä ei ole Remake vaan tämä on oikeastaan Sequal
sephiroth tietää jo kohtalonsa ja lopun ennakkoon ja hän on oppinut manipuloimaan aikaa, Aerith kuolee 100%, koska sen kuolema on pelin sydän. se että kuoleeko samassa kohtaa on eri asia vai annetaanko pelaajille toivoa että sen voi pelastaa mut lopputulos on kumminki kuolema. Aerith tietää myös kuolevansa perustuen yhteen pelin cutsceneen. Seuraava peli tulee olemaan aika isolla todennäköisyydellä open world. Lopussa käytävä taistelu Arbiter of Fate ja 3 whisperiä, hehän ovat selvästi Kadaj, Loz ja Yazoo Advent children elokuvista. samat weaponit ja movesetit kun leffassa ja Hekin myös summonaa bahamuttin niinku AC:ssa. Zack elää eri Timelinessä ja Nomuran tuntien hän ei ole luultavasti ei ole käytettävissä kun mahdollisesti end gamessa. toinen vaihtoehto että Zack kuolee Parts 2 alussa ja pelaajia on jymäytetty.

Tuli Myöskin pelattua viikonlopun aikana FF7 Crisis Core taas lävite ja ouh boy, ouh boy olihan se taas melkoisen kovaa tykitystä. Tänään jatkoin Orginal FF7 siitä mihin jäin ku olin sopivasti lopettanut vähän sen jälkeen mihin FF7 Remake loppuu.

Itsekkin katsellut noita Maxin juttuja ja se on aika tajunnanräjäyttävää kuinka pelit on sidottu toisiinsa ja mitä
Sephiroth ja juonihaamut yrittää tehdä.
Suurinosa jotka peliä pelaa ei edes tajua miten syvä tän pelin juoni on ja kuinka tuntuu että kaikki on mietitty valmiiksi. Toinen läpipeluukerta menossa ja huikean erilaista seurata juonta nyt kun sen näkee täysin eri valossa. Square Enix kyllä onnistui tässä osa-alueessa täydellisesti, siellä on pistetty kaikki likoon juonen,hahmojen ja maailman luomiseen.
 
Tunnin päästä myös todellista herkkua FF faneille Twichissä kun Max, Cohh, JP ja Strippin spekuloi tulevaa ja kertoo omia fiiliksiään lopusta FF7 special dropped framesissa. Suosittelen ehdottomasti kattomaan mikäli on pelit jo pelattu.

 
Ylös Bottom