Vähän outo ajatus että pelistä ei saisi tietyiltä osin keskustella. Liittyyhän tämä episodimaisuus ja siitä juontuvat asiat nimenomaan peliin.
Voin sanoa että omalla kohdalla tilanne on se, ettei FF7 tullut aikoinaan pelattua, joten mitään nostalgiaa ei sitä kohtaan ole. Peli kuitenkin muuten kiinnostaa mutta epäilyttää alkuperäisen pelin venyttäminen. Miksi? Oliko se liian lyhyt? Tuntuu oudolta lausunnot, että peli olisi ollut liian iso ja olisi pitänyt karsia. No miksi sitä piti paisuttaa alunperinkään useampaan osaan? En pääse kärryille.
Episodimaisuus jättää tämän minunkin kohdalla kaupan hyllylle. Syynä se, että haluaisin kokea sen koko pelin enkä odotella jatkoa. Lisäksi alkuperäinen pelikin lienee tarpeeksi monta kymmentä tuntia pitkä, joten hirvittää se kokonaiskestokin sitten kun joutuu ostamaan useamman episodin tätä peliä yhden sijaan. Aikana, jolloin yksittäiset pelitkin vievät helposti "liikaa" aikaa.
Tilanne on nyt siis se, että yhden peli sijasta on saatu yksi venytetty episodi, jonka päälle saadaan vielä ainakin toinen, ellei useampia episodeja.
SE:n kannalta ymmärrän homman sikäli, että ilmeisesti pelin yhteen pakettiin tekeminen olisi vienyt paljon resursseja (varsinkin massia), joten oli pakko saada jostain sitä välillä takaisinkin päin. Veikkaan oikeasti sen perimmäisen syyn olevan vain ja ainoastaan rahan. Samasta syystä Kojimaltakin pakistettiin MGS V etuaikaan ulos ja ilmeisesti Sonykin alkoi jo vähän hermostua Death Strandingin kanssa, jos oikein muistan jostain lukeneeni.
Rahan jälkeen jääkin enää jäljelle pohdintaan se, että olisiko peliä pakko lihavoittaa jos raha ei olisi yhtälössä mukana?
Sivuhuomiona muuten: Kojimakin teki MGS V:stä ensin Ground Zeroes "episodin" ennen isompaa tuotetta. Näissähän on paljonkin yhtäläisyyksiä näköjään. Liekö sielläkin oli motivaationa raha ja esim. pelaajien kiinnostuksen herättäminen sekä kartoittaminen. Olisiko Konami perunut koko V:n jos GZ ei olisi innostanut ihmisiä?